zoek een leuk ponykamp.! aub geef reactie.!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

valerie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:42

LauraXWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:39

naam van het ponykamp: ruitercentrum 't fjordenpaard
website: officiële: www.fjordenpaard.com. rchetfjordenpaard.nl
hoewas de begeleiding : echt superaardig en gezellig. Je mocht ook veel !
mochty je ook vrijrijden: Nee, want de pony waar je op rijd daar rij je elke dag al heel veel mee in de groep ;)
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 1x per dag minstens 2 uur per dag, en op woensdag een dagtocht van vijf uur!
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ): paardrijden, zwemmen (met de huifkar er heen) , naar het strand, met de huifkar naar een dorpje, kampvuur, (in de herfstweek ook een nachtrit) enz enz enz.
was er op het eind een wedstijd: nee
wat voor een soorten rassen waren er soal: heel veel!!
hadden de pony's pit: ja zeker, ze konden echt heel hard crossen, niet normaal!
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: Je hebt de hele week je eigen pony, alleen van jou. Niemand anders doet daar wat mee.
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: Nee, wel poetsen enzo maar je hoefde ze niet te voeren e. d.
stonden de paarden veel in de wei: Ze stonden allemaal altijd in de wei.
hoe was het tuig: Goed, zit lekker
was er veel spring trainig: buiten over takken
of dresuur matig: nee
of was het vooral lol hebben: zonder lol is er toch niks aan?
mocht je met zweep rijden : ja
of met sporen: nee

fleurxdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:21

naam van het pony kamP"
website: www.manegearum.nl
hoewas de begeleiding : Super gezellig (dat ben ik waarschijnlijk zelf dit jaar)
mochty je ook vrijrijden : Nee, dat is volgens mij niet aan de orde.
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 2 uur? weet niet precies
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) :
was er op het eind een wedstijd: Weet niet of ze dat dit ponykamp doen?
wat voor een soorten rassen waren er soal: draver, welsh, enz. er komen ook nog nieuwe pony's bij!
hadden de pony's pit: Jaaah,, je hoeft geen enkele pony/paard met zweep te rijden!! Zeker een plus punt!
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: Dat weet ik zo even niet!??
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?:
stonden de paarden veel in de wei: De paarden staan meestal op stal, je leert super veel over het verzorgen van de paarden/pony's!
hoe was het tuig:
was er veel spring trainig: ?
of dresuur matig: Ja, zeker wel
of was het vooral lol hebben: Ook natuurlijk.
mocht je met zweep rijden : Nee dat is zeker NIET nodig het
of met sporen: Nee,, ook niet nodig! Deze paarden reageren super goed op je been!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:55

naam van het pony kamp: Ponyhof Nooijen
website: www.ponyhof.nl
hoewas de begeleiding : super gezellig
mochty je ook vrijrijden : nee
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: minimaal 2x 2 uur
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : spelletjes met pony's, rijden zonder zadel op de pony's, zwemmen in de zee met en zonder pony's, strandritten, springles, dressuurles
was er op het eind een wedstijd: nee
wat voor een soorten rassen waren er soal: van alles en nog wat! Van dressuurpaard tot mini-shet
hadden de pony's pit: de meeste zijn wel iets drukker op het strand, maar de meeste zijn wel rustig.
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: nee, je had bij elke rit een ander paardje. maar als je er 1tje erg leuk vond, mocht je die meestal wel iets vaker.
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: -
stonden de paarden veel in de wei: jaa
hoe was het tuig: netjes, goed verzorgd.
was er veel spring trainig: niet veel, maar je krijgt wel springles.
of dresuur matig: zelfde als springen.
of was het vooral lol hebben: tuurlijk, zonder lol geen ponykamp :)
mocht je met zweep rijden : jaa.
of met sporen: nee

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:57

Ik vrees dat je een beetje laat bent...
de echt leuke ponykampen waar veel mensen heen willen zijn al vol...

ik vind zelf hazelhorst en de bongerd en manege waarland er leuk!

Il00n__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:32

Naam van het ponykamp: MANEGE LAARBRUG
Website: www.manegelaarbrug.nl /www.ponykamp.nl /www.manegelaarbrug.hyves.nl
Hoe was de begeleiding: Goed, en ben zelf ook leiding geweest!
Mocht je ook vrijrijden: Nee, les/buitenrit/spelletjes op pony
Hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 2x per dag, les en buitenrit, + nog een spel:P
Wat was ongeveer de activiteiten per dag (wat deden jullie op een dag ): Van alles, van stoelendans te paard tot eieren gooien hahaha
Was er op het eind een wedstijd: Ja, Dressuur en springen
Wat voor een soorten rassen waren er zoal: Van alles!!!!
Hadden de pony's pit: Verschillend, van rustig tot snel en ondeugend

Als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen? Ja, en de stallen worden gedaan
Stonden de paarden veel in de wei? : Ja dagelijks weidegang, zonder zadel op de pony naar de wei volgende ochtend haal je ze weer op
Hoe was het tuig? Goed
Was er veel springtraining? Ja, spring en dresuurlessen
Of was het vooral lol hebben? Ja ook, bij laarbrug is het elke dag LOL!! lachen gieren brullen
Mocht je met zweep rijden? Niet bij elk paard
Of met sporen? Nee

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:36

Ik ben vroeger (is wel lang geleden op bijna tien verschillende ponykampen geweest) Bergemo was altijd met stip de leukste!

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:01

Hierbij een goede aanrader, leerzaam, kwaliteitsvolle paarden, een dagvullend programma, goede verantwoorde begeleiding, prachtige bosritten te paard of aangespannen, goed eten, etc etc.

naam van het pony kamp: De Roosberg te Bavel!!!
website: www.roosberg.nl
hoewas de begeleiding : Oplettend, goed, lief, kennis van zaken, ervaren en zeer zorgzaam
mochty je ook vrijrijden : nee
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: Minimaal 1 uur, les in groepen op niveau, bosritten (paar uur), dagtocht(10 tot 5), springles, dressuurles.
wat was ongeveer de activiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : paardrijden, poetsles, anatomieles, opzadelles, ea theorie, ontbijten, lunch en diner samen, zwemmen, waterspellen, puzzeltocht bij aankomst op terrein manege, bonte avond, afsluitende dressuurwedstrijd, dagtocht te paard of met de kar mee,
was er op het eind een wedstijd: ja!
wat voor een soorten rassen waren er soal: connemara, new forest, kwpn, welsh, dartmoor, nrps, thelwellpony, gelders, poolse rijpony
hadden de pony's pit: goed voorwaarts!
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: voor jou, soms bij bosritten of in overleg wisselen
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: ja, met behulp van personeel natuurlijk, er is altijd iemand in de buurt!
stonden de paarden veel in de wei: ja als ze vrij hadden een aantal uur mochten ze lekker grazen.
hoe was het tuig: wordt elke week schoongemaakt en nagekeken
was er veel spring trainig: springles, min. 1 x sowieso
of dresuur matig: elke dag en erg leerzaam en leuk
of was het vooral lol hebben: buiten het rijden; spelletjes, zwemmen, kletsen, bonte avond, etc. Veel vrienden maken!!
of met sporen: nee, niet nodig

ER IS NOG PLEK TROUWENS!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:21

en als je een eigen- of verzorgpony mee kunt nemen en houdt van nh weet ik ook nog wel een leuk kamp; info via pb!

MiniMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:23

naam van het pony kamP" Manege Bergemo
website: www.bergemo.nl
hoewas de begeleiding : super!
mochty je ook vrijrijden : Ja, 1x zonder zadel in de wei op Grote knollen en shetjes en 1 x op de laatste dag als je wilde, anders mocht je een bosrit maken
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: ruim 1 uur les en 2 uur bosrit, tussendoor nog vaak andere acitiveiten met paarden
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : voltige - mennen - huifkartocht - BBQ - zwemmen bij centerparcs - ponyspellen - zwemmen met de pony's - uit eten en winkelen met de huifkar - bonte avond - dropping, etc
was er op het eind een wedstijd: niet ieder kamp, activiteiten zijn soms afhankelijk van het weer en van de inbreng van de groep
wat voor een soorten rassen waren er soal: fjorden, haflingers, kruising friezen, shetlanders, welsh pony's, KWPN-ers, shire, ardenners, arabieren, noriker, quarter horse en nog veel meer.
hadden de pony's pit: Sommige wel, sommige niet, voor ieder niveau een passend paard
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: in principe heb je de hele week je eigen pony, maar soms heb je een andere voor de spelletjes of het zwemmen of het springen of zo, omdat niet alle pony's dat goed kunnen of mogen
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: nee, alleen poetsen en opzadelen, niet voeren of mesten of zo. Dat mag je wel, maar dan moet je heel vroeg opstaan, aks je meehelpt met mesten en vorig krijg je een gebakken ei als ontbijt kado!
stonden de paarden veel in de wei: ja
hoe was het tuig: goed, er waren een paar kieffer zadels aanwezig en ieder paard heeft zijn eigen tuig
was er veel spring trainig: 2x in de week
of dresuur matig: 3 x in de week
of was het vooral lol hebben: 7x in de week
of met sporen: afhankelijk van de houding en zit van de ruiter en afhankelijk van het paard, meestal niet

MiniMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:27

Bergemo heeft trouwens nog genoeg plekken vrij! Allen de week van 8-8 en 22-8 zitten vol.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:31

belle_boef

Re: zoek een leuk ponykamp.! aub geef reactie.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:34

Rijmaaran heeft nog plek in de eerste en de laatste week.
Meer info: www.rijmaaran.nl

summerfeel

Re: zoek een leuk ponykamp.! aub geef reactie.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:40

Heb je al een kamp gevonden?
BERGEMO is echt heel leuk! En is er nog plaats!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:51

naam van het pony kamp:silver ranch
website:www.silverranch.nl volgens mij
hoe was de begeleiding :ik vond het vroeger goed, ik hoor nu andere verhalen maar ik kreeg echt nog van gaby les en vaak nog van 1 extra
mocht je ook vrijrijden: volgens mij niet
hoe vaak reed je per dag en hoe lang:ff denken, volgens mij 2 a 3 uur of zo 1x les per dag en dan nog een buitenrit of iets anders
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ):ik vond het handdoek spel heel leuk, verder bonte avond. kwis een keer naar het dorp en volgens mij nog wat dingen.
was er op het eind een wedstijd:er was heel de week een aantal wedstrijdjes in allerlij werstern onderdelen
wat voor een soorten rassen waren er soal:heel verschillend. nu zijn er best veel haflingers en fjorden maar ook NRPS welsh paint, quwarters
hadden de pony's pit:dit was wisselend wil je een pittege dan kon je die ook krijgen. er waren ook genoeg rustige paarden
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar:je had heel de week de zelfde pony die je reed. verder reed deze ook nog in de gewoon lessen soms mee.
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?:ze stonden in de wei dus heel veel verzorgen was het niet, wel een borstel en op en af zadelen en een keer tuig schoonmaken.
stonden de paarden veel in de wei: alleen maar in de zomer
hoe was het tuig:ik vond het heel goed. ik zorgde wel ervoor dat ik een fijn zadel had. ze hadden wat ik nog weet niet echt vaste zadels.
was er veel spring trainig:als je voor springen en dresuur koos. volgens mij een aantal keer per week afwisselend met dressuur
of dresuur matig:zelfde als hier boven wel iets vaker dressuur.
of was het vooral lol hebben:de lessen waren wel goed maar we hadden ook veel lol
mocht je met zweep rijden :volgens mij wel maar bij western heb je dat niet echt nodig
of met sporen: volgens mij niet

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:58

[quote="marysa123"]heey .!!!!

ik zoek een leuk ponykamp..! :D maarja ik stel wel een paar eisen namelijk :

het mag (dat wil ik het alller alller graatst) spring of dresuur gericht zijn (dus een wedstijdgericht pony kamp)
ze moeten om kunnen gaan met mijn bepergking (lies afwijking moeite met aangaloperen )

meer niet .! :o en voor de gene die zich vervelen (of niet ful maar gewoon in )

naam van het pony kamP" Ponyhof aagtekerke
website:www.ponyhof.nl
hoewas de begeleiding : top natuurlijk (ben ook leiding ;) )
mochty je ook vrijrijden : jep
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 2 keer per dag minstens. 1 strandrit en 1x les of vrijrijden. 1x per week springen
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : strandrit,mesten,les of vrijrijden,poetswedstrijd,bonte avond,spelletjeshal enz. enz.
was er op het eind een wedstijd: ja op vrijdagavond bonte avond!
wat voor een soorten rassen waren er soal:haflingers,shetlanders,welshes,kwpners,friezen, vanalles ;)
hadden de pony's pit: ja sommige zeker wel!
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: nee iedere keer een andere pony soms wel meerdere keren op de zelfde maar dat hangt er vanaf of er meer kinderen op die pony willen
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?:
stonden de paarden veel in de wei: ja dag en nacht
hoe was het tuig: goed!
was er veel spring trainig: 1x per week
of dresuur matig: iedere dag kon je kiezen tussen vrij rijden of les. dus ja kan iedere dag
of was het vooral lol hebben: ook natuurlijk vooral 's avonds als we zonder zadel op de kleine pony's rijden
mocht je met zweep rijden :als dat nodig is
of met sporen:nee :)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:44

Manege Eekwal :+

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:51

naam van het pony kamP" Manege de Bongerd
website: http://www.manegedebongerd.nl
hoewas de begeleiding : heel erg goed
mochty je ook vrijrijden : ja!
hoe vaak reed je per dag en hoe lang: 1x les 1x buitenrit en je mocht nog vrijrijden
wat was ongeveer de actifiteiten per dag(wat deden jullie op een dag ) : spelletjes, buitenrijden
was er op het eind een wedstijd: nee die zijn op dinsdag. op de bonte avond (laatste avond is ook de prijsuitreiking)
wat voor een soorten rassen waren er soal: van alles!
hadden de pony's pit: zeker wel!
had je de hele week je eigen verzorgpony.? zoja reed die dan ook nog in een les of stond hij echt aleen maar voor jou klaar: eigen weekpony en soms moest hij nog in de les
als je een eigen verzorgpony had die week moest je hem dan helemaal zelf verzorgen?: ja.
stonden de paarden veel in de wei: ja de hele nacht.
hoe was het tuig: goed
was er veel spring trainig: 1x
of dresuur matig: 1x
of was het vooral lol hebben: dat vooral :)
mocht je met zweep rijden : ja.
of met sporen: sporen is niet nodig, al helemaal niet voor mensen die er geen verstand van hebben. ;)

Je bent trouwens wel HEEL ERG LAAT met nu nog zoeken en boeken voor een ponykamp... Het meeste zit al vol...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:57

Likemaaike schreef:
Manege Eekwal :+

daar ga ik ook heen! wil je mss pbén hoe het daar gaat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:03

Omdat het topic al wat ouder is en TS waarschijnlijk al een ponykamp gevonden heeft plaats ik hier een slotje. :)