Verslag van stamboekkeuring met mijn merrie (foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:19

Helemaal top hé!! Haha!

Ze was ook echt super!
'T is het poetswerk wel waard geweest.

Nu op naar de centrale!

Nog meer foto's maken

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:35

hey gefeliciteerd toppie hoor Haha! mijn merrie moet 2juni voor de stamboek keuring, meet net 1m60...ik heb er ook geen verwachtingen van dat ze ster wordt, mede omdat ze bont is...echter laat ik haar niet springen,die ambities heeft ze totaal niet....zucht, ik zou willen dat het al voorbij was, wordt nu wel wat zenuwachtig als ik dit zo lees,zou ze dan toch ster KUNNEN worden?????

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 23:44

He jammer Rubywhite je foto's deden het niet in je profiel Gaaaap
Heel erg veel succes (2 juni Verward is vlg mij alleen al geweest je bedoelt vast een andere datum Haha!) op de keuring!!
Je moet maar zo denken het is hetzelfde paard wat je aan het eind van de dag weer mee naar huis neemt met of zonder succes Knipoog
Als je nog wat wil weten vraag je het maar ik was namelijk echt zoooooo zenuwachtig dus ken het gevoel Bloos

En nogmaals heel erg bedankt voor iedereen die een lief bericht heeft achtergelaten!!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 08:35

Hihi ik heb me idd vergist in de datum, moet zijn 2juli.... Tong uitsteken oh echt wat voor mij....ik zag inderdaad dat de fotos in mijn profiel het niet deden, hoe ik dat nu weer voor elkaar heb Ik heb even wat fotootjes gezocht van ruby waar ze op stil staat, was diep graven want ik betrap me erop dat ik die nauwlijks heb!

Dit is wel een met deken Verward
Afbeelding

Dit is haar rechterzijde dravende (nou ja alsof jullie dat niet zien) hier toont ze niet echt super op, was na de rijles even losbanjeren....

Afbeelding

Heb je wellicht nog handige tips? Ze staat nu momenteel in training bij een "proffesionele" stal, die man brengt diverse paarden voor de keuring dus ik heb min of meer mijn hoop daar op gevestigd...hij gaat haar ook helemaal toilleteren wassen etc etc en uiteraard ook voorbrengen (mij zie je echt niet met dat paard rennen hoor Knipoog ) Al moet ik toegeven, ze staat er nu goed bij, beter in de spieren dan op de foto`s en meer hals...uiteraard is het hetzelfde paard die je op het einde van de dag mee naar huis neemt, maar een keer een mazzeltje (=ster) mag je toch wel op hopen hè....

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 09:28

Joh dat gaat helemaal goedkomen met jou paardje!
Ik vind het een leuk paardje volgens mij wel veel was en poetswerk Knipoog of valt dat wel mee?? Welke afstamming heeft ze?

Het is heel verstandig om je paard klaar te laten maken voor een keuring door iemand die er verstand van heeft.
Volgens mij is de kans van slagen ook groter.
Ik had er niet echt de financiële middelen voor en omdat ik haar ook heb laten dekken in die periode had ik haar liever dicht bij huis Lachen

Je laat het natuurlijk wel even weten hoe het gegaan is he *LOL*

Wij gaan 27 juni naar de Centrale Keuring, ook dat vind ik weer enorm spannend

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:44

Dank u Dank u voel mij vereerd met zo`n compliment Knipoog
Het is inderdaad best veel poets werk, nee hoor...als ik eerlijk moet zijn valt mij dat reuze mee. Staat dik op stro en zolang het land geen modderpoel is, is mevr aardig schoon te houden (vergeet niet vaak na het rijden even de slang erover, scheelt ook een hoop Knipoog )

Het was voor mij ook kiezen of delen, ik wilde haar in April al laten dekken door SPECIAL D (metall x zandigo) en voor de keuring doen...maar ja, net een bedrijf overgenomen, dik verbouwd,nieuwe auto,nieuw huis en nog getrouwd (zo tussen de bedrijven door) is het toch een keus maken...Ik heb toen besloten haar voor de keuring te doen en volgend jaar te laten dekken. Zo heeft natalie nog tijd om haar uit te brengen en laten we eerlijk zijn, het is toch mooier een veulen te fokken uit een stb/ster merrie dan uit een vb merrie? Maarja ik kon het niet laten, er komt in september toch een mooi bont veulen bij ons op stal! (ben ook niet gek, hihi, dan maar 1 kopen toch???)

Ruby is overigens een Samber x Overste x Duc de Normandie x Enfant de Normandie, komt uit de Utopia stam en haar moederlijn is prestatie x ster x keur preferent prestatie x ster preferent...overigens al oud bloed zoals je ziet, ruby is de jongste van 16 veulens, haar oudste (half-) zus is namelijk al 21 jaar Sigaar !!!

succes op de centrale, gaat ze door voor elite??? wat dien je daar precies voor te doen als ik vragen mag???