Een Blessure' Het heeft mijn ogen geopend.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Een Blessure' Het heeft mijn ogen geopend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:35

Wat dapper van je dat je je ogen hebt durven openen en de realiteit hebt willen zien! Het verleden kun je niet terugdraaien, het enige wat je kunt is ervan leren en niet meer dezelfde fouten maken. En ik geloof wel degelijk dat je er inderdaad goed van geleerd hebt!

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:11

Even een update:

Vrijdag had ze haar laatste kuur gehad en vandaag heb ik gekeken hoe ze liep. Het is duidelijk minder maar ze heeft nog steeds een 'slag' achter. Dus dat is flink balen. Woensdag gaan we naar de kliniek om delen te verdoven en foto's te maken. Ik hoop dat er niets ernstigs uitkomt.

Dus Alando en ik stappen nog even door langs de weilanden.

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 20:16

Eventjes nog een update,
Vandaag in de kliniek geweest. Helaas moeten we maandag weer terug. We weten nu wel dat het in de knie zit. Nu is het nog de vraag of het in de kniebanden zit of in de meniscus. De kniebanden hebben een grote kans om te genezen en de meniscus niet. Dus laten we hopen dat het de meniscus is. Maandag gaan we scannen en zal ik meer weten. tot die tijd blijf ik duimen op een klein beetje geluk...

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:17

ik hoop dat jullie er samen doorkomen :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:23

Hopelijk goed nieuws maandag.
Ik heb er respect voor hoe je je verhaal zo op bokt durft te zetten. Het is heel naar en ik begrijp dat je je schuldig voelt, maar daar verander je de situatie niet mee. Je hebt hier van geleerd, je ogen zijn open gegaan en ik hoop dat door je verhaal ook de ogen van anderen opengaan.

Veel succes met het herstel van je prachtige paardje!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:24

pfoe pfoe. dat is niet niks!! wel knap dat je het hier neer durfde te zetten.

en mijn pony is ook kreupel. had bijna hetzelfde als jou paard. eerst leek ze links voor kreupel, toen rechts achter en nu is het dus echt linksachter.
wij dachten ook. oo. er maar even doorheen rijden. dierenarts was al geweest en die zei dat ook. vandaag weer gekomen omdat het toch nog niet over was en alleen maar erger werd, blijkt dat ze een peesblessure heeft.
ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik wilde het toch even zeggen omdat het best wel op elkaar leek.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:25

victorielove schreef:
Eventjes nog een update,
Vandaag in de kliniek geweest. Helaas moeten we maandag weer terug. We weten nu wel dat het in de knie zit. Nu is het nog de vraag of het in de kniebanden zit of in de meniscus. De kniebanden hebben een grote kans om te genezen en de meniscus niet. Dus laten we hopen dat het de meniscus is. Maandag gaan we scannen en zal ik meer weten. tot die tijd blijf ik duimen op een klein beetje geluk...

Ik denk dat je bedoelt dat je hoopt dat het de kniebanden zijn ;)
Hoop voor jou (en je paard) der er niks ernstigs uitkomt, jammer dat je zo laat je ogen opende.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:25

Toppie dat je het inziet en er aanwerkt! Echt diep respect! De meeste mensen zien hun fouten niet in.

Heel veel succes, beterschap en geluk in de toekomst.

Enne... deze heb je verdient! +:)+ :*

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 07:59

__elise__ schreef:
victorielove schreef:
Eventjes nog een update,

Ik denk dat je bedoelt dat je hoopt dat het de kniebanden zijn ;)
Hoop voor jou (en je paard) der er niks ernstigs uitkomt, jammer dat je zo laat je ogen opende.

klopt de kniebanden, had het eventjes heel snel getypt.

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 19:52

Vandaag weer terug geweest naar de kliniek om foto's en een scan te maken. Helaas is de uitslag teleurstellend. Alando heeft een peesblessure in haar binnenste kniebanden. De revalidatie duurt 6 tot 9 maanden en het is nog niet zeker dat het helemaal goed komt. De komende 4 maanden moeten we aan de hand stappen en dan maken we een nieuwe scan. We hebben ongelofelijk veel pech gehad. Maarja niets aan te doen.

Bedankt voor al jullie lieve woordjes en steun!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:57

Jeetje, dat is niet het nieuws waar je op gehoopt had.
Hopelijk komt het nog weer helemaal goed. Heel veel succes de komende tijd!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:58

veel respect dat je dit zo hier neer zet hoor!

en heel veel sterkte met het revalideren van je merrie.

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:03

Wat een ontzettende domper. Gelukkig heb je nu wel de tijd om een goede band op te bouwen en hoef je niks te overhaasten!
Ontzettend veel sterkte en het komt vast allemaal weer goed!! :(:)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:05

Heel goed dat je het zelf hebt ingezien!
En natuurlijk knap dat je het op een openbaar forum durft te zetten ;)

Heel veel sterkte gewenst met het revalideren van je merrie.

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:41

jeetje wat een verhaal zeg... Heel veel sterkte de komende tijd!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:04

Fijn dat je het onder ogen ziet nu, er zijn mensen die nog jaren aanmodderen. Ik had bij mijn paard ook niet door wat er was en waarom hij zo vervelend was, maar gelukkig was ik er op tijd bij. Dat was zijn redding en hopelijk ook de redding van jouw paard!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:29

heel erg knap dat je dit zo op internet zet.. respect..
hier moet ik even op reageren omdat zoals gezegd, meerdere dit verhaal kennen.
ook ik heb die ommezwaai een aantal jaren terug gehad, niet met mijn eigen paard, maar ik zal t even samen vatten.
ik trainde al heel lang paarden bij verschillende stallen, reed (net zoals jij) soms meer dan tien paarden per dag, stapte op alle moeilijke dieren, en brak ze.. klinkt vreselijk.. en dat was t ook..
tot de dag dat ik gevraagd werd om in frankrijk aan de grens v spanje een 40 paarden zadel mak te maken en te corrigeren, geen van dieren was dus normaal te rijden..
maar ik moest samen werken met willy sidorak.
nu zal je die naam misschien niks zeggen maar die man, das echt een paarden man... kei en kei hard, maar ziet alles.
dus ik ben druk bezig daar, 40 paarden en 6 maanden te tijd..
zat van smorgens tot snachts in t zadel. rijden rijden en nog eens rijden..
tot willy langs kwam en met zijn werk begon.. hij drukte op een paar spieren en (dit lieg ik niet) sommige dieren reageerden zo agressief van de pijn dat je dr bang van zou worden..
toen willy alles begon uit te leggen waardoor t kwam en hoe ze t voelden begon bij mij ook een lampje te branden..
niemand had ooit t lef gehad om mij op mn nr te zetten omdat ik alles reed en overal opstapte maar willy kon dat in 2 minuten..
ik was zo beduust en geschrokken dat ik naar huis ben gegaan (in frankrijk dan) ik heb de hele middag en avond alleen maar zitten denken. ben de volgende dag naar stal gegaan en ben overnieuw begonnen.. reed de paarden nog maar 2 x per week en had een hele andere aanpak, langzaam aan veranderden alle dieren zo erg dat ik er zelf van stond te kijken..
op dit moment lopen al die 40 dieren als manege paard en sommige in de sport.. super braaf..
dus vanaf die tijd reed ik anders.. en t was niet eens moeilijk.. hoef alleen maar mn gevoel te gebruiken en mn verstand.
thats it.

ik wil je heel veel succes wensen met je kameraad!
en sorry als ik een te lang verhaal heb geplaats.. wou er alleen mee duidelijk maken dat je echt niet de enige bent,
het is niet erg om fouten te maken zolang je er maar van leert!

grtjs

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:35

Wat ontzettend knap van je dat je dit hier neer durft te zetten!
Ik kreeg bij het eerste stuk gewoon tranen in mijn ogen. Gelukkig zie je zelf in dat wat je deed verkeerd was. Ik hoop dat jullie een hele goede band krijgen en samen door het vuur gaan! Zo'n band is namelijk een van de mooiste dingen die er is.
Heel veel succes!