Frustraties onder elkaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:18

Ik weet niet of het al genoemd is,
maar denk niet dat eigenaren met verstand hun paard verkopen aan iemand die niks kan....

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:24

ENOMIS schreef:
maar denk niet dat eigenaren met verstand hun paard verkopen aan iemand die niks kan....

Nou, daar zou ik maar niet van uit gaan.. Er zijn er genoeg die een paard gewoon kwijt willen, ongeacht waar hij terecht komt. Anders stonden er ook niet zoveel paarden op de markt..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:27

ENOMIS schreef:

Als je ervan uit gaat dat dit meisje het nieuwbakken paard bij een particulier gaat kopen kan dit misschien nog meespelen, maar er zijn ...tig mogelijkheden om elders een paard aan te schaffen waarbij men niet zo nauw kijkt.

xxnienke94

Re: Vriendin denkt dat ze Anky is, maar kan nog amper rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:32

ja denk idd dat je er weinig aan kunt veranderen..
en dat je maar moet afwachten of ze het paard uiteindelijk krijgt!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:34

Ik begrijp alleen niet dat een ieder TS geoon gelooft en die 'vriendin' gelijk als ondeskundig bestempeld wordt...
TS kent die 'vriendin' een half jaar... en meent dan ook nog eens te weten wat die 'vriendin' denkt.
iemand die 10 weken 2 X per week priveles krijgt, kan meer leren dan een ander.
Leven en laten leven. 10 jaar ervaring zegt ook niet alles, als je 10 jaar lang alles verkeerd gedaan hebt, niets bij geleerd hebt of nooit les gehad hebt.

ik zou het heel kwalijk vinden wanneer iemand naar de instructeur van mijn dochter zou lopen en vertellen dat ze het geen goed idee vind dat wij een paard kopen voor mijn dochter...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:34

Tjongejonge... Een beetje dom van je vriendin. Ik ga ook met Amondi mee.... Gepaste afstand bewaren naar je vriendin toe. Ze loopt vanzelf tegen de muur hoor...
Al zouden dit soort dingen mij ook het bloed onder de nagels vandaan halen. Hou de eer aan jezelf.. :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:37

Lekkere vriendschap als je op die manier over iemand een topic opent...
Ik zou eenmalig m'n mening geven, en het verder laten voor wat het is. Als het echt zo'n stom besluit is, komt ze daar vanzelf achter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:38

Alane schreef:
Ik begrijp alleen niet dat een ieder TS geoon gelooft en die 'vriendin' gelijk als ondeskundig bestempeld wordt...
TS kent die 'vriendin' een half jaar... en meent dan ook nog eens te weten wat die 'vriendin' denkt.
Leven en laten leven. 10 jaar ervaring zegt ook niet alles, als je 10 jaar lang alles verkeerd gedaan hebt, niets bij geleerd hebt of nooit les gehad hebt.

ik zou het heel kwalijk vinden wanneer iemand naar de instructeur van mijn dochter zou lopen en vertellen dat ze het geen goed idee vind dat wij een paard kopen voor mijn dochter...

Nou, dat is niet zo heel raar, dat wij haar geloven.
Ik denk dat iedereen wel zo'n persoon kent...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:39

Sientje schreef:
Lekkere vriendschap als je op die manier over iemand een topic opent...

TS is nieuw op bokt, een beetje vriendelijker mag wel hoor. Kan me verder ook voorstellen dat ze zich zorgen maakt en daarom een topic opent.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:39

Alane schreef:

Dat laatste zou ik ook niet grappig vinden, waar benmoeid de ander zich mee?
Het is wat anders als de instructrice uit zichzelf een advies uitbrengt......

Ervaring valt niet altijd te meten aan het aantal jaren dat iemand rijd, ben het met je eens dat er mensen zij die bijvoorbeeld 10 jr rijden en je kunt dan afvragen... waarop? heb jij al die jaren gezeten?
Het zegt niet alles, maar iemand die 10 weken rijd al dan niet priveles..tja naar mijn mening kan deze persoon beter nog even lekker door blijven lessen. Mede omdat het kopen van een paard geen bevlieging mag zijn.......maar goed dat zullen deze mensen toch echt zelf moeten bepalen dat kunnnen wij niet voor ze doen.

lovefellini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:46

woow..
dat is een probleem
ik denk dat je het haar eerlijk moet zeggen
mis. helpt het ook om haar ouders te waarschuwen
zo niet laat haar maar door gaan en ben wie je ben

veel succes, groetjes lovefellini

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:47

cissie schreef:
Ervaring valt niet altijd te meten aan het aantal jaren dat iemand rijd, ben het met je eens dat er mensen zij die bijvoorbeeld 10 jr rijden en je kunt dan afvragen... waarop? heb jij al die jaren gezeten?
Het zegt niet alles, maar iemand die 10 weken rijd al dan niet priveles..tja naar mijn mening kan deze persoon beter nog even lekker door blijven lessen. Mede omdat het kopen van een paard geen bevlieging mag zijn.......maar goed dat zullen deze mensen toch echt zelf moeten bepalen dat kunnnen wij niet voor ze doen.

Maar iemand die 10 weken rijdt (privéles of op een manege, dat doet er dan weinig toe), waarvan de ouders ook weinig verstand van paarden heeft... Ik vraag me af of die uberhaupt met een paard kan communiceren...
En dan kan ik persoonlijk TS wel serieus nemen, het is niet alleen een gevaar voor het welzijn van de pony, maar ook voor de ruiter...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:54

@ Janine1990:

Als je mijn reactie leest nav de quote, zeg ik precies hetzelfde als wat jij aangeeft in je laatste berichtje, alleen anders geformuleerd. dus snap je reactie op mijn berichtje niet helemaal (?)

Ook zeg ik nergens dat iemand de TS niet serieus zou moeten nemen...........

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:56

cissie schreef:
@ Janine1990:

Als je mijn reactie leest nav de quote, zeg ik precies hetzelfde als wat jij aangeeft in je laatste berichtje, alleen anders geformuleerd. dus snap je reactie op mijn berichtje niet helemaal (?)

Ook zeg ik nergens dat iemand de TS niet serieus zou moeten nemen...........

Ik bedoelde het ook als een meegaande reactie ;)
Maar wilde toch nog even reageren op het feit dat het soms weinig verschil maakt of je 10 jaar rijdt, of 10 weken ;)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:02

@ Janine1990:

Dat was mij niet duidelijk omdat het berichtje gequoted was.......

Soms maakt het idd weinig uit of iemand lang rijd of een beginner is, wat naar mijn mening wel uitmaakt is dat iemand die bijvoorbeeld 10 jr lang rijd en tussen de paarden zit, (al dan niet goed rijd) en dan besluit een paard te kopen er minder kans is op een 'bevlieging'.
Dat zou voor mij mee spelen bij een dochter die net 10 weken rijd, 10 weken is tekort om echt een goed overwogen keuze te maken over de aanschaf van een paard.
Wat overgens niet wil zeggen dat het ook daadwerkelijk een bevlieging is van dit meisje, maar er kleeft wel een risico aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:06

cissie schreef:
@ Janine1990:

Dat was mij niet duidelijk omdat het berichtje gequoted was.......

Soms maakt het idd weinig uit of iemand lang rijd of een beginner is, wat naar mijn mening wel uitmaakt is dat iemand die bijvoorbeeld 10 jr lang rijd en tussen de paarden zit, (al dan niet goed rijd) en dan besluit een paard te kopen er minder kans is op een 'bevlieging'.
Dat zou voor mij mee spelen bij een dochter die net 10 weken rijd, 10 weken is tekort om echt een goed overwogen keuze te maken over de aanschaf van een paard.
Wat overgens niet wil zeggen dat het ook daadwerkelijk een bevlieging is van dit meisje, maar er kleeft wel een risico aan.

Klopt, het was wat onduidelijk.

Ga inderdaad helemaal met je mee! Het risico lijkt me helemaal aanzienlijk aangezien ze het dier wil beleren, van wat ik begrijp?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:10

Cissie ik ga met jou mee idd..
Ik snap ook goed dat de TS zich zorgen maakt!

Ik ken iemand uit mijn omgeving, die is verwend, klaar, kan ze niks aan doen.. Maar goed, kind ging op ballet, nog geen 2 maand bezig en ze wou een muur vol spiegels, met zo'n railing eraan dat ze thuis kon balletten.. Nou hele kamer verbouwd.. Alles net zo goed als klaar.. Wil ze van balletten af... :+
Dat is misschien een dom voorbeeld.. Maar daar ging het maar om spiegels.. Hier gaat het om een levend dier! Zou het banketstaaf vinden als die er de dupe van word..

Relaxed, misschien heeft ze zich wel net aangemeld op bokt omdat ze met deze situatie zit?
Hestejente, die opmerking snap ik niet.. Ze zegt namelijk nergens dat zij wel een Anky is..
Ze maakt zich alleen zorgen om haar vriendin om dat die, ook in mijn ogen, wat de hard van stapel loopt..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:21

kaatje89 schreef:
Ja oke, ze zeggen idd vaak "zoals Anky" tja, daar zijn de meningen ook over verdeeld ..

Oh, dan snap ik het misverstand. Ik doelde ook op het "spreekwoord", in mijn profiel kun je mijn mening (of nou ja, die van mijn paard O:) ) over Anky lezen maar die leek me voor deze discussie niet ter zake doende.

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:26

als ze bij ons zeggen: "die denkt dat ze anky is" dan vragen ze hier altijd: öhh, heb je dezelfde tandarts?" haha
maarreh ff on topic: je kan mensen een goede raad geven, wat ze ermee doen is hub eigen keuze en verantwoordelijkheid! als het niet goed uitpakt en ze komt erop terug, zeg dan niet: "ik heb t toch gezegd", maar wees er dan ook gewoon als vriendin voor haar!

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:42

Ik heb mijn paard gekocht toen ik ruim een half jaar reed en galoperen nog eng vond (behalve op mijn eigen op die was het gelijk vertrouwd). Eerste paard dat ik uitprobeerde om te kopen ben ik van af gevlogen omdat het paard voor mij nog te gevoelig/jong onder het zadel was. Ik ben nog steeds blij met mijn paard en we leren veel samen. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij beter af was geweest bij zijn vorige eigenaar, een manegehouder. Ik heb dus wel een toen 15 jarig manegepaard gekocht.
Mijn stiefmoeder heeft een paard gekocht toen ze al ruim 20 jaar niet meer op een paard heeft gezeten.
Mijn vader kan nog steeds niet galoperen en heeft ook een eigen paard. Die stapt en draaft er alleen mee. Daarbij heeft ze toch een vriendin met 10 jaar rijervaring die haar kan helpen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:46

manueeltje82 schreef:
Ik heb mijn paard gekocht toen ik ruim een half jaar reed en galoperen nog eng vond (behalve op mijn eigen op die was het gelijk vertrouwd). Eerste paard dat ik uitprobeerde om te kopen ben ik van af gevlogen omdat het paard voor mij nog te gevoelig/jong onder het zadel was. Ik ben nog steeds blij met mijn paard en we leren veel samen. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij beter af was geweest bij zijn vorige eigenaar, een manegehouder. Ik heb dus wel een toen 15 jarig manegepaard gekocht.
Mijn stiefmoeder heeft een paard gekocht toen ze al ruim 20 jaar niet meer op een paard heeft gezeten.
Mijn vader kan nog steeds niet galoperen en heeft ook een eigen paard. Die stapt en draaft er alleen mee. Daarbij heeft ze toch een vriendin met 10 jaar rijervaring die haar kan helpen?

Ze heeft al aangegeven dat ze de vriendin sinds een half jaar kent, volgens mij.
Ze rijdt zelf 10 jaar, en heeft een eigen paard. Hardstikke leuk, maar wie weet vraagt TS zichzelf wel af of zij daar de juiste persoon voor zal zijn, zeker aangezien ze aangeeft dat haar vriendin zichzelf als een goede ruiter beschouwt.
Wil je dan zo iemand wel helpen, om in een gigantische ruzie te verzeilen?
Is het niet veel beter om zo iemand tegen de lamp te laten lopen?
Daarnaast, je hebt 10 jaar rij-ervaring en 10 jaar rij-ervaring... En zal TS het niet druk genoeg hebben met haar eigen dier?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:51

Geef je vriendin de link van bokt en laat haar daar hier haar verhaal doen. Misschien dat ze van de meer ervarene mensen wél wat wil opsteken.

KaasSouffle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:56

Gaat ze zo dat paard niet verpesten ?!?! hij is jong moet nog van alles leren en misschien leert zij ze wel de verkeerde dingen aan en als zij hem dan neit meer hoeft moet de volgende eigenaar misschien wel weer hellemaal opnieuw beginnen ;)

PS:ik weet niet veel over het inrijden van jonge paarden heb maar 1,5 jaar ervaring met paardjes :+
misschien kan een ervaren paard haar meer leren dan een onervaren paard zoals mijn paardje van 11 heeft mij heel veel geleerd kwa rijden enzo

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:58

Niet jouw probleem van maken, en misschien gaat het wel goed. Dat is ook een optie.

De ene 4-jarige is de andere niet. Ik ken paarden van 15 jaar oud waar ik een iets gevorderde beginner nog niet op durf te zetten, terwijl mijn vader een paardje heeft, die bij wijze van spreken zadelmak geboren is. Heeft vanaf dag 1 dat we haar hadden (wat toen 4 maanden oud) nog nooit 1 voet verkeerd gezet. Paardje heeft zo'n ontzettend goed en makkelijk karakter dat we die zo mee naar het bos nemen, ook met kennissen erop die nog nooit op een paard gezeten hebben.
Als je vriendin zo'n paardje zou kopen, zou dat best wel goed kunnen gaan. Ze zal wel begeleiding nodig hebben, maar wie zegt dat ze die niet krijgt als ze op een stal gaat staan en lest neemt.

Als je alleen maar tegen haar zegt dat ze het niet kan, dan zal die vriendschap niet lang duren.
Ze zal het zelf moeten ondervinden of ze het wel of niet kan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:29

Misschien kan je haar aanraden haar instructie mee te nemen? Die heeft als het goed is ook wel een goede kijk op iemand's rijkunsten en misschien neemt ze van hem/haar wel advies aan :)