Hoe dekken jullie eventuele medische kosten ?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:59

Yorghos is verzekerd bij AMEV HIPPO voor dood, ongevallen en diefstal. Ik betaal geloof ik ong. 12 euro per maand aan premie.
Daarnaast leg ik iedere maand een bedrag opzij voor oa dierenartskosten, maar ook andere onverwachte uitgaven.

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:00

mijn pony is niet verzekerd
ze heeft haar eigen spaarrekening voor alles wat met haar te maken heeft,ik stort daar elke maand geld op en darnaast spaar ik ook in een spaarpot nog erbij,kleingeld,en dat stort ik zo eens in de 3 maanden op die rekening.als ik genoeg geld heb dan koop ik weleens iets bijzonders voor haar,verder wil ik altijd een x bedrag achter de hand houden

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 00:12

Mijn paard is niet verzekerd en heeft in de twee jaar dat ik haar heb echt al het nodige gekost. Problemen heeft dat nooit opgeleverd, gaat gewoon van ons salaris af. En ik heb wel een gat in mijn hand, sta meestal rood en heb mijn paard op afbetaling gekocht Lachen

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 11:50

Sweety is inbegrepen in de familiale verzekering. hier in Belgie is 1 paard dat onder de 1.50m blijft in de verzekering inbegrepen. Sweety is 1.48 en dus mee ingerekend. maar ik vertrouw verzekeringen ook niet en daarom spaar ik ook elke maand voor onverwachte kosten. Sweety heeft zolang als ik haar heb 3 jaar nu geloof ik 1 keer koliek gehad dat was toen 55 Euro en voor de rest krijgt ze elk jaar haar griep spuiten. Meer heeft ze me gelukkig nog nooit gekost. lekker gezond paardje Lachen

appielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:03

ik zorg dat ik altijd een back up heb voor dat soort dingen die beesten zijn afhankelijk van jou en als ik financieel niet lekker zou zitten zou ik er zeker nooit aan zijn begonnen.
maar dat is natuurlijk mijn mening. Party!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:28

Mijn pony is verzekerd bij Interpolis. Ik heb een uitgebreide verzekering: o.a. brand, diefstal, mishandeling van derden, ziektekosten, dood, ongevallen etc...
Ook heb ik nog flink wat spaargeld op mijn rekening staan voor onverwachte dingen.

hij heeft in de 1,5 jaar dat ik hem heb ongeveer 150 euro gekost aan dierenartsuitgaven, dat is incl. aankoopskeuring en entingen.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:32

Ik heb 2 baantjes.
Ik leg geen geld opzij, maar ik zorg gewoon dat ik m'n geld goed besteed en genoeg over houd.
En mocht hij eens zo ziek worden dat ik niet genoeg geld heb dan schieten m'n ouders het me voor Lachen Hij is niet verzekerd trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:36

Lois is wel verzekerd voor dood, diefstal en ongevallen.
Gelukkig heb ik nog geen grote medische kosten aan hem gehad. Mochten die toch komen dan is er de verzekering en heb ik daar wel wat reserves voor. [Een verzekering werkt altijd met een maximum.] En als die niet voldoende zijn kan ik altijd nog naar de bank.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:09

Quinzy, is dat voor medische kosten? Als ik me niet vergis is dit gewoon de aansprakelijkheidsverzekering (correct me if I'm wrong)...
Wel handig iig (damn dat Lennon zo groot is he Haha!)

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:13

Ik denk niet dat het ook medisch kosten van sweety dekt Natalie. ik denk alleen mijzelf als ik val of als sweety bv tegen een auto trapt ofzo. Maar ik weet niet zeker hoe het allemaal inelkaar zit daarom uit veiligheid toch maar sparen Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:14

Ik heb mijn paard niet verzekerd tegen ziektekosten en dat is achteraf echt een domme beslissing geweest.
Ik heb al vreselijk veel ziektekosten gehad door stomme pechdingen (trap in de wei, spijker in de stapmolen, uitgegleden op het asfalt).
Ik had het er al dik uitgehad. Ik durf de rekeningen niet eens op te tellen, maar het loopt echt wel in de duizenden guldens.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:19

Jolynn is gelukkig wel verzekerd, we hebben een uitgebreide ziektekosten verzekering en tot nu toe hebben we ieder jaar de premie er al dik uitgehaald (helaas). Ik weet in elk geval zeker dat ik mijn paard altijd zal laten verzekeren!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:35

Elke maand maak ik tweehonderd euro over naar een speciale rekening.
Hier ben ik al een tijd mee bezig, dus heb ik een leuk potje opgebouwd.
En kleine dingen zoals inenten betaal ik gewoon uit eigen portemonnaie.