Enyaa schreef:ook lekker bot
klopt maar het is wel zo.....
Mensen zien medelijden tegenwoordig erg verkeerd. Zijn genoeg topics op ITP waar ik meer medelijden heb met het paard dan op deze foto.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
katie_hvjOuw schreef:Ik ze toch een berichtje gestuurd:
Beste Elle,
Ik vind u blad erg leuk om te lezen, ik ben fan van mode, beauty enz. Maar ik ben ook fan van paarden. In de Elle van mei2010 staat in een fotoreportage een foto van een model met een paard. Het is een prachtige foto, maar een paard hoort niet als accessoire gebruikt te worden en zeker niet op deze manier. Er is al veel dieren (paarden) leed in de wereld en door zo’n foto in het blad te plaatsen waarbij het model zo hard aan de teugels rukt dat het paard in verzet komt en zo’n pijn in zijn mond heeft dat hij deze open doet is geen goed voorbeeld hoe je met paarden om moet gaan. Ik snap dat het effect een ‘’wild paard’’ de foto spectaculairder maakt, maar dat kan ook op een andere manier met een paard. Niet door het paard onnodig pijn te laten hebbn.
Ik hoop dat u er wat mee doet.
Met vriendelijke groet,
NoeskaMoos schreef:Ik heb ook wel medelijden met de modellen. Sta je daar met je slippertjes naast een paard. Pijnlijk als die te dicht bij komt!![]()
Grote kans dat de paarden getraind zijn en op commando zo kunnen doen. Anders zet je er geen model naast dat niets van paarden weet met dure designkleding en vaak geen goede schoenen.
Cowgirl schreef:Voor de mensen adviseer ik een. Als je goed kijkt wordt er niet aan de teugels gerukt. Daarnaast zijn er genoeg paarden die getraind zijn en dus 'wild' kunnen doen. Wie weet is deze foto wel bij Mario Luraschi op stal gemaakt(een bekend paardentrainer voor films)
Mijn favo foto is het ook niet, het model had veel mooier en beter op de foto gekund samen met het paard. Die foto van de Voque is gewoon schitterend.
Het zal wel meevallen met de gesuggereerde dierenmishandeling, ik denk dat de meeste topics op HAW meer in aanmerking komen.
ps ik vind het tuig van het zwarte paard wel![]()