Nee, maar ik ga nog niet ver met d'r lopen. Dat vind ik zelf al te gevaarlijk.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Sannee schreef:suus_ schreef:Gewoon doen wat je zelf leuk vindt
Ik snap echt niet waar je je druk om maakt...
Lekker boeiend wat die mensen vinden gosh...
Klinkt allemaal zo lekker makkelijk, maar voor mij is dat best lastig. We zijn allemaal anders.
. Heb je wat te kletsen en ben je niet alleen, je hebt nu vakantie lees ik dus dan heb je daar denk ik mooi de tijd voor om het een aantal keren uit te proberen
. Henrieke schreef:Oh zo oke, nou neem anders een vriendin mee. Heb je wat te kletsen en ben je niet alleen, je hebt nu vakantie lees ik dus dan heb je daar denk ik mooi de tijd voor om het een aantal keren uit te proberen
.

Breghje schreef:Ik ben bang dat je aan mijn advies ook niet veel zal hebben, want ik heb de instelling: mijn paard, mijn manier van doen en rijden en omgaan, en jij jou manier. Als een ander mij iets wil leren prima, maar als ik het niet in mijn manier van denken kan inpassen dan houd het op. Opdringen ben ik geen fan van en zal dan ook meteen mijn grenzen neerleggen.
Blijven communiceren is heel erg belangrijk, je hebt die stalling niet voor niks uitgezocht om je paard neer te zetten, misschien kunnen ze je juist heel erg goed helpen om weer meer zelfvertrouwen te krijgen na je val.
Maar verder, ik heb elke dag 1 uur reistijd in de auto naar mijn paard, en ik ga 1 dag per week Niet. Zij is mijn maatje, en ik wil mijn maatje zoveel mogelijk zien zodat we een team blijven en onze band alleen maar beter kan worden.
Wat je ook kan doen, neem een boek mee, ga lekker in de stal zitten als je daar lekker zit en "zit" je tijd uit. Dan ben je toch bij je paardje, en heb je niet het gevoel dat je niks doet. Juist nu je weinig kan doen heeft je paardje je steun nodig lijkt me.
Succes ermee!
jes_sira schreef:Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je een eigen paard hebt ben je naar mijn mening verplicht dagelijks naar je paard te gaan en te verzorgen. Ook al kun je niet rijden.
Ik begrijp dat ze dagelijks in de wei loopt, dan mag je ook met haar wandelen. Is er geen bakje of zo waar je kunt stappen met haar.
Is nog gezellig ook. Kun je haar leren je te volgen e.d. Leg pionnen of zo neer en ga met haar zigzaggen. Ook goed voor haar spieren.
Ik begrijp dat je het lastig vind op een nieuwe stal met mensen die hun bekkie bijhebben.
Zelf ben ik ook geen held in dat soort dingen. Maar je bent je paard in mijn ogen verplicht dagelijks te verzorgen.
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar trek het je niet aan. Jouw paard, jouw keuzes.
Adviezen kun je meenemen als je er zelf achter staat.
Krijg je geen kritiek van de staleigenaar dat je zo weinig komt? Bij mij op stal zou ik allang weggestuurd zijn als ik niet dagelijks kom.
Tuurlijk kan het voorkomen dat je een enkel dagje niet kunt maar dat zo een uitzondering moeten zijn.
Is het geen idee om een verzorger te zoeken zodat je de dagen kunt delen.
Het is een hele opgave, de verzorging en verplichting. Ik heb ook periodes gehad dat ik het beu was.
Maar ja, ik heb gekozen 14 jaar geleden voor mijn schatje en heb verplichtingen daardoor.
Ik heb er ook nooit spijt van gehad hoor!!

Heb de manen mooi netjes getrokken en leuke foto's gemaakt.