Mensen met Grote paarden fobie "praat"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 08:59

MarjoEisla schreef:
Op zo'n klein paardje durf ik alles maarja als je eraf valt val je toch niet hard en dat is nu precies het tegenovergestelde bij 1 van 1.75m
En ik begrijp goed hoe je je voelt hoor Les_fjal.

Geloof mij...van zo'n klein paardje kan ook hard vallen..! Ik was aan het trainen en toen brak de stijgbeugel af.... ....heb een behoorlijke smak gemaakt hoor.. Verdrietig

Maar is wel grappig dat de IJslandermensen me inderdaad wel "begrijpen"..Haha!..zou het een magische betovering zijn door die dieren...Knipoog

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:19

Les_Fjal schreef:
Misschien moeten we maar wat "aanbiedingen" aannemen Sonja....zou dat helpen.....Pffff....ik zweet nu al peentjes..! ( and believe me...komt niet van het warme weer op het moment...!)

Extreme duivel We moeten streng zijn, we kunnen kiezen }> Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:48

Ik heb het ook niet zo op paarden, vnl KWPN en dat gedoe, ik vind het vaak van die onbetrouwbare zenuwpezen, schrikken om niets en springen dan twee meter in de lucht en vijf meter opzij. (Is heel generaliserend enz. maar dat is vaak zo voor mijn gevoel) Daarom heb ik er niets mee, ik bedoel, mijn haflinger is ook wel eens bang, maar gaat niet spastisch doen, als ze schrikt gaat ze er niet vandoor. Als het niet anders kan, bijv. toen met Ruiterbewijs kruip ik wel op een paard, maar liever niet. Ik vind de tinker van Snowdon van 1.52 m al groot, hoewel die wel relaxt is. Ik hou het gewoon bij mijn kleine opdonder van 1.37 m Bloos Dapper ben ik he Haha!

Ingrid2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:45

Ik ken het probleem. Heb jarenlang pony gereden, daarna een aantal paarden gereden en zelf een jaar een paard gehad; ik moet zeggen dat mijn voorkeur toch ligt bij alles wat onder de 1.60m is (maar ook weer geen shetlander ofzo) Ik heb nu een fjord van rond de 1.50m en dat is voor mij de ideale maat. het zal wel een gevoelskwestie zijn, maar zo'n grote reus die boven me uit komt vind ik niet handzaam, moeilijk om op te stappen, zo kolossaal allemaal. Nee, voor mij ook echt geen reus!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 12:07

Ik ken het probleem ook.Sinds een ongeluk met een fries paard rijd ik nagenoeg niet meer op paarden.Rinkja is klein,maar ik wordt er nooit te zwaar voor,ideaal. Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:09

Kleine paardjes, ideaal!
Mijn merrie is 1.47 en dat is wel goed zo........
Iets groter zou kunnen, maar 1,55 is wel de top denk ik.
De rest is toch wel enggg.....
Gek, maar ik had er vroeger ook geen last van.
Ligt ook aan t paard, want mijn verzorg-clydesdale Lady was 1,80m, en dat was niet eng, dat was een GVR.