Ervaringen webshop Pony Paradijs? gebruikt product gekregen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ervaringen webshop Pony Paradijs? gebruikt product gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:53

Ik vind het ook erg belachelijk zeg. Ook duur zeg zo´n flesje voor 8,50. Ik heb dezelfde gewoon bij de ruiterzaak voor 4,95!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 13:05

Oh??? dat is inderdaad wel een prijsverschil!

Ik dacht dat dat wel een redelijke prijs was, tenminste, heb nog wel vergeleken bij bijv. Agradi en dat was ongeveer dezelfde prijs...

Officieel heb ik wel korting gehad:
Normale prijs:

Wolwasmiddel: €5,50
Rapide Lederdressing: €8,50
Verzendkosten: €6,00

Korting op totaalbedrag: €2,80
Totaalbedrag met korting eraf, incl. verzenden: €17,20

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:15

Jeetje erg slordig om spullen zo op te sturen!!

Zou het ook wel erg netjes vinden als je een nieuwe fles stuurd, of je je geld terug stort!

Zat net even in je profiel te spieken en kom allemaal nakomelingen tegen van de hengsten van de Jonge uit Wesepe!! Leuk zeg!! Heb daar stage gelopen en nog een tijd gewerkt, dus vast ook wel eens een van jou merries in handen gehad ;)
(sorry voor het offtopic gaan)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:58

Als dit zo door gaat, zou ik eens bij kat in de zak aankloppen op rtl4. _O- (ook wel serieus bedoeld hoor!)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:02

Dan zouden zich eigenlijk meer mensen moeten melden met een klacht over deze ruitershop, dan kun je met meer mensen naar zo'n programma stappen!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:03

Je kan het ook in je eentje doen hoor!
Kat in de zak helpt wel meer met 'kleine' probleempjes, dus ik zou zeggen, ga ervoor.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:43

Heel lief bedoeld denk ik, maar laten we niet te voorbarig zijn he.... ik geef ze eerst eens de kans alles zelf op te lossen; gebeurd dat netjes, dan is het wat mij betreft wel klaar.

SusaSuus: ik zal je wel even een pb sturen :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:47

Ik snap het ook, ik zei ook: als het zo doorgaat.
Vind die nml niet kunnen, ze negeert je namelijk wel terwijl dit echt een klacht is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:49

Nou mensen, heb reactie terug gehad.
Ik mag het hier natuurlijk niet letterlijk neer zetten; maar het komt er op neer dat die flesjes nooit helemaal vol zitten, en dat die viezigheid gewoon komt omdat het uit haar schuur komt en daar heeft gestaan. Ze had beter moeten opletten, ik kan het flesje terugsturen maar dat is het flesje me qua verzendkosten vast niet waard.
En dat ik al 'flinke korting' (jaja, €2,80) heb gehad....

Ik kan er met m'n hoofd niet bij, dit flesje is duidelijk gebruikt, klaar, lijkt mij dat zo'n flesje misschien nooit tot aan de dop vol is, maar ik zal eens even opmeten, er mist een flinke hoeveelheid! :(

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:54

Ik heb hier helaas geen vol flesje om te vergelijken.

Dat de bovenkant vies wordt kan ik begrijpen, maar onder de dop?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:58

Nou wat een reactie.. klopt van geen kant.. de binnenkant van een flesje wordt echt niet vies van het staan in een vieze schuur, eerder de buitenkant.
Schandalige gang van zaken zeg!

Kan je niet vergelijken met een ander flesje wat wel nieuw is?
Er is idd best veel uit die van jou.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:59

ga naar een ruitershopzaak, zoek het echte flesje uit, zet hem ernaast en maak een foto. Dan heb je toch bewijs?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:59

Van de bovenrand (dat is dus al een stukje onder de dop; lijkt mij logisch dat ze tot daar gevuld zijn) tot de benedenrand gemeten is het flesje in totaal 12 cm. hoog.

Daarvan mist bijna 3 volle centimeters, dat is dus maarliefst 1/4 deel.
Ik kan hier erg boos om worden :( en omdat ik 'flinke korting' heb gekregen mag ík niet klagen? Ach komop, nu heeft ze mij boos.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 15:02

Ik ga de plaatselijke ruitershop eens bellen of ze open zijn.
Edit: ik ga er even naar toe, ze hebben hetzelfde product daar dus ook.

Ik heb ook weer een pb terug gestuurd.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:13

Ik zou inderdaad even meten of er genoeg vloeistof in de fles zit. Op de fles staat hoeveel er in moet zitten. Als je weet tot hoe hoog hij is gevuld kun je berekenen of dat er daadwerkelijk inzit:

- Bereken eerst het grondvlak (p x r²) Dat is dus 3,14 x straal x straal. Straal is de halve diameter.
- Dan de uitkomst daarvan x de hoogte.

Dan heb je de inhoud in cm3, dus in mililiters. :)

Je kunt een koop op afstand sowieso (of je nu kunt bewijzen dat er iets mis is of niet) binnen 7 dagen na ontvangst retourneren en je geld terugkrijgen, een handige voorbeeldbrief daarvoor: http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven/Voorbeeldbrieven_Kopen_op_afstand/Voorbeeldbrief_Ontbinding_van_een_koop_of_dienst_tijdens_de_bedenktijd
Edit: je studeert ook rechten zie ik, dus als je wilt ontbinden weet je wel hoe dat zit. :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:24

Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie hieruit gaan komen. Het is inderdaad niet erg netjes...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 16:18

Ben net naar de plaatselijke ruitershop/tuigenmaker geweest; daar waren ze allemaal mooi schoon en bovendien gevuld tot nét onder het randje; dus veel voller als het flesje dat ik gekregen heb.

Elanor: de inhoud staat er ook op; 250 ml.
Klopt; dat weet ik inderdaad, staat ook onder hun algemene voorwaarden, alleen daarin staat ook (en dat stond ook in de pb) dat de verzendkosten voor het retour sturen dan voor mij zijn, en daar pas ik natuurlijk voor!
ik ben echt boos, en heb ook geen berichtje meer terug gekregen op m'n pb dat ik het er niet mee eens was.

Trouwens; als ze geen mailtjes kan lezen, alle gegevens weg zijn e.d. omdat de computer al 2x gecrashed is door virussen; hoe kan ze dan nog wel zitten te bokken??

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:21

bokken kun je vanaf elke computer.
voor je mail moet je wel je wachtwoorden weten en dat weet ik van mijn mail ook niet direct.
maar is natuurlijk raar excuus.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:23

jury schreef:
bokken kun je vanaf elke computer.
voor je mail moet je wel je wachtwoorden weten en dat weet ik van mijn mail ook niet direct.
maar is natuurlijk raar excuus.

vooral als bedrijf zijnde

Dan weet je je wachtwoord echt wel

ik hoop dat dit netjes met je word opgelost :j

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:27

Ik heb laatst toevallig nog een fles van dat spul gekocht, daar betaalde ik 5.95 voor bij de plaatselijke ruitersportzaak. Er zit iets van 500 ml in ofzo (als ik het mij nog goed herinner). Ik heb zostraks ook nog even voor je gezien bij de ruitersportzaak (ik had eerst je topic gelezen en toen ben ik gegaan, moest er toch heen :D ) en bij die winkel zaten ze ook tot het dopje vol, alle +/- 15 flessen die op het schapje stonden.

Dus van dat spul eruit is echt een smoes!
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 03-04-10 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:28

Op de site staat ook: NIET GOED, GELD TERUG.

Het is niet goed dussss geld terug!! :Y)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:32

Volgens de WKoA hoef je alleen de kosten voor het terugsturen te betalen. De bezorgkosten die je hebt betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen krijg je terug. Dat je met enige kosten blijft zitten is vervelend, maar gewoon het (kleine) risico wat je neemt als je op afstand koopt. :)

Ik hoop voor je dat de verkoper gewoon met een goede oplossing komt. :)

Maar als dat niet zo is, zou ik het spul (ook uit principe) retourneren, dat verlies van de verzendkosten kun je dan misschien weer compenseren als je hetzelfde spul toch in de ruitersportzaak goedkoper blijkt te kunnen kopen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 17:16

Bij de ruitersportzaak/tuigenmaker waar ik net geweest ben, kost hetzelfde flesje met dezelfde inhoud €7,= is dus wel 1,80 verschil, maar ik heb natuurlijk wel 'korting' gehad.

Kijk, hier zie je het verschil; zwarte streepje is tot hoevol alle 10 flesjes in de ruitersportzaak waren, rode streepje is tot hoe vol mijn flesje zit, ter hoogte van de 6e regel, begint met 'Vorstvrij'.

Afbeelding

Haar standpunt dat er altijd zo weinig in die flesjes zit is dus klinklare onzin, maar dat wist ik natuurlijk al.

In principe pas ik er voor om nog extra kosten te gaan betalen voor het verzenden; ben ik 6 euro kwijt, flesje kwijt maar krijg dan wel m'n geld terug.
En 'niet goed, geld terug' is natuurlijk bedoeld om dus zoals hier boven staat aangegeven, producten weer terug te sturen zodat jij je geld terug krijgt; prima maar dan zijn de verzendkosten meestal voor jezelf, en dat is in dit geval ook zo.

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 18:51

Ik hoop dat dit netjes opgelost wordt maar ik ben er enigszins huiverig voor. Van het verhaal wat je wordt gegeven klopt in ieder geval niet veel...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 19:10

Ze blijft helaas bij haar standpunt, ik heb cadeaus en korting gehad, enige oplossing die zij bied is dat ik het flesje kan retourneren op mijn eigen kosten,

En als ze nog zo'n beschuldiging hoort, (dat dit niet kan en grenst aan oplichterij) dan houd het voor haar hier op. En ze blijft ook bij haar standpunt dat het flesje duidelijk niet gebruikt is.... Nou dan kijkt ze maar eens goed naar de foto's.

Nouja zeg?