Ik ga het liefst alleen, vind het heerlijk om samen met het paard te zijn Soms gaat er iemand mee, dat is ook wel gezellig. Alleen Levi loopt heel hard, dus die is bijna niet bij te houden
Verschilt ontzettend. Met mijn verzorgponys kan ik niet alleen naar buiten, die staken namelijk alle 3 Zelf vind ik samen heel gezellig maar alleen is afentoe ook fijn. Gewoon ontspannen, nadenken en volop van je paard genieten
Eleandra
Geplaatst: 12-02-10 13:03
Ik ga vooral graag alleen, omdat mijn paard (met zijn kleine 1.55) een heel wat hoger stap tempo heeft dan de meesten. Komt bij dat ik hem dan niet een keer kan laten gaan en ik dus op een gegeven moment een bloedhete Spanjaard onder me heb die dan maar bijna op de plaats gaat galopperen. Maar voor de rest ga ik liever samen, is toch gezelliger!
Twilight1
Geplaatst: 12-02-10 13:23
Ik vind het ook heerlijk om alleen naar buiten te gaan. Ik ging ook wel eens met een manegepony alleen het bos in en lekker hindernisjes springen. Nu heb ik 3 verzorgpony's waarvan 1 het gewend is en de ander daar doe ik het nog niet mee hij is nog maar 3 dus niets te overhaast. De 3de ben ik het wel aan het leren en die vind het erg leuk. Er zijn wel vaak genoeg rotdingen gebeurd in het bos maarja. Mijn pony is gestruikeld in het bos terwijl we met een groepje waren en dan kan de rest toch niets doen de volgende dag moest ze ingeslapen worden. Dus ik heb niet echt het idee dat andere kunnen helpen ik heb gewoon zelf naar stal gebeld en ben opgehaalt met me pony met de trailer.
Altijd met z'n tweeën of iig met een begeleidend fietser. Het is een stuk gezelliger, m'n pony vind het leuker met een andere pony erbij en ik vind het wel net zo veilig.
Ik ga graag alleen naar buiten , heb een vrij jonge pony . Daar heb ik heel veel mee gewandeld en ik ga vaak na het rijden naar buiten toe en maak stap het fietspad af en ga weer terug .Ben zelf's een keer alleen bijna een uur wezen stappen , draf niet buiten . Misschien als we naar het bos gaan , maar daar moet het eerst iets beter weer voor worden .
ik rijd het liefste alleen. als ik dan een heel stuk wil stappen of juist een lekker gelopje wil doen, geen gezuer aan mn hoofd. Mijn paard wordt ook erg fel met een ander erbij, die wil alleen maar op kop lopen en er is geen land mee te bezeilen. Dan is het niet echt leuk buitenrijden. Mensen waarmee ik wel eens buiten heb gereden hebben altijd wel wat te zeuren (in mijn geval dan) of we gaan te hard, of te langzaam, we gaan te ver of we zijn juist niet lang genoeg weggeweest. Bovendien is mijn paard nergens bang van,maar met een paard dat wel schrikt erger ik me alleen maar dood (vaak aan de ruiter). Als je dus nergens langs kunt omdat het paard van de ander dat niet durft ofzo. Laat mij maar lekker alleen, beetje dromen, op mn gemakje wegkuieren
Het liefst samen met z'n 2, 3 of 4'en. Maar helaas hebben we hier niet echt mooi de gelegenheid om het bos in te gaan, dus gaan we altijd met auto ergens heen. Meestal gaat mijn moeder dan ook mee. Het liefst niet alleen, er kan zomaar wat gebeuren, met een betrouwbare pony zou ik dat wel willen, maar niet met dat energievolle beest van mij!
mariska97
Geplaatst: 12-02-10 16:49
ik rijd altijd met iemand samen
Sandraaaa
Geplaatst: 12-02-10 16:51
ik rijd meestal alleen buiten, af en toe gaat er eens een vriendin mee.. Al vind ik alleen wel fijner, hoef je nergens rekening mee te houden.
Leuk om al jullie reakties te lezen, ik zou best alleen op pad willen maar moet toch over een drukke weg. Het is niet dat ik mijn paard niet vertrouw maar sommige automobilisten!!!
Buitenritjes hier in de buurt doe ik alleen, heel af en toe samen, maar als ik naar het bos oid ga, dan samen met een vriendin&paard
Tancreda4
Geplaatst: 13-02-10 15:27
Ik rij altijd alleen, heb geen stalgenootjes of iets.
Als ik naar het recreatiegebied ga, in het weekends, overdag, vraag ik mijn vader vaak mee op de fiets. Maar doe ik ook wel eens alleen. Heeeel af en toe kom ik een andere ruiter tegen, is ook gezellig, of ga ik met mijn beste vriendin (een op de fiets, een op het paard). Maar meer rij ik alleen met mijn paard.
Tja, moet wat als je niemand op je stal hebt staan. En allen maar bak hobbelen worden wij niet blij van :biggrin:
shaddy82
Geplaatst: 13-02-10 19:59
Alleen en samen, hangt er een beetje vanaf met welk paard ik ga en of er een stalgenootje mee kan Met de een kan ik prima alleen op pad, zowel in het bos als door de polder, met en zonder zadel maakt niets uit, die is braaf zat De ander rijd ik alleen mee buiten als er iemand mee gaat Moet zeggen dat samen rijden uiteraard wel een stuk gezelliger is
zelf rij ik het lieft met iemand samen. mede omdat mij haflinger niet goed alleen kan rijden, maar ik probreer wel om alleen te rijden
Elanor
Geplaatst: 13-02-10 21:26
Ik rijd ook graag alleen. Lekker eigen tempo bepalen en genieten van paard en omgeving. Pony vind het ook leuk om lekker met de baas op stap te gaan.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 13-02-10 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Ambow
Geplaatst: 13-02-10 21:29
Meestal samen, maar als degene met wie ik altijd samen rijd er niet is alleen. Dat wil zeggen, als ik in m'n eentje van het erf af kom. Meneer is af en toe ontzettend vervelend, zodra hij geen zin meer heeft gaat hij gericht achteruit de sloot inlopen. We gaan pas weer vooruit als dat richting stal is. Ik kan soms ontzettend met hem vechten!
sannnnee
Geplaatst: 14-02-10 20:23
ik rij soms alleeen soms samen vind alleen buitenrijden wel errrrrg lekker! maar samen is wel gezelliger haha
Mijn mijn huidige paard durf ik niet alleen buiten te rijden, met mijn pony wel. Heerlijk was dat.
ikke20
Geplaatst: 14-02-10 20:26
eigenlijk altijd alleen geniet dan van paardje en paardje van aandacht van mij. lekker zelf tempo bepalen en als er wa gebeurd tja pech gehad. heb al paar keer ongeluk gehad en komen er elke keer goed vanaf. daarbij luistert paard erg goed en is al toen hij 3 weken onder et zadel was met mij alleen het bos ingegaan en hele bosrit gereden. daarbij is hij goed verkeersmak. tegenwoordig neem ik mn twenter ook wel es tegelijk mee. dan gaan we met zn 3en rondje buiten doen