Weinig jongens rijden paard waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

max_ruiter

Re: Weinig jongens rijden paard waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:16

haha ja klopt deed mijn opa ook. :P

NynkeWizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:35

Mijn vriend die zei altijd ik ga nooit op een paard, maar nu zei hij al omdat ik een opmerking maakte over romantisch samen over het strand paardrijden... wat nog niet is kan nog komen.
Kijk als hij het goed aan wil pakken dan gaat hij me gewoon te paard een huwelijksaanzoek doen maar dan moet ik eerst maar even wat ouder zijn.
Mooi paard met roosjes in de manen gevlochten ofzo *zwijmel*

RonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:40

cittagilera schreef:
Mijn eerste les weet ik ook nog goed ik was erg bang haha
Maar nu ik het doe ik kan niet meer zonder:D
2 saar88 crossen op een crosmoter is dan ook geen sport en racen met een motor of auto ook niet!

Super uitspraak !!
Ga ik ook onthouden voor het geval dat de collega's er weer eens over beginnen |(

Overigens rij ik ook dressuur , op laag niveau , maar maak liever buitenritten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:46

Hier is het vooral een mannensport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:49

'Het is een homosport.'

Aldus mijn broer :')
Ben het er absoluut niet mee eens, vind het niet alleen maar een vrouwensport hoor :n Wel valt op dat de meeste mannen springen :D

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:49

ik weet het niet, vroeger was 't een echte mannensport.
ik denk dat het ook komt dat veel jongens het een homo-sport vinden, ik moet eerlijk zeggen dat als ik mijn vriend meeneem op wedstrijd er regelmatig ''wat 'n homo'' uitgeflapt wordt >;) (dressuur)
met springen is het denk ik trouwens ook wat anders, agja iig ik zie het probleem niet tussen jongen & meisje

henk22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:57

Ik ben sinds kort begonnen met paardrijden. Heb nog niet echt veel jongens/mannen gezien waar ik les heb. Ik denk dat het voornamelijk komt dat paardrijden door de maatschappij gewoon als vrouwending wordt gezien. Net zoals dat voetbal eigenlijk door iedereen bijna als puur mannending wordt gezien. Als een vrouw op voetbal zit is het ook meteen een lesbo.

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:58

Ik ken een paar jongens (basisschool leeftijd) die paard rijden (naast mijn eigen zoon dan). Ze zijn springruiters en zijn de afgelopen jaren goed gepest voor "meisjes" omdat ze paard rijden. Heel jammer, maar gelukkig zijn ze niet al zo veel onder de indruk geweest, ze blijven alle twee rijden. Ik ken zelf geen mannen die paard rijden (helaas ;) )
Mijn gevoel vertelt me dat meisjes zijn zowieso vaker "geprogrammeerd" om gek op pony's en paarden te worden. Ik zie bijna allee maar meisjes pony's rijden, de twee jongens die ik ken lijken echt uitzonderingen! Mijn conclusie? Het lijkt dat onder de jeugde er meer meisjes rijden dan jongens. Maar zo gouw je hoog op in de sport komt, is de verdeling een beetje 50:50.

2heavenly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:02

Elmee schreef:
Op mijn vroegere manege zaten eigenlijk ook weinig jongens, maar als je ziet naar paardensport op een hoger niveau zitten er toch meer mannen vind ik. Nu zit ik op een westernstal en daar rijden ook meer jongens/mannen.

omda die da wel weer stoerder vinden denkik

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:05

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:14

Waarom zijn er zo weinig meisjes die voetballen/basketballen/boksen/surfen?

Het mannelijke geslacht wordt aangetrokken door andere sportelementen dan het vrouwelijke geslacht.

Ik denk dat mannen krachtmetingen/competitie leuker vinden (zich meten aan andere mannen zowel in teamverband als individueel)
en vrouwen doen voor het sociale aspect (incl. de relatie tussen mens en paard) meer aan sport.

Dat is mijn redenering ;-)

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:25

Even offtopic: onderwerp lijkt me niet juist geplaatst hier...

On Topic: nu kan het aan de manege liggen waar ik rij en rondsport maar het aantal mannen is hier best wel hoog: onder ponyruiters maar zeker onder de volwassenen. 50-50 zal het wel nooit worden maar er zijn avonden bij waarbij ik makkelijk 60-40 kan turven (in beginnersgroepen).

Het argument homo-sport hoor ik eigenlijk weinig. Of ik ben Oostindisch doof, dan kan natuurlijk ook. Bovendien trek ik me daar dan maar bitter weinig van aan.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:43

Bij mij op de manege zijn er ook super weinig jongens!
er rijden daar meer mannen rond de 35/40 jaar. :D

Ik denk dat de meeste jongens het niet doen, omdat jongens op paardrijden vaak uitgemaakt worden met;
homo. (grote onzin!!)

Ooit was ik een keertje op vakantie in Friesland en toen ging ik 1 les meerijden op mange Boeyenkamp.
Ik kwam in een les terrecht met alleen maar jongens! Ik stond echt perplex! Was trouwens
wel erg geinig hoor :D

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:24

De jongens zijn er wel, maar je ziet ze niet.
Ze komen pas tevoorschijn als de meiden weg zijn...

Ik rijd op 2 maneges en op de ene kleine zijn misschien 6 jongens en op de andere (grote) 36...
jammer dat ze allemaal nog 5 zijn...
wil jongens van mijn leeftijd (12) op de manege zien lopen:$

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:26

ik ken grappig genoeg toch wel redelijk (vooral allochtoonse) jongens die graag een keer willen paardrijden of het zo nu en dan doen :P nederlandse jongens voelen zich minder geroepen in mijn ogen omdat ze bang zijn wat andere er van denken

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:26

Hier rijdt gelukkig zo'n beetje elke man/vriend van de vrouwen hier. Of mennen. Of beide :D

Maakt de boel een stuk gezelliger :j

Hannekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:32

Wat 'n homo sport. whaha! Zegt mijn vriend ook. Maar moet ik ook toegeven dat ik 90% van de mannen die paardrijden die ik ken ook homo is...Mijn vriend vind het te soft, hij vraagt zich ook af wat het nut is vn rondjes rijden. Nee hij heeft liever een lekker cross paard :) Ooit heb ik eens gevraagt of ie wil rijden, kreeg als antwoord; als ie maar hard gaat is het goed..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:33

volgends mij waren die koene ridders geen homo´s ofwel ? ze hadden iig wel strakke pakkies aan :P en cowboys zitten zeker in hun ontkenningsfase :P

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:39

Hannekeee schreef:
als ie maar hard gaat is het goed..

Haha, heel herkenbaar dit!
Ik: Wil je het dan niet een keer proberen?
Hij: Nou, goed dan, maar wel op een grote. En hard! Anders hoeft het niet.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:47

Mijn vriend, altijd beste in alles en alles durfen dus hij mee naar de manege.. gebeurd er het volgende, ik zit op een lompe haf, zijn we aan het uitstappen:

Ik: wil je ff erop?
Hij: Eeuh..
Ik: ik blijf erbij
Hij: wacht ff
Ik: ok..
Hij: brr.wat koud ik ga naar de kantine vind je dat erg?
Ik: nee hoor.. jammer dat je er niet op wilt.
Hij: volgende keer beter.

Hannekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:54

Hahahahahahaha! Die mannen van tegenwoordig toch

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:57

Erg leuk om te lezen. Maar dames, er is hoop!
In Brazilie is dressuur namelijk een mannensport. Als er eens een vrouw te paard klimt op een wedstrijd dan is zij van europese afkomst. (zoals ik..)

Een stukje voor de dressuur:
Het stalwerk en jonge paarden inrijden wordt voor 100% door mannen gedaan.
De baan 'professioneel wedstrijdruiter' bestaat voor ongeveer 90% uit mannen.
En in de categorie 'amateur wedstrijdruiter' was er dit jaar een gigantische opmars van de vrouw. Tijdens de laatste dressuur wedstijd stonden er maar liefst 48% vrouwen op de startlijst. Zoveel waren er nog nooit! Maar inderdaad een groot deel van deze amazones waren van europese afkomst.

Hier wordt paardrijden en dressuur als mannensport gezien. "Het is vies en gevaarlijk."
En zeker niet voor watjes.
Niet echt belangrijk, maar aangezien het in dit topic veel genoemd werd: Praktisch al die dressuurmannen zijn dus hetero, terwijl er bij het springen weer veel homos rondlopen. En een aantal van de professionele dressuur vrouwen is weer lesbisch, waar ze bij springen weer hetero zijn.
Het is dus precies omgedraaid als in Nederland.

Hannekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:04

Nou, het is inderdaad gevaarlijk. Maar probeer er met mijn broer of vader of vriend maar over te hebben:
Pff, beetje zitten en rijden, motorrijden is veel gevaarlijker!!
Ik: Een motor is geen levend wezen, die luisterd altijd naar je, een paard niet
Hun: Ohnee? Heb je een motor weleens op hol zien slaan? Dat t gas bleef hangen?

Word er ZO moe van

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:04

tja je zeggen altijd zo van jaah daar is niets aan.
Maar als het er dan opaankomt...
Dan zeggen ze jaah, maar ik kan niet of ik vind het toch wel eng.. :P
Maar ikz ie tegenwoordig wel mannen rond de 30-40 rijden en mij vriendje wilden ook best eens op mijn vzpony klimmen :D

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:08

Bij ons op manege zei ooit een beginnende vrouw: 'ik weet waarom er zo weinig mannen paardrijden! je moet te veel tegelijker tijd doen: hakken uitdrukken, op handen letten, goede houding en dan nog eens blijven ademen!:D' Er wordt wel vaker gezegd dat mannen geen 2 dingen te samen kunnen doen ahah :Y)

Nee.. even serieus: een van de redene is denk ik:
* men zegt wel vaker 'eerste liefde van meisje is haar paard': vrouwen zien hun paard als hun vriendje, ze gaan hun paard knuffelen en veel aandacht geven, terwijl mannen vaak meer competitief zijn ingesteld.

Bij de drafsport zie je het verschil nog meer.. de mannen doen training en wedstrijden (competitie drang) terwijl de meeste meisjes er zijn voor de algemene verzorging zoals paard wassen, klaar maken, manen invlechten enz. Verzorger(ster)s worden dan ook niet toevallig: lads genoemd;)