Welk ras het braafst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 21:02

ow es, dat laatst is niet voo rjou bedoelt maar voor iemand hier op bokt, mocht die hier ook op reageren.

DarkAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:08

een stokpaard Verward

petrakolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 23:49

Natuurlijk zijn er binnen elk ras verschillen. Maar mijn ervaringen (zowel met arabieren als met IJslanders) is dat de IJslander toch wel een van de meeste koelhoofdige paarden is, die er zijn. Ik ben 50+, dus toch wat voorzichtiger met paardrijden dan toen ik twintig was, omdat ik op mijn leeftijd toch wat makkelijker botten breek, maar op een IJsje voel ik me volkomen op mijn gemak. En dan die heerlijke tölt! Absoluut het toppunt van ontspanning! Mijn echtgenoot is op zijn 54 ste begonnen met paardrijden: op een IJslander.
Toen ik een jaar geleden voor het eerst op een IJslander klom, was dit een Ijslandse (dek)hengst, midden tussen de merries in de les. Geen enkel probleem! De braafheid zelve.

replika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:33

Voor mij is geen enkel ras een standaard "braaf: ras. Er zijn arabieren die braver zijn dan Tinkers, dat ligt echt aan het paard zelf. De leeftijd speelt vaak ook wel een rol, maar ben van mening dat er geen standaard brave paardjes zijn.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:42

Dat verschilt per pony, de meeste welshpony's zijn bijv. behoorlijk temperamentvol, maar ik ken ook een welshpony die wordt verzorgt en bereden door een meisje van 6, die kan alles met zo'n pony.
Je kan van een ras niet standaard zeggen dat ze braaf of niet zijn, dat verschilt gewoon

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:46

carola schreef:
Tja, daar is geen zinnig antwoord op te geven! Dat verschilt per paard. De ene arabier kan veel braver zijn als een tinker, dat ligt er net aan.

Over het algemeen zijn tinkers, fjorden, haffies enz. allemaal erg braaf. Bloedpaarden zoals Engelse Volbloeden, Trackeners en Arabieren zijn vaak een tikje nerveuzer, en daar moet je echt mee om kunnen gaan. Ze kunnen heel braaf zijn, maar ze hebben wel iemand nodig die leiding over hun geeft, en zelfverzekerd is.

fjorden en haffies zijn misschien wel braaf, maar ook eigenwijs Knipoog

en er is eigenlijk geen braafste ras. dat verschilt per paard

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:58

Sinds wanneer is braaf zijn ras-gebonden Verward
Volgens mij heeft dat toch grotendeels met opvoeding te maken.

Spinody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:41

Gelderse paarden zjn geweldig! *LOL* Al gooien ze er nu wel veel hackney doorheen en dan worden ze opgefokter, maar goed het zijn paarden die het hoofd koel houden.Dus de 100% gelder is gaaf! Haha!