EquiDay Leusden 24 april ... wie is geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juudii5

Re: EquiDay Leusden 24 april ... wie is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:25

Eva daar heb je gelijk :D!
Ik had alleen gedacht dat er meer kraampjes zouden zijn.. maar voor zn eerste keer is het echt top :D
Leuk zn dag!!! :)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:26

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:34

Hier eenzeer enthousiaste bezoekster
voor de eerste keer vond ik het goed gedaan
geluid was op bepaalde punten niet zo goed, maar als je zelf even doorloopt kon je op plekken komen waar je hier weinig lastvan had
ik vond de uitleg wel goed trouwens want wat bij de een werkt werkt niet per definitie ook bij de ander
het is bewust wording van je paard
en door goed kijken zie je hoe je je lichaamshouding in ie voor of nadeel kan gebruiken.
Ik ga straks dan ook weer extra gemotiveerd aan de slag met m'n pony.
Wij zijn er nog lang niet maar ik verkies dit boven al de andere manieren van omgang met mijn dier

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:43

Ik ben er met veel plezier heen geweest. Ik heb er wel redelijk veel van geleerd maar ook
omdat ik nog niet echt ''begonnen'' ben. Ik heb een touwhalster gekocht, en een leuke
middag gehad! Het was ook prima georganiseerd en had geen last van natte voeten! ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:49

Na overleg besloten hem toch weer te openen, maar wel te verplaatsen van NH naar EV.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:10

Ik was er ook!
Denk dat er zeker wat leermomentjes geweest zijn voor de organisatie, maar mensen.... het kostte 5 euro, er waren volop mensen die hun uiterste best deden een leuke show neer te zetten, vrijwilligers die zich keihard hebben ingezet etc. Wat verwacht je?
Ik ben al hartstikke blij dat er eindelijk eens iets georganiseerd werd op nh gebied, wat leuk te betalen was en tuurlijk zijn er wat puntjes die beter konden, maar dat weegt niet op tegen hoe het was.

Wie heeft er trouwens gewonnen met de challenge? :D
Moest eerder weg, dus heb het niet kunnen zien, maar ben wél benieuwd!

Simodi... he jammer dat ik je niet gezien heb, ben een drama in herkennen, dus mischien ben je wel voorbij gelopen ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 12:15

Blijkbaar heb ik toch een aantal 'bekende' bokkers gemist, jammer! (ondanks de naamstickers ;) )

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:18

Ik zal me even eerst voorstellen als eens van de twee organisatoren van EquiDay.
Ik ben erg blij met jullie positieve en negatieve kritiek.
Het geluid viel ons ook tegen. Bij het testen is niet voor te stellen hoeveel herrie 1000 mensen in 1 binnenbak maken! Goede les voor de volgende keer.

Ik ben vooral erg benieuwd naar de mensen die het niveau van de demos tegen vond vallen. Ik had zelf namelijk echt de overtuiging dat ik gisteren zo'n beetje het hoogste niveau kwa NHers uitgenodigd had wat in Nederland woont.
Ik hoor dus erg graag wie jullie hadden willen zien, voor een eventuele volgende keer.

Het is ook erg lastig gebleken om NH-verkoopkraampjes te vinden. Zo groot is het assortiment aan spullen die je nodig hebt nou eenmaal niet, en Equiplay dekt een groot deel van de benodigdheden al. Ik hoor graag jullie ideeën voor kraampjes.

Meer kraampjes dan dit aantal paste niet in de bak. We vonden het juist een enorm voordeel dat de kraampjes bij de showpiste stonden. Dit kwam de gezelligheid en de eenheid juist tengoede. De meeste mensen die ik sprak vonden deze indeling ook erg prettig. Zo hoef je niets te missen als je aan het shoppen bent.

maar goed zoals je leest sta ik overal voor open. Dit was onze eerste keer. Enorm spannend natuurlijk. En kwa organisatie kan ik zeggen dat echt helemaal NIKS is misgegaan. Alles ging zoals het was bedoeld. Maar als jullie vinden dat iets beter kan, dan gaan we daar zeker serieus naar kijken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 12:30

Ik vond het ook leuk dat de kraampjes rond de showring waren, want daardoor kon je idd blijven kijken.

Juist omdat Equiplay de grootste leverancier van spullen is, is het aan te raden om volgende de keer een veel grotere/ruimere kraam neer te zetten, het was er nu echt dringen ... ;) (Desondanks wel geslaagd in mijn aankopen hoor!)

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:35

Ikke ben ook geweest! En heb een hele mooie dag gehad. Veel inspiratie opgedaan, en leuke mensen ontmoet.
Minpuntjes zijn bekend, heb verder geen aanvullingen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:40

simodi schreef:
Juist omdat Equiplay de grootste leverancier van spullen is, is het aan te raden om volgende de keer een veel grotere/ruimere kraam neer te zetten, het was er nu echt dringen ... ;) (Desondanks wel geslaagd in mijn aankopen hoor!)

Haha, dat is zeker een punt voor de volgende keer inderdaad. Ik had de opkomst (en helemaal de animo bij de stand) nogal onderschat en was er niet zo op voorbereid.

Iedereen die in de voorverkoop een kaartje gekocht had, krijgt volgende week nog een mail met de vraag om feedback, want hoewel het nu allemaal verlopen is zoals we bedacht hadden, zijn er natuurlijk genoeg dingen te verbeteren :)
Als je emailadres niet bij ons bekend is, maar je wel graag nog meer feedback wil geven, horen we het graag, via pb of via de email, zodat we volgend jaar een nog mooiere dag kunnen organiseren.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:02

Ik kwam helemaal uit Assen, maar het was de rit zeker dubbel en dwars waard!! Ik vond het super leuk!! Ben ook heel de dag geweest! Vond het super goed opgezet!!
Pirelli domo's vond ik echt super!! De 2e demo met de 2 meiden van de organistie Vond ik ook echt gaaf om te zien!! Zij met vlecht in d'r haar is echt 1 met haar paard!! Prachtig om te zien!! (vond het stiekem jammer dat ze niet nog eens samen in de ring kwamen) Zo op elkaar ingespeeld :) (sorry voor de spreekwoordelijke veer ;) )

Bij de challenge heb ik me wel beetje lopen irriteren aan 1 deelneemster.. Ze deed het niet meer voor haar paard.. Ik had al 20 keer de ring verlaten! Dan maar geen prijs, dan maar geen showbestendig paard.. :o Sorry maar wou dat toch ff zeggen..

Nee ik heb echt heeeel de dag genoten!! En heb eigenlijk maar 1 klein puntje.. Misschien volgende keer een wc wagen oid erbij halen, stond behoorlijke poos in de rij en ben uiteindelijk bij de heren gegaan.. ;)

En over de bak, ik vond het juist super dat ie van te voren gesproeid was!! +:)+ scheelde zeker weten heeeeeeel wat stof! :)

Ga nu de foto's ff kijken die gemaakt zijn :)

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:18

_rosita_ schreef:

Er zijn geen 1e 2e en 3e plaat bekend gemaakt, maar de top drie zag er als volgt uit:
Ik :o (Ik was met de tinker), Julie (met de donker grijze arabier die zat ook bij mij in de ploeg) en Lia (met de zwarte shet)

Ik heb het super naar mijn zin gehad! het geluid liet inderdaad wat te wensen over, maar de sfeer maakte alles helemaal goed!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:04

Ik ben geweest en vond het erg leuk en leerzaam om dit allemaal te zien!
Zoals ik al las de meiden van de organisatie was echt heel leuk om naar jullie demo te kijken :j +:)+
Voor iedereen petje af, al die mensen die staan te kijken, zoveel kritieken etc. Knap hoor :j

Geluid was idd jammer, wc en eten ook maar ach als dat het enige is :D ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:20

Ik kwam last minute helpen in de equiplay stand... mán wat heb ik hard gewerkt! En dat voor iets wat als kleinschalig inspiratie-evenement gepland was :D vandaag heeft mijn poowny wel extra aandacht gehad want daar had ik gisteren echt geen puf meer voor! en ik was blij dat ik mijn waterdichte dubarry's aanhad

Er was niet gerekend op zóveel animo, vandaar wat 'teething problems'. Overigens denk ik dat er in dit topic absoluut ruimte moet zijn voor commentaar; tips voor volgend jaar zijn altijd handig, lijkt mij!

Ontzettend gaaf dat er zoveel mensen in Nederland geinteresseerd zijn in NH! Respect voor jullie allemaal!

Overigens vond ik het veel leuker (voorzover ik iets meegekregen heb dan ;) ) dan bijvoorbeeld het paardenevenement in Zwolle (waar je volgens mij 20 euro entree betaalt) ... maar dat zou ook kunnen komen omdat deze doelgroep me meer trekt en ik het dus erg gezellig vond!

Ik heb nog staan kijken bij het inladen van deelnemende paarden. Super dat het ook zo kan, lekker relaxed en zonder dwang; ik ging met een glimlach naar huis.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:30

dekoezegtboe schreef:
_rosita_ schreef:

Er zijn geen 1e 2e en 3e plaat bekend gemaakt, maar de top drie zag er als volgt uit:
Ik :o (Ik was met de tinker), Julie (met de donker grijze arabier die zat ook bij mij in de ploeg) en Lia (met de zwarte shet)

Ik heb het super naar mijn zin gehad! het geluid liet inderdaad wat te wensen over, maar de sfeer maakte alles helemaal goed!

Thanks!
Jij met je Tinker en Lia met de zwarte Shet waren ook absoluut mijn favorieten, jullie deden het zo leuk! :D Vind jou en je beestje ook een enorm leuke combi!

Hierboven zag ik het ook al voorbij komen. Bij 1 deelnemer van de challenge stonden mijn haren helaas ook van overeind, jammer, maar goed... dat mocht de pret niet drukken van al die mensen die zo ontzettend 1waren met hun beestje.
Heerlijk om naar te kijken vond ik ook 1 van de organisatoren met de grapjas van een paard die af en toe even zijn eigen ding deed, weer met oortjes naar voren terugkwam en zij hem met een grijns stond op te wachten :D

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:43

Dank jullie wel voor jullie feedback en complimenten.
Erg fijn te horen hoe de meesten van jullie het een mooie dag vonden. Daar doen we toch uiteindelijk het voor.

Bedankt ook voor de lieve complimenten over mn demo. Ik ben het meisje met de vlecht. Shanna was een geweldige showmaster zaterdag! Ik kan alleen maar helemaal intens genieten als ze zich zo uitslooft voor publiek. Dat wegrennen doet ze altijd een paar keer als we een demo geven. Inmiddels weet ik dat ze altijd weer bij me terugkomt, en hoort het gewoon bij ons.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 08:49

Ik heb maar een klein gedeelte van de demo's gezien, maar ik vond Marja Besselink met haar 2 IJslanders ook erg leuk. Zij gaf ook goed aan waarom ze bepaalde dingen deed/niet deed en haar manier van werken vond ik erg leuk.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:14

Ik vond de Equiday echt geniaal!

Wb de challenge; imo stond álles in het teken van 'do it FOR the horse'.
Ik was vrijwilliger, zat bij de 1ste challenge bij het 3de onderdeel (cirkels) en hoorde achter mij flink commentaar, dus ik gok zo dat ik wel weet over wie het gaat. En het commentaar vind ik dan ook absoluut onterecht.
Zagen ze dan niet dat het paard na een tijd al veel rustiger werd? Dat haar baas helemaal nérgens focuste op een onderdeel, maar bezig bleef er voor haar paard te zijn?
En mét resultaat; bij de 2de challenge kwam paard de showpiste veel rustiger binnen, omdat ze bij de eerste geleerd had dat het best meeviel. En dat had ze echt niet geleerd als ze meteen weer uit de showpiste vertrokken waren.
Bij de applaustraining werd er volgens mij nog een uitleg hierover gegeven.

Do it FOR the horse, betekent ook dat je je paard leert dat enge dingen best meevallen. De confrontatie aangaan, hoewel dat niet altijd even leuk is. Baas en paard lieten daar een voorbeeld van zien, en hebben het beide super gedaan.

De Equiday was voor mij een groot succes, met vooral een geweldige sfeer :j

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:46

StippTwingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:41

Ik ben ook geweest samen met een vriendin en ik vond het echt super!
Ik vond de demo's heel leerzaam, ligt er denk ik ook aan dat ik me heel veel in NH verdiept heb en les gehad enz.
Dus ik begreep wat ze allemaal deden, maar ik kan wel begrijpen dat veel mensen dat niet begrijpen. (wat een zin :+ )
Maar ik heb in ieder geval heel veel nieuwe inspiratie om weer verder te gaan met Parelli :)
En ik ga zeker volgend jaar weer als het er dan weer is, ik vond het zeker de moeite waard :j

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:49

Wij zijn ook geweest en @kallandso; volgens mij hebben wij de hele tijd recht tegenover jou gezeten, niet normaal hoevaak wij op de foto staan haha!

Ik vond het een leuke dag. We waren met tweeen en degene die erbij was, kende eigenlijk alleen NH van mijn vorige paardje. Afijn, zij is om en is zondag meteen begonnen haha. Ik was gestopt met Parelli nadat ik mijn paardje had laten inslapen en had bij mijn nieuwe wel het gevoel dat ik iets miste. Na deze dag weet ik weer wat het was en ben ik dus ook maar weer begonnen :o haha. (Is wel weer even wennen hoor!)

Voor feedback: Sandra83, Jee wat hebben jij een band met je paardje zeg! Wat een super combi. En die grijns op jou gezicht als ze er weer van doorging, geweldig!
NHevaVD: Jullie waar ook super hoor, vond het knap dat je juist aangaf dat het niet ging. En tenminste niet door bleef drammen bij je paard (ik verstond overigens dat hij Sinas heette en heb daar met die vriendin nog vrolijk om gelachen haha!)

Het geluid, sja als je achter liep verstond je er weinig van. Maar voor was alles behoorlijk goed te verstaan vond ik hoor. (behalve dan van degene die de stukjes aan kondigde) Kraampjes stonden gezellig bij de piste, zodat je niet vanalles miste als je even ging shoppen.

Nou, wij zijn van 9.30 tot na de laatste parelli demo gebleven en hebben dus alles gezien en vonden het een zeer geslaagde dag, zeker voor herhaling vatbaar!

* En nou genoeg veren gegeven haha!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:53

ja, als er volged jaar twee 'ringen' zijn kan er één voor absolute beginners en één voor mensen die de termen en beginselen al kennen.