vóór je kijken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:55

kijken naar waar je rijd, zo heb ik dit geleerd (en eigenlijk nooit echt problemen mee gehad)

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:06

na / tijdens iedere hindernis een punt nemen waar je naar kijkt........

Het blijft gewoon oefenen tot je niet meer naar beneden kijkt.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:27

Zorg dat je een punt neemt waar je naar kijkt als je bijvoorbeeld over de hindernis gaat.
Maar ook met dressuren kan dat; op de lange lijnen kies je een punt zodat je vooruit kijkt en op de korte zeide ook,
je zal merken dat je paard/pony er ook rechter door gaat lopen omdat je onbewust de druk beter verdeelt houd.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 18:36

Twilight1 schreef:
Zorg dat je een punt neemt waar je naar kijkt als je bijvoorbeeld over de hindernis gaat.
Maar ook met dressuren kan dat; op de lange lijnen kies je een punt zodat je vooruit kijkt en op de korte zeide ook,
je zal merken dat je paard/pony er ook rechter door gaat lopen omdat je onbewust de druk beter verdeelt houd.

dat zegt me instructrice idd ook, kijken waar je heen gaat :j
ook bij afwenden vergeet ik het en dan roept ze: kijken! kijken!

Maartje1990

Re: vóór je kijken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:39

is niet dat als jij beter zit (en voor je kijkt, want dan is je gewicht anders verdeelt) je pony ook beter loopt?

behalve de tip die al gegeven is (kijken waar je naartoe gaat) kan ik je helaas niet veel tips geven. Tja misschien een stok aan je kop vastlijmen die tot je bips doorloopt dat je niet meer naar beneden kan kijken met je hoofd? :')

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:40

Kijk eens op je een Centered Ridingles kunt krijgen, of het boek kunt lezen (is gewoon in de bieb te lenen).

Wat daar over 'zachte ogen' en 'bouwblokken' (dacht ik, Engelse term 'buildingblocks') wordt gezegd zal je zeker helpen. :)

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:42

teken 2 kruisje op je handen iedere keer als je dan naar beneden kijkt wordt je er aan herinnerd :o
als je met handschoenen rijdt is het wel lastig..

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 19:20

Maartje1990 schreef:
is niet dat als jij beter zit (en voor je kijkt, want dan is je gewicht anders verdeelt) je pony ook beter loopt?

behalve de tip die al gegeven is (kijken waar je naartoe gaat) kan ik je helaas niet veel tips geven. Tja misschien een stok aan je kop vastlijmen die tot je bips doorloopt dat je niet meer naar beneden kan kijken met je hoofd? :')

ja als ik met een rechte lijn vooruit kijk loopt ze idd beter
ferropaard schreef:
teken 2 kruisje op je handen iedere keer als je dan naar beneden kijkt wordt je er aan herinnerd :o
als je met handschoenen rijdt is het wel lastig..

ik rijd altijd met handschoentjes :P

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:40

lastig, lastig idd misschien iemand een vriendin ofso die elk rondje (als je voor bij de bakrand komt) zegt: let op waar je kijkt ofso? ik weet het niet succes nog! en Oja met springen kan je bijv. telkens naar de letter C kijken of naar de A (hoe de hindernissen ook staan)
succes

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:42

Probeer naar de oren van je paard te kijken en iedere keer dat je ernaar kijkt herinner je jezelf eraan naar voren te kijken?

Of probeer na iedere sprong de volgende hindernis te zoeken!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:56

[quote="aktionlover"]Probeer naar de oren van je paard te kijken en iedere keer dat je ernaar kijkt herinner je jezelf eraan naar voren te kijken?

Of probeer na iedere sprong de volgende hindernis te zoeken![/quote]

ja dat doe ik soweiso wel

Neluhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:51

Gewoon een vriendin meenemen en elke keer als je naar beneden kijkt zegt zij: Ogen!
Bij mij hielp het wel...

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:53

dat heb ik ook, in de trainingen gaat het wel beter nu maar op wedstrijden is het echt een drama als ik foto's terug zie :=

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 21:02

R0oszs schreef:
dat heb ik ook, in de trainingen gaat het wel beter nu maar op wedstrijden is het echt een drama als ik foto's terug zie :=

op wedstrijd doe ik het juist beter!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 21:08

Princesspres schreef:
ik merk dat als mijn pony fijn loopt ik meer oplet op mijn houding.
de laatste tijd loopt mijn pony beter , ik zit beter ( dat hangt echt met elkaar samen) en daardoor kijk ik beter vooruit :)
ben ik heeeeeeeeeeel erg concentreerd bezig dan wil ik het ook nog weleens vergeten hoor hihihi (a)

hej jij ook hier gereageerd? :P

heel goed op proberen te concentreren.. heb ik ook moeten doen en soms hb ik nog steeds de neiging.. maar ik kijk niet echt naar beneden maar meer naar zn oren waardoor ik alles nog wel overzie :+ hihi..
probeer anders iets van een touwtje aan de achterkant van je cap vast te maken dat als je naar voren gaat je niet kan ofzo??

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:31

amber2202 schreef:
Princesspres schreef:
ik merk dat als mijn pony fijn loopt ik meer oplet op mijn houding.
de laatste tijd loopt mijn pony beter , ik zit beter ( dat hangt echt met elkaar samen) en daardoor kijk ik beter vooruit :)
ben ik heeeeeeeeeeel erg concentreerd bezig dan wil ik het ook nog weleens vergeten hoor hihihi (a)

hej jij ook hier gereageerd? :P

heel goed op proberen te concentreren.. heb ik ook moeten doen en soms hb ik nog steeds de neiging.. maar ik kijk niet echt naar beneden maar meer naar zn oren waardoor ik alles nog wel overzie :+ hihi..
probeer anders iets van een touwtje aan de achterkant van je cap vast te maken dat als je naar voren gaat je niet kan ofzo??

nou eerlijk gezegd zou ik dat niet doen, lijkt mij een beetje gevaarlijk :+

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:12

probeer anders iets van een touwtje aan de achterkant van je cap vast te maken dat als je naar voren gaat je niet kan ofzo??[/quote]

nou eerlijk gezegd zou ik dat niet doen, lijkt mij een beetje gevaarlijk :+[/quote]

dat lijkt me inderdaad geen slim idee, tenzij je je nek wilt breken...

Elisebalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:01

Ik heb dat probleem ook ! ik blijf mezelf er op concentreren om het niet te doen. Alhoewel het toch erg lastig is. Maar wat ze hier ook zeggen jezelf blijven corrigeren..

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:06

Lekker buiten gaan rijden in een mooie omgeving? Ga je vanzelf ergens anders naar kijken dan de nek van je paard of de grond hoor :P