mijn vader is een penny

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 16:00

Haha geweldig. Er bestaan dus net zulke vaders :))

Oh Maras dat is wel heel erg haha!

Ik heb mijne er ook een keer opgezet, want hij heeft vroeger ook wel eens gereden. Hij ging er op en vond het eng. Dus hij ging klemmen met zijn benen.. Woep paardje in galop, vond hij niet zo leuk. Toch blijft hij zeggen dat hij het allemaal wel kan, en iig beter dan ik hihi.

xJess

Re: mijn vader is een penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:48

Nou mijn vader is niet echt een penny, maar in de vakantie gaat hij ook wel eens op een paard zitten. En voor dat hij erop gaat heeft hij altijd praatjes van 'nou daar ga ik makkelijk op, dat paard is veel te makkelijk voor mij' en dan als hij erop zit heeft hij vaak toch wel zoiets van 'paard niet te hard'.:}

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:50

hmm ik herken mijn paps ook wel in jouw verhaal ts :P
Lessen is ook onbegrijpelijk en die kunstjes ook.
Alsof ik ANKY ben :+

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:54

hahaha wat een leuk topic,

mijn vader ging eens mee om naar mij te kijken met rijden, er reden best veel mensen in de bak, opeens roept mijn vader

MANDY JE VERLIEST JE SPATLAP! (hij bedoelde dus strijklap!)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:58

Helaas leeft mijn pa niet meer, maar die bemoeide zich daar ook nooit zo mee.
Mijn moeder daar integen, vraagt nu nog vaak: hebben de paarden het nu niet koud?
Germ moeten die weer buiten slapen en koud water drinken.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:10

Haha, geweldig dit topic.
Mijn vader heeft ook wel van die acties...
Van de zomer in zeeland stond er een groot Belgisch trekpaard in een weitje en we waren er al is langsgelopen enzo.
Dus mijn vader fluit en dat paard komt heel vrolijk aanrennen dus mijn vader: "ja, ik ben heel goed in natural horsemanship".
Het enige wat hij niet zag was dat net de eigenaar van het paard aan kwam fietsen met voer, tsja, toen was hij wel teleurgesteld.
:')

Maar af en toe heeft hij ook wel goede acties, een keertje in het bos bijvoorbeeld.
Er kwam een ijslander voorbij in tölt, Zegt mijn vader opeens: "hé, een ijslander en hij was aan het tölten."
Het was nog echt waar ook...
Mijn vader vindt het ook leuk om de bit te lezen, na dat hij het gelezen heeft gaat ie heel trots vertellen over kalkoenen en galopwissels en wat dat dan allemaal is enzo :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:15

Mijn moeder is er ook wel zo eentje _O-

Als ik een lange zijde verzamelde draf doe en ik vraag haar (voor de gein, maar dat weet zij niet :') ) of mijn haf achter goed meekomt, krijg ik als antwoord: 'Ooh daar let ik niet op, ik let er alleen op of ze aan de teugel loopt', of 'ze loopt zo langzaam, moet dat wel?'

In contragalop: ze heeft haar hoofd wel naar de verkeerde kant hoor :') (contrastelling heet dat mams :D )

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:22

haha vet hip! Leuk, zulke ouders!

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:24

hahah geweldig :') een vriend van mij is ook echt zo !

Mijn vader vind het allemaal wel leuk volgens mij. :j
Hij is ook echt om mijn pony gaan houden terwijl die hiervoor altijd bang was voor paarden
(nouja nog steeds wel als ze groter zijn dan mijn pony :Y) ).
Hij vind ook altijd bij de kleinste wondjes dat de dierenarts moet komen :P

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:25

Mijn vader vind het zomers leuk :+.
Nu is het: Ik heb d'r een half jaar geleden toch al gezien? Nou dan.

Juist :x

Edit: Mijn paps is ook een keer komen kijken bij het rijden. Ik uitdraven en hals strekken zegt ie:
Schat, je moet je teugels wat korter houden, weet je nog? (heeft ie mn instructrice 1x horen zeggen op een filmpje) :+
Laatst bijgewerkt door Tallout op 13-02-10 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:28

Ik ben een übercoole penny-oom! Hij denkt ook altijd alles te weten, en heeft vroeger ook gereden.
Maar toen ik hem een keer op m'n pony liet rijden deed hij het nog goed ook :D
Vind het altijd wel lief, als ouders zich dan in je hobby interesseren, en als ze dan iets weten dat ze dat ook heel duidelijk laten merken. Bijv: Kijk kijk, dat is een haflinger! terwijl ze tegenover een bruine kwpner staan van 1.70 :+

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:29

Dit komt me zo bekend voor :+
Iedere arabier. " Oh! Zullen we daar voor gaan sparen? " met van die pretoogjes.
Met poetsen altijd de overbezorgdheid dat ik alle haren door de wind tegen me aan krijg. Nee je moet altijd anders poetsen en alles kan beter.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:30

Ti_Amo schreef:

mijn vader ging eens mee om naar mij te kijken met rijden, er reden best veel mensen in de bak, opeens roept mijn vader

Whahahahahahahahahahahahahahaha echt geweldig deze!!!!
Maar wat een leuke pappies hebben jullie allemaal,

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:35

Ik herken de verhalen :')
Haha, mijn pa denkt altijd dat hij het beter weet dan mij :P
En dat is soms vreselijk verdraaid irritant -:(-

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:40

Nou mijn vader heeft er inmiddels steeds meer kaas van gegeten, maar mijn moeder ;)

Wij hebben de paarden aan huis staan, dus ik vroeg of ze larony even vast wou houden, zodat ik nog even wat spullen kon pakken. Héél stoer.. Já ik hou haar wel vast! Kom ik terug... Lijntje angstvallig lang en moeders een eind verder op met angstige ogen naar het paard aan het kijken.
(die doodgoeie larony bleef natuurlijk doodstil staan ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:50

haha mijn vader is niet echt een uber penny. Sinds wij een paard hebben dat aanhuis staat heeft hij veel geleerd!

Maar hij heeft wel zijn grappige dingetjes, Zo kan hij op een endurance wedstrijd heel intressant gaan doen over onze ijzer(kunstof) Er word met regelmaat iets over gevraagt, En mijn vader legt dan met veel plezier uit waarom wij kunstof gebruiken en dat het heeeel veel beter is dan ijzer beslag :)

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:06

qt_shetties schreef:
Ti_Amo schreef:

Whahahahahahahahahahahahahahaha echt geweldig deze!!!!
Maar wat een leuke pappies hebben jullie allemaal,

Ik lag bij deze ook helemaal vlak! Geweldíg.
Mijn moeder zegt wel overal manege tegen plaats van stoeterij of dressuurstal ect. Dat kan ik 100x blijven uitleggen geloof ik. :+
Mijn vader vind het denk ik wel leuk, pony staat thuis en ik woon op een boerderij, vroeger had zijn vader ook paarden voor op het land. Daar wou hij op rijden maar dat mocht niet vertelde hij.
Hij heeft wel een keer op mijn pony gezeten, hij vroeg er zelf om en vond het wel leuk maar het zat niet lekker want het zadel was te klein voor zijn kont. haha
Nu vind hij trouwens alleen pony's leuk, paarden zijn te groot.
Ik op marktplaats kijken voor een paard, zei mijn vader 'van tot 1.59 is wel een mooi maatje', mijn moeder en ik in koor (ja dat soort dingen weet mijn moeder :D): 'Nee, dan is het een pony, het moet een paard zijn'. 'Ow'.

skdoekddaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:08

HAHA nee zo is mijn vader niet maar hij heeft weleens op een kameel gezeten.
Ooow ik zie dat helemaal voor me.
Hij zei dat dat heel erg rustig reed en in galop gaat het veel minder heen en weer.
:p

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:09

Mloei schreef:
Nou mijn vader heeft er inmiddels steeds meer kaas van gegeten, maar mijn moeder ;)

Wij hebben de paarden aan huis staan, dus ik vroeg of ze larony even vast wou houden, zodat ik nog even wat spullen kon pakken. Héél stoer.. Já ik hou haar wel vast! Kom ik terug... Lijntje angstvallig lang en moeders een eind verder op met angstige ogen naar het paard aan het kijken.
(die doodgoeie larony bleef natuurlijk doodstil staan ;))

haha dat heeft mijn moeder ook! Mijn moeder doet alvast een stapje achteruit als mijn pony beweegt. En ik krijg ook de vraag doet ie niks?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:52

Mijn vader is geen penny, maar hij heeft me deze winter ivm het slechte weer een paar keer gebracht en dan wilde hij graag appels geven :j . Hij heeft ook een keer gras van de andere kant van het hek voor ze geplukt :D

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:53

echt geweldig!

Leuke vader heb jij :j

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:05

mijn vader is geen penny en is eigenlijk beetje bang voor paarden. Mijn vorige pony wilde hij dan vasthouden tijdens het grazen en dan het allerlaatste topje van het halstertouw vast houden :')

En toen ik voor mijn paard (die ik nu heb) ging kijken zei hij: Als ik van paarden zou houden zou ik deze ook mooi vinden :+:

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:11

Haha, die van die spatlap is mooi :D
Mijn vader durfde tot voor kort het weiland niet eens in, nu durft ie al uit te mesten!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:13

noekje schreef:
'Zn achterhand moet er wat meer onder'. Opzich geen verkeerd commentaar zou je zeggen, als hij zou weten wat het betekent.

_O- :') Geniaal

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:13

Hahahaha geweldige topic dit, ik geniet er zooo van en lig af en toe in een deuk.