Toch niet scannen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:44

Onze hengst Rainy heeft vorig jaar ook een merrie gedekt en de eigenaar van die merrie hed er bewust voor gekozen om de merrie NIET te laten scannen. Ik kan hem daar natuurlijk niet toe dwingen.
Wij waren dus ook heel erg benieuwd of ze wel echt drachtig was.
Gelukkig is alles goed gegaan en de merrie is ondertussen bevallen van een gezond hengstveulen.

Zie topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=128127

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:01

over het al dan niet scannen van een drachtige merrie is iedereen vrij in, maar je ziet je merrie na het verwerpen van een vruchtje niet meer hengstig worden omdat ze de rest van het seizoen het drachtigheids hormoon nog steeds aan maakt. denk je een veulentje te krijgen, zie je je merrie zomaar hengstig worden in het voorjaar daarop.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 18:27

Dat maakt ons niet zoveel uit kjcm, het moet wel leuk blijven en het is verder geen obsessie voor ons, dus ze hoeft niet drachtig te worden. Als het zou lukken dan is het leuk en anders ach...volgend jaar weer eens proberen.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:03

dat idee had ik ook, maar de hengstenhouder geeft een levend veulen garantie dus eigenlijk is het voor ons wel wijs om even nog een x te laten opvoelen. voor mij is het zeker geen obsessie, mijn merrie is nu 18 en als het niet lukt, dan maar geen veulentje voor mijn dochter. het is wel heel leuk dat ons nu de kans wordt gegeven om het eindelijk eens te proberen na 9 jaar vergeefs naar de bankrekening te kijken of een dekking mogelijk zou zijn. bijkomend minpuntje is dat mijn merrie een "tumor"op haar linker eierstok heeft en dat is toch wel handig om in de gaten te houden. tot nu toe is het nog niet gegroeid, dus het gaat goed. maarja ze is ook nog maar net drachtig! fijne vakantie op kreta.....