Bijrijdster/verzorgster.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:04

ik heb zaterdag een kennismaking met 2 meisjes die 1 van mijn pony's willen verzorgen.
ik zal dus in dit lijstje mijn verwachtingen neer zetten.
mijn zusje zorgt voor mijn andere pony

Hebben jullie een bijrijdster/verzorgster? jep , en a.s zaterdag komen 2 meisjes kennismaken

-Hoe oud is je verzorgster/bijrijdster? mijn zusje is 21, de meisjes die zaterdag komen zijn beide 14

-Wat is de ervaring van je bijrijdster?

-Denk je dat verzorgster/bijrijdster een band heeft met je paard?

- Om wat voor paard gaat het? 2 shetlanders

- Waarom zou je wel of geen bijrijdster of verzorgster willen? ik wil graag meiden de kans bieden om een pony te mogen verzorgen, ik ben ook altijd verzorgster geweest maar heb wel eerst jaren moeten zoeken en ik zelf was dolgelukkig toen ik er eentje vond en zo wil ik graag ook andere mensen blij maken

- Waarom heb je een bijrijdster/verzorgster?om de meiden ook een kans te geven

- Wat mag de bijrijdster/verzorgster doen?poetsen,wandelen,longeren,lange teugelen maar alles onder toezicht van mijzelf , mijn zusje doet alles alleen haar ken ik natuurlijk mijn hele leven al en weet dat ik haar kan vertrouwen

- Wat moet de bijrijdster en verzorgster doen? lol maken , met natuurlijk genoeg verantwoordelijkheid maar stallen uitmesten of voeren hoeft niet gedaan te worden

- Mag je verzorgster/bijrijdster alleen na de pony/paard? mijn zusje wel , de andere dan voorlopig niet in de toekomst misschien wel als ik ze kan vertrouwen

- Waar staat het paard/pony en welke accomodatie is er?op een pensionstal, binnenbak buitenbak , kantine , stapmolen , binnen en buitenstallen , weilanden en paddocks

- Waar liggen de spullen van het paard/pony?in de zadelkast

- Is het nodig dat de verzorgster/bijrijdster zelf spullen heeft?nee mogen mijn spullen gebruiken maar als ze willen mogen ze natuurlijk altijd zelf een poetssetje meebrengen alleen moet dat eerst wel gereinigd zijn mochten ze het al eerder op een ander paard gebruikt hebben

- Heeft je bijrijdster wel zelf spullen voor het paard die ze gebruikt?ja , en ook een eigen zadelkast

- Gaat het om vaste dagen/ hoe spreken jullie dat af?op zaterdagmiddag voor molly, en mijn zusje zorgt voor kelsie zij heeft geen vaste dagen

- Hoeveel dagen zijn het uiteindelijk gemiddeld per week?mijn zusje +- 3 dagen in de week, de andere meiden 1x per week dus 4 dagen in de week komen er verzorgsters

- Moet de verzorgster/bijrijdster laten weten wat ze gaat doen of heeft gedaan/word afgesproken wat ze moet doen/ hoe doen jullie dat afspreken?we kijken per dag even wat er gedaan word

-Hoevaak ben je samen met de verzorgster/bijrijdster?bijna altijd, ik ben zelf ook dagelijks bij mijn paarden.

- Mag je verzorgster de manen knippen/staart (zulke dingen.)?de manen worden niet zomaar geknipt , moet de staart geknipt worden doe ik dit zelf of geef het aan .

- Mag je verzorgster je paard voeren? ( denk aan slobber ofzo)de paarden worden door de staleigenaar gevoerd en ik geef zelf muesli savonds .. ze mogen wel een appel of worteltje voeren.

- Doe de je zelf nog iets met het paard/pony?jazeker, ben dagelijks bij ze ... en train dan met ze of ben wat aan het tutten met ze of bezig in de stal.

-Mag je verzorgster met iets nieuws beginnen? (denk aan VD of langelijnen.)als ik het een goed idee vind , en ze laten mij eerst zien hoe ze het gaan aanpakken vind ik het vrijwel altijd prima. belangrijk is dat ze eerlijk zijn en altijd even overleggen

-Moet alles in overleg of mag de verzorgster/bijrijdster ook zelf wat ondernemen?
(bijv. Ik bedoel de verzorgster wil een jollybal kopen en je paard mee laten spelen moet ze dat vragen enzz....)in het geval wat jij nu noemt spelen met een jollybal hoeven ze niet te vragen , maar ik vind het wel fijn als ze even aangeven wat ze graag zouden willen doen zodat ik weet wat er gebeurd.

- Betaalt je verzorgster iets?
de stalkosten, dierenarts , grote uitgave aan een menwagen en tuig zijn in princiepe voor mijzelf maar willen ze een halster kopen of een eigen poetset of een les nemen dan komen die kosten voor hun zelf.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:51

ANOUKIEE schreef:
Ik weet dat hier wel wat wat topics over zijn, maar niet precies alles op een rijtje.

- Hebben jullie een bijrijdster/verzorgster? JA
-Hoe oud is je verzorgster/bijrijdster? 12
-Wat is de ervaring van je bijrijdster? 1 JAARTJE MANEGE ERVARING
-Denk je dat verzorgster/bijrijdster een band heeft met je paard? VOLGENS MIJ WEL
- Om wat voor paard gaat het? WELSH K/ NWPS
- Waarom zou je wel of geen bijrijdster of verzorgster willen?
- Waarom heb je een bijrijdster/verzorgster? OMDAT IK IVM WERK MINIMAAL 3 DGN PER WEEK ZELF NIET KAN
- Wat mag de bijrijdster/verzorgster doen? IN DE BAK RIJDEN,OP HET TERREIN RIJDEN(STAP), POETSEN
- Wat moet de bijrijdster en verzorgster doen? RIJDEN, EN POETSEN E.D. 1 X PER 14 DGN PRIVE LES VERDER NIKS
- Mag je verzorgster/bijrijdster alleen na de pony/paard? NEE, ALLEEN ALS HAAR MOEDER MEE IS OF ANDER VOLWASSEN TOEZICHT DIT OMDAT DE PONY SOMS FEL REAGEERD (SCHRIKKEN EN WEGRENNEN) EN ALS ZE ER DAN AFVALT IS ER IIG IEMAND BIJ HAAR
- Waar staat het paard/pony en welke accomodatie is er? PENSIONSTAL: BINNEN EN BUITENBAK LONGEERBAAN ALLES EB-VLOED BODEM, OVERAL VERLICHTING, TOILET, KOFIE EN THEE AUTOMAAT WAT ZE GRATIS KAN PAKKEN. ALL-INN DUS MESTEN EN VOEREN HOEFT ZE OOK NIET TE DOEN DAT WORD GEDAAN EVENALS BUITEN-BINNEN ZETTEN WORD OOK GEDAAN DOOR DE STAL.
- Waar liggen de spullen van het paard/pony? IN DE ZADELKAST
- Is het nodig dat de verzorgster/bijrijdster zelf spullen heeft? NEE, ALLES IS AANWEZIG.
- Heeft je bijrijdster wel zelf spullen voor het paard die ze gebruikt? JA
- Gaat het om vaste dagen/ hoe spreken jullie dat af? VASTE DAGEN, IN OVERLEG RUIL MOGELIJK OF EEN KEER OVERSLAAN
- Hoeveel dagen zijn het uiteindelijk gemiddeld per week? 3 A 4 DAGEN
- Moet de verzorgster/bijrijdster laten weten wat ze gaat doen of heeft gedaan/word afgesproken wat ze moet doen/ hoe doen jullie dat afspreken? ZE RIJD ALLEEN EN DAN POETSEN EN KNUFFELEN VERDER MAG ZE NU NOG NIKS OMDAT ZE DAARVOOR NOG TE ONERVAREN IS, DUS AFSPREKEN WAT ZE GAAT DOEN IS NIET NODIG.
-Hoevaak ben je samen met de verzorgster/bijrijdster? MIN. 1X PER 14 DGN MAX 2X PER WEEK
- Mag je verzorgster de manen knippen/staart (zulke dingen.)? NEE
- Mag je verzorgster je paard voeren? ( denk aan slobber ofzo) NEE, PONY STAAT ALL-INN
- Doe de je zelf nog iets met het paard/pony? JA, DE DAGEN DAT MN BIJRIJDSTER/VERZORGSTER NIET KAN/GAAT
-Mag je verzorgster met iets nieuws beginnen? (denk aan VD of langelijnen.) NOG NIET, DAAR IS ZE NOG TE ONERVAREN VOOR
-Moet alles in overleg of mag de verzorgster/bijrijdster ook zelf wat ondernemen? ALLES IN OVERLEG
(bijv. Ik bedoel de verzorgster wil een jollybal kopen en je paard mee laten spelen moet ze dat vragen enzz....)
- Betaalt je verzorgster iets? NEE ( HAAR MOEDER BETAALD DE PRIVE LES 1X PER 14 DGN A 10 EURO EN EVENTUELE DEELNAME AAN WEDSTRIJDJES A 5 EURO PER PROEFJE)

Bedankt voor het invullen! :D

wIL HIERBIJ NOG EVEN VERMELDEN DAT HET OM EEN 19 JARIGE PONY GAAT DIE IN HET VERLEDEN WAARSCHIJNLIJK MISHANDELD IS GEWEEST. HIERDOOR MAG MN BIJRIJDSTER OOK (NOG) NIET LONGEREN OMDAT DE PONY DIT NOG ERG SPANNEND VIND EN WEL EENS RAAR REAGEERD, DEZE DINGEN BEN IK NU ZELF MET DE PONY AAN HET OEFENEN. PONY HEEFT TOT VORIG JAAR M1 + 6 GELOPEN EN MEISJE HEEFT NET EEN JAARTJE MANEGE ERVARING EN DE PONY VOELT DIT HAAR SCHERP AAN DAT ZE NIET ZO ERVAREN IS EN LAAT OP ZULKE MOMENTEN DUS OOK NIET ZIEN DAT ZE AL 19 IS MAAR GAAT ER DAN IN VOLLE VAART VAN TUSSEN OMDAT ZE DAN ERGENS VAN 'SCHRIKT' VANDAAR OOK DAT IK ER ALTIJD EEN VOLWASSENE BIJ WIL HEBBEN ALS ZE GAAT RIJDEN. MET POETSEN EN UIT DE WEI HALEN ENZO MAG ZE WEL GEWOON ALLEEN DOEN. ALS ZE STRAKS WAT MEER ERVARING HEEFT EN ZE DE PONY OOK GOED DOOR KRIJGT (DAT DIE SOMS EEN SPELLETJE MET HAAR SPEELT) EN ZE KAN HEM GOED AAN MAG ZE WEL GEWOON ALLEEN GAAN RIJDEN. WEL HEBBEN WIJ PAAR KEER PER JAAR EEN ONDERLINGE WEDSTRIJD BIJ ONS OP STAL WAAR OOK MENSEN VAN BUITENAF AAN MEE DOEN EN DAAR MAG ZE OOK GEWOON AAN MEEDOEN, VIND HET ERG BELANGRIJK DAT ZE ZICH KAN ONTWIKKELEN OP DE PONY EN ZAL HAAR DAARVOOR OOK ALLE KANSEN GEVEN.