en dan heb je ineens 4 paarden????update

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:41

How strange, echt weer zo'n Nimber verhaal (het was ff geleden dus het kon wel weer een keer).
Succes met vangen, en idd je laat je pony toch niet zomaar achter Verward

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 20:48

Willen ze er gemakkelijk vanaf ofzo??
Ach je weet het tegenwoordig niet meer...
Is hij nu al terug naar de eigenaar en weten ze ookal waar de ander is?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:07

Heeee het heeft even geduurd, maar je hebt er weer een: Een origineel-niet te geloven-Nimber-verhaal! *LOL*

Hopen dat je er snel vanaf bent. Alhoewel... zo'n stippe-pony.... is wel cool Haha!

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:45

Heel vaag verhaal, het is echt zo;n verhaal wat je in een boekje zou kunnen lezen!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:51

Joh wat raar. Zoals al gezegd: je laat je pony toch niet zomaar achter als je hem niet kunt vangen zonder er even een melding van te maken en zeker niet als er andere paarden lopen?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 22:17

Je maakt nog eens wat mee zo Haha! Vreemd dat die andere pony ook weg is. Zowiezo een beetje een vreemd verhaal Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:25

Nimber schreef:
Omdat ie daar wel best stond hebben ze 'm daar laten staan en zijn weggegaan...

Djiez, lekker makkelijk! Er had wel ik-weet-niet-wat kunnen gebeuren, vreemd paard zonder toezicht bij twee andere paarden. En dan nog een hengst ook. Je zou sommige mensen toch...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 00:31

Wat een verhaal Haha!.

Heeft de eigenaar zich inmiddels gemeld? (zo hoorde ik vandaag nog een verhaal over een tinker die door de sloot was gegaan om twee weilanden verder bij een andere tink te kunnen staan. terwijl ze in haar andere weiland paardengezelschap genoeg had Lachen )

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 01:06

Nou das ook gemak zucht zeg.
Sta je lekker,oke blijf maar staan dan.
Wat schuift dat zou ik eens gaan vragen.
Je weet tenslotte dat de mensen weten dat hun pony in JOUW wei staat dan mogen ze er ook voor betalen.Ja toch,als hij hem niet meeneemt,dan betalen!
Maar goed ik zou als je ze te pakken krijgt ze vriendelijk vragen,of ze dat normaal vinden en dat ze als de sodemieter effe willen opdonderen met hun paardje!Sommige mensen hebben het verstand echt in hun grote teen zitten zeg.
Mijn hengstjes staan ook liever bij de buurvrouw,maar ik doe aan dat spelletje echt niet mee,zou de buurman ook echt niet leuk vinden denk ik(of juist wel,scheelt weer geld van een dekking)
Je zegt toch niet,nou oke als jij liever bij een ander in de wei staat is dat ook goed,zonder dat iemand er vanaf weet.Kom nou zeg.Zie me het al doen,echt niet.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 01:17

Heel bijzonder *LOL*

SuperSnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 05:21

Ik vind het wel een stoere en slimme pony hoor Haha!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 07:04

Vaag! Je laat je paard maar achter omdat ie daar wel goed staat, in iemand anders zijn weiland, bij vreemde paarden!

Die eigenaar is volgens mij behoorlijk gestoord!

Joop is een keer de straat opgerend en aan de overkant in een tuin gaan staan, maar dat was op Zondagochtend, dus snel d'r uit en niemand weet ervan! Schijnheilig

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 07:11

Wat maak jij toch steeds dingen mee, zeg...
Heb je intussen al contact gehad met de eigenaar? Ik vind het nogal vreemd dat hij zijn dieren zo aan hun lot lijkt over te laten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:57

Apart verhaal, wel erg grappig.
IS de eigenaar al gevonden? En de andere pony?

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:27

Dat is ook wat, lekker je paard laten staan omdat ie wel best staat....gaatje in hun hoofd ?
Jij zit mooi met de gebakken peren en bent een poos in de weer om die figuren te vinden!
Zouden die eigenaren op vakantie zijn gegaan ofzo?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:33

Wat een maf verhaal Maar dat beest moet toch een keer moe worden van het proberen te vangen? Kan een dierenarts hem anders niet verdoven zodat ze hem naar zijn stal kunnen vervoeren. Ik noem maar een laatste noodoplossing.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:47

Dat klinkt bekend Haha!

Zes jaar geleden werd ik, hoogzwanger en wel, door mijn buurman gebeld dat mijn nieuwe pony door zijn mais had gelopen. "Nieuwe pony, ik heb helemaal geen nieuwe pony". Volgens hem wel want deze had hij nog niet eerder gezien Verward

Naar buiten gewaggeld en ja hoor, dat stond een ponyhengst tussen mijn hengstje en ruin. Gelukkig stonden de merries aan de andere kant want de dag ervoor hadden die nog in die wei gestaan en een was er wel degelijk hengstig.
Het ponyhengstje joeg mijn hengst en de shet op en ik kreeg hem ook met geen mogelijkheid te pakken. Uiteindelijk mijn tweetal de wei uitgekregen met moeite en toen maar aan het bellen geslagen.

Het was nog een hele speuractie maar uiteindelijk bleek hij aan de andere kant van het dorp te horen maar hadden "pennymeisjes" gezellig in zijn wei zitten knuffelen (en erop gezeten, was een 1,5 jarige) en niet het hek dichtgedaan. Hengstje was vervolgens zijn neus achternagegaan en zo bij ons terecht gekomen.
Zijn eigenaar zat het op politiebureau om aangifte van diefstal te doen. Die kwam hem gelukkig wel heel snel halen.

Maar het is een vreemde gewaarwording inderdaad.
Dat deze eigenaar zijn hengstje gewoon bij de merrie van een ander in de wei achterlaat is wel te gek voor woorden zeg.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:51

Heel grappig hoor kom je thuis heb je ipv 3 ineens 4 hahahahahahaha
ik zou hem houden....???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:07

Hahaha ik kom volgende week toch maar niet bij je langs Nimber, straks ben ik Mileen nog kwijt Haha! *LOL*
Zo'n maf verhaal kan ook maar 1 iemand overkomen he.... *LOL* *LOL* *LOL*

AMSAMSAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:03

Wat een apart verhaal zeg..... Dat geloof je toch niet? Ik zou helemaal in paniek raken als een van mijn dieren weg zou zijn en ik ze niet snel genoeg terug zou vinden....

Maar waarschijnlijk vinden ze het wel makkelijk dat hij bij jou in het land staat???

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 17:20

Nou geloof mij maar ik ben nog steeds hardstikke verbaasd! Gisteravond laat tegen kwart voor 10 zoiets kwam er een auto het erf op.
Ik naar buiten.:Staat ie er nog?
Hallo ik ben kim en ik denk dat het uw pony is die in mijn wei staat.
nee de pony van mijn neef maar die is druk dus ik kom 'm halen,staat ie er nog.
Ik zo nee hij si tegen 8 uur het weiland uitgegaan.
En loopt daar ergens in het bosje.
Op dat moment komt de pony de bosjes uit gescheurd met 2 mannen met zwepen er achteraan.
Ja zegt die man ik heb even mijn jongens mee genomen die vangen 'm wel.
In volle galop vloog het over het maisland.
Uiteindelijk hadden ze 'm klem tussen bosjes,prikkeldraad en mijn weiland maar nog kregen ze 'm niet.
Ik ben maar een emmer voer gaan halen en met veel aaien en paaien had ik na 10 min een halster aan.

Ja zegt die man hij heeft honger want hij is vannacht al ontsnapt.Ik zo ooh? en u was nog een pony kwijt? Ja maar die was vanzelf weer terug gekomen.
ah. Nou zegt die man heb je veel schade dat vergoeden we wel.
Ik zo nee ik heb geen schade maar je pony heeft wel wat scahde van mijn paard.nee zei die man dat was wel goed (gelukkigik zag ze er wel voor aan dat ik de schuld kreeg nml)
Ik zo maar de pony heeft wel steeds door de mais gelopen en dat is van die mensen misschien kunt u het daar even melden?
Ach hij heeft zulke kleine voetjes dat valt wel mee....

Ik ben weer naar binnen gegaan en mijn avder werd toen best boos.Kijka ls de buren morgen zien dat hun mais verrot is wie krijgt dan het eerste de schuld...Juist diegene met paarden ernaast.
Dus ben ik naar de overburen gelopen.Daar vertelde men dat ze al gezien hadden overdag dat het die pony was en dat ze er de hele tijd met stokken en zwepen achteraan liepen.

Toen hioj bij Orbaldo in probeerde te gaan (maar daar heb ik wel dubbele draad) hebben zij ingegrepen ze waren bang dat die van ons door het lint ging met al dat gedoe.De pony vloog toen bij lot en hinke in en toen gingen ze dus 3 paarden in een hoek drijven met zwpen etc. Daar hebben ze wat van gezegd en toen zei die man dus ach hij staat hier wel best laat maar staan.....

wat een verhaal he? je zal het bijna niet geloven Haha! zal morgen DRjacksel alle afdrukken in het mais laten zien dan is er een getuige

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 17:52

Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers.... *LOL*

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:31

jee weer een echt kim verhaal *LOL*
dacht dat het wel over zo zijn als je weg ging uit a maar nee hoor
heb je enig idee hoe het nu met dat beestje is?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:02

het kan er ook maar een zijn he Tong uitsteken
Echt, wat ene super verhaal *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:04

Tsk, daar in het buitengebied van Battum gebeuren raaaare dingen... Verward

Nee, dit is echt een ongelofelijk verhaal. Maar ik geloof je wel hoor! *LOL*