Thriller in de Bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:36

Gaaf joh! Haha!

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 15:17

Hey, hartstikke bedankt voor het scannen !!

Er zijn best al wel veel reacties opgekomen, toch wel grappig eigenlijk want dat had ik eigenlijk niet verwacht....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:12

Botervlieg schreef:
Vraagt nou niemand zich af wat dit fokproduct nog met een (enigszins natuurlijk) paard te maken heeft? Verward

Back to basic zou ik haast zeggen. Het eerste 'paard' was tenslotten ook maar zo'n 45 cm hoog Haha!

Ik begrijp je vraag wel, maar of je nu grote dikke shires fokt of kleine minipaardjes. Het zijn allemaal produkten van het zelfde ras waar jij ook uit voortkomt, nl. de mens Haha!

Ik las overigens dat het beestje LWO- positief is. Leuk om mee te fokken als je voor bont gaat, maar het legt wel een verantwoordelijkheid bij de eigenaar. Schijnheilig

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:23

" Ik begrijp je vraag wel, maar of je nu grote dikke shires fokt of kleine minipaardjes. Het zijn allemaal produkten van het zelfde ras waar jij ook uit voortkomt, nl. de mens "
------------------------------------------------------------------------------------

Verward ?????????
Adam op hol, Homo Erectum op hoeven?

You okay, dear? Zonnesteekje? Haha!
.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:24

het zijn dus fokproducten die door ons onstaan zijn (de mens dus). Omdat wij zijn gaan kruisen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:24

Wa's LWO-positief?

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:03

Die ken ik, Stef.
Maar dat is niet wat Sugarmiss beweert,
ook niet als je het van rechts naar links of ondersteboven leest. Haha!
.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:17

wat leuk zeg!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:50

Bedoel je mij?
Zo nee, dan hoor je me niet.
Zo ja,
tip:
zie mijn onderschrift Haha!
.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:55

ik zag het gister in de bit staan en toen dacht ik gelijk al dat jij het was.
maar leuk paardje vind alleen dat roze om neus en oog wat minder

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:17

Botervlieg: het staat er idd wat krom, maar Stef snapt'um Lachen
Maar ik ben blij dat je me nu bewonderd Lachen

Overigens LWO staat voor Lethal White Overo: een genetische afwijking die bij een veulen van 2 LWO-dragers dodelijk is. Als beide ouders dit gen doorgeven aan het veulen zullen de darmen niet funktioneren zodat het veulen op zeer pijnlijke wijze aan koliek zal sterven. De afwijking heeft deze naam gekregen omdat dit soort veulens vaak heel veel wit hebben.

LWO
In het engels is er nog veel meer over te vinden.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 22-06-03 19:39, in het totaal 3 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:18

Botervlieg schreef:
Wa's LWO-positief?

Een bepaald gen voor frame overo (als ik het goed begrepen heb) De paardjes worden hier helemaal op getest om te kijken of ze dat gen geerft hebben, en dus door kunnen geven

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:15

Hij kwam me al zo bekend voor, leuk zeg *LOL*

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:36

Nibbit staat er ook in samen met zijn vriendje look a like, in de vragen rudriek, bladzijde 23, bit nr 97 juni 2003.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:23

" Botervlieg: het staat er idd wat krom, maar Stef snapt'um
Maar ik ben blij dat je me nu bewonderd "

En Stef bewonder ik nu OOK Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:27

" Overigens LWO staat voor Lethal White Overo: een genetische afwijking die bij een veulen van 2 LWO-dragers dodelijk is. Als beide ouders dit gen doorgeven aan het veulen zullen de darmen niet funktioneren zodat het veulen op zeer pijnlijke wijze aan koliek zal sterven. De afwijking heeft deze naam gekregen omdat dit soort veulens vaak heel veel wit hebben. "

Lekker gen, zeg. Bleh.
Zou het een 'oer'-gen kunnen zijn, een 'veiligheids'-gen dat voor albinisme behoedt?
Ik roep maar wat?
.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 00:11

hahaha, dat komt alleen maar omdat ik er met mika over gesproken heb toen ze de paardjes net gekocht had.
Ik snap dondersweinig van genetica, maar tot zover had ik het gevolgd Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:09

Ik heb het stukje gister gelezen en bedacht me dat jij het haast wel MOEST zijn,
ik neem aan dat er niet vele malen per maand een aantal minipaardjes worden geimporteerd?

Ik vraag me altijd af of je je hiervoor moet opgeven of dat ze soms via internet het gebeuren rond je paardjes gevolgd hebben en je op die manier hebben benaderd?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:46

Botervlieg schreef:
Lekker gen, zeg. Bleh. Zou het een 'oer'-gen kunnen zijn, een 'veiligheids'-gen dat voor albinisme behoedt? Ik roep maar wat?
.

Op zich niet zo'n gekke gedachte.
Officieel bestaat albinisme bij paarden niet, om de simpele reden dat het nog nooit bij een levend paard is aangetroffen.
Maar het komt bij andere diersoorten wel voor en daar is het niet dodelijk. Dus dan gaat die link weer niet op.
Verder weet ik te weinig van genetica om te weten of OLW en albinisme 'gekoppeld' zijn.

Belangrijk vind ik dat mensen weten wat OLW-positief inhoud en hun merrie laten testen voor ze gaan dekken met zo'n pos. hengst.
Niemand wil tenslotte een veulen wat na 3 dagen dood gaat.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:56

Sjimmy, volgens mij had de bit sonja gevraagd, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ligt me zoiets van bij dat ze zei dat ze niet wist of ze wilde omdat ze zelf ook op de foto moest }>

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:45

Joyce schreef:
Sjimmy, volgens mij had de bit sonja gevraagd, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ligt me zoiets van bij dat ze zei dat ze niet wist of ze wilde omdat ze zelf ook op de foto moest }>

Ik was idd als de dood voor die foto! Bloos Ben helemaal niet fotogeniek en zag in mijn dromen (=nachtmerries) al een vreselijke spookfoto in de bit staan, maar gelukkig is het meegevallen..... Knipoog
Toen de paardjes aankwamen in Nederland heb ik de bit eens een mailtje gestuurd voor de gein, gewoon verteld over de aparte kleur van Thriller enzo, daar kreeg ik als reactie op dat ze voor de eerste tijd niet zoiets hebben gepland voor in de bit....... Jammer dan....... Maar een dag later kreeg ik ineens telefoon dat er 2 dagen later een fotograaf zou komen, dus toen snapte ik er helemaal niks meer van..... Vervolgens een klein vraaggesprekje via de foon met de redactie waaruit bleek dat ze het hartstikke leuk vonden dat Thriller helemaal uit de USA kwam en dat ze dat graag in de wortel van de maand onder de aandacht wilden brengen....
Daar heb ik natuurlijk niet tegen geprotesteerd! Schijnheilig
Alleen die foto, daar zag ik als een berg tegenop, Thriller ziet er qua manen niet uit omdat er een stuk bij moet groeien, hij kwam die ochtend helemaal vies van stal, zag er echt niet uit, maar goed, even manen een beetje bijgewerkt en geprobeert hem schoon te maken, gelukkig zie je er niks van op de foto dat hij zo vies is..... Haha!