Jou paard de handel in of naar een manage?...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:56

Ik heb mijn paard aan een manege verkocht. Paard werkte graag en was niet het paard dat zich aan iemand hechtte, als ze maar aandacht kreeg en mocht bewegen was het goed.
Ze staat nu al enkele jaren op een manege waar ze onwijs blij met haar zijn. Ze is enorm betrouwbaar, superlief, iedereen kan erop en zij kan lekker in de lessen lopen.

Mocht ze daar niet meer (kunnen) functioneren, nemen zij weer contact op met mij. Prima geregeld.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:59

Dit is wel een erg moeilijk iets, hoor.
Dit hangt van zoveel factoren af... Hoe is je paard...op welke manege zou je hem zetten...op welke handelstal...

Over het algemeen staan paarden bij een handelaar er niet heel erg lang(als je paard niks mankeert) Als ik moet kiezen, zou ik die van mij naar een handelstal brengen, die goed beschreven staat. Niet naar een manege. De van mij doe je er namelijk echt geen plezier mee, als er iedere dag of zelfs meerdere malen per dag een ander op haar rug zou zitten.
Van de aandacht zou ze overigens wel heel erg genieten

spoekie

Re: Jou paard de handel in of naar een manage?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:04

Ervan uitgaande dat het een goede handelstal en een goede manege zou zijn.

Toch een handelstal. Mijn pony is eenkennig en erg pittig, die zou helemaal gestresst raken als manegepony. Dat wil ik haar niet aandoen, dus dan toch liever een handelsstal, waar wat meer rust en straks een nieuwe eigenaar voor haar is.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:04

ik zal er geen probleem mee hebben dat me vriendinnetje naar een manege zal gaan,, maar of ze daar geschikt voor zal zijn das een 2de.

manege tja krijgen zo ie zo genoeg aandacht en daar is m`n meisje teralletijden voor in de stemming. dus waarom niet.

umh verder over de lessen tja worden 9 van de 10 X goed verzorgt.
en over de less uren tja ze hebben 24 uur om te lopen eten rusten dus een uurtje of 3 zal geen kwaad kunnen mits ze teveel gaan vragen dan.

(ps ze gaat niet weg hoor) :+

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:52

als ik de paarden bekijk die ik nu thuis heb, zou ik ze van thuis uit niet verkopen aan de handel of naar een manege

maar,

helaas heb je geen zicht op wat erna gebeurd. dus als een paard dat ik verkoop aan een 'leuk' baasje, kan hem daarna ook doorverkopen aan de handel of naar een manege. en dan heb ik dus pech..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:58

Ik heb een paardje met singeldwang en die niet van "te veel" verschillende ruiters houd (ook niet van borstelen en freubelen). Die is echt niet geschikt voor de manege.

Mijn andere is super gek op aandacht (kun je uren borstelen en mee trutten), is zeer vergevingsgezind, niet schrikachtig en makkelijk door een beginner rond te sturen in de bak. Die zou het super doen op een manege.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:11

RT--> PP

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:40

Ik rij mijn hele leven al bij handelaren.
En de meeste zijn gewoon fijne mensen die super goed met de paarden voor hebben maar die toch ze weer verkopen omdat ze van hun hobby hun werk gemaakt hebben.
Ik verzorg nu ook op een handelstal, en hier zijn gewoon aardige mensen, pony's komen elke dag er uit (bak,weiland,eindje lopen),
komen genoeg ohz en onder de mensen, zijn 3 verzorgster die allemaal van de paarden houden (waaronder ik haha), paarden staan nooit alleen, gewoon hartstikke goed.
Je hebt natuurlijk ook andere handelstalen maar de meeste zijn gewoon goed (geen zekerheid, maar dan eigen ervaring he)

Dus ook al heb ik geen pony, als ik een pony had en ik moest hem verkopen gaat naar een handelstal als het niet anders kan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:42

Ik zou kiezen voor een manege.
Wel een manege die ik ken, en waar de paarden het goed hebben.
Want jawel, na lang zoeken vind je die wel.

Een handelaar zou ik mijn paard nooit naartoe verkopen.
Ik zou zelf willen weten waar mijn dier naartoe gaat.
Bij een handelaar kom je daar doorgaans nooit meer achter.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:43

Wel grappig dat iedereen zo reageerd terwijl ze het niet in de advertentie zeggen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:14

Ik zou mijn pony aan beide niet willen verkopen. Ik wil gewoon dat ze een lief baasje krijgt, die haar alle aandacht geeft die ze nodig heeft, en waar ze alles kan krijgen wat ze nodig heeft.
Ik wil weten waar ze terecht komt, dus een handelaar is dan zoiezo niks.

áls ik dan tóch moet kiezen, dan een manege.

Maar gelukkig hoeft de mijne niet weg :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:16

Bedoel je met manege, als een manegepaard? Zo ja, dan gaat ie naar een handelaar. Sowieso doe ik over een handelaar niet zo moeilijk... als er een gek komt en die biedt goed geld voor mijn paarden, dan gaan ze weg. Of het een handelaar is of niet.

Sowieso zou ik mijn paarden niet als manegepaard verkopen :n

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:19

Een goede manege bekijkt per paard welke ruiters hij erop zet.
Het mooiste is als er een boek bij gehouden word waarin staat wanneer en hoevaak de paarden lopen per week en welke ruiters bij de paarden passen.
Daarnaast vind ik het belangrijk dat ieder paard die in de manege loopt er alleen maar beter van zou moeten worden, dus een goed dagelijks gymnastiseren en allen op een correctie wijze behandelt worden.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:23

Ik denk inderdaad dat het erg af hangt van hoe je paard is. Bij een goede handelaar zou ik dat eventueel wel doen. Ik heb haar tenslotte ook via een handelaar laten zoeken. Haar aan een manege verkopen nooit (ik verkoop haar überhaupt niet, maar stel dat ;) )

Ik heb een paar jaar op een manege gestald gestaan en mijn paard vond de drukte niet zo prettig. Toen merkte ik dat vooral op woensdagmiddag en als het zomerkamp was. Nu ze alweer jaren op een privé pensionstalling staat is ze veel relaxter geworden. Zij wordt dus echt niet gelukkig van die drukte.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:25

Wij hebben ooit een paard aan een kleine manege verkocht die we zelf kenden en waar het paard echt een fijn leven heeft. Het was een heel lief paard dat graag wil werken en ze heeft het daar ontzettend naar haar zin. :D

Niet elk paard zou ik aan een manege die ik verkopen. Een paard waar genoeg markt voor is zou ik wel verkopen aan een handelaar die vindt toch snel een goed baasje. Een paard waar de toekomst er in de handel niet goed voor uit ziet zou ik sowieso niet verkopen, want ook al verkoop je hem aan en particulier dat biedt imo toch niet genoeg garantie.

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:47

[i]als ik zeker zou weten dat ze goed terecht komt, anders nooit
Laatst bijgewerkt door Storm op 23-02-10 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst rechtop gezet

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:36

Het licht er eigenlijk aan wat van handelaar en wat van manege.
Sommige maneges moet een paard meer dan 4 uur lopen daar zou ik mijn paard nooit aan verkopen ... Maar als het minstens 2 uur is .. het liefst 1 uur .. en niet elke dag dan vind ik het wel realistisch...
Zowel als een handelaar... als het nou een handelaar is die hem koopt en dan meteen weer verkoopt.. nee dan niet.. maar als er iemand op gaat rijden, die er wat wil mee bereiken en dan verkoopt moet ik zeggen zou ik eignelijk niet erg vinden. Wand die stopt er tijd in, weer beetje ervaring. En heeft wat voor het paard over. Hier word het paard wel beter van. Maar van een handelaar wat alleen maar doorverkoop is.. dan niet!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:38

Poeh, vind toch een lastig iets. Zo zou je je kunnen afvragen als een particulier je paard koopt of deze dan ook bij deze persoon blijft. Ik zou het echt onwijs lastig vinden om, om wat voor reden dan ook ooit mijn paard te moeten verkopen (ik hoop dat ik hem heb tot zijn overlijden). Ik heb helaas de ervaring dat er teveel mensen zijn die het niet goed voor hebben, of dat je voorgelogen wordt. Maar zou ik moeten kiezen dan zou ik toch voor een manege gaan. Je hebt daar toch wel erg veel kinderen die het heerlijk vinden om paarden te poetsen, mee te wandelen e.d.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:38

* per ongeluk twee keer hetzelfde bericht geplaatst *

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:27

Ik zal mijn pony's niet snel verkopen,maar als het echt zou moeten ,zou ik ze niet naar n handelstal of manege verkopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:46

Prisca schreef:
Wel grappig dat iedereen zo reageerd terwijl ze het niet in de advertentie zeggen.

Hier is de keuze handelaar of manege. Veel mensen verkopen hun paard aan een particulier. Dat zou ook mijn 1e keuze zijn maar daar gaat dit topic niet om.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:55

mijn jongste merrie is veel te fel voor op een manege maar de oudste is heel geschikt daarvoor

er is echter maar 1 manege waar ze heen zou gaan als ik ze echt perse weg moet doen...maar dat is voorlopig nog niet

die mensen vertrouw ik voor de volle 100 % met mijn beestjes

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:00

mijn pony zou gewoon naar een particulier gaan.
maar als ik zou moeten kiezen tussen handel en manege dan toch de handel maar!
dan kan ze altijd nog een goed baasje vinden als manege pony is de mijne zowieso niet geschikt.
die kinderen zouden er alleen maar afvallen, en daarbij zou het ook nogeens doodzonde zijn van een talentvolle pony die verpest wordt door een stel manegeruitertjes....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:01

Ik zou het niet doen :n
Handel vind ik te onzeker en een manegetijd heeft ie lang genoeg mee moeten maken.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:07

Geen van beiden. Voor een manege is mijn paard niet geschikt en met een handelaar ben ik al een keer besodemieterd. Heb mijn vorige paard via een handelaar ingeruild, onder een voorwaarde. Hij had mij doen geloven dat hij een specifieke opdrachtgever voor mijn paard had gevonden, die een springpaard zocht. Onder die voorwaarde wilde ik mijn paard dan wel inruilen, want eigenlijk had ik hem liever particulier verkocht. Achteraf gezien was het mooie praat om niks en is hij gewoon op de boot naar Engeland gegaan en ben ik daar het spoor bijster geraakt. Ik heb dus nu vandaag de dag nog steeds geen idee waar mijn vorige paard is, al bestaat toch nog het vermoeden dat hij daar als springpaard loopt.. maar evengoed kan hij daar alsnog de handel ingegaan zijn en alweer aan zijn tiende baas bezig zijn....

Dus nooit meer!