Alle paarden, tegenwoordig toppers of alleen qua prijs??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 08:12

Jaa ook dat nog eens, een paard met zijn staart omhoog loopt meestal toch wel leuk...
Maar zie ze maar eens onder het zadel, dan komt de werkelijke aard pas te boven en moet je nog maar zien wat je hebt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:14

Het is maar net wat de gek ervoor geeft.. zolang die prijzen nog neergelegd worden, zal dit niet veranderen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:16

Ik ben op zoek naar een pony, en merk juist eerder het tegenovergestelde :j
Een tijd geleden hoefde je onder de 2500/3000 euro echt geen gezonde rijtypische pony te verwachten, nu staan er echt leuke, goed zadelmakke, 4 jarige D/E pony's op voor 1500 euro.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 08:16

bulck schreef:
Paarden kosten geld, als de aanschaf al een probleem vormt stel ik altijd al vragen over wat er verder van mijn paarden zal komen als ik verkoop.

Noujaa... de meeste mensen doen het voor de hobby, en een paard hebben van een paard duizend euro's lijkt me voor een hobby ist genoeg... bedenk maar eens hoeveel mensen het beroepsmatig doen, en welke het voor de hobby doen.
En dan nog, dat iemand er veel geld voor betaald wil niet zeggen dat ze er goed voor zijn! Die kunnen het blijkbaar gewoon weg betalen, dusjaa..
Ik vind de prijzen gewoon belachelijk!.. en ik zeg niet dat ik de dek prijzen e.d. bijkomende kosten niet belachelijk vind...
want ook dat is geen lolletje meer.
Maar mensen moeten gewoon niet verwachten dat ze er nog veel brood uit kunnen slaan.

bulck

Re: Alle paarden, tegenwoordig toppers of alleen qua prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:24

Tja Maradhja, maar dan spreek je voor jezelf.
Ik heb hier bvb één van mijn fokmerries waar ik veulens in de buik verkoop, voor een leuk bedrag. Zonder dat ik zelf moet discussieren over een vraagprijs.
Verder zeg je dat veel mensen het voor een hobby doen, en dat is ook zo. Maar de meeste fanatiekelingen, die willen wel aansluiting vinden tot het professioneel of semi-professioneel niveau. En dan heb je kwaliteit nodig, kwaliteit betekent doordacht fokbeleid, een paard gezond door zijn 'opgroei'jaren krijgen en als dan blijkt dat je een goed correct en gezond jong sportpaard hebt, dan mag dat best betaald worden.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:25

Tegenwoordig vragen ze al vlug rond de 10.000,- voor een 'kameel' :+ want er zitten goede papieren bij, nou op dat papier kan ik niet rijden 8)7
Voor een correct bewegend en opgeleid paard wil ik best betalen maar ik vind de prijzen voor de 'gewone recreatiepaarden' te hoog. Zo sprak ik onlangs iemand die een dravertje te koop had staan, wilde er wel even 3000,- voor vangen :=

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:30

Wat vinden jullie dan correct prijzen??

want ik vind de bedragen die ik hier hoor allemaal normaal.
Een recreatiepaard voor 3.000 euro, waarom niet? Als dat dier volledig voldoet aan de eisen en gezond is. Jullie doen precies of dat is het groot geld :D

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 08:30

jaa.. ik heb het hier niet specifiek voor de goed bewegende paarden dat de prijs redelijk mag zijn hoor!
Maar een leuk gezond paard, wat niet geweldig hoeft te zijn, hoeft toch niet zo duur te zijn!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 08:32

Ik vind niet dat een paard 1500,- moet opbrengen dat is wel heel weinig, maar 3000 vind ik wel redelijk ja!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:33

Ik krijg ook het idee dat er tegenwoordig zo erg op papier gefokt wordt en dat daardoor de prijzen hoog zijn.
De meeste paarden in NL lopen in de basissport en zullen nooit uitgroeien tot daarboven, domweg omdat de ruiter daar de ambitie/niveau niet voor heeft, waarom zou je daar wel paarden voor fokken?

Ik was zelf ook opzoek naar een paard, gewoon leuk voor in de basissport, prof. zal ik nooit worden. Maar M-Z springen zou leuk zijn om als einddoel te zien....

....nou zoek dat maar eens onder de 5000. Poe, vond het een lastige klus.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:35

maradhja schreef:
jaa.. ik heb het hier niet specifiek voor de goed bewegende paarden dat de prijs redelijk mag zijn hoor!
Maar een leuk gezond paard, wat niet geweldig hoeft te zijn, hoeft toch niet zo duur te zijn!

Tja maar wat is duur. Als je jouw opties leest denk ik toch direct aan een 2500-5000 euro prijsklasse. Ga je eronder moet je al goed oppassen voor wat je koopt en idd erboven betaal je dan mss teveel.

Maar jij zal dus op je zoektocht niet kijken naar dat ene oh zo geweldige paard??
Want jij redeneert nu precies een gezond leuk paardje moet ik hebben voor een paar euro's. Al de rest is afzetterij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:35

maradhja schreef:
Ik vind niet dat een paard 1500,- moet opbrengen dat is wel heel weinig, maar 3000 vind ik wel redelijk ja!

Dan vraag ik me eerlijk gezegd af waar jij zoekt :o
Als ik op marktplaats zoek bij paarden, en de instellingen zet op een maximale prijs van 3000 euro, dan vind ik 282 paarden. Bovendien reken je de mensen die notk of bieden hebben staan nog niet eens mee. Daar moet toch wel haast een paard bijzitten dat past bij wat je zoekt?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:37

eenitraM schreef:
[RPA] KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Zie hier :wow: Regelmatig komt het bedraag 5000 en 10000 langs. :n

Dat topic lees ik idd ook wel eens door.. Te hilarisch voor woorden.. _O- .
Als iemand zegt: Het is een hengst. Roept de rest meteen: OOOHHH 25.000 euro!! Zeker!!
Ook al kan het betreffende paard amper wat.
Laatst bijgewerkt door Debbie op 16-04-10 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:38

Yucca schreef:
Ik krijg ook het idee dat er tegenwoordig zo erg op papier gefokt wordt en dat daardoor de prijzen hoog zijn.
De meeste paarden in NL lopen in de basissport en zullen nooit uitgroeien tot daarboven, domweg omdat de ruiter daar de ambitie/niveau niet voor heeft, waarom zou je daar wel paarden voor fokken?

Ik was zelf ook opzoek naar een paard, gewoon leuk voor in de basissport, prof. zal ik nooit worden. Maar M-Z springen zou leuk zijn om als einddoel te zien....

....nou zoek dat maar eens onder de 5000. Poe, vond het een lastige klus.

Mss al eens gedacht dat zo'n paard als hij dat al doet met een amateur ook een pluim verdient :-)
Dus dan wederom heb je een paard nodig dat gezond is, toch in het basisniveau bij de betere moet zitten. Want ik neem aan dat je wel een gevestigd M of z paard zoekt en niet eentje die er altijd balken bij heeft.
Dus ik zou al raar kijken als ze daar onder de 5.000 euro voor zouden vragen

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:38

nou bulck, ik vindt de prijzen waar jij over praat behoorlijk aan de hoge kant, bij mij komt echt geen veulen op het erf van 5000,- euries jeetje mina en dan mogen er nog zulke goeie papieren aan vast zitten, maar nee hoor dat gaat mij te ver ( 10.000,- gulden voor een veulen ) maar ja als jij mensen hebt die dat er voor over hebben mag jij van geluk spreken, ik ken zat mensen die dat er niet voor over hebben.
ik vindt tot 2000,- voor een paard dat onbeleerd is tot 5 jaar een redelijk bedrag en daarboven niet meer als 4000,- ligt er natuurlijk ook weer een beetje aan wat voor niveau dat het heeft.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 08:39

Ik heb gelukkig al gevonden wat ik zocht.. dus daar gaat het niet over.
Maar over het algemeen... vind ik de prijzen voor een leuk, gezond paard gewoon belachelijk.
En ik vraag me daarbij af hoe het komt waarom de paarden hier in de omstreek (noord-brabant limburg.. ) zo stom duur zijn, en zo'n zelfde paard boven in nederland voor een leukere prijs te koop staan?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:40

Nou nee, een amateur die een beetje kan rijden kan toch wel met veel trainen bovenin de basisport komen? En dat hoeft niet met een Gribraldi of Krack C.

Gezond is uiteraard een vereiste, maar waarom kan dat niet voor 5000? En ik zoek geen paard dat al M/Z is hoor, maar eentje die gewoon leuk kan springen, als er de Z niet halen, geen probleem.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 08:41

Ach.. en andere mensen komen ook aan goede, leuk bewegende paarden voor minder geld.. kijk de beroeps maar, die betalen allemaal ook niet de hoofdprijs hoor! En ook zei kunnen meedraaien met hun paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:41

Nouja, we zullen het wel anders zien denk ik. Ik vind dat de prijzen in vergelijking met een jaar of 5-7 geleden echt een stuk omlaag zijn gegaan :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:45

Ik zet ook mijn vraagtekens bij sommige prijzen, maar de vraag bepaalt het aanbod!

Veel mensen eisen soms ook teveel, want het paard moet mooi zijn, mooi koppie, het juiste kleurtje, 100% ront. + klin. GGK, goed bewegen,
fijn te rijden zijn, correct afgericht, bepaald niveau hebben op een bepaalde leeftijd en dan ook nog eens bomproof en superbraaf zijn.
En dat het liefst voor een habbekrats......

Hoeveel mensen willen er niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten?

Voorbeeld:
Ik wil ook een villa met 6 slaapkamers, maar ik heb maar geld voor een rijtjeshuis met 3 slaapkamers....Dus ik stel mijn verwachtingspatroon af op mijn budget!
Dit zie ik meestal niet terug bij veel mensen die paarden komen kijken/kopen, ja na tig paarden komen ze erachter dat het allemaal een pot nat is :Y)

Zelf zou ik altijd een goed jong onbeleerd paard kopen (veulen, jaarling, twenter), als je een beetje handig bent rij je de meerprijs er zelf aan ;-)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 16-04-10 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:46

Ik denk dat de paarden waar Bulck het over heeft wel in een andere kwaliteitsklasse zitten en in een andere koperscategorie die heel andere eisen en ambities hebben.

Prijzen van 2500,-, voor mij zijn dat ook een beetje de paardecategorie "waar iets mee is", een gezond paard met basiskwaliteit heb je niet voor dat bedrag in mijn ogen.

Maar ik ben het wel met TS eens dat mensen vaak denken een topper te hebben en dat ze wel de hoofdprijs kunnen krijgen. Heb ik zelf ook wel eens gedacht (en betaald) :+

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 08:48

Tjaa.. toen was het ook een andere tijd..
8jaar geleden kwam de euro, en lag alles overhoop.
In de gulden tijd had je toch leukere paarden voor 3000 gulden dan nu voor euro's tenminste dat is wat ik van alle kanten hoor... want zelf kan ik daar amper iets van herinneren.
Maar ik kan het me heel erg goed voorstellen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:49

ja totdat je pech hebt zoals ik heb gehad. Had mij ook een enter gekocht (is inmiddelse al weer 13 jaar geleden hoor ) maar goed beestje had ik er staan, is s'nachts door mijn andere paard het land uit gejaagd met als gevolg een stukje ijzer in de kogek, 3 maand op de kliniek niets meer te zien totdat ik hem wil inrijden, bleek dat het inmiddels al ontwikkeld is tot artrose en je kan er niet meer op rijden. Nou poef weg geld.

Nou Wowamigo, ik vindt dat je daarvoor wel een redelijk paardje mag verwachten, het is verdorie meer dan 5000,- gulden.

edit: toevoeging, nu zit ik in het noorden van het land en daar liggen de lonen natuurlijk ook iets lager
Laatst bijgewerkt door deflin op 16-04-10 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:50

Ik heb destijds mijn veulen ook gehaald uit het noorden van NL voor bijna € 5000,- :=

De moeder had al 3 jaar een Pavocupfinalist op rij geleverd en was al prestatie op haar eerste 4 nakomelingen.
Verder liep de rest van de moederlijn 4 generaties nationaal/internationaal.

Dus ja je betaald voor een bepaalde verwachting...daar is imo niets mis mee ;-)

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 08:55

Nee... wanneer er veel prestatie's op de achtergrond mee spelen niet nee...
Maar een leuk, gezond paard... tjaa ik snap de prijzen niet hoor,
Maar goed, ik denk dat ik voor 3000,- een zelfde paard kan kopen als voor zo'n zelfde paard welke rond de 6500,- euro zit.
Kijk maareens goed rond, een pot nat.

Je hebt paarden die er echt uit springen, de echte toppers, de echte WOW wat een paard paarden, eentje met wat ervaring of zonder, maar wel eentje met erg veel ambities en op de achtergrond goede papieren... Ja dan snap ik wel dat die voor een meerprijs weg gaan...

Maar een gewoon paard... :n