Operatie achter de rug!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:17

Beer, je zou toch deze dagen benutten om ATWGR te gaan spelen??? Je hebt best nog wat in te halen namelijk Tong uitsteken.

Marc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 15:18

Tuurlijk! Daar ga ik zo maar eens aan beginnen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:20

B_E_E_R schreef:
Tuurlijk! Daar ga ik zo maar eens aan beginnen!!!!

Een goed begin is het halve werk en we horen wel weer als je er niet uit komt Haha!.
Maar ik ben blij om te horen dat je nog tot iets in staat bent, dat geeft weer wat vrijheid *LOL*.

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:55

ik vind de foto's er al eng uitzien, laatstaan dat ik t zelf aan zou durven zoeits te ondergaan (als ik t nodig had dan he Knipoog )

ik ga zo lekker van het zonnetje genieten en morgen weer en natuurlijk lekker zwemmen Haha! (sorry niet gemeen bedoeld Schijnheilig )

heel veel sterte met je oog Ach gut

Marc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 17:32

Aifa schreef:
ik ga zo lekker van het zonnetje genieten en morgen weer en natuurlijk lekker zwemmen Haha! (sorry niet gemeen bedoeld Schijnheilig )

Ja, jij wel... Verdrietig Zwemmen mag ik 2 weken lang niet...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:03

Wat goed van je dat je de beslissing hebt genomen om dit te doen!!!
Een vriend van ons heeft dit een maandje of 3 geleden ook laten doen en zegt nu echt beter te zien en is ook heel blij dat hij het gedaan heeft.
Mijn moeder daarintegen zou graag willen maar het kan niet.Haar ogen zijn veel te slecht en dus kan het niet(is slechtziend/blind)Dus het is niet voor iedereen weg gelegt,maar wie weet kan dat over een aantal jaren wel?
Ik ben wel benieuwd of het bij jou ook zo verloopt als je graag wil,dus laat je over een tijdje nog eens horen hoe het ermee is?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:34

Ik ben benieuwd, over 3 dgn verslag natuurlijk!! Knipoog
Ben blij dat mijn oogjes helemaal oke zijn, dit soort dingen zou echt niks voor mij zijn!!

Marc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 08:27

Gisteravond toch een hoop pijn gehad, en op sommige momenten echt ondragelijk. Ook vanmorgen werd ik wakker met een hoop steken in mijn linkeroog. Wel heb ik een hoop pijnstillers en oogdruppels genomen, en de pijn is al wel wat minder. Maar ik kan mijn ogen amper een seconde of tien openhouden .Het duurt dan ook een paar uur voordat alles goed werkt...

Ik kan beide mogen maar een fractie van een seconde openhouden. Lopen kan ik niet alleen, Tyrza moet mij verder echt als een blinde geleiden, want ogen openhouden doet momenteel verschikkelijk pijn.

Voor het gemak, en mijn veiligheid heb ik nu dag een nacht een skibril op. Deze verzacht het licht, en voorkomt dat ik 's avonds in mijn oog ga wrijven.

Ik zou echt heel blij zijn als de drie dagen voorbij zijn...

Ze zeggen altijd, zie mooi wilt zijn, moet pijnleiden....

Maar goed, het is voor een goed doel...

Gelukkig kan ik blind typen, maar neem me niet kwalijk als hier fouten in staan, ik kan het nl. niet nalezen...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 08:50

Ik vind het maar dapper hoor, het zijn wel mooie foto's. dat dat mocht, meestal willen artsen geen publiek laat staan een fotograaf Knipoog

Marc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-03 10:19

Je wilt ook niet weten hoe dat ik vannacht geslapen heb;

Voor alle zekerheid heb ik een skibril opgedaan, daarover zo'n slaapkapje, en voor het geval dat de skibril toch af zou gaan, heb ik overwanten aangedaan, en deze vast laten tapen. Zodat ik niet in mijn oog kon gaan wrijven.

Het klinkt misschien raar, en het zag er idioot uit, maar ik neem liever geen risico, en doe er alles aan dat mijn oog goed kan herstellen.

De skibril hou ik ook heel de dag op. Het houdt het ergste licht tegen, maar ook alles wat er per ongeluk in kan vliegen. Stel je eens voor dat ik de pech heb dat er een vlieg in vliegt. Dan ben ik verder van huis...

spuitmug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:45

Met -6.5 en -5.75 kom ik dus ook in aanmerking ... hmmm Scheve mond ... is alles gecorrigeerd of hou je nog -x over?

Marc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 21:04

Mijn zicht zal niet voor de volle 100% terugkomen, maar dat komt meer vanwege de ziekte van Fuchs aan dat oog, maar dat het zicht verbeterd, dat zeker!

Er gaat ongeveer een maand overheen voordat het maximale zicht bereikt wordt.

Ik ben nu ruim anderhalve week verder, en merk het verschil duidelijk. Zo kan ik de letters op mijn toetsenbord al lezen (voorheen zag ik heel het toetsenbord niet), als ik mij een beetje concentreer de ondertitels op televisie, en ook nummerborden kan ik al lezen.

Niet alleen het lezen gaat vooruit, maar ook herkennen van kleuren, en onderscheidt zien.

Op mijn werk hebben we witte lamellen, en zelfs als deze gesloten zijn kan ik deze met mijn linkeroog tellen.

Toen de behandeling net achter de rug was vroeg ik mij af: Is dit het nou? 8 uur later en de volgende ochtend wilde ik dat ik er noooooooit aan begonnen was zo'n pijn deed het, en nu heb ik er zeker geen spijt van. Als het zou moeten, zou ik het nog een keer doen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:20

Mijn ouders hebben het beide laten doen en ook een vriend van mijn vader en zijn dochter. Het is allemaal goed gelukt, mijn vader moest later nog 1x gedaan worden maar dat is nou ook allemaal goed.
Maare het duurt een tijd voordat je zicht is zoals het wordt.