Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:46

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:47

@tita: klopt :+ Daarom dat ik dus ook maar 2 a 3 dagen in de week echt 4u in de paarden kan steken, namelijk mijn vrije dagen :D En in mijn week van de late shift is dit zelfs beperkt tot 1 a 2x... Lang leven het werkend leven :D Sinds mijn hond zo slecht is heb ik zelfs geen tijd meer om te trainen, enkel poetsen en kroelen en eten geven. Maar ik geef toe, toen ik jeugd was was het ook elke dag 3 a 5 uur hoor :D

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:48

Ik denk dat ik zeker een uur of 5 besteed aan mijn paard. Ik heb 10 paarden te doen. waarvan 3 onder het zadel een aantal jongen en een aantal drachtig. Alles moet gemest en buiten binnen gezet worden. Nu ze allemaal wat naar buiten in de wei kunnen heb ik het wel wat rustiger ,aar ik moet dan 's ochtends vroeg om ze der uit te gooien, 's middags kom ik meestal om te trainen en 's avnds mest ik train ik meestal nog 1 haal ik ze binnen en voer ik. Ik kan eigenlijk de hele dag wel aan et werk opstal.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:51

ik denk ongeveer in totaal wel 4 uurtjes met 5 pony's. Maar ik zet ze zelf buiten/binnen, mest de stallen uit en rij 2 pony's.

ikke20

Re: Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:57

als ik nie rij ofzo een uurtje of 3 a 4 per dag.
ga ik wel rijden een 5 a 6 uur of bosrit ofzo nog wel eens uurtje of 8

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:14

Op dagen dat ik moet werken zo'n twee uur.
Op vrije dagen vaak meer dan het dubbele, omdat ik dan meerdere keren per dag naar haar toe ga.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:30

@ tita: daarom heb ik nog geen kinderen, zou niet weten hoe ik dat rond moet krijgen, op dagen dat ik rij ben ik pas om half 10 's avonds thuis. Ben al blij dat vriendlief de microgolf kan bedienen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:33

Wow wat zijn jullie allemaal lang bezig :=.
Ik denk anderhalfuur voor elk paard. Nu minder omdat ik niet mag rijden.
Blijf meestal wel langer op stal hangen, maar dat komt omdat het onderling zo gezellig is.
Laatst bijgewerkt door JorisDy op 27-04-10 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:34

Bij ons is het ook altijd erg gezellig op stal. Het poetsen en uitstappen e.d. duurt daarom ook altijd wat langer :=

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:37

Imo is het prima (niet gehaast) te doen in 2 uurtjes incl rijden.
Met een beetje kletsen erbij kom je zo op 3 uur. :o

Bobberd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 12:53

zo te zien is het voor de meeste dus een gemiddelde van 2 a 3 uur..

met werk erbij is het een volle dag, niet te spreken als je ook nog kids hebt :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:55

Bobberd schreef:
zo te zien is het voor de meeste dus een gemiddelde van 2 a 3 uur..

met werk erbij is het een volle dag, niet te spreken als je ook nog kids hebt :P

idd, ik heb alleen ervaring zonder kids dus ook zijn de dagen wel vol.
Toch moet je niet vergeten dat het wel een vorm van ontspanning en sport is wat weer goed is voorje gezondheid, wat zeker zijn voordelen heeft met een drukke baan.
Ook zijn er dagen dat je minder lang bij je paard bent hoor. Zeker wanneer ze veel buiten komen kun je wel eens een dagje overslaan (waneer ze goed onder toezicht staan). Of longeren, dan ben je met 1 tot 1.5 uur wel klaar :j

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:02

Kan er uren rondhangen. Vooral als het lekker weer is :). Als ik een wandeling ga maken (paard wordt nog niet bereden), dan ben ik al gauw 3 á 4 uur onderweg. Maar als ik het haast heb, of het is rotweer, dan is het voeren + knuffeltje geven en dan ben ik weer gevlogen... :=

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:07

Ik voldoe mooi aan het gemiddelde. Met rijden en verzorgen 2-3 uur, waarvan zeker 1 uur kletspraat met de boer :D .
Altijd gezellig op stal, en ook heerlijk om gewoon te genieten van paardjes die tevreden staan te knabbelen 's avonds laat.

Ik rijd 'maar' 2 keer per week. Heb twee kids, een baan en een huishouden, en oja, ook nog een man :Y)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:13

Mijn vaste schema: 's morgens pony eten geven, tegelijkertijd mest ik de stal uit, als pony klaar is met eten gaat hij naar de wei, dan breng ik hooi (en evt brood) naar de wei, dan eet ik zelf, maak ik me klaar en vertrek ik naar school. 's avonds haal ik mijn pony van de wei af en borstel ik hem grondig, dan krijgt hij eten.
Ik longeer hem ook nog iedere dag, duurt toch ook minstens 1 uur en in het weekend(en soms door de week) een ritje met de koets, dan zijn we minstens 1,5 uur weg. In de zomer ga ik ook vaak de wei in om even te kroelen of ga ik even wandelen met de pony aan de hand.

Mijn vriend heeft het ook vrij druk met voetbal, maar ik ga naar zijn wedstrijden kijken en hij gaat met mij mee met de koets. Hij moest vroeger niets van paarden weten, maar sinds hij bij mij is, begint hij zich er meer voor te interesseren. Ik vind het geweldig om iemand te hebben die zo veel voor je over heeft! Mijn vriend is er ook mee akkoord dat de pony meegaat als we gaan samenwonen, de plannen zijn er zelfs om minstens eentje bij te kopen :+

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:16

Ik ben 7 dagen per week gemiddeld 3 uur te vinden op stal.
Soms iets korter, maar meestal iets langer hehe :)

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:20

Van maandag t/m vrijdag ben ik rond 18.00 uur thuis van mijn werk (ruim 40 uur per week + 6 uur reistijd) Dus op die dagen besteed ik 's avonds gemiddeld 2 uur aan mijn pony. In de weekenden varieert het van 2 uur tot misschien wel 6 uur. Ligt er helemaal aan wat voor weer het is en of het gezellig/druk is op stal.
Heel eerlijk; op werkdagen heb ik 's avonds nauwelijks tijd voor andere dingen. Daar moet een partner wel mee kunnen dealen natuurlijk. Maar goed, ik ben voor vrijheid blijheid! Dus ook, hoe minder je elkaar ziet, hoe leuker de uren zijn waarop je wel samen bent!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:24

ik besteed zo 5 uur per dan aan de paarden als allerleest controleren op wondjes enz poetsen rijden na verzorgen tutten manen kammen enz stal uitmesten teuten met de andere stalmeiden :D

groetjes nanette

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:33

Ligt er aan.. Op maandag en dinsdag ben ik laat uit (kwart voor 4) en ik heb 2 pony's (op verschillende plaatsen) dus ik fiets heen en weer gemiddelt ben ik ong. 45 min. bij me shetiie poetsen ect. bij me new-forest ben ik z'n uur bezig met poetsen,stal,water,enz. en dan nog een uurtje rijden enz.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:35

Hallo allemaal,
ik heb een shetlander van 85 cm en vos kleur.. Zelf ben ik 151m en weeg 45 kilo...
Daar doe ik het volgende mee:
2x Per dag rijden 1x rustig aan en daarna echt aan het werk!
3x Per dag longeren 1x rustig en daarna ook echt aan het werk!
1x Per dag poetsen!
1x ff stappen en nog ff rijden zonder zadel!
Mvg: Femke

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:05

femkesofie schreef:
Hallo allemaal,
ik heb een shetlander van 85 cm en vos kleur.. Zelf ben ik 151m en weeg 45 kilo...
Daar doe ik het volgende mee:
2x Per dag rijden 1x rustig aan en daarna echt aan het werk!
3x Per dag longeren 1x rustig en daarna ook echt aan het werk!
1x Per dag poetsen!
1x ff stappen en nog ff rijden zonder zadel!
Mvg: Femke

Dan ben je toch wel gekrompen samen met je shet. Nouja geloof er in ieder geval niets van.
Ergens anders was je shet 95 cm en 3 jaar en was jij zelf 1.60. Toch wel een heel verschil lijkt me

Ik besteed niet zo super veel aandacht aan me paard. Het is een driejarige en ga ze dagelijks eten geven en even poetsen voor de rest mag ze nog lekker op de wei staan.

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:13

Dat verschilt met wat ik ga doen, ik denk dat ik ongeveer iedere dag er 2 uur zeker mee bezig ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:15

3 - 4 dagen per week en dan vaak 2 tot 3 uur, soms wat langer en eigenlijk nooit korter.
Ik heb wel het geluk dat mijn paard 24/7 buiten staat en ik dus niet hoef uit te mest e.d.. :)
En ik zet ook geen vaste tijden, ik ga gewoon als ik klaar ben.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:22

Ik heb ook nog school, en soms wel tot half 5, en ja, dan moet je ook nog huiswerk doen en leren, dus ik denk zo'n 3 a 4 keer in de week ga ik snel een uurtje uitmesten, voeren en knuffelen, soms kan het korter, als poonie snel eet. :+
Maar op dagen dat ik wel lekker tijd heb kan ik er soms wel heel lang over doen, maar dan maak ik vaak lange buitenritten, dan kan het wel uitkomen op 3 a 4 uur. :)

Sorry, van die Shetlander dat is een grap, je kan namelijk nooit een beest 2 x per dag rijden, longeren, wandelen en nogwat. :Y)

En 6 uur per dag bij de paarden, das je halve dag, dat kan alleen op zondag. :')

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:27

ong. 2 uur :)
voeren wordt gedaan. mams vindt stal uitmesten leuk ( snap er niks van , maar ik heb er geen problemen mee! :') ) soms doe ik het ook zelf! en me paard wordt s'ochtends naar buiten gedaan ;)