Fitz is ook behoorlijk veranderd. Toen ik hem kocht was hij kopschuw en moest niets van mensen hebben. Nu is het een knuffel geworden waar je alles mee kunt doen.
Ook buiten krijgt hij steeds meer vertrouwen, in het begin had ik echt niet alleen met hem op pad gekund, nu kan dat wel.
Cowgirl
Geplaatst: 01-06-03 11:52
Felix is ook zeker veranderd, maar ik denk dat dat mede komt doordat ze ouder worden. Hij was 3 toen ik hem kreeg en is nu 12. Hij is in omgang wat rustiger geworden, zijn bouw is natuurlijk verandert en hij heeft nu ipv een fjordenkapsel een paar manen van bijna een meter lang. Maar zijn haflinger streken zitten er nog wel in hoor.
Danno heb ik gekocht toen hij 4 maanden was en nog hengst. Het was in het begin een behoorlijk watje maar na een winter met een andere hengst in de wei te hebben gestaan was dat wel veranderd. Ik heb hem toen ook moeten laten castreren omdat hij niet leuk meer was. Daarna is het echt een oud wijf geworden die veel van knuffelen houd. Hij is rustig en wil best voor je werken. hij wordt in juli 5.
Youko
Geplaatst: 01-06-03 12:18
Ik mag hopen van wel Ze is in iedergeval rustiger en gehoorzamer. In het begin, rende ze letterlijk over je heen. Ze is nog steeds brutaal, maar let wel meer op (èn ze is aan het puberen natuurlijk). Enne...ze wordt steeds mooier
steeffie
Geplaatst: 01-06-03 20:01
Sher is zeker verandert. Ook al heb ik haar nog geen eens een jaar Toen ik haar kocht was het nog echt zo'n babytje, nou is ze een stuk volwassener, ze ziet er veel beter uit. Kwa karakter ging ze van braaf naar een vervelende puber naar een redelijk braaf paard.
SANEX
Geplaatst: 01-06-03 20:58
Maffick is ook erg veranderd, ik heb hem nu bijna 2 jaar. Toen ik hem voor het eerst zag, mepte hij me zowat de box weer met vier benen tegelijk uit. Met rijden was het ok een zogenaamde 'rotbok' en dat is ook stukken beter geworden. Ook qua uiterlijk is hij veranderd van een logge dikzak naar een mooi gelijnd paardje.We hebben af en toe nog wat botsingen maar het is nog steeds mijn maatje.
Toess
Geplaatst: 01-06-03 21:19
Heel erg en hij verandert nog steeds. Lichamelijk is hij een stukje gegroeid en meer bespierd Kwa karakter, hij was eerst vrij verlegen en nu istie overal aanwezig en laat echt heel duidelijk merken wat ie wel en niet wil. Hij vertrouwd mij steeds meer, hinnikt nog steeds naar me als ik binnen kom
ehm, die van mij is van uiterlijk eigenlijk niet zo veranderd. Ja zijn manen zijn langer geworden. Maar eerst kon hij nog helemaal niks. En nu is hij wedstrijdklaar! zegmaar.
Jurga
Geplaatst: 01-06-03 22:44
Heel erg veranderd! Ze is zowel qua uiterlijk veranderd van echte Tuiger tot een is-dat-een-Tuiger als haar karakter. Ze is veel rustiger en liever geworden.
Ethelate
Geplaatst: 01-06-03 23:05
Tos is super veranderd. Positief! In karacter en in uitstraling... Hij is met rijden, en in de omgang veranderd. Hij is werkwilliger geworden en in de omgang he ik hem in sommige dingen (zoals je omver beuken) even wat af geleerd... (eigenlijk mee opgevoed )
Zelf vind ik dat hij een lievere uitstraling heeft gekomen, wat minder onbesuist... En ook onder het zadel is hij niet meer dat "whaa ik wil weg"...
morgen alweer anderhalf jaar van mij
SuperPepeijn
Geplaatst: 01-06-03 23:12
net als zijn baas wordt hij met de jaren knapper
SuperSnel
Geplaatst: 01-06-03 23:17
SuperPepeijn schreef:
net als zijn baas wordt hij met de jaren knapper
En is steeds meer en sneller afgeleid door de dames dan vroeger
Nathalie
Geplaatst: 02-06-03 09:47
Camilla is ook zeker veranderd. Toen ik haar kocht was ze verwaarloosd en zo groen als gras. Nu is ze een knappe sportpony die super loopt! Ook Robin is natuurlijk veranderd. Maargoed, die kocht ik als 20 jarige en nu issie alweer 24. Maar in die 4 jaar mag ie ook veranderen. Hij is gewoon wat ouder geworden.
loontje
Geplaatst: 02-06-03 14:25
De mijne was niet het zelfde als nu toen ik haar kocht want ze zat nog in mams d'r buik.
Maar nou merk ik wel dat ze in die 3 jaar dat ik haar heb veel verandert is.Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter.Ze begint het nou goed te snappen hoe het allemaal in elkaar zit en wordt met de dag liever.Echt een knuffel paardje.Hopen dat ze met rijden ook zo lief is.
flettie
Geplaatst: 02-06-03 14:31
Fayette is vooral een heel stuk gegroeid en komt nu steeds beter in model dan toen ik haar kocht. Maar goed, toen was ze ook krap 5 maanden oud Wat karakter betreft is ze niet veel veranderd, het is nog steeds een pittige tante met een eigen willetje en erg ondernemend. Wel is ze een stuk opgevoeder dan met 5 maanden
smiley
Geplaatst: 02-06-03 14:31
Marko is ook erg veranderd!
In het begin was hij om hopeloos van te worden, we hebben er toen aan gedacht om hem te verkopen. Ik kon niet normaal in de bak rijden, hij galopeerde er steeds tussenuit naar de uitgang en schrok van alles. Buitenrijden ging al helemaal niet, als hij iets engs zag (alles) sprong hij om en probeerde altijd weer terug naar stal te galoperen.
Nu gaar het echt super, hij loopt lekker (nog wel afentoe eigenwijze buien, maar daar is het een Haflinger voor ). Verder is hij een paar kilo afgevallen en z'n manen zijn ondertussen langer. Ook is zijn karakter veel leuker geworden
Marlinde
Geplaatst: 02-06-03 14:37
Mijn paard is in een jaar tijd niet meer te herkennen, het is een heel ander paard. Voordat ik het paard kocht reed ik er al 4 jaar op voor iemand anders. Super braaf paard en liep altijd lekker buiten in de weide ook in de winter. Ik reed het paard toen ongeveer 3x per week. Vanaf het moment dat het paard bij mij op stal kwam, kreeg het paard weer glans op het lijf en in zijn ogen. Is in dit jaar zo'n drie centimeter gegroeid en 2x zoveel spieren gekregen. Allemaal postitieve veranderingen zeker omdat het paard beter in zijn vel zat. Helaas ben ik er nu ook achter dat dit paard wel heel temperamentvol is en veel sterk is voor mij. Toch ben ik trots op mijn paard.
Yorghos
Geplaatst: 02-06-03 14:42
Yorghos is niet heel erg veranderd van karakter. Wel is hij uiterlijk en innerlijk behoorlijk gegroeid. Ik kocht hem in 1999 als 2,5 jarige. Hij was toen echt nog een grote baby. Nu is hij een zelfverzekerde stoere ruin van 7 jaar alweer...
jantina
Geplaatst: 02-06-03 21:46
Isolda is geloof ik niet zozeer veranderd. Ik daarentegen wel!! Ik ben geduldiger, vasthoudener geworden. Ik denk beter na voordat ik boos wordt. Wordt dus ook minder snel boos. Isolda was altijd al een draakje en dat is ze nog steeds, alhoewel het wel steeds minder wordt. De tussenpozen worden langer.
Maar ik weet dan dus niet of dat komt omdat ZIJ veranderd is, of omdat IK veranderd ben....
Jamy
Geplaatst: 03-06-03 14:12
Jamy is ook heel erg vind ik , qua uiterlijk en qua karakter. Jamy heeft nu al veel meer spieren gekregen dan toen ik haar kreeg (maar was toen ook onbeleerd) ze is nu met rijden ook veel beter gaan lopen. Voorheen was het ook meer een beetje een sloom gevalletje en nu zit er tenminste een beetje pit in (vergeleken met eerst ). Alleen kan ik nu niet meer in me eentje over de weg, terwijl dat eerst wel kon ze schrikt nu namelijk overal van. Verder op stal is ze nog steeds harstikke lief
gamble
Geplaatst: 03-06-03 15:02
Ja, Gamble is erg veranderd. Zowel qua uiterlijk als innerlijk. Hij was een paard met een depressie toen ik hem ging rijden. Vrouwelijke aandacht, lees knuffelen, trutten en tuttelen heeft hem heel erg goed gedaan. Daarnaast veel in de wei, wandelen, soms springen en veel knuffels van mijn kinderen. Hij is nu niet meer te dik en de verkeerde spieren zijn een heel stuk verdwenen. Hij heeft weer plezier en is daardoor een stuk leuker geworden. Hij glimt als een spiegel en wordt soepeler in zijn lijf, zozeer dat hij soms moeite heeft met zijn eigen soepelheid. Lief was hij al maar doordat het beter tussen zijn oren is geworden is zijn uitstraling veel beter en dat zien we terug in het rijden. Er zijn mensen die hem onder het zadel bij mij niet als Gamble herkennen en we krijgen veel positief commentaar over hoe hij er nu uitziet en hoe we samen rijden. Groetjes Gamble
sherif
Geplaatst: 03-06-03 15:45
Sherif was nog een "klien hummeltje" (bijna 2 jaar) toen ik heb kocht. Hij was nog nooit het erf af geweest, en moest gelijk 4 uur in de trailer staan richting mijn huis (van Belgie naar de Veluwe)....toen hij bij mij kwam was hij erg onzeker en wou bv absoluut geen voetje geven (lukte 2 dierenartsen nog geen eens). Nu ruim 4 jaar later geeft hij op comando een voetje en is hij erg oplettend wat het baasje allemaal doet, hij heeft de volste vertrouwen in mij en dat is met veel dingen terug te herleiden....ook het inrijden is ons behoorlijk goed vergaan....terwijl ik eerst hiermee mijn twijfels had, daar ik een goede baan heb en geen risico`s wil lopen dat ik bv een ongeluk zou krijgen (gevolg geen werk, dus kan ik geen paard onderhouden)....gelukkig heeft Sherif nog nooit een voet verkeerd gezet...luisterd behoorlijk goed en is echt uitgegroeid tot mijn beste maatje voor het leven.... Ook is hij volwassener geworden en is hij uitgegroeid tot een heuse mooie ruin met gigantisch mooie bewegingen waarbij ik nu nog steeds kwijlend naar kan kijken, ook begint hij nu te puberen...lekker alles uit proberen.. Ik voel me bevoorecht dat ik mijn knul zo heb zien opgroeien en nog steeds zie groeien (niet letterlijk)........
SuperRoos
Geplaatst: 03-06-03 16:03
mijn tinker king was eerst zwaar getraumatiseerdm, sprong over omheiningen, kon niet tegen druk, was heel schikkerig en ging altijd met je aan de haal, hij was ook altijd met zijn kop in een ander wereldje,
nu heb ik een flotte tinker, met babbels (gelukkig) waarmee ik veel plezier kan hebben en niet telkens achterom hoef te kijken of hij er weer vandoor gaat springen. voor foto's van mijn bink kan je in mijn profiel kijken, dat laat wel zien hoe relaxed hij is.
DunjaR
Geplaatst: 03-06-03 16:45
Mijn paard is eerst 2 jaar manege paard geweest en daarvoor van een meisje die er niet mee inde bak reed of veel dressuur (hij was wel goed verzorgd) maar hij is super veranderd hij is schoon (schimmel) hij doet echt zijn best voor ons hij is heel ontspannen veel meer dan toen hij manegepaard was en hij word met de jaren steeds witter, het lijkt wel alsof hij 88 is wanthij heeft al 3 kleuren gehad en is nog steeds aan het veranderen, eerst een lichtbruin veulentje met een bles toen een grijze schimmel en nu een schimmel met een beetje grijs en misscheinw ord het wel een vliegeschimmel en hij is pas 5 bijna 6 hahahahahah.. Hij herkent ons nu ook hinnikt etc en ze vacht is gewoon super mooi!