Soms te twijfelen ... Waarom??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Re: Soms te twijfelen ... Waarom??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:52

Ja, op en afrit is vlak bij d'r stal dus dan lopen we maar 3 a 4 passen. :+
Nee, maar ik ga nog niet ver met d'r lopen. Dat vind ik zelf al te gevaarlijk.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:54

_Sannee schreef:
suus_ schreef:
Gewoon doen wat je zelf leuk vindt
Ik snap echt niet waar je je druk om maakt...
Lekker boeiend wat die mensen vinden gosh...

Klinkt allemaal zo lekker makkelijk, maar voor mij is dat best lastig. We zijn allemaal anders. ;)

Ja snap dat je het spannend vindt. Maar wat jij leuk vindt is het belangrijkst!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:56

Oh zo oke, nou neem anders een vriendin mee :). Heb je wat te kletsen en ben je niet alleen, je hebt nu vakantie lees ik dus dan heb je daar denk ik mooi de tijd voor om het een aantal keren uit te proberen :)).

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:56

Henrieke schreef:
Oh zo oke, nou neem anders een vriendin mee :). Heb je wat te kletsen en ben je niet alleen, je hebt nu vakantie lees ik dus dan heb je daar denk ik mooi de tijd voor om het een aantal keren uit te proberen :)).

Ik heb al vaak een vriendin mee genomen, maar die kunnen toevallig deze week niet zo vaak.
Wel heb ik een ander stal maatje rond de 20, maar die heeft nu stage ..

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:05

San je kan altijd bij mij aankloppen he schattie! :+:

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:08

Misschien moet je het positief bekijken en als die mensen zeggen dat je iets op een bepaalde manier moet doen vragen waarom. Je kan altijd wat bijleren. Verder gewoon gaan, even gedag zeggen en lekker met je paard aan de slag. Ook kan je, als zij iets raar vinden wat jij doet, het aan hen uitleggen. Meestal kunnen mensen meer begrip opbrengen voor dienen die je doet als ze het waarom erachter weten.

Succes

JohnJust1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:15

Ik zou niet twijfelen en gewoon doen! Als het na een keer of 10 blijkt dat je er niets aan vindt moet je wat anders gaan verzinnen. Het leven is te kort om af te wachten, de kantjes er vanaf te lopen en te twijfelen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:15

Ik ben bang dat je aan mijn advies ook niet veel zal hebben, want ik heb de instelling: mijn paard, mijn manier van doen en rijden en omgaan, en jij jou manier. Als een ander mij iets wil leren prima, maar als ik het niet in mijn manier van denken kan inpassen dan houd het op. Opdringen ben ik geen fan van en zal dan ook meteen mijn grenzen neerleggen.

Blijven communiceren is heel erg belangrijk, je hebt die stalling niet voor niks uitgezocht om je paard neer te zetten, misschien kunnen ze je juist heel erg goed helpen om weer meer zelfvertrouwen te krijgen na je val.

Maar verder, ik heb elke dag 1 uur reistijd in de auto naar mijn paard, en ik ga 1 dag per week Niet. Zij is mijn maatje, en ik wil mijn maatje zoveel mogelijk zien zodat we een team blijven en onze band alleen maar beter kan worden.

Wat je ook kan doen, neem een boek mee, ga lekker in de stal zitten als je daar lekker zit en "zit" je tijd uit. Dan ben je toch bij je paardje, en heb je niet het gevoel dat je niks doet. Juist nu je weinig kan doen heeft je paardje je steun nodig lijkt me.

Succes ermee!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 12:18

Breghje schreef:
Ik ben bang dat je aan mijn advies ook niet veel zal hebben, want ik heb de instelling: mijn paard, mijn manier van doen en rijden en omgaan, en jij jou manier. Als een ander mij iets wil leren prima, maar als ik het niet in mijn manier van denken kan inpassen dan houd het op. Opdringen ben ik geen fan van en zal dan ook meteen mijn grenzen neerleggen.

Blijven communiceren is heel erg belangrijk, je hebt die stalling niet voor niks uitgezocht om je paard neer te zetten, misschien kunnen ze je juist heel erg goed helpen om weer meer zelfvertrouwen te krijgen na je val.

Maar verder, ik heb elke dag 1 uur reistijd in de auto naar mijn paard, en ik ga 1 dag per week Niet. Zij is mijn maatje, en ik wil mijn maatje zoveel mogelijk zien zodat we een team blijven en onze band alleen maar beter kan worden.

Wat je ook kan doen, neem een boek mee, ga lekker in de stal zitten als je daar lekker zit en "zit" je tijd uit. Dan ben je toch bij je paardje, en heb je niet het gevoel dat je niks doet. Juist nu je weinig kan doen heeft je paardje je steun nodig lijkt me.

Succes ermee!

Hier heb ik zeker wel wat aan! Erg bedankt. :)

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:22

ik ben het helemaal met Bregh eens!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 12:25

He, die skup onder mien kont had ik even nodig. Ga straks lekker naar me paard toe, en lekker me ding doen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:30

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je een eigen paard hebt ben je naar mijn mening verplicht dagelijks naar je paard te gaan en te verzorgen. Ook al kun je niet rijden.
Ik begrijp dat ze dagelijks in de wei loopt, dan mag je ook met haar wandelen. Is er geen bakje of zo waar je kunt stappen met haar.
Is nog gezellig ook. Kun je haar leren je te volgen e.d. Leg pionnen of zo neer en ga met haar zigzaggen. Ook goed voor haar spieren.

Ik begrijp dat je het lastig vind op een nieuwe stal met mensen die hun bekkie bijhebben.
Zelf ben ik ook geen held in dat soort dingen. Maar je bent je paard in mijn ogen verplicht dagelijks te verzorgen.
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar trek het je niet aan. Jouw paard, jouw keuzes.
Adviezen kun je meenemen als je er zelf achter staat.

Krijg je geen kritiek van de staleigenaar dat je zo weinig komt? Bij mij op stal zou ik allang weggestuurd zijn als ik niet dagelijks kom.
Tuurlijk kan het voorkomen dat je een enkel dagje niet kunt maar dat zo een uitzondering moeten zijn.

Is het geen idee om een verzorger te zoeken zodat je de dagen kunt delen.
Het is een hele opgave, de verzorging en verplichting. Ik heb ook periodes gehad dat ik het beu was.
Maar ja, ik heb gekozen 14 jaar geleden voor mijn schatje en heb verplichtingen daardoor.
Ik heb er ook nooit spijt van gehad hoor!!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:37

Ik zit soms met hetzelfde verhaal, wetende dat je nu momenteel niet veel kan doen omdat ook mijn paard als het jouwe moet revalideren maar ik kan het me niet laten om dagelijks te gaan of ik wissel eens af met mijn vader.
Ik zorg voor afwisseling, lekker knuffelen en poetsen, dan eens op straat wat grazen, erop zitten en gaan wandelen of rondstappen in de manegen. meer mag ik ook niet doen dan enkel stappen en enkele stappen draf. Ik denk dat het voor je paardje ook leuk is om al is het maar eens gepoetst te worden.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 12:45

jes_sira schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je een eigen paard hebt ben je naar mijn mening verplicht dagelijks naar je paard te gaan en te verzorgen. Ook al kun je niet rijden.
Ik begrijp dat ze dagelijks in de wei loopt, dan mag je ook met haar wandelen. Is er geen bakje of zo waar je kunt stappen met haar.
Is nog gezellig ook. Kun je haar leren je te volgen e.d. Leg pionnen of zo neer en ga met haar zigzaggen. Ook goed voor haar spieren.

Ik begrijp dat je het lastig vind op een nieuwe stal met mensen die hun bekkie bijhebben.
Zelf ben ik ook geen held in dat soort dingen. Maar je bent je paard in mijn ogen verplicht dagelijks te verzorgen.
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar trek het je niet aan. Jouw paard, jouw keuzes.
Adviezen kun je meenemen als je er zelf achter staat.

Krijg je geen kritiek van de staleigenaar dat je zo weinig komt? Bij mij op stal zou ik allang weggestuurd zijn als ik niet dagelijks kom.
Tuurlijk kan het voorkomen dat je een enkel dagje niet kunt maar dat zo een uitzondering moeten zijn.

Is het geen idee om een verzorger te zoeken zodat je de dagen kunt delen.
Het is een hele opgave, de verzorging en verplichting. Ik heb ook periodes gehad dat ik het beu was.
Maar ja, ik heb gekozen 14 jaar geleden voor mijn schatje en heb verplichtingen daardoor.
Ik heb er ook nooit spijt van gehad hoor!!

Het is zo dat de stal eigenaren haar dagelijks even borstelen, of knuffelen als ik er niet ben. :)

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:58

Een paar jaar terug verzorgde ik een paard. Hij stond met de bus 3 kwartier van mijn huis. Op een gegeven moment werd hij ziek en kon ik er niet meer op rijden. Alleen poetsen en rustig stappen. Dat heb ik enkele maanden gedaan, en ik weet nog wel dat veel stalgenoten verbaasd waren dat ik dat paard nog steeds wilde verzorgen nu ik er niet meer op kon rijden.
Maar voor mij was het niet meer dan de normaalste zaak van de wereld dat ik gewoon doorging, ik was zo gek op dat paard! Nu snap ik dat het lastiger is als je er dagelijks voor verantwoordelijk bent, ik ging er toen geloof ik 4 keer per week heen, misschien is dat beter vol te houden. Maar 6 keer in 2 weken tijd vind ik persoonlijk wel erg weinig.

Verder zou ik echt proberen om je niet te veel aan te trekken van die staleigenaren. In de paardenwereld gebeurt het wel vaker dat iemand kritiek heeft op een ander, dus leg dat zoveel mogelijk naast je neer. De beste stuurlui staan aan wal, toch?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:02

Gewoon gaan. Hoe vaker je daarheen gaat, hoe sneller het spannende eraf is.
En als mensen commentaar hebben dan kun je daar altijd van leren. Gewoon vragen waarom zij het anders doen en ze zullen je dat vast graag uit willen leggen.

Toen mijn paard naar een andere stal ging vond ik dat ook heel spannend. Allemaal nieuwe mensen enzo. En ik heb ook wel eens 'commentaar' gehad op mijn manier van verzorgen/omgaan met mijn paard. Maar niemand is perfect en ik probeer er altijd van te leren.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:34

Sanne ik heb hier niet echt veel over te zeggen,
maar gewoon lekker naar je paard gaan en niets
van die mensen aantrekken, ze heeft aandacht nodig
van jóú niet vooral van de staleigenaren ! ;)
Kom op je kunt het veel plezier met haar vandaag
:+:

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:37

er moet toch geen twijfel zijn of je naar je paard gaat ??

ik vind dat je die verantwoording hebt om iedere dag naar je paard te gaan. Anders staat ie dus dagen op stal en waarschijnlijk ook een vieze stal....... omdat je niet komt!

nee twijfel moet niet kunnen. Iedereen heeft wel is geen zin, maar je moet! vind ik! het is niet iets van willen.....

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 13:40

Dagen op een vieze stal? Mijn paard gaat elke dag lekker op 't land met d'r vriendinnetjes + dat wij op deze stal niet zelf hoeven uit te mesten.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-02-10 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:44

Omdat ze lekker de wei op gaat, ligt het misschien iets anders. Maar ik zou zeker wel om de dag even gaan. Al is het maar omdat je gek bent op je paard en haar graag even wil zien! Het zal ook goed zijn voor de band met je paard, lijkt mij. Wat kun je nog meer met haar doen, behalve borstelen?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 13:45

Haar los laten in de bak en foto's maken.

Ga straks even manen trekken en foto's maken. :)
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-02-10 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:07

Sannie :+:

Dit is zóó herkenbaar, had ik ook met Goldie toen ik naar nieuwe stal ging.
Ik was 12, nog beetje manege ruiter die al wat serieuser begon te worden en dan heb je ook nog een bommetje goldie erbij..

Het is lastig, maar echt je moet gewoon doen waar je zelf zin in hebt, en niet denken aan anderen, mensen moeten je accepteren zoals JIJ bent.
Doen ze dat niet, dan hebben ze pech, jij bent wie je bent en je hoeft je niet te schamen daarvoor.
Je bent een spuermeid en iedereen doet wel iets fout.
Ze willen je vast alleen maar helpen :j

Gewoon doen meis!
:+: :+:

Rooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:36

Gewoon lekker gaan! Niet bang zijn dat je iets verkeerd doet,
durf fouten te maken! Want het lijkt alsof je bang bent een slechte indruk te maken,
maar als je weinig gaat lijkt het juist alsof je je niet interesseerd voor je paard.
(Dat denken die mensen dan misschien, terwijl je juist wel vaak zou willen!)
Gewoon lekker poetsen, je paard een beetje vertroetelen. Kan nooit kwaad ;)
Succes!!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:33

'T was vanmiddag hartstikke gezellig. :) Heb de manen mooi netjes getrokken en leuke foto's gemaakt.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:58

Misschien is het handig om een stal dichterbij te zoeken? Want 40minuten is best ver als je er elke dag heen moet.
En misschien moet je ook is nadenken of je het nog wel leuk vind om een paard te hebben? Of je zoekt een verzorger voor 1 a 2 dagen in de week, dan hoef je er niet altijd heen te gaan en je doet die verzorger ook een plezier?

En verder moet je niet bang zijn dat je iets fout doet, het is jou paard en jij weet wat er goed voor is. En als ze je aanspreken over jou manier van omgaan met je paard kun je daar misschien iets aan veranderen als je denkt dat ze gelijk hebben.

Liefsx