Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Al heb ik die ook niet echt nodig hoor. Ik draag wel altijd een cap, mijn paard is nog geen 4 jaar en een echte merrie dus ik kijk wel uit
En fatsoenlijk in- en uitstappen. Lijkt me nogal logisch, behoud van je paard he...!
.
.
. 
.
. Paard loopt zo mee.
).
) . 
Hoeven krabben doe ik helemaal niet meer. En even denken, ik singel gewoon aan in de stal, vind ik toch net wat handigeren dat ze dan nog vaststaat ipv buiten met haar neus in 't gras 

TurdusMerula schreef:Ooit ben je er toch wel mee begonnen he, met links, want waarom zou je paard het rechts enger vinden?
Opzadelen lukt me nog niet goed rechts, maar ik heb dan ook een heel zwaar zadel...
Edit: hoeven krabben is ook een leuke...
Ik krab lang niet altijd, die blubber kan juist wel gemakkelijk zijn... En ik pak regelmatig de voeten op van dezelfde kant, dus links ook rechtervoeten oppakken.
.
en waarom? omdat hoeven uitkrabben voor steentjes een broodje aap verhaal is van de bovenste plank
mits uiteraard je je paard buiten hebt lopen en er lekker modder in de hoeven zit, die modder 'vangt' de steentjes op en als de modder opgedroogd is, oftewel de hoef 't vocht uit de modder heeft opgezogen dan valt 't er vanzelf uit en komt er nieuw modder in enz. is juist beter om niet uit te krabben. Die modder zorgt dat de hoef vochtig blijft en zorgt ervoor dat er geen steentjes in de hoef komen.
want uuhm... heb die nooit op de manege geleerd