Ruzie gehad bij ons op stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:14

ja... sommige mensen denken ook dat ze alles zijn... Bij ons zijn ze ook zo, ben je net aan het rijden: Ja, ga er maar weer uit! en als je net een halfuurtje bezig bent en je paard heeft lang niet meer gelopen dus je gaat even best wel lang rijden: Ja, je hebt al een uur gereden dus ga nou maar weer weg! Echt, sommige mensen zijn zo asociaal... Als een buitenrit maakt heb je dat probleem gelukkig niet Lachen

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 14:12

Ja ruzie op stal is bij ons ook echt veel... en vaak nieteens echt ruzie, maar dat geroddel en kinderachtige negeren als je niet eens wat fout doet. Ik verzorg bijv. het paard van de eigenaar en ze is net ingereden. Daarvoor heb ik haar een jaar iedere dag gewoon gepoets, ermee gewandeld en uitgemest enz, gewoon ermee omgegaan, het is ja m'n verzorgpaard, en toen mocht een meisje op de manege haar zadelmak maken. Het ging goed, al liep ze niet echt geweldig.
Daarna heeft een andere man die erg goed kan rijden haar verder ingereden, zodat ze alle basis dingen onder de knie kreeg (stap, draf, galop enz.) en af en toe gaf ie mij ff les. Dat meisje reed er niet meer op. Naderhand zei die man tegen mij (na 7 weken issie gestopt dus) dat ik hem nu zelf verder kon rijden, ik krijg iedere week les van hem en Jos (de eigenaar) rijdt er af en toe op, en meer moet je ook niet rijden met een jong paard. Maar nee hoor, omdat ze steigerde bij de hoefsmid, vond dat meisje wat hem dus zadelmak gemaakt had, dat ze haar wel ff een lesje kon leren. Lips are sealed Dus is ze de dag erna op gaan rijden en volgens haar was ze enorm lastig, vooral in de mond enz en ze wou steeds steigeren. Dus ik had zowat van huh? want dat deed ze allang niet meer, ze liep heel netjes en ze was echt erop vooruit gegaan. Maar toen ik dus de dag erna erop ging was ze echt helemaal lastig in de mond en heb ik de ochtend erna weer bij die man wat haar had ingereden hulp gevraagd en hij zei dat je gewoon rustig met een paard moet omgaan, zeker met een jong paard en het is niet goed dat er zoveel mensen op reden. Toe zei Jos tegen mij; dan rijd jij er op, want jij verzorgt haar ook, jij gaat met haar op wedstrijd en je bent rustiger als dat ene meisje (wat trouwens ook haar eigen paard heeft, dus ze hoeft niet te klagen dat ze geen paard om te rijden heeft).
Maargoed nu negeert ze me totaal, en dat vind ik toch zoooo kinderachtig he, want ik weet niet wat ik fout heb gedaan. Maargoed, normaal ben je met 21 (zo oud is ze geloof ik) toch volwassener. Ik vind het jammer dat ze zo doet, maarja daar verander je niks aan.

Op maneges is gewoon altijd haat en nijd onder elkaar, maar waarom? Verward Vaak is de een jaloers op wat de ander kan of heeft. Gun ieder toch z'n eigen paard en plezier. Frusty Altijd dat geroddel en gezeur van dit en dat is niet goed en je moet dit en dat bij je paard doen... Boos! ieder paard is anders en de persoon van wie dat paard is weet zelf wel hoe hij/zij er het beste mee om kan gaan.

*Haal eerst de balk uit je eigen oog, voordat je de splinter bij de ander verwijderd* Knipoog

Met dat rijden in de bak is bij ons niet zo... wel als er bv mensen aan het longeren zijn.

(sorry voor m'n lange verhaal Schijnheilig )

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:03

maar goed omdat ik een ex-renpaardje hebt werd ik ook wel wat voor gek gezet en alles,en er werd (word) ook wel wat over mij geroddeld enzo,nou minder erg dan inm het begin,dat we ons hadden laten bezeiken daar mickey te kopen en alles.
maar gelukkig is dat ver over,en de genige die het nog doen,tja dat zijn meestal die zelf voor hun eigen deur nog het meeste te vegen hebben Knipoog
en gewoon jaloers zijn.
nee mickey is zeker geen makelijk paard nee,en heb ik wel me problemen met haar,maar ik los ze altijd weer netjes op,heb afgelopen week zelfs weer buiten gereden en dat is al weer heel wat Lachen
en ja,op iedere manege is er altijd van die wijfen die roddelen onder elkaar enz enz.
je ziet het ook vaker sommige meiden op wedstrijd naar elkaar kijken,owee als iemand anders iets sjiekers aanheeft,of hun paard loopt wat mooier...

nerissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 08:14

ja ik trek me er ook niks meer van aan eerst liet ik me ook weg pesten, maar die tijd is over gelukkig, en ik heb ook al en probleempaard ofja probleem hij loopt wat lekker snel Tong uitsteken maar ik zie dus wel dat er bij heel veel stallen haat en nijd onder elkaar is ben ik toch niet de enigste

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 08:45

Wat een manieren van dat mens!
Moeten ze een bord ophangen waar je op kan schrijven dat de bak bezet is of wat ik gewend ben al heb je les, vragen of je de bak in mag.
Nee heb je , ja kan je krijgen maar om zo afgesnauwd te worden is te gek voor woorden.
Waarom hebben een hoop mensen het toch zo hoog in de bol he?

pinopaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 09:32

Wat een gezeur zeg! Bij mijn oude stal was het nog belachelijker geregeld... Je moest als je les kreeg bakgeld betalen, maar iedereen mocht er dan gewoon in rijden! Nou vind ik het niet erg dat anderen ook in de bak rijden als ik les heb maar WEL als ik bakgeld moet betalen! Boos!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 10:53

sharief schreef:
Wat een manieren van dat mens!
Moeten ze een bord ophangen waar je op kan schrijven dat de bak bezet is of wat ik gewend ben al heb je les, vragen of je de bak in mag.
Nee heb je , ja kan je krijgen maar om zo afgesnauwd te worden is te gek voor woorden.
Waarom hebben een hoop mensen het toch zo hoog in de bol he?

Nerd Daar hebben we dus nog steeds geen antwoord op, hoe het op die stal geregeld is, he?
We weten alleen dat de vervelende mevrouw zei dat ze de bak tot drie uur had.
En dan (zonder die vraag te beantwoorden) diverse Bokkers maar lekker door laten schelden op de vervelende mevrouw.
Sja, als je ZO je gelijk/steun wilt halen....
Kun je mijnes dus wel vergeten. Ik doe niet mee aan hetzes tegen iemand die dan wel wat vriendelijker had kunnen reageren, maar misschien WEL recht van spreken had.

.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:00

Tja...als ze de bak tot 3 uur voor haarzelf had kan ik mij wel voorstellen dat ze jullie er niet bij wil hebben, dat zou ik ook vervelend vinden maar ik zou niet meteen gaan snauwen. Ik vind ook wel dat er op jouw stal een blaadje of bord hoort te hangen waaraan jij kan zien dat de bak bezet is.
Verder moet je het maar gewoon van je afzetten.

nerissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 15:41

nou bij ons op stal is het zo geregeld, eerst hing er altijd een kalender waarop stond hoe laat en wie er les had dan kon je er rekening mee houden. maar sinds een maand of 3- 4 doen ze dat niet meer , terwijl ik al verschillende keren heb gevragen of ze dat wel wil doen.bij ons is het zo iedereen heeft recht op 1x 1 uur de bak voor de LES maar niet om zo maar te rijden (en al helemaal niet buiten in een bak van 25 bij 70 denk ik) dus ik wilde gaan rijden en nee hoor want zei had de bak ja en tuurlijk heb ik daar begrip voor want als ik zie dat er iemand les aan het geven is heeft wacht ik altijd maar dat had ze niet. en dan nog eens zei had de bak van 1 tot 3 terwijl je hem maar 1 uur voor je eigen mag hebben, maar ja het is heel stom gelopen maar ik zou het nog een keer tegen de eigenares zeggen en die moet maar zorgen dat er een kalender komt met tijden want wie kan er nou van meer als 20 mensen onthouden hoe laat en wanneer ze les hebben?

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:54

Bij ons hangt zo'n bord waar je wat op kunt schrijven als je paard bv binnen moet blijven of als het stro op is. En daar staat ook een lijstje met op welke dagen welke lessen zijn, zo kun je daar rekening mee houden. Maar zo heel veel lessen zijn er bij ons niet.