Bang voor pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindake

Re: Bang voor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:36

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele offtopic reacties verwijderd. Gelieve verder ontopic te gaan.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:46

oke, dat is logisch, als je geen enkel paard onbetrouwbaar vind dan snap ik dat je er gewoon op gaat..
maar in dit geval staat er wat je doet als je het onbetrouwbaar vind en veel mensen zeggen rustig dat ze er dan gewoon opstappen..
dat lijkt me niet echt logisch ;)[/quote]

zelfs vind ik hem onbetrouwbaar dan stap ik op.
waarom omdat ik me er niet af laat gooien!
ook zo'n paard moet je kunne rijden
vind je hem onbetrouwbaar had je er nooit op moeten stappen[/quote]

haha, je bent bij deze uitgenodigd voor onze hengst.
heb je zowieso wel eens echt een moeilijk paard meegemaakt? vermoedt het niet als ik dit zo hoor.
daar stap je echt niet zo op. tenzij je graag een eind aan je leven wil maken.

hier komen handelspaarden die hebben zo'n trauma dat ze je zo kunnen doden alleen al uit paniek.
ik stap dan ook alleen op een paard als ik het vetrouw, zoniet werk ik vanaf de grond heel hard.[/quote]

ik heb moeilijke paarden meegemaakt ja
die zich om de 5 minuten achterover lieten klappen
mijn eigen pony die gewoon als een idioot ging rennen zonder rem of stuur.
ik snap dat je er rekening mee houd waar je op stapt en wanneer
en moet eerlijk zeggen ik heb nu een 3 jarige dus doe ook wat rustiger aan wegens ik niet wil dat ik niets met hem kan
maar heb het altijd met plezier gedaan en als ik geen nieuw paard had deed ik het zo weer!

ik kijk namelijk wel wat voor paard het is voor ik erop stap als je goed gelezen heb zei ik ook als je hem onbetrouwbaar vind moet je er ook nooit op stappen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:55

z0rr0 schreef:
oke, dat is logisch, als je geen enkel paard onbetrouwbaar vind dan snap ik dat je er gewoon op gaat..
maar in dit geval staat er wat je doet als je het onbetrouwbaar vind en veel mensen zeggen rustig dat ze er dan gewoon opstappen..
dat lijkt me niet echt logisch ;)

zelfs vind ik hem onbetrouwbaar dan stap ik op.
waarom omdat ik me er niet af laat gooien!
ook zo'n paard moet je kunne rijden
vind je hem onbetrouwbaar had je er nooit op moeten stappen[/quote]

haha, je bent bij deze uitgenodigd voor onze hengst.
heb je zowieso wel eens echt een moeilijk paard meegemaakt? vermoedt het niet als ik dit zo hoor.
daar stap je echt niet zo op. tenzij je graag een eind aan je leven wil maken.

hier komen handelspaarden die hebben zo'n trauma dat ze je zo kunnen doden alleen al uit paniek.
ik stap dan ook alleen op een paard als ik het vetrouw, zoniet werk ik vanaf de grond heel hard.[/quote]

ik heb moeilijke paarden meegemaakt ja
die zich om de 5 minuten achterover lieten klappen
mijn eigen pony die gewoon als een idioot ging rennen zonder rem of stuur.
ik snap dat je er rekening mee houd waar je op stapt en wanneer
en moet eerlijk zeggen ik heb nu een 3 jarige dus doe ook wat rustiger aan wegens ik niet wil dat ik niets met hem kan
maar heb het altijd met plezier gedaan en als ik geen nieuw paard had deed ik het zo weer!

ik kijk namelijk wel wat voor paard het is voor ik erop stap als je goed gelezen heb zei ik ook als je hem onbetrouwbaar vind moet je er ook nooit op stappen![/quote]
en daar klim jij als 12 jarige op. ik noem dat onverantwoord... je hebt ook ouders en vrienden. een pony die zich achterover laat klappen is levensgevaarlijk en niet zomaar voor iedereen geschikt
je zei dat je op elk paard zou klimmen, en iemand die een beetje weet van gevaarlijke paarden zegt dat niet.
mijn eigen veiligheid is van groot belang, al vind ik het nog zo geweldig om met zulke paarden te werken.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:57

ze is van 1992 dus geen 12 lijkt me ?
maar idd, het lijkt me niet veilig om gewoon maar overal op te klimmen ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:07

Haha grappig z0rr0, je bent duidelijk nog nooit een echt onbetrouwbaar paard tegen gekomen.
Hier op stal ook ruiters die nergenst moeilijk over doen, maar er zijn gewoon bepaalde paarden.. Je hoopt dat je ze nooit tegen komt, want het is zeldzaam, maar ze zijn er wel en daar wil je gewoon niet op klimmen. :n

Ik ben gewoon verstandig, een paard is het niet waard om mijn nek voor te breken. :)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:43

toch grappig hier! ik heb duidelijk gezegt als ik een paard niet vertrouw stap ik er niet op!
dus ik bekijk wel of een paard te vertrouwen is voor ik er op stap!
niet zo dat ik vrijwillen iets laat breken ofzo hoor
denk dat mensen het een beetje verkeerd begrijpen
als ik van te voren weet dat een paard levens bedreigend is ga ik er niet op zitten!!!
maar ik vind dat je niet eerst er leuk op moet stappen en vervolgens moet denken ik vind hem toch wel eng en hem op stal moet zetten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:55

En achterover klappen is niet levensgevaarlijk wou je zeggen?
Als je dat echt meemaakt met een paard lijkt me dat je er toch wel anders over denkt maar goed...

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:45

(heeel veel ervaring :D )Ik rijd nu 1 jaartje op de manege :+ Ik ben wel eens van een pony afgevallen en toen ben ik er voor de laatste 5 minuten gewoon weer opgegaan.Toen mocht ik nog niet zelf kiezen op welke pony ik wou (beginnersles) en over een paar weken zat ik weer op die pony!Hij was heel braaf!Later in de 1uursles deed die pony ook nog een andere keer heel irri (zat telkens te bokken in de hoeken).Toen heb ik even een maandje gew8 en toen ik nog een paar keer op lastigere pony's had gereden ben ik er weer opgegaan heb er 2 uur gereden zonder beugels enzven het ging super!

Bij mij hangt het helemaal van de situatie af!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:47

Ik stap er altijd weer op, desnoods alleen om een rondje te stappen. Dan leert het paard dat hij er niets mee opschiet en ik behoud mijn vertrouwen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:48

Ik stap er wel weer op. Ik zal de eerste keer wel heel zenuwachtig zijn. Zo ben ik pas van mijn pony afgevallen. Ze begon toen ik wilde aangaloperen heel hoog te bokken en te stijgeren. Ik bleef redelijk zitten alleen niet lang genoeg. Ik heb de keer daarna iemand meegevraagd met een longeerzweep. Mocht ze dan weer zo gaan doen dan kon zij haar voorwaarts drijven met de zweep, want zelf kan ik dat op dat moment niet. Ik ben dan veel te druk met blijven zitten :+ Ze gaf daarna geen kick meer, maar een paar dagen daarna had ik een cowclinic en toen was ik nog steeds zenuwachtig, omdat mijn pony heel dominant kan zijn tegen andere paarden.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:53

z0rr0 schreef:
toch grappig hier! ik heb duidelijk gezegt als ik een paard niet vertrouw stap ik er niet op!
dus ik bekijk wel of een paard te vertrouwen is voor ik er op stap!
niet zo dat ik vrijwillen iets laat breken ofzo hoor
denk dat mensen het een beetje verkeerd begrijpen
als ik van te voren weet dat een paard levens bedreigend is ga ik er niet op zitten!!!
maar ik vind dat je niet eerst er leuk op moet stappen en vervolgens moet denken ik vind hem toch wel eng en hem op stal moet zetten.

Nou inderdaad, ben het wel met je eens. Als ik een paard niet vertrouw voelt hij dat vast aan, en dan stap ik er niet op :n . Maar als ik er dus afgevallen ben vind ik wel dat ik er nog eventjes, al is het maar heel kort, er op moet voor mijn eigen gevoel. Anders word ik toch bang.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:00

Ligt aan de situatie.
Als het echt gevaarlijk wordt dan stap ik er niet meer op, ik hoef echt niet mijn nek te breken op paarden van een ander.
Over het algemeen stap ik best snel ergens weer op, maar sommige paarden stap ik echt niet (meer) op.