Ze heeft absurd veel talent, maar geen geld om....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:58

Solide schreef:
Ja het enige waarmee je haar kan helpen is dus een verzorgpony of paard voor haar vinden. Dat heb ik ook altijd gedaan, ik ben niet iemand met echt talent, maar wilde graag een eigen paard. Ik heb er zelf voor moeten werken en nu eindelijk een paard kunnen komen. Paps en mams doen er ook helemaal niks mee. Ze geven er werkelijk niks om.

Hopelijk vind ze snel een paard of pony om te kunnen verzorgen en mee te gaan rijden zodat ze haar talenten kan laten zien. Hopelijk worden haar ouders dan wakker en willen ze haar wel sponsoren...

Heel veel suc6...

Niet helemaal fair om de schuld op haar vader en moeder af te schuiven. Als die het niet kunnen betalen houdt het op. Blijkbaar hebben ze wel hard hun best gedaan aangezien ze toch een Shetlander heeft gehad. Ik denk dat ze haar dolgraag willen sponsoren maar het niet kunnen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 00:03

Ach ja dan wordt ze geen junior talent , maar als ze echt goed is, en wil, kan je als ze wat ouder is zelf een paard bekostigen. Of nu een paard voor een ander rijden, er zijn zat fokkers die zitten te springen om fanatieke, jonge talentvolle amazones om hun paarden in de kijker te rijden.

Ik kennis van me heeft ook veel talent maar nooit steun van haar ouders gehad, ze heeft altijd paarden van anderen gereden (op het gegeven moment zelfs topmerries van een hengstenboer) en heeft hier heel veel mee gewonnen. Onderhand (ze is nu 30 +) heeft ze haar eigen stallen en en paard (rijdt nog veel voor anderen en geeft les)

Als ze echt wil en er heel veel moeite voor wilt doen, komen de echte talenten toch wel bovendrijven hoor (doorzettingsvermogen is heel belangrijk om de top te halen)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 00:04

Dat zegt niets hoor Percy, een shet is namelijk niet zo duur. Niet in onderhoud en niet in aanschaf.

Maar ik heb legio kinderen gezien met een talent waar je stil van wordt, en niet alleen op het gebied van paarden. Als die kinderen niet de mogelijkheid hebben om zich te ontplooien (en dan maakt het niet uit of het op het gebied is van sport of school/leren) en het van huis uit niet wordt gestimuleerd, komen ze in de meeste gevallen niet erg ver...

Het is zo jammer, als je op die leeftijd kunt beginnen, kun je het nog ver schoppen. Ben je ouder lukt het meestal niet meer....niet als je nog fulltime gaat werken om een paard te kunnen onderhouden of überhaupt aan te schaffen.

De uren die een kind in het zadel doorbrengt, samen met de jeugdige onbevangenheid, zijn later nooit meer in te halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 08:06

Citaat:
Het is zo jammer, als je op die leeftijd kunt beginnen, kun je het nog ver schoppen. Ben je ouder lukt het meestal niet meer....niet als je nog fulltime gaat werken om een paard te kunnen onderhouden of überhaupt aan te schaffen.

De uren die een kind in het zadel doorbrengt, samen met de jeugdige onbevangenheid, zijn later nooit meer in te halen...

goed verwoord
en vooral het laatste stukje

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 10:45

Naar mijn idee moeten kinderen van 13 nog lekker 'klooien' met pony's. Ik heb om me heen wat te veel van die 'talentjes' gezien die dan wel de support hadden van hun ouders en ik benijd die pony's niet. Kinderen kunnen zo onredelijk zijn zeker als er de druk op staat om te moeten presteren. Maar goed ik zal wel de slechte voorbeelden hebben gezien.

Natuurlijk kan het belangrijk zijn als een kind al op jonge leeftijd veel met pony's bezig is maar dan het liefst in een andere vorm dan prestatie gericht. En dat je ook op een latere leeftijd kunt beginnen, daar is Sjef Janssen volgens mij het ultieme voorbeeld van.

Hoe dan ook het is wel tof van Wouter dat hij dit aanbod heeft gedaan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 11:37

Er zijn mensen die hun kinderen stimuleren door ze de mogelijkheid te bieden om te gaan klooien. Dat is meestal al voldoende.
De voorbeelden die jij aanreikt zijn inderdaad overdreven, en leiden er meestal toe dat de lol er al gauw af is...

Ik blijf erbij, een enkeling die op latere leefttijd is begonnen weegt niet op tegen de massa van mensen die op jonge leeftrijd op het paard is gezet, en met voorzichtige begeleiding het ver heeft weten te schoppen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 11:55

Tja zo zijn er zat mensen die wel het talent en niet de kans krijgen!! Sneu voor dat kind maar heb geen medelijden.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 16:47

Solide schreef:
Ja het enige waarmee je haar kan helpen is dus een verzorgpony of paard voor haar vinden. Dat heb ik ook altijd gedaan, ik ben niet iemand met echt talent, maar wilde graag een eigen paard. Ik heb er zelf voor moeten werken en nu eindelijk een paard kunnen komen. Paps en mams doen er ook helemaal niks mee. Ze geven er werkelijk niks om.

Hopelijk vind ze snel een paard of pony om te kunnen verzorgen en mee te gaan rijden zodat ze haar talenten kan laten zien. Hopelijk worden haar ouders dan wakker en willen ze haar wel sponsoren...

Heel veel suc6...

Ho even, haar ouders hebben dus geen geld. Ze woont met haar moeder en zussen en die hebben het helemaal niet breed. Die shet was al een flinke rib uit hun lijf. Haar moeder zou zo opnieuw kromliggen voor een paard, maar het is nu echt niet haalbaar.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 17:43

ik denk idd dat er wel meer meisjes met goed talent helaas om reden niet kunnen rijden.
harstike sneu natuurlijk voor haar,maar er zal idd niet veel anders opzitten dan een verzorgpaardje.
kan ze anders niet een keer in de week op jouw paard rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 17:59

Dat is balen, maar denk dat het vaker voorkomt. Zonder goed paard kom je niet heel erg ver, maar goede paarden zijn duur. Maar misschien wordt ze nog ontekt, later.

PS. Wouter, ontzettend aardig van je!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 20:59

Ja, ze was helemaal blij toen ik het haar vertelde! Haha!

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:43

Caar schreef:
Ja inderdaad! ik vind dat ook al zo vreemd aan dat talentenplan van de rabo, ik begrijp dat het goed is dat die mensen nu extra trainingen krijgen van top ruiters en dat is ook tof. maar het lijkt mij nou juist zo leuk om die talenten in de wat lagere klasses wat omhoog te helpen.

voor de talenten in de lagere klassen zijn er de regio selectie lessen
alleen B en L ruiters mogen zich daar voor opgeven, die rijden dan selectie en die met het meeste talent worden geselecteerd, voor lessen bij een hele goede ruiter in de regio
en dan kijken ze echt niet alleen naar wie het beste materiaal heeft, want ze hebben mij met mijn halve friesje (dus niet echt springbloed) ook geselecteerd in het springen

en het RTP, oke , in dat allerhoogste stadium kiezen ze idd iemand uit met veel geld en goede paarden. maar om écht goed te zijn moet je ook goede paarden hebben

en het begin van het RTP, ja dat is wel in de klassen M en Z, omdat ze willen dat de ruiters al wat gepresteerd hebben.
je moet dus zo'n rubriek winnen, en daarna selectie rijden
en ook bij deze selectie kijken ze, naar mijn idee, niet naar wie de rijkste ouders heeft, of de duurste beste pony
want alweer met mijn halve friesje, ben ik uitgeselecteerd voor het springen
dus dat halve friesje legde het af tegen al die dure sportpony's in super dure trailers met enorm rijke ouders

dus ik ben het niet helemaal eens met wat hier gezegd wordt...
want ik ben een hele gewone ruiter, met hele gewone ouders, en een hele gewone pony (oke, voor mij is ze super...) en toch mocht ik de eerste trainingen van het RTP meedoen en ik ben uitgenodigd voor de volgende selectie
ja en het hoogste stadium zal ik echt niet bereiken, daar heb ik het talent vast niet voor, en wat jullie zeggen met materiaal en het geld niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:37

Als je het echt wilt gaan maken in de sport is talent alleen, echt niet voldoende. Je moet gruwelijk veel doorzettingsvermogen hebben en er met volle overtuiging voor willen gaan.
Je moet niet wachten tot de kansen er aan komen waaien maar zelf je eigen kansen kunnen creeren. Heel goed dat jij voor haar dit topic hebt geplaatst! Misschien dat ze zelf nog wel wat dingen kan ondernemen om aan een leuk paard te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:38

Mocht ze werkelijk talent hebben en vervoer, dan mag ze wel bij mij komen rijden. We hebben er zat staan, jonge talentvolle paarden. Maar ik wil wel eerst zelf bekijken of het talent aanwezig is, en of ze handig genoeg is met jonge paarden.

Pb me maar voor meer info!

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:07

Ik ken het meisje in kwestie ook en heb haar ook zien rijden,
Zowel op haar Shetlander (die nu van mij is) als op mijn fjord.
Nu is mijn fjord niet 1 van de gemakkelijkste en daar reed ze echt goed op!
Menig mens kan niet op hem rijden, ik ben echt onder de indruk van haar rijkunsten!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:32

Ik hoop voor haar dat jullie eruit komen met Wouter Dat zou natuurlijk top zijn!

Ze is trouwens lang de enige niet hoor met talent maar zonder mogelijkheden...Veel netwerken en je eigen kansen creëren Knipoog

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:32

Wel sneu voor dat meisje ja!
Het aanbod van Wouter en Pipo vind ik echt geweldig!
Hopen dat het wat voor haar is

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:03

Kort maar krachtig; met hard werken kom je een heel eind.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:46

Hoezo talent geen kans!!?? Even één berichtje op Bokt en er komen héél goede kansen. Dat noem ik erg veel kans voor erg weinig moeite. Probeer maar eens te gaan motorracen...
Hoop voor haar dat het lukt en voor de aanbieders dat ze inderdaad veel talent heeft; wordt iedereen wijzer van dat ene berichtje.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:35

Wouter24 schreef:
Waar woont dat meisje? ik heb een super vijfjarig dressuurpaard staan, loopt al een wisseltje, contra, alle zijgangen, hij is gitzwart maar hij is voor mij te klein dus ik zoek iemand die hem tenzijnertijd kan uitbrengen in de sport, de training enzo doe ik wel zelf misschien is het wat?

Onwijs tof voor die meid.

Tis fijn dat dr nog mensen zijn die dat soort talentjes de kans geven om dr wat mee te doen!

Toppie

Dehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:09

En, is inmiddels al wat bekend of het meisje het paard van Wouter kan gaan rijden (of een ander paard)??

JSpringer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:05

In de buurt kijken of er een rijpaardfokker is waar ze eventueel een merrie mag rijden. Vaak is zo'n fokker blij dat de merrie in beweging blijft en als hij ziet dat ze goed kan rijden krijgt ze meer mogelijkhede van hem of iemand anders. Als je wilt rijden kan het altijd, je moet alleen lef hebben en gewoon overal aanbellen waarvan je weet dat ze paarden hebben. Succes

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:50

Wat sommigen zeggen van jong beginnen, het is echt waar. Ik mocht vroeger niet van mijn ouders (te gevaarlijk en niet te betalen) en ben pas begonnen met rijden toen ik zelf verdiende. Inmiddels hebben wij hier 3 paarden op stal staan en zullen er misschien nog wel meer komen, en rijd ik wedstrijden. Maar met bepaalde dingen merk ik gewoon dat ik niet met paarden ben opgegroeid. Soms benijd ik wel eens mijn eigen kinderen die nu wel een eigen pony hebben ( 9 en 6 zijn ze nu) die veel mogelijkheden heeft. Ook zij moeten er hard voor werken om het talent eruit te laten komen, maar ze hebben in ieder geval de mogelijkheden om dat te doen. Ik hoop dat dat meisje iets geschikts vind, maar als ze echt talent heeft en de wil om door te zetten, komt ze er sowieso wel, daar ben ik van overtuigd.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 01:04

kristal schreef:
En, is inmiddels al wat bekend of het meisje het paard van Wouter kan gaan rijden (of een ander paard)??

Wou ik ook net gaan vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 01:57

Vreemde is, dat ik geen pb of enige reactie heb gekregen op mijn aanbod. Nu hoeft dat natuurlijk niet perse als ze het niet interessant vind. Maar ik begin me af te vragen hoe serieus dit topic is.