Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ENOMIS schreef:Ik weet niet of het al genoemd is,
maar denk niet dat eigenaren met verstand hun paard verkopen aan iemand die niks kan....
ENOMIS schreef:Ik weet niet of het al genoemd is,
maar denk niet dat eigenaren met verstand hun paard verkopen aan iemand die niks kan....
Alane schreef:Ik begrijp alleen niet dat een ieder TS geoon gelooft en die 'vriendin' gelijk als ondeskundig bestempeld wordt...
TS kent die 'vriendin' een half jaar... en meent dan ook nog eens te weten wat die 'vriendin' denkt.
iemand die 10 weken 2 X per week priveles krijgt, kan meer leren dan een ander.
Leven en laten leven. 10 jaar ervaring zegt ook niet alles, als je 10 jaar lang alles verkeerd gedaan hebt, niets bij geleerd hebt of nooit les gehad hebt.
ik zou het heel kwalijk vinden wanneer iemand naar de instructeur van mijn dochter zou lopen en vertellen dat ze het geen goed idee vind dat wij een paard kopen voor mijn dochter...
Alane schreef:Ik begrijp alleen niet dat een ieder TS geoon gelooft en die 'vriendin' gelijk als ondeskundig bestempeld wordt...
TS kent die 'vriendin' een half jaar... en meent dan ook nog eens te weten wat die 'vriendin' denkt.
iemand die 10 weken 2 X per week priveles krijgt, kan meer leren dan een ander.
Leven en laten leven. 10 jaar ervaring zegt ook niet alles, als je 10 jaar lang alles verkeerd gedaan hebt, niets bij geleerd hebt of nooit les gehad hebt.
ik zou het heel kwalijk vinden wanneer iemand naar de instructeur van mijn dochter zou lopen en vertellen dat ze het geen goed idee vind dat wij een paard kopen voor mijn dochter...
cissie schreef:Ervaring valt niet altijd te meten aan het aantal jaren dat iemand rijd, ben het met je eens dat er mensen zij die bijvoorbeeld 10 jr rijden en je kunt dan afvragen... waarop? heb jij al die jaren gezeten?
Het zegt niet alles, maar iemand die 10 weken rijd al dan niet priveles..tja naar mijn mening kan deze persoon beter nog even lekker door blijven lessen. Mede omdat het kopen van een paard geen bevlieging mag zijn.......maar goed dat zullen deze mensen toch echt zelf moeten bepalen dat kunnnen wij niet voor ze doen.
cissie schreef:@ Janine1990:
Als je mijn reactie leest nav de quote, zeg ik precies hetzelfde als wat jij aangeeft in je laatste berichtje, alleen anders geformuleerd. dus snap je reactie op mijn berichtje niet helemaal (?)
Ook zeg ik nergens dat iemand de TS niet serieus zou moeten nemen...........
cissie schreef:@ Janine1990:
Dat was mij niet duidelijk omdat het berichtje gequoted was.......
Soms maakt het idd weinig uit of iemand lang rijd of een beginner is, wat naar mijn mening wel uitmaakt is dat iemand die bijvoorbeeld 10 jr lang rijd en tussen de paarden zit, (al dan niet goed rijd) en dan besluit een paard te kopen er minder kans is op een 'bevlieging'.
Dat zou voor mij mee spelen bij een dochter die net 10 weken rijd, 10 weken is tekort om echt een goed overwogen keuze te maken over de aanschaf van een paard.
Wat overgens niet wil zeggen dat het ook daadwerkelijk een bevlieging is van dit meisje, maar er kleeft wel een risico aan.
kaatje89 schreef:Ja oke, ze zeggen idd vaak "zoals Anky" tja, daar zijn de meningen ook over verdeeld ..
) over Anky lezen maar die leek me voor deze discussie niet ter zake doende. manueeltje82 schreef:Ik heb mijn paard gekocht toen ik ruim een half jaar reed en galoperen nog eng vond (behalve op mijn eigen op die was het gelijk vertrouwd). Eerste paard dat ik uitprobeerde om te kopen ben ik van af gevlogen omdat het paard voor mij nog te gevoelig/jong onder het zadel was. Ik ben nog steeds blij met mijn paard en we leren veel samen. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij beter af was geweest bij zijn vorige eigenaar, een manegehouder. Ik heb dus wel een toen 15 jarig manegepaard gekocht.
Mijn stiefmoeder heeft een paard gekocht toen ze al ruim 20 jaar niet meer op een paard heeft gezeten.
Mijn vader kan nog steeds niet galoperen en heeft ook een eigen paard. Die stapt en draaft er alleen mee. Daarbij heeft ze toch een vriendin met 10 jaar rijervaring die haar kan helpen?