Stel dat je krijgt te horen dat...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Stel dat je krijgt te horen dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:18

Oke, dan denken wij daar anders over :) Mijn paard is belangrijk.. Maar mijn moeder ( ik heb nog geen kind..) is belangrijker.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:20

Mijn paard gaat écht niet weg als hij niet meer (intensief) gereden mag worden.. Al zou ik nog zo graag wedstrijden willen rijden en had ik nèt de punten voor het Z, dan hoefde hij nog niet weg. Dan zou ik alle wedstrijdambities aan de kant schuiven en er zijn voor mijn "kind".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:23

Nessah: Natuurlijk, mijn moeder is ook belangrijker dan mijn paard.
Het is een ander soort liefde, maar ik zie haar wel degelijk als mijn paardenkindje.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:26

Tja, paard is ondertussen 23, het zou kunnen gebeuren. Verkopen is absoluut niet aan de orde, maar wel is van belang wat er aan zou mankeren en wat de mogelijkheden voor haar nog zijn. Ze is niet het type "rustige oudere dame", ze houdt van actie. Als zij alleen nog maar rustig aan zou mogen doen, zou ik wel gaan overwegen of dat voor haar nog een eerlijk leven is. Zo ja, dan blijft ze gewoon tot het niet meer eerlijk dreigt te worden.
Als ik niet meer op haar kan rijden kan ik altijd nog wel een ander paard bijrijden, die van mijn vent bijvoorbeeld 8-)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:34

Tot nu toe ben ik in de omstandigheden , dat ik elk paard een goede verzorging kan bieden , ook als ik ze niet kan rijden.(mijn overleden merrie is de laatste vier jaar van haar leven niet meer bereden),k snap wel als mensen deze mogelijkheden niet hebben , de keus makenen om te stoppen met een dier.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:39

Mijn paard blijft als ik er niet meer op kan rijden! Ik vind de verzorging vele malen leuker, en rijden is voor mij maar een bijzaak. Ik zou haar om die reden nooit weg kunnen doen!

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:42

Nooit meer op haar kunnen rijden zou voor mij nooit een optie kunnen zijn om haar daarom weg te doen..
ze hoort bij ons gezin en het rijden staat niet op de eerste plek, tenminste niet bij mij.
Ik vind de dingen erom heen net zo leuk als rijden, en daar ben ik langer mee bezig dan dat ene uurtje rijden per dag ;)

Oké rijden is leuk, maar ik kan uren naar haar staren als in de wei staat, heerlijk met haar wandelen, genieten van een borstelbeurt en haar stalletje op orde houden. En niet te vergeten de heerlijke knuffel en massages die ik van haar krijg.

Maar zoals ik al zei, rijden is niet het belangrijkste voor mij, als in de sport wilt, of meer wilt van een paard en niet de financiële mogelijkheid hebt om een "grasmaaier" te onderhouden samen met een paard dat wel kan rijden. Dan kan ik me voorstellen dat je een goed pensioen plekje zoekt waar beide zich goed bij voelen.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:48

Ik wil graag nu de springsport in, dus mijn paard gaat ook weg nu :j
Ben daar niet zo heel moeilijk in..
Nu kan iemand anders genieten van hem , zoals ik eerder deed..
Ik gun het hem ook niet als ik niet meer het volle plezier er in heb..

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:16

Ik rij nu eigenlijk alleen nog maar rustige buitenritjes :D
Niet omdat hij met pension is, maar ik vind hem persoonlijk nog te jong om er meer mee te doen (4,5, Tinker, laatbloeier).
Hij staat inmiddels ook al een maand 'stil' (wel 24/7 in paddock) wegens gladheid etc, ik vind het allemaal prima, en hij ook :) Nee hoor, heb 'm lekker voor de lol....af en toe een beetje hobbelen, tutten, etc. Werkt prima voor ons.
Maar kan me voorstellen dat dat voor iedereen anders is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:52

Mijn verzorgpony is dampig, op het moment dat ik het hoorde vond ik het niet eens zo erg dat ik niet meer intensief kon rijden. Vond het wel belangrijk dat hij beter werd, en hij was toen al mijn grote vriendje, dus weggaan was wel het laatste wat ik zou doen! Nu hij er vanaf is rijden we gewoon lekker buiten en af en toe in de bak, ik vind het wel goed zo :)

xWelsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:49

mijn paard zou zeker niet weggaan!
ik verzorgde eerst ook een paardje en die werd te oud om te rijden
hebben daarna nog een superleuke tijd gehad(net zo leuk als toen we met der reden),
stal ligt dichtbij strand, bos en parkjes dus we konden overal heen. we hebben heel veel gewandeld en
begonnen met der te longeren(kon ze niet..).
helaas verzorg ik haar niet meer, maar mis nog elke dag de leuke dingen die we deden

angel29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:52

ja het blijft moeilijk ik heb ook dit probleem met mijn paard. En ik zit al maanden te dubben wat nou de beste oplossing is. |(
Ik heb geen wedstrijdintenties verder hoor, puur recreatief. Ik heb haar sinds juni, en het is een miskoop geweest. Echt balen maar het is me eigen stomme schuld.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:58

KoudbloedKim schreef:
Nessah: Natuurlijk, mijn moeder is ook belangrijker dan mijn paard.
Het is een ander soort liefde, maar ik zie haar wel degelijk als mijn paardenkindje.

Haha, dat zeg ik ook altijd van mijn Friesje hoor, dat is mijn vierde (ik heb drie dochters) kind. Als haar wat gebeurd, waardoor ze niet meer gereden kan worden, blijft ze gewoon hier, tot haar dood.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 20:22

queens schreef:
ja het blijft moeilijk ik heb ook dit probleem met mijn paard. En ik zit al maanden te dubben wat nou de beste oplossing is. |(
Ik heb geen wedstrijdintenties verder hoor, puur recreatief. Ik heb haar sinds juni, en het is een miskoop geweest. Echt balen maar het is me eigen stomme schuld.

Miskoop in welke zin? Echt te "weinig" kunnen dan de bedoeling was of de klik is er niet?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:29

Als een paard wat in mijn bezit is en kreupel raakt of wat dan ook en dat het ook in mijn bezit is gebeurd, dan verkoop ik het niet, maar zorg ik er gewoon voor tot aan de dood.

Want het rijden is voor mij niet belangrijk, er zijn meer leuke dingen wat je ook met je paard kan doen, zoals poetsen, tutten en ermee gaan wandelen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:30

Ja dit probleem heb ik dus. ;(
Poownie zal nooit meer intensief kunnen werken sinds een jaar of 2, alleen nog een klein beetje recreatief.
It sucks, but I've to deal with it!

Het heeft me zoveel verdriet gedaan, nu nog steeds trouwens, maar hé ik ben alleen blij dat ik hem nog heb!
Mijn pony is alles voor mij, en ja ik heb mijn pony boven mijn vader gekozen, daar verder niets over.
Ik heb hem nu bijna 10 jaar, en hij zal nooit weggaan, nooit!
Ja totdat hij echt helemaal op is!

Mijn moeder heeft 1x voorgesteld om hem in te laten slapen, omdat ze weet dat ik het rijden mis, maar we niet nog een pony kunnen nemen (geen plek), maar dat schoot een beetje in het verkeerde keelgat en heb 3 dagen lopen huilen :)) Gebeurt dus niet, hij staat prima nu en dat zal hij ook altijd blijven!

elvirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:57

Ik heb ook een pony verkocht die niet meer geschikt was om te rijden.
Gelukkig is hij bij een lieve nieuwe baas gekomen waar hij prima verzorgd wordt, dit sust mijn geweten maar toch.........

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:02

Ik heb er zelfs 2 staan...
Oke, het zijn shetjes maar toch. De ene kan niet (intensief) bereden worden i.v.m. haar ademhaling en de andere heeft een scheef gegroeid ruggetje.

Maar als mij haflinger niet meer intensief gereden kan worden, dan hou ik haar wel. Ik zou haar dan alsnog niet weg kunnen doen, ik ben veel te gehecht aan haar.

Ik zou zeggen: Ik ben haar dankbaar voor de leuke tijd die we hadden toen we nog intensief konden rijden en ik hoop het net zo leuk te krijgen zonder rijden.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:10

dat ligt er bij mij aan welk paard/pony het is.

Melody gaat echt nooit weg, al kan ze nooit meer gereden worden. Maar dan moet ze geen pijn hebben en wel gelukkig zijn met haar 'vroegtijdige' pensioen.

Tja en de rest gaat gewoon weg, heb er wel een goeie band mee maar echt niet zo'n band die ik met melody heb. Ik houd van ze alle 4 maar Melody heb ik al vrij lang (6-7 jaar alweer ondertussen) en heb ik veel dingen meegemaakt & gedaan. Ik zou echt kapot gaan als ze er niet meer is..

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:12

Bij mijn pony kreeg ik 7 jaar geleden te horen dat ze hoefkatrolonsteking heeft aan beide voorbenen, dus dat ze misschien nooit meer goed gereden kon worden. Ze staat nu heerlijk van haar oude dag te genieten in de wei, icm medicijnen gaat dat prima. Begin reden we 2x in de week, nu nog 1x in de week een rustig buitenritje. Zou haar ook om deze reden niet weg doen.

Omdat ik het rijden wel erg begon te missen hebben we een 2 jarig paard erbij gekocht. We staan op een goedkoper stalletje en daarom kan dat wel :)

Mocht het financieel iets niet goed gaan denk ik ook dat het jongere paard weg gaat, omdat het oudere paard vermoedelijk bij de slacht terecht komt, en dat is ze niet waard!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:16

ik huur een pony maar als ik die pony niet meer intensief zou kunnen rijden weet ik zeker dat de eigenaresse haar weg zou doen.
Ik zou het vreselijk vinden want ik hou echt superveel van haar maar ik zou het trainen en de wedstrijden veel te erg missen. en het heeft dan ook geen nut meer eigenlijk, kan ze net zo goed als gezelschapspaardje bij iemand anders staan ;)
we hebben hier wel een oudje staan van 41 die heeft de eigenaresse al haar hele leven, ze was erbij met de geboorte en die gaat uiteraard nooit meer weg.(denk ook niet dat dat zou lukken ookal ziet ze er nog geweldig uit)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:16

Nog een 3e profiteur op stal hebben :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:17

Mijn paard gaat pas weg als ze bij mij geen paardwaardig bestaan meer kan leiden. Als ik haar niet kan geven wat ze nodig heeft, of als ze ongeneeselijke pijn heeft bijvoorbeeld. Verder heb ik geen redenen om afstand te doen van mijn paard.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:18

Die van mij gaat nevernooit weg!!
Desnoods neem ik een veulen van dr, en als dat niet kan mag ze de rest van haar tijd lekker doorbrengen als recreatiepaard op een weiland.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:23

Ligt er aan, als het een merrie is en ze heeft niks erfelijks, dan kan ze nog voor de fokt (weg)gaan.
Maar als het een ruin is, dan gaat hij naar de slacht of naar een goed tehuis waar hij lekker in de wei mag.

Ik ben echt van het rijden/fokken met mijn paarden, verzorg ze ook goed maar als ze daar ongeschikt voor zijn dan heb ik er niks aan, want ik wil me niet scheel betalen aan paarden waar IK niks aan heb/niet leuk vind...