Uitslag MRI-SCAN.......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 20:47

dankje, en jij ook!

de sportmasseur híélp, nu niet meer...
na 2/3 dagen heb ik er ook niets meer aan
Laatst bijgewerkt door Mireille op 23-06-03 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:48

super veel sterkte

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:52

Kijk eens bij Fybromyalgie op Google. Daar lijkt jouw toestand wel heel erg op. Met voedingssupplementen schijn je de pijn en het slapen te kunnen beheersen. In ieder geval vind je er lotgenoten.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:53

Tja.. als die sportmasseur niets meer helpt......

Iig moet je van alles wat je nog kan genieten ongeacht de pijn (dit is vaak heel moeilijk maar k zou het toch doen,,,,,,) Misschien (wel heel negatief gezien) lig je over een tijdje in bed ofzo... Heel veel succes!!! Ik zou het leuk vidnen als je liet weten hoe het verder gaat

Kusjes Lisanne

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:00

Blijven zoeken, ooit zal er hopelijk wel iets aan het licht komen.

Voor mij helpen spierverslappers heel goed tegen de pijn, daarzonder kan ik niet slapen. Door de dag sleep ik voort op gewone pijnstillertjes ...
Pijn is iets vrij gek.

Is er toen iets uit je reumatesten gekomen? Soms teken ik positief, soms negatief, dus laat dat nog eens nakijken zou ik zeggen. Of bechterwef (fout geschreven, ik weet het), meestal vergeten ze deze bij jonge mensjes Lachen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:02

ik heb een tijdje terug geskate, daarna voelde me ik goed (in verhouding met anders) maar pijn blijft! de pijn gaat nooit weg
alleen een goede vriendin is op mij gevallen toen (in plaats dat ik zelf viel)
dat heeft me nog veel meer pijn gekost. het voelde net of mijn ribben gekneust waren en of mijn longen het begeven hadden. ik kon niets meer, en het deed zo veel pijn.
ik probeer te paardrijden, maar dat is ook al niets
ik kan niet 100 % recht zitten want dat kost te veel energie en pijn
ik zit meer op de Western Hunter Under Saddle manier
beetje licht voor over, dan voel ik weinig

Dankje Soxje voor je advies, ik ga kijken daar!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:04

Belsje schreef:
Blijven zoeken, ooit zal er hopelijk wel iets aan het licht komen.

Voor mij helpen spierverslappers heel goed tegen de pijn, daarzonder kan ik niet slapen. Door de dag sleep ik voort op gewone pijnstillertjes ...
Pijn is iets vrij gek.

Is er toen iets uit je reumatesten gekomen? Soms teken ik positief, soms negatief, dus laat dat nog eens nakijken zou ik zeggen. Of bechterwef (fout geschreven, ik weet het), meestal vergeten ze deze bij jonge mensjes Lachen.

Ik weet niet of ik spierverslappers wil, ik kan nu nog iets.... iets is meer als niets
ik draai al 4 jaar zo...

uit de reuma testen is niets gekomen.
8 buisjes vol met bloed, hoppa... een hele dag er van ziek geweest (ik ben als de dood voor naalden Koe )
bechterwef, wat is dat?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:12

Hm, dat is toch ook in Belgie geen nieuwe spelling? Ik kan er helemaal niks van bakken terwijl ik een groot gedeelte van mijn jeugd in Belgie ben opgegroeid, in 't Antwerpse weliswaar waar ze anders "klappen" dan in 't Limburgse Lachen

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:13

Met die spierverslappers slaap ik alleen, dus door de dag heb ik daar geen weet van Haha!. Ik ben nogal gehecht aan mijn slaap.

En goh bechterwef (ik ga strax proberen de juiste naam even op te zoeken hoor) dat is de een of andere reuma/jicht/... (? weet het niet juist)variant, waarbij de wervels van je ruggegraat een soort van vastgroeien aan elkaar.
Maar alvorens dat proces begint, kan je klachten krijgen in je hele bottensysteem.
(komt voornamelijk voor bij oude mannen)

Kan opgespoord worden door een testje, allesinds of je drager bent. Maar het echte uitbreken, zien ze ahv "kalkplekken" op je bekken en zo dan omhoog. Maar voor die uitbraak ben je dus te jong, is normaal halfweg de 20 dat dat dan doorkomt ... Nog een paar jaar en ik weet het zeker.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:14

Das echt allemaal balen zeg.. Zo jong en dan al pijn enzo, echt sneu... Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je snel een geneeswijze vindt waar je echt iets aan hebt! Groetjes

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:15

dus... de kans is er dat ik dat heb?
ik weet het niet, de arts zei dat er misschien iets aangeboren was.
maar ze weten dan niet wat. de rest van mijn familie mankeert niets op dat gebied

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:16

Amina schreef:
Das echt allemaal balen zeg.. Zo jong en dan al pijn enzo, echt sneu... Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je snel een geneeswijze vindt waar je echt iets aan hebt! Groetjes

dankje Amina!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:18

Fairie die kans is héél klein, bij ons in de familie heb ik de pech dat het aan twee kanten voorkomt ...

maar het is dus
"Spondylitis Ankylosans - beter gekend als de ziekte van Bechterew - is een chronische ontsteking van de gewrichten in de wervelkolom. Dit leidt tot een verkalking van de tussenwervelschijven, waardoor de patiënt letterlijk "verstijft". "

Even de juiste schrijfwijze opgezocht Clown

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:20

auw... dat klinkt niet echt vrolijk.. phoe phoe.. ik moet er niet aan denken
gelukkig dat de kans dan maar heel klein is
het lijkt me echt verschrikkelijk dat te hebben

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:46

Jeetje, hier word je allemaal niet vrolijk van, lijkt me...Zou Reiki niet iets zijn? Ik had heel veel pijn in mijn hoofd, verlammingsverschijnselen enz. en heb toen wat Reiki gedaan, dat hielp wel even. Wat echt hielp was ALLE MEDICIJNEN DE DEUR UIT EN DAN HOMEPATHISCHE DRUPPELS.

hEEL VEEL STERKTE EN ALS ER IETS IS STA IK VOOR JE KLAAR!
Hm, caps lock, sorry...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:47

Hoi Pauline,

Reiki? Kun je me er iets meer over vertellen?

ow ja, kom je dit jaar langs met ponykamp? vorig jaar was het zo gezellig!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:00

Jeetje zeg, dit is niet niks voor je. En ik voelde me al zielig. Ik moet van de week echt naar de dokter want ik tob ook een beetje. Ben moe en heb al een maand 1 opgezette klier, waarschijnlijk pfeiffer ofzo. Ik ga morgen eerst de dokter maar eens bellen. Maar dit is niks vergeleken met jou, heel veel sterkte en je weet dat er op bokt veel mensen een luisterd oor (lees lezend oog) bieden he.
Sterkte.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 22:02

inderdaad, Ienemienie, je hebt gelijk
de mensen hier op bokt zijn zo aardig, en begrip vol
en ze leven met je mee, lezen altijd je verhalen en problemen
gewoon geweldig!

erg als je dadelijk echt pfeiffer hebt!!
het lijkt net of iedereen het opeens de laatste tijd krijgt...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 23:02

Pauline schreef:
Jeetje, hier word je allemaal niet vrolijk van, lijkt me...Zou Reiki niet iets zijn? Ik had heel veel pijn in mijn hoofd, verlammingsverschijnselen enz. en heb toen wat Reiki gedaan, dat hielp wel even. Wat echt hielp was ALLE MEDICIJNEN DE DEUR UIT EN DAN HOMEPATHISCHE DRUPPELS.

hEEL VEEL STERKTE EN ALS ER IETS IS STA IK VOOR JE KLAAR!
Hm, caps lock, sorry...

ik heb gekeken op de site van Dorine en Peter, na advies van Dr-jacksel
ik snap er nu iets meer van
ik ga mijn moeder maar eens inlichten

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:06

ach jeetje wat erg joh, ik wens je heel veel sterkte en zal
duimen dat je er in de toekomst toch weer helemaal bovenop komt hoor!!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:43

Jeetje ik herkeen zoveel in je verhaal.
Ik loop ook al jaren, vanaf groep 8 (ben 21 jaar nu) met rugpijn, nekpijn en hoofdpijn rond.
Heb ook Fhysiotherapie, cecartherapie, enz gehad.
Ook is mijn rug geheel op de foto genomen. Helemaal netjes. Mijn nieren zijn onderzocht. Ook perfect.
Mijn spieren, vooral rug, nek schouders, zijn keihard en altijd pijnlijk. Ik heb ook veel hoofdpijn (en goed ook!) en daar wordt je letterlijk heel moe van.
Ik slaap altijd wel goed, maar wordt altijd met pijn wakker.
Paardrijden is vrij lastig, omdat ik geen goede zit kan vinden, omdat al mijn spieren zo hard en gespannen zijn.
Sinds een poos zijn mijn benen ook ter sprake. De bloedtoevoer is niet goed, en ik heb vaak zo'n knellend gevoel bij mijn bekken, en tegelijker tijd veel pijn in mijn benen. Steken, en heel vermoeide pijn.

Bij mij weten ze het ook niet. En ik vraag me ook vaak af of ik wel oud zal worden. Scheve mond Klinkt heel depri, maar toch vraag ik het me af. Voel me gewoon echt niet gezond.

Dusi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:42

Blijf doorzoeken tot je iets hebt gevonden dat helpt. Er zijn genoeg alternatieven naast de reguliere geneeskunde. Ik heb al Homeopathy gelezen en Reiki, je kunt ook richting acupunctuur of als je dat te eng vind, acupressuur kijken. Wat je ook besluit, probeer niet op te geven.
Sterkte.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 06:51

Kopop Anneke, niet denken dat je niet oud zal worden!! Voor jou en Fairie zal er ergens nog wel iets zijn wat opeens helpt, je moet gewoon alles aannemen wat zou kunnen helpen.

Wat is reiki eigenlijk???? Sorry maar k moest het ff weten

Kusssjes Lisanne

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:38

Jeetje Mireille, verschrikkelijk om altijd met pijn te moeten leven.

Misschien heb je iets aan onderstaand verhaal. Over een meisje bij ons op de vereniging. Zij had ook altijd pijn, hoofdpijn, rugklachten, nou ja je hebt het zelf beschreven. Af en toe kroooop ze over de vloer van onmacht en omdat ze het niet meer kon verdragen. Ze had de hele mallemolen in het ziekenhuis doorlopen. De artsen konden ook niets vinden en concludeerde dan maar *dat het tussen de oren moest zitten*.

Op een gegeven moment kwam iemand op het idee om de foto's verticaal (staand of zittend) te maken en niet, zoals tot nu toe was gedaan, horizontaal (liggend). Het ziekenhuis heeft het geaccepteerd en de foto's zijn op die manier gedaan.

En ja hoor, toen kwamen ze erachter. Er knelde iets, maar dit was dus alleen zichtbaar als ze stond. Op het moment dat ze ging liggen, dan was de knelling niet meer aan te tonen. Nu is er dus eindelijk iets ondernomen en wordt er iets aan gedaan. Voor haar heeft het geholpen. Misschien dat jij er ook iets aan hebt.

In ieder geval heel veel sterkte!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:06

Niet opgeven hoor, probeer positief te blijven. Misschien moeten ze je nog wel een keer binnenste buiten keren en hebben ze nu iets over het hoofd gezien.
Heel veel sterkte