winterdeken voor tinkerbell.....pfffff wat kost die veel zeg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 15:51

Jeetje dat is veel. We hebben voor Barbiano een winterdeken van ongeveer 300.00 vond ik al superveel. Wel hele goede kwaliteit trouwens maar voor jouw ukje. Maar kinderkleding is ook vaak duurder dan kleding voor volwassenen.

Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 16:14

das duur!

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 17:00

Prijzig hè die dekens! Heb er zelf ook 1 van bijna 300 piek. Maar je hebt dan wel een goede kwaliteit en een goede pasvorm. Ik had zoiets van, beter een keer een dure dan elke keer een goedkope die stuk gaat of na een paar keer al niet meer waterdicht is. Ik heb trouwens een deken van bucas, is die niet in de maat van tink? Nou ja, qua prijs zal het toch niet veel schelen en als je nu al een goede deken hebt dan zou ik hem gewoon kopen. Maar een bucas is wel een hele fijne deken en super waterdicht!

groetjes Mirte

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 19:03

ja mirte zo dacht ik ook:beter 1 keer een dure en gelijk een goede dan elk jaar opnieuw een deken moeten kopen.tja 300 is wel veel,maar dan heb ik wel een kwaliteits deken van rambo ireland horseware........

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 22:20

Tja, nou, volgens mij is Tinkerbell wel een warmbloed hoor.. Alle Welshes zijn warmbloeden. Ik zou eerder Shetlanders koudbloeden noemen, maar ben daar niet zeker van. Een goedkopere manier zalwaarschijnlijk een kursus naaien zijn en een goed boek over het maken van dekens. Stof is waarschijnlijk niet te duur en als je handig bent kan je alles precies op maat maken. Wij hebben sommige van onze dekens gewoon door de buurvrouw laten maken. Dan kan je er tenminste ook gelijk de naam van je pony op zetten..

Overigens: waarom wil je dat Tinkerbell korte haren heeft een de winter? Zo'n beertje ziet er altijd toch wel heel leuk uit. Inderdaad wordt het in Nederland meestal niet koud genoeg vor de Welsh. Uit de wind is belangrijker. Natuurlijk als je zweten en je zet ze buiten, dan is een deken wel zo handig.

Joost

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 11:55

joost,ik heb tinkerbell nu bijna dagelijks in het tuig lopen.op stal hebben wij een binnenbak dus ik kan in de winter gewoon dressuurmatig doortrainen en dan is zo'n beertje niet echt handig als ze gezweet heeft en dus bijna niet droog te krijgen is.darom moet ze onder deken.alleen omdat ik dan in de winter fanatiek kan doorrijden.en juist omdat die kleintjes zulke berevachtjes krijgen

p.s.tuurlijk is ze wel warmbloed maar ze kan veel beter tegen kou dan grote warmbloeden,ze is zeg maar toch door haar oorsprong goed gewend aan kou

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:55

Aha, ikke begrijpen nu Knipoog Nou, advies blift hetzelfde: goedkoopste is zelf leren maken Lachen

jappeloep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 19:22

hey, Sanderijn

keuben in kilder maakt dekens op maat.
waarom vraag je daar niet hoeveel dat voor jou gaat kosten.
Ik heb voor jappeloep ook een deken laten maken speciaal een met buikflap. De deken is nog goedkoper als een rechtstreeks uit de winkel.

groetjes ook van dorine