hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:54

Misschien kun je je eigen vader aangeven bij de dierenbescherming, als hij niet naar de ts luistert. Heftig, maar voor de dieren wellicht het beste. Vind het wel rot voor je dat je in deze situatie zit.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:55

paarden652 schreef:
Als ik het goed begrijp ben je een tijdje niet naar je paarden geweest, en toen je eindelijk weer ging zag je dat ze te mager waren? Mijn eerste reactie op dit stuk tekst was: Onmiddellijk de dierenarts bellen. Eerlijk gezegt, moest je dit verhaal in mijn gezicht vertellen zou ik jou ook niet steunen. Als mijn paard nog maar een teken geeft van pijn staat de dierenarts er onmiddellijk. Geld of niet. Ik vond het onverantwoord van jou om ten eerste het al zo ver te hebben laten komen en ten 2de dat je ook je verantwoordelijkheid niet hebt opgenomen. En dan jouw eten... 40 kilo per dag voor 4 paarden... Hier krijgen ze 20 kilo per dag per paard. Dus ja, in mijn ogen weet je ten eerste niet veel van paarden en ten 2de vind ik dat je onverantwoord bent geweest.

Als jullie die paarden niet kunnen betalen... Waarom kopen jullie er dan zoveel? Sorry, maar ik zou jou niet steunen. Het is erg van jouw paard, maar je hebt het zelf zo ver laten komen.

ze kan er mischien zelf nieteens wat aan doen?!!
mischien heeft ze wel zo'n vader als mijn schoonpa!!!!
daar kan je ook 300x tegen zeggen dat zijn paarden een beetje te dun zijn maar hij doet er niks aan en snauwt je alleen maar af!
dan heb het ook geen zin als je er iets van zegt. wat er is gebeurd is heel erg! maar ze geeft zelf toe het erg te vinden, dan kan je haar toch wel begrijopen!

sterkte nog met het verlies van je paard en de andere paarden!

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 13:57

esmolove schreef:
paarden652 schreef:
Als ik het goed begrijp ben je een tijdje niet naar je paarden geweest, en toen je eindelijk weer ging zag je dat ze te mager waren? Mijn eerste reactie op dit stuk tekst was: Onmiddellijk de dierenarts bellen. Eerlijk gezegt, moest je dit verhaal in mijn gezicht vertellen zou ik jou ook niet steunen. Als mijn paard nog maar een teken geeft van pijn staat de dierenarts er onmiddellijk. Geld of niet. Ik vond het onverantwoord van jou om ten eerste het al zo ver te hebben laten komen en ten 2de dat je ook je verantwoordelijkheid niet hebt opgenomen. En dan jouw eten... 40 kilo per dag voor 4 paarden... Hier krijgen ze 20 kilo per dag per paard. Dus ja, in mijn ogen weet je ten eerste niet veel van paarden en ten 2de vind ik dat je onverantwoord bent geweest.

Als jullie die paarden niet kunnen betalen... Waarom kopen jullie er dan zoveel? Sorry, maar ik zou jou niet steunen. Het is erg van jouw paard, maar je hebt het zelf zo ver laten komen.

ze kan er mischien zelf nieteens wat aan doen?!!
mischien heeft ze wel zo'n vader als mijn schoonpa!!!!
daar kan je ook 300x tegen zeggen dat zijn paarden een beetje te dun zijn maar hij doet er niks aan en snauwt je alleen maar af!
dan heb het ook geen zin als je er iets van zegt. wat er is gebeurd is heel erg! maar ze geeft zelf toe het erg te vinden, dan kan je haar toch wel begrijopen!

sterkte nog met het verlies van je paard en de andere paarden!

bedankt!!bedankt dat er toch nog mensen zijn die mij begrijpen!!ik vind het niet mooi van de mensen die niks van mij afweten en niks afweten van het achterliggende verhaal!!je moet geen vooroordeel vellen want het zou nog wel eens kunnen tegen vallen!!en blijkbaar leven er maar 2mensen misschien 3 of 4 mensen met mij mee!ik weet dat ik ook in de fout ben!maar ik ben een kind!!!ik kan niet voor 4paarden zorgen!!!!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 13:59

wat vreselijk TS lijkt me ook erg verveelend als je ouders niet luisteren en je niet willen steunen.

waarom ga je niet eens naar de HA voor hulp.
je kunt dit niet alleen.
hij kan je door verwijzen en helpen.
heel veel sterkte

Werecat

Re: hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:01

Whaha nog nooit iemand van 16 horen zeggen dat ie een kind is.
maar je hebt opzich wel gelijk.
Zoek anders verzorgers?

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:02

Enyaa schreef:
Zoek anders verzorgers?

ik kan men paarden toch niet zomaar weg doen?

Werecat

Re: hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:04

nee.
Je zoekt verzorgers,
deze helpen dus mee met verzorgen.
Of je leased je paarden.
Ze blijven daar staan maar woorden hier ook verzorgd.
zo krijg je ook geld voor de verzorging etc.

_00_0

je moet aan de paarden denken en niet aan jezelf, IMO is het beste om ze weg te doen, als je geen geld hebt om ervoor te zorgen moet je geen dieren nemen,

F_Orumster

Idd. En ik denk dat jij er meer plezier aan beleefd een verzorgpaard te zoeken die een goed baasje heeft.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:09

coxietje schreef:
Enyaa schreef:
Zoek anders verzorgers?

Ja wel hoor, als het in het belang is van het paard wel.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:09

coxietje schreef:
Enyaa schreef:
Zoek anders verzorgers?

Waarom kan je je paarden niet wegdoen? Ze worden niet verzorgd en er is al eentje doorgegaan aan de gevolgen van ondervoeding.
Kom op zeg, je bent 16 jaar oud! Je weet toch wel dat je een paard niet kan laten verhongeren!
Ik zorgde vanaf mijn 14 e zelf voor mijn paard en vanaf mijn 16e betaal ik ook alles zelf. Wanneer het niet goed gaat met een van me paarden bel ik een dierenarts, punt. En als ik er niet voor kan zorgen gaan ze weg naar iemand die dat wel kan!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:13

Waarom vraag je om steun? je bent er zelf ook de oorzaak van dat je paarden er slecht aan toe zijn, je kwam er nooit, tenminste dat begreep ik uit je verhaal.

En wat een slappe vader heb je zeg, ik ben er boos om, waarom hebben jullie dan 4 paarden, als je vader er niks om geeft en er geen geld voor heeft en je moeder er niets om geeft maar wel meer om kleding geeft en er geld voor over heeft om lekker te gaan shoppen in Hasselt.

Geef de paarden weg aan een goed tehuis, want ze gaan de nieuwe eigenaars geld kosten om ze op te laten knappen, daar zijn ze beter af, is je ouders ook gelijk van de kosten af, dat het kost in onderhoud.

Je kan ze wel weggeven in het belang van het dier, of wil je ermee gaan verdienen dan moet je er wel beter voor gaan zorgen en dat kost geld.

Geloof me als mijn paard wat heeft, dan koop ik er spullen voor om hem te helpen en als hij dierenarts nodig heeft laat ik het komen, geld of geen geld, je hebt ervoor gekozen om een paard te nemen dan moet je er ook voor gaan zorgen.

Sorry voor mijn harde woorden maar ik vind het zo erg voor die paarden, en je koos er zelf voor want je zet het op bokt.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 08-05-10 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:14

Als jij het al niet leuk vind, dat je ouders je niet snappen.
Wat moeten die paarden dan wel niet hebben, niemand snapt hun blijkbaar.
Ik hoop dat jullie hier een oplossing voor vinden, en heel veel sterkte daarbij.
Denk aub eerst aan de paarden, die hebben hier niet voor gekozen, dat is de verantwoording van hun baas.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:24

TS hoevaak laat je wel niet een paard inslapen?
19 maart ook al eentje (Lucky) en nu 1 april al weer een (Spirit)??

coxietje schreef:
hallo, iedereen
hier komt mijn verhaal omdat ik mijn paardje deze week ben verloren.het word een lang verhaal maar ik moet het tegen iemand kunnen vertellen.
ik zit nog op school.
maandag16-03-09 kwam ik terug van school en er was nog niks aan de hand.ik was bezig met mijn huiswerk en in eens roept mijn mama door heel het huis jjjjjjjjjjjooooooooookkkkkkkkkkkkkeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!dus ik ga in super snel spurtend naartoe.zegt ze:onze lucky is aan het dood gaan.ik pak nog geen jas ga in mijn t-shirt mijn botten(=laarzen)aandoen.ik kwam daar(mijn broer was ook al daar)HET WAS EEN NACHTMERRIE!!'mijn' paardje lag daar het kon niet waar zijn.ik begon te wenen en mijn broer zei:doe nu niet sentimenteel he.ik hield me dus in ik moest wel.lucky lag daar in het slijk,we moesten zelfs de omheining verzetten omdat hij plaats te kort had.we probeerde hem recht te duwen(maar ga eens een paard van over de 100kg duwen,met 2mensen)hij hielp een beetje,maar hij was direct moe.de veearts laten komen.het zag er niet goed uit.veearts zei:ja,ik wil wel met jullie proberen hem erdoor te halen door deze situatie maar daar ben je maanden mee bezig.wij hebben hem op een deken gelegd en achter de auto gehangen en zo naar de stal getrokken.hij had een spierverzwakking,onderkoeld,ondervoed.we kregen hem niet recht.

dinsdag17-03-09 ik ging kijken en hij lag vast met zijn hoofd tussen de tralies van het hek.ik wist niet wat ik moest doen dus ik sloeg in paniek.belde meteen iemand op.die kwam zo snel mogelijk.ondertussen dat die mens onderweg was raakte lucky ook nog eens in paniek.dus ik heel hard schreeuwen dat hij moest stoppen.toen kwam iemand eraan en die heeft me geholpen.mijn papa en mijn broer waren ondertussen ook al daar.we probeerde hem weer recht te duwen.mijn broer was ondertussen al een machientje gaan halen om hem aan te hangen zodat lucky kon staan.we hadden hem staan en hij kon op zijn eigen benen staan.

woensdag18-03-09 ging het nog slechter met hem.ik kwam thuis van school en papa kwam me halen:kom we gaan hem in een harnas steken en aan de katrol hangen(zodat hij kon blijven recht staan).wij heel lang aan liggen sleuren.op den duur hadden we hem recht maar hij liet zich volledig hangen.we konden het maar niet aan mijn broer zijn verstand brengen dat we hem moesten laten inslapen.mijn broer bleef hoop hebben.ik niet ik had het al lang opgegeven omdat ik wist waar ik voor stond vanaf de eerste dag al.mijn broer snapte het toch op den duur.we hadden besloten hem te laten inslapen.want hij leed veel te veel pijn.ik dacht dat als het zou gebeuren.ze mij wel wakker zouden roepen want de veearts kwam 's nachts pas.en ik ging slapen.maar ze kwamen me niet roepen,mijn wekker wekte me.

donderdag19-03-09 ik was wakker en mijn papa ook.ik ging een zakdoek halen en daar zei mijn papa het: hij is dood.en ik begon te wenen.later op die dag s' avonds moesten papa en mijn broer hem klaar leggen omdat ze hem kwamen opladen(lucky he).mijn papa kwam thuis en deed teken of ik hem wou zien ik zei:ja tuurlijk.ik ging er naar toe en daar zag ik een hek met daar onder een zeil.ik stapte uit en verwachte me aan het ergste.papa nam het zeil van lucky zijn hoofd.DE PIJN GING DOOR BEEN EN MERG.ik zakte door mijn benen en viel op de grond van de pijn.overal had ik pijn.maar het was nog niet zo erg.(niet grof bedoeld)het voelde goed hem daar zo te zien liggen.nu moest hij geen pijn meer lijden.

maar ik weet niet hoe ik dit moet verwerken.kunnen jullie me helpen ik kan best wel wat steun gebruiken.dus alstublieft help me.ik slaap al de hele week niet meer ik ben uitgeput ik kan niet meer helder denken.wat moet ik doen?reageer alstublieft.

xx
Laatst bijgewerkt door beantsje op 08-05-10 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:25

beantsje schreef:
TS hoevaak laat je wel niet een paard inslapen?
19 maart ook al eentje en nu 1 april al weer een??

coxietje schreef:
hallo, iedereen
hier komt mijn verhaal omdat ik mijn paardje deze week ben verloren.het word een lang verhaal maar ik moet het tegen iemand kunnen vertellen.
ik zit nog op school.
maandag16-03-09 kwam ik terug van school en er was nog niks aan de hand.ik was bezig met mijn huiswerk en in eens roept mijn mama door heel het huis jjjjjjjjjjjooooooooookkkkkkkkkkkkkeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!dus ik ga in super snel spurtend naartoe.zegt ze:onze lucky is aan het dood gaan.ik pak nog geen jas ga in mijn t-shirt mijn botten(=laarzen)aandoen.ik kwam daar(mijn broer was ook al daar)HET WAS EEN NACHTMERRIE!!'mijn' paardje lag daar het kon niet waar zijn.ik begon te wenen en mijn broer zei:doe nu niet sentimenteel he.ik hield me dus in ik moest wel.lucky lag daar in het slijk,we moesten zelfs de omheining verzetten omdat hij plaats te kort had.we probeerde hem recht te duwen(maar ga eens een paard van over de 100kg duwen,met 2mensen)hij hielp een beetje,maar hij was direct moe.de veearts laten komen.het zag er niet goed uit.veearts zei:ja,ik wil wel met jullie proberen hem erdoor te halen door deze situatie maar daar ben je maanden mee bezig.wij hebben hem op een deken gelegd en achter de auto gehangen en zo naar de stal getrokken.hij had een spierverzwakking,onderkoeld,ondervoed.we kregen hem niet recht.

dinsdag17-03-09 ik ging kijken en hij lag vast met zijn hoofd tussen de tralies van het hek.ik wist niet wat ik moest doen dus ik sloeg in paniek.belde meteen iemand op.die kwam zo snel mogelijk.ondertussen dat die mens onderweg was raakte lucky ook nog eens in paniek.dus ik heel hard schreeuwen dat hij moest stoppen.toen kwam iemand eraan en die heeft me geholpen.mijn papa en mijn broer waren ondertussen ook al daar.we probeerde hem weer recht te duwen.mijn broer was ondertussen al een machientje gaan halen om hem aan te hangen zodat lucky kon staan.we hadden hem staan en hij kon op zijn eigen benen staan.

woensdag18-03-09 ging het nog slechter met hem.ik kwam thuis van school en papa kwam me halen:kom we gaan hem in een harnas steken en aan de katrol hangen(zodat hij kon blijven recht staan).wij heel lang aan liggen sleuren.op den duur hadden we hem recht maar hij liet zich volledig hangen.we konden het maar niet aan mijn broer zijn verstand brengen dat we hem moesten laten inslapen.mijn broer bleef hoop hebben.ik niet ik had het al lang opgegeven omdat ik wist waar ik voor stond vanaf de eerste dag al.mijn broer snapte het toch op den duur.we hadden besloten hem te laten inslapen.want hij leed veel te veel pijn.ik dacht dat als het zou gebeuren.ze mij wel wakker zouden roepen want de veearts kwam 's nachts pas.en ik ging slapen.maar ze kwamen me niet roepen,mijn wekker wekte me.

donderdag19-03-09 ik was wakker en mijn papa ook.ik ging een zakdoek halen en daar zei mijn papa het: hij is dood.en ik begon te wenen.later op die dag s' avonds moesten papa en mijn broer hem klaar leggen omdat ze hem kwamen opladen(lucky he).mijn papa kwam thuis en deed teken of ik hem wou zien ik zei:ja tuurlijk.ik ging er naar toe en daar zag ik een hek met daar onder een zeil.ik stapte uit en verwachte me aan het ergste.papa nam het zeil van lucky zijn hoofd.DE PIJN GING DOOR BEEN EN MERG.ik zakte door mijn benen en viel op de grond van de pijn.overal had ik pijn.maar het was nog niet zo erg.(niet grof bedoeld)het voelde goed hem daar zo te zien liggen.nu moest hij geen pijn meer lijden.

maar ik weet niet hoe ik dit moet verwerken.kunnen jullie me helpen ik kan best wel wat steun gebruiken.dus alstublieft help me.ik slaap al de hele week niet meer ik ben uitgeput ik kan niet meer helder denken.wat moet ik doen?reageer alstublieft.

xx

euhm da van maart was wel vorig jaar he!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:29

O ja, niet gezien. Da's nog veel hoor, en als ik zo tussen de regels door lees, gaat het met de verzorging niet goed.

Vind het heel bedenkelijk dat jullie steeds ondervoede paarden hebben...
Jij bent dan wel 16 dus ik snap wel dat je de regie mss niet hebt, maar ik zou zeggen; zo snel mogelijk alle paarden de deur uit! Dit wil je toch niet??
Laatst bijgewerkt door beantsje op 08-05-10 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:29

Ts, wat zou je zelf wel kunnen doen? Want er wordt nu steeds benadrukt wat je als 16 jarige allemaal niet kan i.v.m. je ouders maar waar liggen jou verbeter punten om dit te voorkomen in de toekomst?

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:30

beantsje schreef:
O ja, niet gezien.

Vind het wel heel bedenkelijk dat jullie steeds ondervoede paarden hebben...
Jij bent dan wel 16 dus ik snap wel dat je de regie mss niet hebt, maar ik zou zeggen; zo snel mogelijk alle paarden de deur uit! Dit wil je toch niet??

nee tuurlijk wil ik dit niet.maar ik hou er wel van he.

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:30

Bramasole schreef:
Ts, wat zou je zelf wel kunnen doen? Want er wordt nu steeds benadrukt wat je als 16 jarige allemaal niet kan i.v.m. je ouders maar waar liggen jou verbeter punten om dit te voorkomen in de toekomst?

ik ga straks voor werk kijken en dan ga ik mij kapot werken!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:30

Ik zou trouwens eens ernstig mijn vraagtekens bij de DA zetten als deze als enige optie bij een kreupel (!) paard heeft om bloed na te kijken??? Fijne vent...

Triets verhaal.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:31

En hoe geef je dat 'houden van' vorm? waarom moeten paarden eerst ernstig verzwakken en zelfs doodgaan voordat er hooi en brok aan te pas kan komen?

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:32

Goof schreef:
Ik zou trouwens eens ernstig mijn vraagtekens bij de DA zetten als deze als enige optie bij een kreupel (!) paard heeft om bloed na te kijken??? Fijne vent...

Triets verhaal.

ja maar da was om te kijken of zijn lever nog goed werkte ofzo....

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:32

Heel goed plan! Hoeveel en welk voer krijgen je paarden nu elke dag?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:33

Tweede vraag;
ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie de paarden houden. Staan ze 24/7 in het land? Is het land bij huis? Regel je de verzorging zelf of laat je dat doen? Maak eens wat foto's, misschien kunnen we je tips geven!

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 14:34

Bramasole schreef:
Heel goed plan! Hoeveel en welk voer krijgen je paarden nu elke dag?

zo van de krachtbrokken en malas