AnnebelleVD schreef:Waarom heb jij haar uitgekozen, juist haar en niet een van de andere 20 paarden???
Ik heb haar gekocht van mijn instructrice haar man (handelaar).
Ik heb haar helemaal niet gekozen uit 20 paarden, hij bracht haar mee, ik reed ze 4 dagen en ze voldeed aan mijn objectieve eisenlijstje (namelijk: het mocht een oude roze ezel zijn met zwarte stippen, als ze maar braaf en groot genoeg was en een beetje dressuurmatig uit de voeten kon).
Ik ben ook niet van dag 1 smoor op Candy geweest, integendeel: het was dat gewone huis-tuin-keuken vosje van onze staleigenaresse, maar toen ik zowat niets meer met mijn verzorgpaard durfde, boodt ze me aan eens op Candy te klimmen. En toen gebeurde er een klein mirakel, ik steeg op in de buitenbak, ik vergeet het nooit, en toen gaf ze me echt het gevoel van: ik doe jou niks, ik doe niks wat jij niet wil ok?
Dat had ik nog nooit gevoeld. En het was daarna ook niet alle dagen koek en ei, zeker niet, angst gom je niet direct uit! Maar ik heb nooit gedacht: ik durf er tout court niet meer op (wel bleef ik heel lang benauwd voor galoperen en springen).
Toen ik met Serenity reed, kreeg ik haar amper een rondje in draf de piste rond, zo slecht was onze conditie en zo groot was het communicatieprobleem. Op dag 4 merkte ik dat ze me echt trachtte tegemoet te komen en te ontcijferen wat ik nou allemaal bedoelde met mijn belabberde hulpen en dat was voldoende. Bovendien weet ik zeker dat mijn instructrice me geen monster zou verkopen, tenslotte moet ze me zowat elke dag les geven.
)