Prive of clubles?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jouw voorkeur gaat uit naar..

Priveles
85 (85%)
Clubles
15 (15%)

Totaal aantal stemmen: 100

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 09:58

saarie schreef:
Ik heb liever eens in de maand echt goed priveles dan elke week een clubles, dat voelt toch een beetje als manegerijden qua aandachtverdeling. Met die ene priveles per maand heb ik weer een aantal werkpunten waar ik serieus mee aan de slag kan tot de volgende les.

Hier dacht ik dus ook aan.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:43

Normaal liever privélessen, maar waar ik rij was er een nieuwe manegeles bijgekomen en mijn lesgeefster zei dat dat niveau perfect voor mij was. En dat is het ook, we zijn maar met 2 en hebben voor minder geld een halfuur langer les. Als je met 2 bent krijg je toch genoeg aandacht, maar zo af en toe laten ze je ook wel is eventjes gerust omdat ze met de andere bezig zijn. Dat is voor mij de ideale omstandigheden, maar dat heb je natuurlijk niet overal

Pebblesther

Re: Prive of clubles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:23

Seltje: als je maar met 2 bent dan is dat ook prima te doen.
Maar bij de meeste clubs rij je toch wel met ongeveer 5 tegelijk en dan is het moeilijk om iedereen aandacht te geven. Bovendien ziet de instructeur niet alles dus net dat ene goede (of juist slechte) momentje kan de instructeur dan over het hoofd zien en dat is jammer.

En inderdaad bij privéles krijg je altijd een aantal punten mee om de komende week aan te werken.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:25

Ik zou denk ik toch voor privéles kiezen. Het is misschien wel duurder maar je krijgt ook meer aandacht en echt voor jezelf. En ik merk gewoon dat als je met meerdere in een les rijd dat je veel minder aandacht krijgt en soms heb je het dan juist net even nodig.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:30

ik heb elke week pirvéles en clubles.
Maar mijn voorkeur gaat naar priveles, Daar leer je veel meer van!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 18:38

Dank jullie wel voor de reactie's, het helpt me wel kijken naar de voor en nadelen. Even voor de duidelijkheid: sommige mensen rijden allebei, vind ik super voor hun maar dat wil ik niet, word mij een beetje teveel van het goede. Het is bij mij OF priveles, OF dat andere. Maar ik denk dat ik voor de prive les ga.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:14

Waarschijnlijk een verstandige keuze. En als je een keer op een ander tijdstip moet rijden ofzo, kun je best voor een keertje met een clubles mee rijden toch?

Mensen leren kennen is trouwens nooit zo moeilijk; iedereen praat graag over paarden dus dat lukt ook wel zonder clubles :D

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:17

Ik heb zelf elke week clubles en af en toe privéles. Zelf vind ik de privéles veel fijner, daar leer ik veel meer. En het is toch ook nog wel gezellig hoor, en meestal gaan er vriendinnen mee etc. Maar ik krijg dan wel privéles op de club, dus dat scheelt ook al.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 17:57

Nou staat mijn bijrijpaardje op een hele gezellige stal dus voor de gezelligheid, tja, dat zou eerlijk gezegd niet mijn reden zijn.
Ik ga voor het paard, niet zo zeer voor de gezelligheid of niet. :P

wendyy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:41

ik vind prive les veel fijner omdat je gewoon alle aandacht geeft, kan je niet voor beiden kiezen ?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:57

Privé
Alle aandacht voor mij ~~}> . Op de ponyclub waar ik reed was er vaak onwijs veel aandacht voor de wat lastigere pony's of ruiters die ergens moeite mee hebben. Logisch ook, maar in een groep vind ik het zo onpersoonlijk, heb liever iemand die continu op mijn paard en mij let.
Niets tegen groeps lessen hoor, ik vind alleen dat het beter is om privélessen te nemen om verder te komen dan een gevorderde beginner. Omdat je dan specifieker te werk kunt gaan met je paard en je instructeur jou een goed 'huiswerk' mee kan geven naar aanleiding van de les, omdat hij weet waar aan gewerkt moet worden en hoever je kunt gaan, weet wat je kunt etc. omdat hij zo op jou gelet heeft.

Het is eigenlijk een beetje lastig mijn punt duidelijk te formuleren, ik houd iig van persoonlijk advies 8-)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:25

Ik krijg helemaal de stress van (teveel) mensen in een bak, dus mijn voorkeur gaat uit naar alleen rijden c.q. privéles! ;) Daarnaast heeft mijn pony het idee dat ze werkelijk ieder ander paard/pony in een bak moet zien in te halen en raakt er dus eveneens opgefokt van. Dit heeft ze ook bij buitenritten, dus daarom rij ik het liefst òf alleen buiten òf vooraan: dan gaat het goed! :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 16:25

wendyy1988 schreef:
ik vind prive les veel fijner omdat je gewoon alle aandacht geeft, kan je niet voor beiden kiezen ?

Nee, dat vind ik teveel van het goede. Wel fijn voor de mensen waarbij dit natuurlijk wel kan maar nee niet voor mij.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:27

ik zou clubles doen.
wij hebben een hele fijne les met maar 3 combinaties, je krijgt super veel aandacht. en inderdaad een les met 8 voelt net als een manege les kan me iets bij voorstellen. Ook leert je paard veel van 'onder andere paarden zijn' is goed voor je paard.

en dan kan je altijd nog één keer in de 2 weken of maand ofzo privélessen nemen! :j

Tessa_Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:57

Ben voor de privé les :j
Clubles is wel gezelliger, maar kan me dan moeilijker consentreren& bij privé les krijg je natuurlijk de volle 100% aandacht!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:38

leeneliefje schreef:
ik zou clubles doen.
wij hebben een hele fijne les met maar 3 combinaties, je krijgt super veel aandacht. en inderdaad een les met 8 voelt net als een manege les kan me iets bij voorstellen. Ook leert je paard veel van 'onder andere paarden zijn' is goed voor je paard.

en dan kan je altijd nog één keer in de 2 weken of maand ofzo privélessen nemen! :j

Wow, dat is nog eens luxe :wow: ! Bij ons op stal rij je met een groepsles met ongeveer 18 mensen in de bak, verschrikkelijk! :( Je kunt geen kant op, leert bijna niets.... geef mij (daarom) maar privéles! :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:35

oeh shenavallie dat is inderdaad geen doen!
je hebt groot gelijk dat je dan privélessen neemt :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:36

Ik neem waarschijnlijk privé lessen op mijn nieuwe stal. Is het dan erg dat ik geen clublessen neem? Ivm het rijden bij andere paarden?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:41

Iemand zei namelijk dat als je pony nooit met veel paarden samen rijd af en toe, dat hij dan heel zenuwachtig kon worden met andere paarden? Ze staat nu nog op een manege, ik rij geen wedstrijden...
Laatst bijgewerkt door Judass op 30-05-10 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:41

ik deed clubles maar ergerde me zo aan de kinderen die niet egt goed konden rijden enzo dat als ik nu nog rijd privéles neem of ga vrijrijden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:42

judith370 schreef:
Iemand zei namelijk dat als je pony nooit met veel paarden samen rijd af en toe dat hij dan heel zenuw achtig kon worden met andere paarden? Ze staat nu nog op een manege, ik rij geen wedstrijden...

nou ik denk dat als je pony op een manege staat ze andere paard super goed gewent is. Misschien is ze nu eerder zenuwachtig zonder andere paarden ipv met. ;) natuurlijk kent ze de paarden nu wel beter, en zijn manege paarden meestal niet zoveel op verschilende plekken. :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:43

irismagic1 schreef:
ik deed clubles maar ergerde me zo aan de kinderen die niet egt goed konden rijden enzo dat als ik nu nog rijd privéles neem of ga vrijrijden.

en hoe doe je dat op wedstrijden? ga je ook niet meer heen? omdat je je aan andere mensenergert? :')
haha.
mensen die niet kunnen rijden heb je altijd en overal.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:43

Ze loopt idd veel lekkerder met weinig paarden dan met veel paarden, veel geconcentreerder!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:44

ik doe beide.
ik heb om de week prive les en elke week clubles

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:44

@ judith ja tuurlijk, dat heb je meestal. maar ik bedoel, dat als ze altijd andere paarden om zich heen gewent is. (ze stond op manege toch?) dat ze zich juist onwennig kan voelen wanneer ze alleen is, zonder andere paarden ! :j