Paardenverkrachter in Goor, wat zouden jullie doen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:55

_sparta_ schreef:
http://www.vego.nl/nedis-alarm/sec-adw10/sec-adw10.htm

Dit zijn de kosten niet om te proberen. Persoonlijk zou ik het op het lichtnet willen hebben, maar dit is mooi om nu eens snel op te hangen.

Alarm sytstemen nooit op het lichtnet aansluiten,

Meeste mensen hebben wel ergens buiten een stopcontact, of lamp hangen,

er zijn apparaatjes in de handel die hierin kortsluiting veroorzaken, wat er voor zorgt dat de aardlek schakelaar omspringt, en dus alle stroom uitschakelt. Je zult altijd een accu moeten inbouwen

Wat heel goed helpt is een schakelaar op de deuren, zodra die opengaan lamp laten aangaan, of een bel laten rinkelen, schrikt heel goed af,

In de weides ijzerdraad om de handvaten en die aan de stroomdraad maken, en als je zelf komt eerst ff stroom uitschakelen. (helpt ook heel goed tegen jeugd die na het stappen langs loopt, en menen grappig te zijn door je draad open te gooien)
Zijn ze meteen genezen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:59

Ik zou als team te werk gaan, en paar goede waakhonden aanschaffen. Maar als ik hem op heterdaad zou betrappen, zou ik idd niet voor mezelf instaan!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:03

Apparatuur op het lichtnet hebben altijd een back-up batterij. Maar hebben niet de hele tijd voeding van een batterij nodig zoals in mijn gegeven link. Maar zijn daarbij ook duurder, daarom is deze goedkope variant wel mooi om eens te proberen.

Een lamp die aan gaat is leuk, maar die gaat ook aan op de stalkat. En daar word je in de nacht niet wakker van. Deuren sluiten zoals sommige als tip geven zou ik nooit doen i.v.m. brandveiligheid.
En als team te werk gaan, dan zou je kunnen denken om een beveiligingsbedrijf samen in te schakelen en deze rondes te laten rijden. Dat schrikt misschien al voldoende af.

biesbas

Re: Paardenverkrachter in Goor, wat zouden jullie doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:38

Alarm aanschaffen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:13

tja, dat is bij 1 stal mogelijk maar op de manege kan ik niet vanalles neerhangen....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:21

In de stal slapen. En mocht er een vreemde gek binnenkomen dan zorg ik gewoon dat die persoon het nooit meer in z'n botte hoofd haalt om 's nachts in de stal te komen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:22

LovesFayala schreef:
tja, dat is bij 1 stal mogelijk maar op de manege kan ik niet vanalles neerhangen....

Dat kan de manege eigenaar toch wel doen. Als hij 's avonds de laatste controle ronde heeft gedaan schakelt hij dat alarm in. Leg het hem eens voor, misschien heeft hij er zelf niet aan gedacht of dacht dat het erg duur zou zijn.

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:59

controle met elkaar doen, elkaar snachts afwisselen
en als die vieze gast komt hem geven wat hij ook bij de paarden doet en dan denk ik dat hij wel genezen is,,! ik vind het belachelijk dat het ook gewoon mag. dat er voor de rest niets aangedaan kan worden door bijvoorbeeld gevangennis straf en dikke geld boete.!!!

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:12

ik zou denk ik ook niet voor mezelf instaan op zo'n moment, totaal geen medelijden met dat soort mensen.

Maar je zegt op een manege: doet de manegehouder er dan niks 'preventiefs' aan? kun je niet met iedereen samen iets regelen in de richting van al eerder genoemde sloten, lampen, alarm of wat dan ook? Zo'n manegehouder wil er toch ook alles aan doen om zoiets te verkomen?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:27

Idd, camera's ophangen.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:05

Dan gaat de stalhond de stal in! Licht blijft zeker aan, en slot gaat op de stal.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:56

Camera's of toezicht etc. Zodat hij zo ie zo opgemerkt wordt. En hem dan in elkaar timmeren (A) En de politie bellen, nja eerst bellen en dan timmeren :P Of hem opsluiten is een schuur waar geen dieren staan (A)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:03

mijn trouwe viervoeter in de stal zette die zal zon vieze ventje wel afleren om aan zijn vriendinnetjes te zitten en een alarm op de deur zette eentje die goed herrie maakt zodat de inbreker goed schrikt.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:14

Belady schreef:
Dan gaat de stalhond de stal in! Licht blijft zeker aan, en slot gaat op de stal.

we hebben in totaal 6 stallen en maar 1 puppytje.....

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:46

DDW1190 schreef:
nep camera op hangen? misschien dat het afschrikt?
en extra toezicht houden?

idd at helpt vast. Veel succes!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:49

Stal op slot zou ik nooit doen. Poort op slot wel, maar nooit de stal. Als er brand is kun je niets meer.
Ik meen zelfs dat het verzekeringstechnisch niet eens mag bij een stal.