Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daan_Romi schreef:Een wollen dekje zorgt er niet voor dat het zadel gaat schuiven, dus dat heeft een andere oorzaak.
En als ze haar buik uitzet kan, doen wel meer paarden. Dan singel je eerst aan tot waar kan. Stap je even paar meter met haar (ernaast) en singel je weer aan.
Mijn laatste paard stond ook zelden stil met opstappen en dat leer je toch echt alleen met heel veel geduld. Met eruit slaan *zeker wanneer je ervoor staat, is nog enger voor haar) leert ze dat echt niet.
En nu antwoord op je vraag, denk niet dat je hoofdstel perfect past, anders ligt het er niet zo uit. Kan niet alleen aan de keelriem liggen.
Edit* Ik heb mijn paarden ook heus weleens een tik gegevens hoor. Maar niet op hun hoofd
(o ja wel eens tegen de neus omdat ie wilde happen)
Brittje schreef:als je hoofdstel goed past gaat die niet zomaar over zijn oren heen en dat die wegrend of zijn buik op blaast kan aan het zadel liggen maar jheb ook paarden die gewoon hun buik opblazen
Imposant_14 schreef:je vraag is of het normaal is dat je met je hoofdstel in je hand staat? serieus? je snapt toch zelf ook wel dat dit niet normaal is.
en jou gedrag naar je dier ook niet, ik zou ook hard wegrennen!

AliceTwingo schreef:Kom op, waar doen jullie moeilijk over?
Als mijn verzorgpony kliert met opstijgen krijgt ze ook een tik, so what.. Ze moet zich gewoon gedragen..
Ik ga haar niet kei hard rammen maar een tikje om haar te corrigeren is heus geen probleem..
Waar je moeilijk over kunt doen..
Jolliegirl schreef:AliceTwingo schreef:Kom op, waar doen jullie moeilijk over?
Als mijn verzorgpony kliert met opstijgen krijgt ze ook een tik, so what.. Ze moet zich gewoon gedragen..
Ik ga haar niet kei hard rammen maar een tikje om haar te corrigeren is heus geen probleem..
Misschien omdat het dier aangeeft last te hebben ergens van???
Zeker als het zadel schuift!
Ennuh, uiteraard, ik deel ook gerust een flinke tik uit.
Jolliegirl schreef:Zorg voor een goed passend zadel...
buik opblazen... en weglopen als het schuift, kan op pijn duiden.
Ik vind jouw gedrag naar je paard niet normaal
Jolliegirl schreef:Misschien omdat het dier aangeeft last te hebben ergens van???
.
AliceTwingo schreef:Hoe concludeer jij dat het paard ergens last van heeft?
Het kan ook dat ze gewoon kliert en daarom wegloopt..
Dat zadel is idd wel een probleempuntje.. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ze pijn heeft..

AliceTwingo schreef:Eerst zei ik iets in het openbaar, daar reageerde jij op..
Ik reageerde op dat stukje en daar stond in dat je vond dat de pony aangaf dat hij pijn had.. Wat je niet kunt zien vanaf een computerscherm
zinloos dit. Jolliegirl schreef:AliceTwingo schreef:Kom op, waar doen jullie moeilijk over?
Misschien omdat het dier aangeeft last te hebben ergens van???

Jolliegirl schreef:Misschien omdat het dier aangeeft last te hebben ergens van???
Owhh t komt erop neer dat ze eens moet denken of het dier misschien ergens last van heeft, zeker met een schuivend zadel, en daarom dus verzet toont met het opstijgen
bandita schreef:heeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger 'op de manege' werd mij geleerd dat ik nooit een pony uit het land mocht halen met de teugels over het hoofd heen... en je raadt wel waarom, omdat dan het hoofdstel af kan gaan als de pony raar gaat doen!