Hoe zijn jullie aan jullie paard gekomen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 12:41

Ook ik moest heeel lang zeuren.. In februari vorig jaar gingen we naar Asten- ergens in Brabant- op vakantie. Elke dag zou iemand anders mogen zeggen wat we gingen doen.. (bijv. mijn zusje) En.. toen ik aan de buurt was wou ik wel es voor de gein naar een handelaar of wat maneges. Hele dag onderweg geweest, en toen kwamen we aan bij 'ponyfarm De Ombos'. op dat moment stonden ze allemaal in de wei, er werd uitgemest, en opeens begonnen mijn ouders tegen die handelaar te banketstaaf dat ze een pony voor me zochten!! Ik helemaal happy Haha! Die vent zei dat we de volgende dag nog maar es terug moesten komen, dan stonden ze op stal. Dus, wij de volgende dag weer terug. Ik natuurlijk 100% blij.. Hij vroeg wat we zochten en in welke prijsklasse. Hij had een hele leuke, zei ie, was alleen een beetje prijzig. Toch gereden, en idd het was een dressuurtoppertje. Mocht ook wel, kostte 15000. Dus verder gekeken wat ie had. En toen zag ik Navy staan!! Love at first sight.. Ik rijden, ging voor geen meter, maar die man vertelde dat ze vier maanden had stilgestaan en nog jong was, dus daar kon ik wel wat van begrijpen. Hij zei dat t een NRPS was, half Arabisch, half Trakhener. En ze moest 5 jaar zijn, L Dressuur en L springen lopen Verward Helaas, hebben we d'r niet gekeurd.. Naderhand bleek het dus een Dravertje van 9 te zijn, die alles deed behalve Dressuur Haha! Maar goed, een week later, was ze van mij, een dag voor mijn verjaardag.. En, na anderhalf jaar is ze EINDELIJK wat meer gevorderd op Dressuur terrein.. Maar nog lang nie genoeg Haha!

angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 20:13

ik was niet van plan om een paard te kopen maar mijn buurvrouwtje en ik kregen weer kriebels in het verzorgen van een paard...dus adverteerde we in de krant.
er reageerde een handelaar en gingen met hem in zee om zijn eigen paard te verzorgen en te berijden,
ik was op slag verliefd op een handelspaardje.......
die ik nog 2 maanden als verzorgpaard had en uiteindelijk mijn eigendom werd!!!
an
ps ik zie mijn paard ook als een cadeautje......
van mijn overleden vader!!!!!!
mijn paard zijn naam begint met een "P" en de mijne met een "A" dus.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: angelique op 2001-07-23 20:17 ]</font>

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 20:25

ik ben aan mijn paardje gekomen via eigenlijk stom ongelukkig ( achteraf gelukkig ) toeval...

we waren bij een veulen wezen kijken om te kopen en zouden thuis overleggen. toen we wilden bellen dat we haar zouden kopen lag het telefoonnetwerk plat. de dag daarna gebeld, nee, helaas, wij hadden niet teruggebeld die avond ze hadden haar al verkocht Huilen Verdrietig
ik ontroostbaar, had ik eindelijk m'n droombeest gevonden was ze al verkocht Verdrietig

toen zijn we wat rond gaat touren in de auto komen we op 2 km van m'n huis een weiland tegen met een haf met veulen erin. m'n moeder stapt op dat huis af wat erbij lag, belt aan en vraagt of het een merrie is en of ie te koop was. dat bleek allebei en na 2 weken op proef hebben we haar gekocht.

en misschien nog een geluk dat die andere weg was want Carina is echt een schatje en ik zou echt geen andere gewilt hebben denk ik nu achteraf *LOL*
maar ja, dat zou ik ook wel gezegt hebben als we de eerste hadden kunnen krijgen Pling

greetz debbie

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 20:40

hoi ik heb een hartsvriendin die ik al 9 jaar heb en die had haar hele leven al paarden, haar zus d'r paard was een kwpn-er, iwanda en zij had een dartmoor sheba die was ook van haar zussen geweest. toen had de middelste zus die op dat moment geen paard had een paard gehuurd, een mager, mishandeld beestje geleasd dus. alleen de 3 pony;s konden eerst niet samen in de wei want iwanda verdedigde sheba tegen over dat arme beest. met sheba ging het niet goed, al een lange tijd niet... steeds slechter achter uit (waarom is een langer verhaal) en toen hebben ze besloten om hem in te laten slapen, hij is achter in de 20 jaar geworden. wat later zou die leasepony terug gaan, maar ze besloten om hem te kopen! mijn vriendin's zus reed erop, en verzorgde hem.. een paar jaar lang en toen ging de oudste zus stoppen, dus de kwpn-er iwanda werd van de middelste zus en me vriendin kreeg de "lease"pony. ze kon er eerst niet zo goed mee overweg maar laterna echte maatjes en ze wou hem nooit meer kwijt maar de gemeente wou het land van haar ouders kopen en dwingde ze dus ook zeg maar dus moest het wel en toen hebben haar ouders besloten om naar canada te gaan, daar hadden ze veel mogelijkheden en veel familie zitten. de paarden moesten verkocht worden, de kwpn-er werd verkocht aan een hele goeie manege wat ik achteraf jammer vind want ik ken iwanda dus ook al 9 jaar en de pony werd ook verkocht ... ik wou hem wel want dan kan me vriendin hem opzoeken en eigenlijk mocht ik pas over een paar jaar een pony maar naar veel overleggen, denken, en uitrekenen ging ik 25 mei naar haar toe om haar te bezoeken enzo en te kijken naar de pony om nog es uit te proberen en 29 juni stond er een trailer bij ons met mijn eigen pony erin. (p.s. ik woon al 3 jaar in een ander gedeelte van nederland, limburg en eerst zuidholland dus dan snap je dat ook van 25 mei) en nu is mijn vriendin en haar familie in canada, ze wonen er al een week

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 09:32

Ik ben ook heel raar aan Meis gekomen. Zit zo.
Bij ons op stal had ik een verzorgpaard welke ik uit zo brengen op wedstrijden. Vlak voor de wedstrijden mocht ik hem niet eens meer rijden zonder reden van de eigenaar. Ik besloot toen om te gaan zoeken naar een eigen paard. Ik had een aantal paarden bezocht. En op een gegeven moment dacht ik ik wacht een jaartje en ga dan weer opnieuw zoeken. Kwam Merilyn met de vraag of ik af en toe Meis wilde rijden want zij had er niet veel tijd voor en wilde in Meis eigenlijk geen energie steken omdat Meis te koop stond.
Eigenlijk ging dat lekker en had al een keer voorgesteld om een soort huurcontract op te stellen.
Tot ik op een avond gebeld werd door Merilyn of ik 's avonds bij haar langs wilde komen voor een serieus gesprek met haar ouders. Ik dacht heel iets anders, maar toen kreeg ik het voorstel of Meis iets voor mij zou zijn en of ik haar zou willen kopen. En dan met een aanbod dat ik haar niet direct hoefde te betalen.
Ik heb hier 3 dagen over nagedacht en veel met andere mensen gesproken die mij goed kennen. Iedereen was het er over eens dat ik het moest doen. Toen probleem 2 mijn ouders. Maar dat viel zo ongelooflijk mee, dat ik ja heb gezegd tegen Merilyn.
Ik heb nu de helft al betaald en ben aan het sparen voor de 2de.
Ze staat al bijna een maand alweer in Zeist bij ons op stal..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 17:36

Tsja. Ok komen ze.
Meis (nu van Roel) heb ik gekocht om verder te komen met springen. Ik ben met mijn oude pony ZZ nationaal springen geweest dus er moest een opvolger komen. Wij kijken alles was zo duur. Toen kwamen we bij een hobby fokker en daar in de stal stond meis 2 jaar 8 maanden. Het was een monster sloeg en vloog mij aan, maar pa zei die is goed genoeg die past in onze prijsklasse. Beest kostte mij bloed zweet en tranen en ik weet niet hoe vaak ik eraf heb gelegen, maar ze is echt een schat geworden en ook een heel mooi paardje. Helaas (maar gelukkig heeft ze het goed) heb ik besloten haar dus te verkopen nadat ik door een zwaar ongeluk niet meer durfde te springen. Ik kan haar wel altijd komen opzoeken als ik dat wil.

El Roy heb ik gekocht bij de "Woeste Hoeve Andalusiers" dankzij Lisette. Ik ging bij haar jaarling kijken, maar ik heb uiteindelijk daar een 2 jarige gekocht. Omdat een jaarling nog zo'n tijd duurt voordat ik ermee kan beginnen.

Leontine is een New Forest pony met heel goede papieren. Ik heb haar gekocht omdat ze bijna niet meer kon lopen door de hoefbevangenheid en de eigenaar was niet van plan om er iets aan te doen. We zijn nu 1 1/2 maand verder en ze gaat al plankgas door het kale weitje heen. Na veel zorg loopt ze nu weer super en ga ik dit weekend er voor het eerst even op. kwartiertje stappen en een beetje draven.

Kim: Onze shet hebben we gekocht van dezelfde eigenaar als Leontine (zo zag ik Leontine voor het eerst) Hele lieve shet met een raar karakter. haha knetter mesjokke beest. Ze is als gezelschapspony van Sya de Tinker van mijn zusje.

Greetz Merilyn

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 19:51

Ik heb mn pony van marktplaats Haha!
Ik reageerde op der zoon,maar toen kreeg ik een mail terug dat ze alleen haar nog hadden Haha!
Ik ben gaan kijken en 3 keer wezen rijden maar was opslag verliefd Lovers
En ik heb nog steeds heel goed contact met het meisje waarvan ze was Haha!