Ervaringen Stal Agnes - Lourenshoeve - de Hazelhorst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:07

Kan niet. Je hebt een voorbeeldfunctie als je instructeur of leiding bent. Dus cap op.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:08

Sonja schreef:
Kan niet. Je hebt een voorbeeldfunctie als je instructeur of leiding bent. Dus cap op.

vind ik ook!

Anoniem

Re: Ervaringen Stal Agnes - Lourenshoeve - de Hazelhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:10

Eerlijk is eerlijk, ik zou ook het liefst lekker met de wind door mijn haren rijden. Maar ik geef les op de manege waar ik ook in pension sta. Dus ik heb sowieso als instructeur al een voorbeeldfunctie.
Maar eigenlijk vind ik dat ik dat als pensionklant richting de kinderen daar ook heb.
Ik heb dus altijd mijn cap op. En zo erg is dat ook niet, kwestie van een goede, moderne cap kopen. Die zitten prima.

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 16:37

Adil18 schreef:
Wat ik goed vind van Agnes, is dat ze ook door durft te pakken en dit ook op de ruiters uitstraalt, dat gaf me altijd een gevoel van zelfvertrouwen :j

Zou een ander dit kunnen op pakken als 'te hard', 'doordrammen'? Of bedoel je er iets heel anders mee?

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 16:38

Bedankt voor jullie meningen...

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:21

De Hazelhorst ben ik begonnen met rijden in 1998, toen heb ik er een paar maand in de verenigingsles gereden.
Gezellige manege, makke pony's, wel echt zo'n manegeles dat je allemaal in een rijtje achter elkaar rijdt :D

Lourenshoeve heb ik van 2003 tot 2008 gereden, met eigen pony in verenigingsles.
Wordt ook heel netjes les gegeven, je krijgt echt per persoon aandacht vind ik :)
Nadeel vond ik dat er soms behoorlijk verschil was wat niveau betreft (in 1 les), maar de echte beginners hebben ze vaak wel bij elkaar in geloof ik.
Laatst bijgewerkt door Fox1 op 21-05-10 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Avelienvd

Re: Ervaringen Stal Agnes - Lourenshoeve - de Hazelhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:24

Lourenshoeve heb ik een tijd stage gelopen.
Goede kwaliteit les, leuke paarden en pony's voor elk wat wils zeg maar.
Wel een aanrader...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:49

Tal1977 schreef:
Adil18 schreef:
Wat ik goed vind van Agnes, is dat ze ook door durft te pakken en dit ook op de ruiters uitstraalt, dat gaf me altijd een gevoel van zelfvertrouwen :j

Zou een ander dit kunnen op pakken als 'te hard', 'doordrammen'? Of bedoel je er iets heel anders mee?

Nee hoor, Agnes is fair ten opzichte van de paarden en de kinderen die ze les geeft, maar ze is gewoon geen zeikerd...Geen gemiep, geen gezeur. En dat is goed zo, want de paarden in mijn tijd waren super opgevoed, ik denk dat dit het resultaat daarvan is.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:31

Mienky_23 schreef:
nergens nog.ben nog zoekende.

Gezien je onderschrift, wij zitten in Kloosterhaar, je bent van harte welkom!

On-topic: ik hoor regelmatig goede dingen over agnes en de lourenshoeve van de jongere dames in deze buurt.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:27

Een beetje een late reactie, maar ik wilde toch hier ook wat over zeggen. Op de Hazelhorst en de Lourenshoeve heb ik nooit echt lesgehad, dus daar kan ik niet zo heel veel over zeggen. Wel heb ik les gehad bij stal Agnes en bij manege Eehzerwold. Het niveau bij manege Eehzerwold lag echt een stuk lager dan bij Agnes. Je leert bij stal Agnes veel meer en ook de paarden en pony's kunnen meer. Wel ben ik het af en toe niet eens met de manier waarop Agnes zelf rijdt. Ook mag ze wel wat meer aandacht besteden aan passend tuig. Veel paarden hebben kale plekjes op de schoft. Overigens komen de paarden 's zomers regelmatig in de wei. 's Winters dan weer niet... Maar dat is bij de Lourenshoeve absoluut niet beter geloof ik. Hazelhorst weet ik niet. Al met al is stal Agnes best een leuke manege en je dochter zal er zeker heel veel leren. (Ik denk meer dan ze bij Eehzerwold geleerd heeft.) Overigens komen veel kinderen bij stal Agnes ook gewoon gezellig naar de manege op een vrije dag als ze geen les hebben, om een pony te poetsen of naar een les te kijken. Dat vind ik heel positief.

atlanticfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:58

:) ik rij bij de lourenshoeve, goede paarden en pony`s met verschilende karakters de een is super braaf en in de ander zou iets meer uitduiging/pit in zitten. worden regelmatig wedstrijden georganiseerd knhs/fnrs ruim 1x per week. en goede lesgevers/sters. 2 binnenbakken en een kantine. voor meer info pb graag.

LisaNonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:30

996981 schreef:
iirrssjjee schreef:
Ik zie net een filmpje op stal Hazelhorst.
Voor ruiterkamp is je cap verplicht, vind ik het wel een beetje raar dat de begeleiding dan wel zonder cpa naar buiten mag...

verzekeringen ;) niet slim maarja, hun zijn volwassen de kampkinderen niet :)

Dit klopt inderdaad, maar bij Frieda (een van de manege eigenaren) rijd de laatste tijd wel met een cap, aangezien ze een wat frisser paard heeft nu

salisky_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:58

Roos schreef:
ik ben bij de hazelhorst op ponykamp geweest en ze geven heel goed les daar! en het is daar gezellig. hoe het met de normalen lessen gaat weet ik niet.

Wel echt goeie manege, de normale lessen zijn top, ze letten echt op jou, en de paarden zijn zoooo leuk! Natuurlijk zijn het wel groepslessen, maar echt goed *D