Triest nieuws merrie en ongeboren veulen dood..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:42

Heel veel sterkte, wat een nare dingen gebeuren er dit jaar toch. Ik hoor steeds meer mensen waarbij het met de veulens niet goed gaat.

Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:49

Heel veel sterkte met dit grote verlies.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 13:51

Pipo schreef:
Heel veel sterkte, wat een nare dingen gebeuren er dit jaar toch. Ik hoor steeds meer mensen waarbij het met de veulens niet goed gaat.

Jij ook! Bij jullie gaat het dit jaar ook al niet lekker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:54

Klopt, en moet zeggen dat we al jaren geen problemen hebben. Ieder jaar worden er rond de 8 veulens geboren, en vorig jaar wilde het grootste gedeelte niet eens drachtig worden. En nu dit. Eigenlijk is er maar eentje echt goed af gekomen, en wannabet is natuurlijk opgeknapt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 14:00

Ja daar kan ik niks anders van zeggen dat je dat super hebt gedaan!! Vorig jaar heeft 1 merrie een tweeling vergooit, daar is ze een jar van vanslag geweest, gelukkig heeft ze dit jaar een super gezond hengstveulen gekregen..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 08:57

Ik heb gisteren van de eigenaresse het hele verhaal gehoord, en ik kan zeggen dat het vreselijk is geweest. De merrie was inderdaad bezig om het veulen eraf te gooien, ze dierenarts was al met spoed gebeld en de eigenaresse heeft geprobeerd om de merrie te helpen, maar ze was zo verzwakt dat ze in haar armen in gestorven. Ze heeft geprobeerd om het veulen eruit te trekken, omdat ze dacht dat die misschien nog wel in leven zou zijn, het is haar met blote handen dus gelukt om de voorbeentjes en het hoofdje eruit te krijgen (wat naderhand volgens de dierenarts als bijna onmogelijk werd beschouwd), de dierenarts heeft het veulen er nog wel af kunnen krijgen met hulpmiddelen.
Het was een voshengstje met een blesje en 4 witte benen.Helaas heeft het niet zo mogen zijn..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:46

Wat ontzettend sneu...
Net nu het zo goed leek te gaan. Verdrietig

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 18:12

Jeetje wat verschikkelijk zeg, heel veel sterkte toegewenst met dit grote verlies.Ik ben zo blij dat ik mijn merrie in elk geval heb mogen houden!!