Mode en Paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:40

Enyaa schreef:
ook lekker bot ;)

klopt maar het is wel zo.....

Mensen zien medelijden tegenwoordig erg verkeerd. Zijn genoeg topics op ITP waar ik meer medelijden heb met het paard dan op deze foto.

FleurHunter

Re: Mode en Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:37

Ik ze toch een berichtje gestuurd:

Beste Elle,
Ik vind u blad erg leuk om te lezen, ik ben fan van mode, beauty enz. Maar ik ben ook fan van paarden. In de Elle van mei2010 staat in een fotoreportage een foto van een model met een paard. Het is een prachtige foto, maar een paard hoort niet als accessoire gebruikt te worden en zeker niet op deze manier. Er is al veel dieren (paarden) leed in de wereld en door zo’n foto in het blad te plaatsen waarbij het model zo hard aan de teugels rukt dat het paard in verzet komt en zo’n pijn in zijn mond heeft dat hij deze open doet is geen goed voorbeeld hoe je met paarden om moet gaan. Ik snap dat het effect een ‘’wild paard’’ de foto spectaculairder maakt, maar dat kan ook op een andere manier met een paard. Niet door het paard onnodig pijn te laten hebbn.
Ik hoop dat u er wat mee doet.
Met vriendelijke groet,

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:21

katie_hvjOuw schreef:
Ik ze toch een berichtje gestuurd:

Beste Elle,
Ik vind u blad erg leuk om te lezen, ik ben fan van mode, beauty enz. Maar ik ben ook fan van paarden. In de Elle van mei2010 staat in een fotoreportage een foto van een model met een paard. Het is een prachtige foto, maar een paard hoort niet als accessoire gebruikt te worden en zeker niet op deze manier. Er is al veel dieren (paarden) leed in de wereld en door zo’n foto in het blad te plaatsen waarbij het model zo hard aan de teugels rukt dat het paard in verzet komt en zo’n pijn in zijn mond heeft dat hij deze open doet is geen goed voorbeeld hoe je met paarden om moet gaan. Ik snap dat het effect een ‘’wild paard’’ de foto spectaculairder maakt, maar dat kan ook op een andere manier met een paard. Niet door het paard onnodig pijn te laten hebbn.
Ik hoop dat u er wat mee doet.
Met vriendelijke groet,

Perfect!
Laat je binnenkort hun antw. weten?

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:23

Ik ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:48

Ben erg benieuwd naar het antwoord!
Als ze je mail uberhaupt lezen...

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:13

die foto is echt niet normaal :n

goed dat je een mailtje hebt gestuurd katie_hvjOuw :D
ben benieuwd naar het antwoord

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:21

Charmaiineee schreef:
Ben erg benieuwd naar het antwoord!
Als ze je mail uberhaupt lezen...

Haha ik stuur de mail net zo vaak totdat ik antwoord krijg }>

Ik zal t antwoord op bokt zetten!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:34

Voor de mensen adviseer ik een 8-) . Als je goed kijkt wordt er niet aan de teugels gerukt. Daarnaast zijn er genoeg paarden die getraind zijn en dus 'wild' kunnen doen. Wie weet is deze foto wel bij Mario Luraschi op stal gemaakt(een bekend paardentrainer voor films)
Mijn favo foto is het ook niet, het model had veel mooier en beter op de foto gekund samen met het paard. Die foto van de Voque is gewoon schitterend.

Het zal wel meevallen met de gesuggereerde dierenmishandeling, ik denk dat de meeste topics op HAW meer in aanmerking komen.

ps ik vind het tuig van het zwarte paard wel :P :9

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:44

Paardenmensen die dit lezen zien wel dat dit geen leuk paardenplaatje is.
Niet-paardenmensen kan het niks schelen, die kijken waarschijnlijk alleen naar de kleertjes die het meisje aan heeft.
Dus nee, ik denk niet dat dit voor mensen als voorbeeld wordt gezien hoe je met een paard omgaat :P

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:47

Geef anders de link er bij van dit topic ;)

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:31

Er wordt inderdaad niet aan de teugels gerukt maar het is gewoon geen fijne plaat. Kan niet goed zien hoe het hoofdstel in elkaar zit en waar het touw heen loopt maar paard doet waarschijnlijk niet voor de lol zijn mond zo open.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:10

maar je ziet toch duidelijk aan de lichaamshouding van het paard dat hij het zeker niet fijn vindt..

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:14

TS, heb je al een antwoord van Elle ?

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:27

Het is inderdaad zo van het plaatje met het paard,
ook om de kleding stijl enz.
Verder weet ik niet echt wat ik erop moet antwoorden.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:36

Ik heb ook wel medelijden met de modellen. Sta je daar met je slippertjes naast een paard. Pijnlijk als die te dicht bij komt! :+

Grote kans dat de paarden getraind zijn en op commando zo kunnen doen. Anders zet je er geen model naast dat niets van paarden weet met dure designkleding en vaak geen goede schoenen.

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 18:10

Ik heb nog niks gehoord ben benieuwt:P

rndmusername

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:10

haha! ik vind mode plaatjes met paarden erop alleen maar mooi als het paard gelukkig kijkt! xd *mijnmening.
Laatst bijgewerkt door rndmusername op 07-05-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:16

vind het ook alles behalve een gezellig plaatje....
goed dat je een mail hebt gestuurd!

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:49

NoeskaMoos schreef:
Ik heb ook wel medelijden met de modellen. Sta je daar met je slippertjes naast een paard. Pijnlijk als die te dicht bij komt! :+

Grote kans dat de paarden getraind zijn en op commando zo kunnen doen. Anders zet je er geen model naast dat niets van paarden weet met dure designkleding en vaak geen goede schoenen.

ach hun worden model, ze weten dat ze wel eens enge of rare dingen moeten doen voor een fotoshoot :Y)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:57

Cowgirl schreef:
Voor de mensen adviseer ik een 8-) . Als je goed kijkt wordt er niet aan de teugels gerukt. Daarnaast zijn er genoeg paarden die getraind zijn en dus 'wild' kunnen doen. Wie weet is deze foto wel bij Mario Luraschi op stal gemaakt(een bekend paardentrainer voor films)
Mijn favo foto is het ook niet, het model had veel mooier en beter op de foto gekund samen met het paard. Die foto van de Voque is gewoon schitterend.

Het zal wel meevallen met de gesuggereerde dierenmishandeling, ik denk dat de meeste topics op HAW meer in aanmerking komen.

ps ik vind het tuig van het zwarte paard wel :P :9

Nu wil ik echt niet penny achtig doen maar vraag me toch wel af hoe je een paard zo leert staan. Steigeren en alles dat is niet zo moeilijk. Maar de spanning straalt er echt wel af en paarden zijn echt geen goede acteurs hoor.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:58

precies :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:03

Vind het er niet mooier op worden. Vindt het er wél mooier op worden, als een paard juist heel lief kijkt en het model ermee knuffelt. :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:07

Ik ben toevallig bij een lezing geweest waar onder andere de hoofdredactrice van Elle dit nummer behandelde.
Mij viel deze foto ook al op en mede door de houding van het paard.
Als ik het me goed kan herinneren hebben ze deze foto gekozen omdat ze willen inspringen op de trend van het boerenleven.
Vooral huwelijken op het platteland zouden 'in' zijn.
Wat ik dan niet begrijp is waarom ze dit niet diervriendelijker aanpakken. De houding en het tuig is niet om over naar huis te schrijven. :n

Degenen die de lezing gaven waren erg te spreken over deze foto. Kwalitatief is deze foto natuurlijk geweldig, maar voor paardenliefhebbers is dit geen fijn plaatje.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:12

Ja voor mensen van buitenaf zegmaar, is het inderdaad een supermooie foto.
Is het ook, alleen de lichaamsuitdrukking van het paard niet.
Het is gewoon zielig. Maar ik denk wel dat dat meerdere mensen opvallen dat hij angstig kijkt. Maar misschien vinden de mensen dat nou weer mooi.
En wij als paardendierenliefhebbers niet..

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:57