Dodelijk ongeval met paard in Diessen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:08

Ik heb iig nog niets in de krant gelezen vandaag. Wel een verschrikkelijk ongeluk... Ik ben ook wel benieuwd naar de toedracht.
Wens je collega iig veel sterkte.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:08

Dat verhaal over die "Killer Horse" ken ik niet, maar lijkt me nogal overtrokken...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:09

vikki schreef:
Guinevere... als dat het verhaal is wat ik denk dat het is (stond destijdst in de telegraaf als killer hengst) dan is het wel heeeeel erg verdraait...want de hulp die toen gehaald is was een vriendin van me... was het soms een paint hengst? In Nieuwkoop?

Ik dacht dat het een schimmel was, maar ze noemden hem wel de killer horse. Verward Maar nu ben ik wel benieuwd, wat is er dan echt gebeurd?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:09

ik heb ook een beetje gezocht, maar niets kunnen vinden.
overigens, wat een verschrikkelijk naar verhaal. sterkte voor jou en je collega

Enola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:15

Ik heb net voor je op internet gesurfed maar nog niks gevonden. Als het vanmiddag niet zo druk is op mn werk zoek ik nog wel even verder (lang leve de zoekmachines!). Doe mn best

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:20

bah wat een verhaal. Een tijdje geleden was er bij ons een paard onder de trein gekomen. Fietste er net langs toen ze dat aan het opruimen waren. Dat was echt een verschrikkelijk gezicht.. bah

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:23

Ik heb er ook niet bijgezet dat ik er in geloof, dat van dat "killer horse", lees mijn post opnieuw en let op de woorden "verhaal" en "zou".
Maar los van het feit of het nu echt waar was, of niet, kunnen mensen wel gaan denken dat dit paard nu ook weer zijn eigenaar heeft willen doden ofzo. Vandaar dat ik hoop dat er deftig onderzoek wordt gedaan, zodat het paard weer niet klakkeloos de schuld krijgt of zodat er niet weer zo'n indianenverhaal de wereld in gaat

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:27

Dat verhaal van de killer horse is dus niet waar. Het was een heel moeilijk paard en daar hebben ze gelijk conclusies uitgetrokken. Achteraf bleek dat ze van het paard was gevallen en met haar nek langs de bakrand geschuurd was en daarbij heeft ze de slagader opengehaald. Het paard is later gaan snuffelen aan de ruiter en heeft daardoor bloed op zijn neus gekregen. Dat een paard, als hij eenmaal bloed heeft geproefd dan vals zou worden dat is grote onzin want een paard is een planteneter.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:44

Zou het paardje niet geschrokken of gevlucht zijn voor dazen??? Ik zie dat mijn hengst ook héél heftig op die beesten reageerd .... hij rent ook net een stukje weg en mept ernaar. Tuurlijk wel héél jammer dat er een slachtoffer gevallen is

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:53

Het enige juiste verhaal is volgens mij dat van Cookies. Ik ben er zelf niet bij geweest maar ik ken het paard wel.
Een paard doodt geen mensen. ga daar maar vanuit.
dat soort verhalen worden opgeblazen en steeds enger en spectaculairder gemaakt.
Laten we van het gebeurde in Diessen niet weer zo'n spookverhaal maken.
Das ook niet leuk voor de nabestaanden als die het ter oren komen.
Blijft heel erg natuurlijk en nogmaals: een ongeluk zit in een klein hoekje.

Enola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:49

Enola schreef:
Ik heb net voor je op internet gesurfed maar nog niks gevonden. Als het vanmiddag niet zo druk is op mn werk zoek ik nog wel even verder (lang leve de zoekmachines!). Doe mn best

daar ben ik weer, was reuzedruk op mn werk maar heb toch even gezocht voor je. In het brabants dagblad op internet echt niks kunnen vinden hierover. Ik hoop voor je dat je snel wat meer info vindt! Succes
Judith

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:23

brrrrrrr krijg helemaal kippenvel.. wens je collega maar heel veel sterkte dat heeft ze wel nodig...... gedver

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:30

Ik heb het Eindhovens dagblad helemaal doorgelezen, die in regio hoogeloon komt, en die in regio bergeijk komt(hebben in het eindhoven Plus gedeelte andere artikelen staan, verschilt per regio) en nix gevonden

KempenTV bekeken, kwam geen bericht op, Brabant Nieuws gehoord, op Tv Brabant, kwam nix op, en ook op teletekst van Brabant TV stond nix...

ik hoop dat ik er nog achter kom, want ben wel benieuwd naar wat er is gebeurd!

ga morgen nog ff kijken op tv en in de kranten, soms duurt een update op kempen tv enzo wel eventjes!

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:53

hebben ze die "killer horse" toen afgemaakt ofwat!!!
Arm paard hij kon er toch helemaal niks aan doen

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:01

the 'killer horse' was jetalito jetset als ik het me goed herinner, dat hengst leeft nog. en was idd zoals cookies het beschreef, alleen als ik het goed herinner was ze in de buitebak gevallen en ook op een steen en vervolgens doordat haar voet in de beugel nog zat, door het paard in de binnenbak terecht gekomen totdat haar voet uit de beugel viel, het paard had er idd aan gesnuffeld. Het heeft ook in de bit gestaan geloof van 2001. kan het wel even opzoeken.

Maar weer ff ontopic: heb zelf ook zitten zoeken maar kon ook niks ontdekken. ben wel benieuwd wat er precies gebeurd is!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:35

Guinevere schreef:
[Jeetje dat verhaal herinner me ik nog wel, maar dat was echt roofdier achtig. Ik vind trappen slecht, maar wat er toen met " the killer horse" gebeurde was mijns inziens toch veel erger. Brrr.
[/quote]

Daar gaan we weer, Jetalio kon niks verweten worden, zijn amazone is met dr hoofd op enne steen oid gekomen. Kon iedereen gebeuren.
Jetalio is nog steeds aktief in de dekdienst, niks ernstigs mee gebeurd in tegendeel.
Of bedoel je een ander verhaal?
Viv

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:42

Nee ik bedoelde hetzelfde verhaal geloof ik. Maar gelukkig hebben een aantal mensen me nu verteld wat er echt gebeurd was en dat is dus helemaal niet zo als ik gelezen had.

Ferretangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:33

Wat een verhalen zeg,wel heel sneu dat er iemand is omgekomen...

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:19

dat van die Killerhorse is zeker verdraaid..een hele goede vriendin van mij haar nicht werdt gevonden..naast haar paint horse jet-set..en hij had haar niet gebeten maar ze is gevallen,en kon niet loskomen omdat ze lag snuffelde hij wat er aan de hand was daarom dat bloed op zich, en hij was ook niet afgemaakt,ze reed western ik denk dat jullie dit bedoelen..maar imker sorry!! ik wou dat ff kwijt,zodat het niet nog erger wordt..ik zal dat van diessen ff in de gaten houden!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:36

mensen volgens mij dwalen we heel erg af, ik heb net nog even op nieuwsites gekeken nog steeds niet gezien over het ongeval.
is er al meer nieuws?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:55

Jetalito jetset had ik het ook over in mijn pb naar jou Guinevere... een vriendin van mij heeft hem toen na het ongeluk uit de bak gehaald...die rottige telegraaf had de boel niet een klein beetje verdraait...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:58

Ja erg hè dat mensen zomaar zoiets verzinnen? Gelukkig maar dat hij nog leeft en dat alles nu duidelijk is. Lachen

Ik had trouwens nog gezocht naar dat ongeluk, maar ik kan niets vinden

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:03

effe off-topic:
Het gaat heel goed met Jetalitto. Ik heb hem vorige week nog gezien. Ik ben er bij in de stal geweest en hij is heel lief, makkelijk en knuffelbaar.
Mijn merrie is drachtig van hem!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:46

heej bonnigje...fijn dat het zo goed met hem gaat!...en je zult vast een heel mooi veulen krijgen!..zo zou larissa het gewild hebben..

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 11:16

Lianne007 schreef:
heej bonnigje...fijn dat het zo goed met hem gaat!...en je zult vast een heel mooi veulen krijgen!..zo zou larissa het gewild hebben..

Ik vind hem super!
Het is echt een mooi beestje. Ben benieuwd wat voor veulentje ik krijg, mijn merrie heeft net zo'n aftekening als Jetalito Kwijl
En het schijnt erg goed te gaan met de dekkingen. Hij staat dit jaar in het hengstenboek en daar reageren schijnbaar redelijk veel mensen op.

Anyway: Ik woon redelijk dichtbij Diessen en heb nog nergens iets gehoord, gezien of gelezen over dit ongeluk.