BR-itus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 00:34

runningkawa schreef:
Ik heb bij verschillende paarden al jaren br's- eskadron en nu ook een paar lami-cell peesbeschermer gebruikt.
Maar ik heb nog nooit ergens last van gehad. (gelukkig)

Ik borstel ze wel altijd na en voor begruik een keer schoon om te voorkomen dat er zand zit.
En regelmatig was ik ze af en gaan ze in de wasmachine.

Ook trek ik de elastiek nooit strak.
Door de pasvorm blijven ze toch wel goed op de plaats en is strak vastmaken helemaal niet nodig.

Maar of het daar aan ligt?

Nou nee hoor daar heeft het allemaal niet aan gelegen, Ik ben echt een miepmeutel met mijn spullen dus die was ik echt heel regelmatig en idd vast is vast ik "flap" ze er enkel maat omheen. Maar ik gebruik ze dus niet meer! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:19

Nope, daar lag het dan idd niet aan.
Maar als je soms ziet hoe sommigen hun peesbeschermers "aansingelen" Lips are sealed

Balen zeg, jammer van goede peesbeschermers die je nu niet meer gebruikt, maar nog erger voor de beentjes die er toch niet fraaier uitzien met al dat wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 14:26

Pablo heeft dat helaas ook. Jaren had hij Protec nr. 1 maar van een paar nieuwe kreeg hij opeens streepjes, ging heel erg snel. Van een beschermer van Action kreeg hij kale plekken op zijn kogel. Hij heeft gewoon een erg gevoelig huidje (heeft ook snel kale kaken van het hoofdstel). Ik gebruik nu een paar oude van Gera en daar krijgt hij geen last van maar meestal bandageer ik.
Wel balen van je nieuwe peesjes.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:36

Sonja heeft nergens last van en ik gebruik ook BR. Op de vorige stal waar ik stage liep, ook en ook daar nog nooit problemen gehad.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:08

Ik ken ook iemand wiens paard het heeft, voor zo ver ik weet komt het van het te strak aan snoeren van het klitteband. De peeskappen zitten dan zo strak en vast om het been dat het drukt en er zo drukplekken onstaan.
Snoer je het elastiek gewoon aan, dus niet aantrekken dan blijven die peeskappen echt wel zitten hoor, zo zijn ze gevormd en dan heb je ook geen last meer van druk plekken.
En als ze er toch last van krijgen, moet je toch kijken of je niet te kleine peesbeschermers hebt of dat ze ergens knellen.

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 01:20

Lizz schreef:
Ik ken ook iemand wiens paard het heeft, voor zo ver ik weet komt het van het te strak aan snoeren van het klitteband. De peeskappen zitten dan zo strak en vast om het been dat het drukt en er zo drukplekken onstaan.
Snoer je het elastiek gewoon aan, dus niet aantrekken dan blijven die peeskappen echt wel zitten hoor, zo zijn ze gevormd en dan heb je ook geen last meer van druk plekken.
En als ze er toch last van krijgen, moet je toch kijken of je niet te kleine peesbeschermers hebt of dat ze ergens knellen.

Dat is het dus echt niet dat ze te strak zitten en te klein zijn ze ook niet. Ik gebruik ze gewoon niet meer. Ik rij nooit met peeskappen, bandageer altijd dus ik zal ze niet echt missen.

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:00

Dei van mij heeft het ook, maar die krijgt geen strepen, maar alleen korstjes, en een paar kale plekjes. ik snoer die dingen helemaal niet erg aan maar toch krijgt ze het. Nu wissel ik af met bandages en als ik naar buiten ga gebruik ik sowieso de peesjes..heb gelezen dat altijd bandageren ook niet goed is voor de benen van je paard.