*zucht* TE verliefd op een onbereikbaar paard...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:48

Ik ken je niet persoonlijk maar aan je berichten te lezen ben je vast een hele toffe meid...

Maar vat dit niet verkeerd op... je hebt al meerdere leuke paarden
Wat wil je nu nog meer? Straks heb die andere dr bij en dan komt dr weer "een droompaard"... en dan nog een? wanneer houd het dan op? Lips are sealed

Ik rijd een heleboel paarden van anderen, ben heel blij met al die paardjes en met 2 heb ik ook echt wel een goede band... Lovers maar het banketstaaf is ik heb er nog nooit een gehad die echt van mij is... Scheve mond

Toch ben ik heeeel erg gelukkig met die paardje ondanks dat ze niet van mij zijn... Lovers

Kortom wees blij met wat je hebt, je kunt nu eenmaal niet alles krijgen

Liefs Petit

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 00:22

tsja zo heeft mn instructeur op stal een jaarling, waar ik afgelopen jaar bijna dagelijks bij in de stal te vinden was! helaas is ie nu al onbetaalbaar, maar ja ik heb een bod voor Quentin gehad, en daar had ik dat veulen makkelijk van kunnen kopen, maar dan had ik geen Quentin meer gehad...
of ik had mn kreupele pony moeten verkopen, maar ja omdat ze alleen maar in de wei kan staan en niet meer echt bereden kan worden, zou dat een enkeltje slacht worden

en tuurlijk zijn er dagen dat ik baal dat ik geen ander paard kan kopen, maar als ik dan destiny&quentin samen helemaal verliefd in de wei zie staan, is alles meteen weer goed!
zelfs nu quentin op dit moment ook niet goed te rijden is, omdat hij van zn rug oid zo'n last heeft dat hij alleen maar kan sterrenkijken, an ja dat is niet echt gewenst in een M2-proef...

dus als dit paard echt iets voor jou is, dan moet je keuzes maken, en een andere van je verkopen, zodat je haar wel kan kopen

en anders, tsja dan maar blijven dromen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:44

Dat verhaal van die verliefdheid herken ik helemaal van je. Dat heb ik ook ooit meegemaakt met een paard. Nadat ik dat paard gezien en geknuffeld had sliep ik de weken er na echt super slecht, ik kon dat paardje niet uit mijn hoofd zetten. Toen ik hem na korte tijd weer zag ging ik helemaal voor de bijl.
En ja ik heb hem gekocht en hij is nog steeds bij me Lovers Als ik niet zo hopeloos verliefd was geweest op Lois dan had ik alle tegenslagen in de tijd er na ook nooit op kunnen brengen.

Iloon, ik hoop dat je over een paar jaar weer zo gegrepen wordt door een paard en datje dan wel in de gelegenheid bent om hem zelf te kopen.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 09:41

Ik denk dat iedereen wel een paardje heeft dat hij/zij graag zou willen hebben of terugkopen, je eerste pony bijvoorbeeld! Hoor zo vaak van mensen die hun pony verkocht hebben en een paard gekocht, dat ze zo hun pony missen en hun ponytijd! Ook al zouden ze qua maat nooit meer op die pony passen, het was wel hun maatje die ze graag een goede oude dag zouden willen bezorgen, lekker in de wei bij hun huidige paard.... ben ik dan zo wereldvreemd dat ik graag dit paard zou willen toevoegen aan mijn paardenstapel? Ik heb de ruimte ervoor, tijd zou ik altijd maken, mijn paarden gaan in alles wat ik doe voor, ik blijf er zelfs voor thuis van vakantie! Ik leef niet luxe, want ik heb paarden. Dat mijn vriendin in een leuke auto rijdt en ik in een oud bakkie, kan me niet schelen, mijn paarden maken mij gelukkig en voor hem leef ik.

Dus ach, ik blijf dromen en hopen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:54

Laura schreef:
Maar als je wil leren rijden is een 3 jarig paard ook niet het beste uitgangspunt natuurlijk... Lachen

dat was eigenlijk ook precies wat ik dacht toen ik het las.
deed me denken aan mirage.....bleek voor mij juist ook niet het geschikte paardje te zijn juist omdat ze niets kon...........denk niet te licht over zo'n jong beestje......

maar ik kan me voorstellen dat je als je het beestje ziet dat je denkt... Lovers

heb later je lange bericht gelezen en joh, wie weet wat de toekomst brengt. Dat je verliefd bent op een ander paardje zegt ook helemaal niets over wat je nu voor je ander paardjes voelt hoor, het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten???!!!!
Houd hoop ,wie weet, ooit..................

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:24

Tsja verliefdheid hou je niet tegen he Knipoog Gelukkig zijn er ook wel wat paardjes in een lagere prijscategorie met misschien wat mindere papieren of helemaal geen papieren, maar die er niet minder om lopen! Al is het wel wat meer werk om er zo een te zoeken dan eentje waarvan je de bloedlijnen al weet en dus weet wat je kunt verwachten...Maar ja, daar heb jij nu natuurlijk helemaal niets aan, als die ene HET paard is....hard gaan sparen? Knipoog

En over die pony: hoe herkenbaar...ik wilde mijn eerste ponytje terugkopen, alleen was die door een tragisch ongeluk om het leven gekomen Verdrietig Maar ja, nu heb ik twee kanjers thuis staan dus mij hoor je niet klagen Lachen

En inderdaad, leren rijden op een 3-jarig paard kost een hoop tijd...ik had het niet meer gedaan als ik van tevoren had geweten hoe lang het duurt! Alleen heb je er wel veel bevrediging van als je haar weer eens iets geleerd hebt *LOL*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:28

Ik ken dat gevoel ook maar dondersgoed en vorig jaar was ik ook bijna overstag. Hotel de botel op een schitterende bruinbonte ijslander. Kwijl

Maar ik heb er al 2 en wil er geen een inruilen. Felix en Danno horen bij mij en zij horen bij elkaar.

Maar daarom mag dromen en Kwijl altijd dat houd het leuk.
En er komt gewoon een dag... dat weet ik.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 12:29

Ach van een jong paard leer je ook veel hoor. Ik wil graag leren MET een paard, dat hoeft niet perse VAN een paard. Ik hoef geen paard wat Z liep, zelf iets bereiken trekt me veel meer. Ik ga tenslotte straks ook met Voice en Wencke aan de gang. Maar wat Cowgirl al zegt: ik wil er geen inruilen, want mijn paarden, die horen bij mij en nooit zal ik ze wegdoen.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:35

Inruilen??? Dat woord is niet eens bij me opgekomen. Jij hebt twee hele mooie nakomelingen van je platvoettuiger Haha! ... Die verliefdheid gaat wel weer over hoor. Zo ben ik ook een weekje verliefd geweest op een hele mooie, maar veel te dure auto..... Toen mijn eigen auto maar weer eens goed gepoetst en toen was ik wel weer blij met hem Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 12:40

Grinnik, mijn paardenliefde is weet ik hoeveel maal groter als mijn autoliefde Tong uitsteken.
Maar goed. Heb nog een punt wat ik steeds vergeet te vermelden: ik dressuur Jur en wat vindt Jur daarvan??? Ze vindt het vreselijk! *LOL* Jur is helemaal in haar doen ALS ZE VOOR DE KAR LOOPT. Buitenritten onder het zadel gaan ook nog wel, zolang ze maar los mag lopen. Ik moet zeker nog twee jaar wachten tot ik een paard heb wat het (hopelijk) wel leuk vind. Maar ach, dat zal wel weer geen argument zijn. Lachen Zal Roy eens vragen de pics te uploaden en in dit topic te posten... Syph?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:57

Nou ik ben benieuwd Jurga *LOL* Het moet wel een hele speciale dame zijn...

Ik droom trouwens al jaren van een mooie friese merrie van het zwaardere type met volpapier maar ja....dat is toch ook ietsjepietsje buiten mijn budget Haha!

Maar goed, ik zie dat als een droom voor later...als ik de staatsloterij show win....nooit dus Tong uitsteken

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:30

Btw TLO is nog niet eens zadelmak, misschien presteert ze straks ook wel niets En gaat Voiceje nog wel beter lopen Knipoog

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:37

Even wat pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dus TLO Lachen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:40

Mooi beestej hoor!! Die TLO

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:51

WOUW!!
Ik moet je wel gelijk geven hoor!!
Wat een beauty!!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:53

Ik snap ook wel wat je bedoelt hoor. Ooit was ik verliefd op een stevige vosruin met een adembenemend lief koppie. Ik had op dat moment geen geld om een paard te kopen, dus dat ging niet door. Later wilde ik hem wel kopen, maar vroegen ze er veel te veel geld voor. Ik kocht dus een ander paard, na anderhalf jaar ploeteren wilde ik toch opnieuw proberen deze vos te kopen. Weer vroegen ze er in mijn ogen teveel voor. Dus kocht ik een stevige bruine merrie die wel wat overeenkomsten had met die lieve wat flegmatieke vosruin waar ik zo verliefd op was. Na weer anderhalf jaar zat ik in een enorme dip met de merrie en ging de telefoon.... of ik die lieve vosruin waar ik het zo goed mee kon vinden niet toch wilde kopen.... En dat heb ik dus gedaan! Zes en een half jaar later.... en nu gaat die malle, flegmatieke maar zeer unieke vosruin dus nooit meer weg!

Achteraf gepraat had ik naar de bank moeten stappen voor een lening en dat paard gewoon moeten kopen, maar ja, dat wilde ik toen niet....

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:29

Jurga schreef:
Ik moet nu eerst gaan vechten verderop te komen en ik weet dat het gaat lukken. Mickey, jij vroeg of ik wel tevreden was met kleine dingen....: je moet me eens zien stralen als mijn vader zegt dat het fijn is dat ik iets heb gedaan.... Als Wencke Voice aan het plagen is en ze even later lekker staan te vodden met elkaar of zoals het liedje dat ineens in mijn kop schiet: 'de zon die doorbreekt, een vers kopje theeeeeeee!'

Dan is het prima, maar ik was even nieuwsgierig. Ik kon het niet helemaal inschatten Knipoog
Als je dat bent prima! Houden zo!

Saltow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:35

ik dacht dat er geen mooier paard dan black beauty bestond...
Blijkbaar had ik het mis....
echt waar...wat een SCHAT.letterlijk en figuurlijk !!!`
Xxx myrthe xxX

favo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:46

Wat een mooi paard Kwijl .
Dan verkoop je toch gewoon de boot *LOL*

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 20:51

favo schreef:
Wat een mooi paard Kwijl .
Dan verkoop je toch gewoon de boot *LOL*

Tja de boot, of het vakantiehuis in Salou, de peperdure stereoinstallatie, of opa en oma! (nee nu ben ik niet lief) Goed idee tante!

TLO is gewoon Kwijl HET paard. Mieke, door jouw verhaal houd ik wat hoop.... Schijnheilig

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:10

Wauw ik ben ook ineens verliefd wat een plaatje zeg!!!
verkoop iets van waarde want deze moet je toch hebben...??

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:11

Ah Iloon! leuk verhaal, zoals je t beschrijft lijkt t me een supermerrie! *ik herken het ook wel voor n deel!*

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:28

Het schiet me ineens weer te binnen dat ik dit ook heb gehad!
Was twee jaar geleden op de merriekeuring van het KWPN hier in drenthe. Er stond een flemmingh-merrie in het boekje die er niet was. Dat vond ik jammer. Bleek dat die mensen ergens uit het westen moesten komen en in de file hadden gestaan, dus de meerie mocht alsnog meedoen in de laatste groep. En dat was een merrie! echt een droompaard, ik kan me haar nog zo voor de geest halen. Die had ik echt wel willen hebben, maar ja, ik had Amiga en was (ben) niet van plan die weg te doen.
Tsja, soms is het niet anders! Er moet iets te wensen over blijven.....

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:19

Okee nu begrijp ik het Kwijl Knipoog

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:31

Wat een ongelovelijk lekker ding! Ik snap best dat je daarop verliefd word! Lovers