.......wat..is..alles...toch...duur...tegenwoordig...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:47

Riëtte: die dure dingetjes blijven echt veel langer mooi. Vroeger had ik altijd hoofdstelletjes van een paar tientjes, dat voldeed echt prima hoor. Maar nu heb ik een Schumacher hoofdstel en die blijft er echt als nieuw uit zien. Iedere keer als je er een doekje over haalt glimt het leer weer als een spiegeltje Pling
Ik koop niet veel maar als ik iets koop heb ik liever een zwaardere kwaliteit, en dat kost nu eenmaal meer.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:53

Ik zal inderdaad eens kijken of ik een fototje van mijn hoofdstel erop kan krijgen. Je ziet ze hier in nederland niet zo veel (ikke blij)
Het is van dat hele super de super zachter leer, met kopere hele mooie afgewerkte sluitingen, en springteugels. Ook de neusriem is mooi afgewerkt, een heel mooi schapenbontje onder het rondje.
Wat hoofdstel betreft, ik heb die Dobert ook alleen voor wedstrijden, en ik gebruik voor het dagelijke werk een Imperal riding. Ik heb wel dure teugels, van 80 euro, maar die zijn het dubbel en dwars waard... Military van Kalvalkade, ze lijken erg dik, maar zijn helemaal van leer, met de stopjes ONDER het leer. Ze zijn zo zacht dat ze helemaal naar je handen vormen, en slippen absoluut never nooit niet. Ik heb last van de gewrichten in mijn handen, en deze teugels zijn gewoon een uitkomst.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:54

Idd jippie, ik spaar nu wat langer en koop ineens iets goeds.. Mijn sloperd had normaal drie dekens per jaar. Tot ik een dure Bucas kocht, en die heeft ie nu al drie jaar en ziet eruit als nieuw..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 00:24

Je hebt echt veel meer aan een wat duurder hoofdstel.Ik heb dus nu net die nieuwe gekocht maar de vorige was al 10 jaar oud.En echt elke dag gebruikt.Hij was toen al 200 gulden,was voor toen heeeeeel duur.Maar als ie het dan 10 jaar uit houd...........
ALS DE VOLGENDE DAT OOK DOET IS 100 EURO NIET ZO DUUR HOOR.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:29

Mijn duurste is 72 euro. Dat vind ik nog best meevallen.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:01

He Passionato,

waar heb jij dat Dijon hoofdstel met mexicaanse neusriem gekocht, ik kan ze NERGENS vinden!!!!!!!!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:21

De dure hoofdstellen zijn gewoon veel mooier afgewerkt en blijven ook veel mooier.
Ik heb veel hoofdstellen van veel verschillende kwaliteiten en dan zie je het verschil echt overduidelijk, de dure blijven er strak uitzien terwijl je bij de goedkopere van die iets rafelige zijkantjes krijg, vaak zit er ook veel verschil in het leer per onderdeel, dus het ene stuk van het bakstuk iets dikker en weker als het andere stuk.
Iedere keer als je zo'n mooi hoofdstel omhangt ben je gewoon helemaal happy Haha! Party!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:33

Als ik de loterij win koop ik ook zo'n hoofdstel. Maar nu zal ik het toch moeten doen met mijn zelf inelkaar gezette hoofdstel. Frontriem van Imperial, Neusriem van Pagony (vind het normaal een k*t merk maar mn neusriem ziet er nog steeds hetzelfde uit als bij aankoop), En de rest van Harry's Horse geloof ik. Bloos
Wel heel soepel en ik onderhoud het goed dus verkeerd ziet het er niet uit.
Maar als ik de loterij win.... Dan komt er ook zo'n duur hoofdstel. Haha! Of wie weet voor m'n verjaardag. Schijnheilig

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 09:39

Ik heb voor Orbaldo een goedkoop hoofdstel dat eerder van Lodewijk was ik geloof toen 25 euro maar die gaat al 5 jaar mee.Hij ziet er niet uit en of ik goed onderhou ofniet dat maakt echt niet uit.
Mijn kieffer hoofdstellen blijven er echter echt als nieuw uitzien. vandaar dat ik altijd maar extra doorspaar voor een duurder hoofdstel.

zadels net zo,ik ben ooit de fout begaan om een JC zadel te kopen want die was mooi van prijs na 2 jaar brak de boom spontaan wegens slijtage. een stalgenoot had ook een jc bij haar brak ook de boom wegens slijtage, geluk voor haar was hij nog geen jaar oud en dat viel binnen de garantie....

rijbroeken net zo alleen de pikeur houd het ongeveer een jaar uit bij mij maar zien er dan vreselijk afgeleefd uit.Nu ben ik overgegaan naar ankyrijbroeken de oudste is bijna een jaar oud en ziet er nog als nieuw uit zelfs niet verkleurd in de was!omgerekend ben ik goedkoper uit of 3 keer per jaar een nieuwe eurostar rijbroek of 1 keer in de 1.5 misschien 2 jaar een ankyrijbroek

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 16:50

Zep schreef:
Spaar dan nog een maand of 3 verder door en koop de Optimum, die's nog fijnen dan de GGB Haha!

Vandaag een andere boom wezen halen voor mijn wintec, dus toen heb ik me gelijk even georiënteerd op de zadels.

Je hebt helemaal gelijk... de Optimum is inderdaad nog fijner. Dat zat super.
Tweedehands nog bijna niet te krijgen. Ze raadde het me ook af om eerst een tweedehands te nemen terwijl ik een goede wintec heb. Kan het beste wachten tot ze 5 jaar is en uitgegroeid en dan een nieuw zadel kopen.
Dus... heb bijna 2 jaar de tijd, dus die Optimum komt er, of er moet dan een nog fijner zadel op de markt zijn.
Wel jammer dat het nog zo lang moet duren, maar op die manier doet het ook niet gelijk zo'n pijn voor mijn bankrekening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 10:58

xtostarlight schreef:
Die prijzen zijn echt niet normaal meer! 30 euro voor een shabrak (een lapje stof zoals een klasgenootje dat zo mooi kon zeggen Haha!)

Ik heb trouwens een hoofdstel wat iets van 40 euro was en dat bevalt me nog steeds goed. Ik heb nou ook een reserve en die was maar 5 euro (staat m'n pony trouwesn niet mooi) 2ehands dan he!

ik heb de mijne voor 40 E gekocht mijn sjabrak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:35

nou ik heb een eurostar rijbroek die andere passen niet :'(