Ik stop...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanmeekeren

Re: Ik stop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:45

Ja, mooi he. Dan ben je echt aan het spelen met je paard.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:21

Floridian schreef:
Leasen...las ik vroeger wel eens wat over bij onze stal. Kan er nu niets meer van vinden. Zal 't eens navragen.
Western rijden had ik ook al in m'n achterhoofd, maar ja, het gevaar is net zo groot als bij dressuur? Vrijheidsdressuur of grondwerk, zou dat wat zijn? Iemand die mij hier in het kort de voor-/nadelen van kan uitleggen?

Ik ben ook een 'zweverig' typ van: als iets gebeurd, zal er een reden voor zijn. Wie weet moet ik meer met de omgang/verzorging gaan doen, dan het rijden zelf...?
Als ik in de stal ben, heb ik een lekker gevoel van..heerlijk! Tsja, misschien heb ik wel meer bij de val opgelopen - verwarde hersens? :D

western paarden zijn wel vaak cooler in het hoofd en zon westernzadel blijf je langer op zitten, geloof mij maar *D

of mennen?

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 17:42

[/quote]western paarden zijn wel vaak cooler in het hoofd en zon westernzadel blijf je langer op zitten, geloof mij maar *D [/quote]

Nou, ik wil dan gewoon relaxed rijden, geen barrel racing, daar gebeurden de gekste dingen (YouTube)...

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 11:59

Ik ben woensdag op een bijrijdpaard geweest, gereden op een pensionstal. Wat een verademing! Lekker alleen (of met z'n tweetjes) in de bak. Lekker geconcentreerd met je paard bezig zijn en niet steeds rekening moeten houden met 9 anderen...M'n getalenteerde buurmeisje gaf mij instrukties, en dat ging prima. Nou maar hopen dat dat paard niet verkocht wordt (de eigenaar had het erover...).

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:13

Super! Dat geeft in elk geval een stuk vertrouwen en plezier.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:01

Mooi om te horen dat een bijrijdpaard je beter bevalt!
Ik heb er al jaren een en ik betaal er voor aan de eigenaresse! Zij heeft een verlichting in de kosten en ik heb iets meer zeggenschap over wat er gebeurt omdat ik meebetaal. Al moet ik zeggen dat ik een schat van een vriendin gevonden heb in het baasje van Lluky. Als het paardje waar je nu op rijdt onverhoopt toch weg gaat weet dan wel dat je in ieder geval niet gestopt bent met de mooiste hobby van de hele wereld!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:32

Floridian schreef:
Ik ben woensdag op een bijrijdpaard geweest, gereden op een pensionstal. Wat een verademing! Lekker alleen (of met z'n tweetjes) in de bak. Lekker geconcentreerd met je paard bezig zijn en niet steeds rekening moeten houden met 9 anderen...M'n getalenteerde buurmeisje gaf mij instrukties, en dat ging prima. Nou maar hopen dat dat paard niet verkocht wordt (de eigenaar had het erover...).

Nou heerlijk toch? geniet er gewoon van zolang het paard niet verkocht word.
En je kan altijd op zoek naar een ander bijrijdpaard, die zijn er genoeg dacht ik zo.
Ik hou ook niet van in een groep rijden. Ik rij het liefst met zijn 2en of alleen.
Pas geleden nog een val met paard gemaakt op het beton.
Neus gebroken, knie en wenkbrauw gekneusd en een flink gat in mijn lip, zit nog steeds een paar hechtingen in.
En wat doe ik een weekje later? Koop er gewoon een nieuwe bij haha.
Ik ben bijna 42 maar om de duvel niet bang, vallen hoort er gewoon zo nu en dan bij.
En dit keer viel mijn paard, dus ik ging mee.
Paard gelukkig ongedeerd, en ik rij al lang weer hoor. Het is nu ong 2 weken geleden van de val op het beton.
En ik kan je zeggen beton veert helaas niet mee :P

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 22:20

Gisteren weer naar de stal geweest. Lekker gepoetst en gepoogd het arme dier wat freestyle te leren. Maar ja, de eigenaar gaat er weer anders mee om in de longeerbak. Wel leuk, lol met je knol. En daarna lekker gepoetst (vind ik nog leuk ook), totdat 'ie bijna op m'n voet ging staan. Gelukkig kon ik hem wegduwen. En de poetsbak van hem (de eigenaar dan) even schoongemaakt. Man wat een zooitje met al die haren erin. Bah. MOrgen misschien weer even lekker poetsen en longeren. Wie weet ook weer even rijden.