Fijn!Om zo'n verhaal over jezelf te lezen!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:10

Ik heb het hele verhaal ook even doorgelezen, maar vindt dat Suuz zich netjes heeft gehouden.
Ik begrijp wel goed dat het voor Janna niet fijn is om zoiets terug te lezen, maar in mijn ogen zijn er op een discrete manier teleurstellingen geuit.
Ik hoop dat jullie hier onder elkaar uitkomen.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:04

Ik ben het helemaal met Billy eens, die e-mail op internet zetten had ze niet moeten doen, maar voor de rest heeft ze volgens mij niets kwetsends geschreven. En je wist dat ze nog niet zo lang rijdt en dat ze dus begeleiding nodig heeft (lijk mij). Als ik jou was had ik het gewoon gelaten, nu kan iedereen meegenieten Lips are sealed

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:12

E-mail vind ik beetje prive om inderdaad erop te zetten maar kan verder ook niks verkeerds vinden in de berichten ...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 13:30

Het gaat er om dat ze halve waarheden vertelde.
Ik heb gewoon altijd netjes gehouden.
Maar blijkbaar ben ik raar en onbetrouwbaar. Zo komt het over.
Als ik zo verschrikkelijk was had ze gewoon zelf moeten stoppen.

En inderdaad ik had het beter kunnen laten. Maar ik vind het gewoon niet eerlijk en wil dus ook MIJN kant van het verhaal kwijt.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 16:56

Op de email na vind ik het ook allemaal nog wel meevallen... Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld... de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik vind niet dat Suuz echt erge dingen gezegd heeft. Ze wilde gewoon haar verhaal kwijt zoals jij dat nu ook doet op bokt Janneke.

Ik begrijp Janneke's kant van het verhaal ook wel weer want ik heb zelf ook zulk soort problemen met mijn ex bijrijdster gehad. Ik ben ook erg voorzichtig met mijn paard omdat hij mij 'alles' is. Mijn bijrijdsters mogen niet buiten met hem rijden. Ik denk wel dat Suuz haar best gedaan heeft maar dat het gewoon niet klikte tussen Suuz en Janneke en ik denk dat Janneke's vertrouwen in Suuz beschaamd is nadat ze haar moeder en broertje op Chinouc heeft laten rijden. Ik zou ook boos zijn geworden hoor... Ik denk dat jullie dit verhaal beter kunnen afsluiten en beiden verder gaan met je leven. Dit is toch geen reden meer voor ruzie want Suuz verzorgd Chinouc niet meer... zet het gewoon van jullie af.

Mijn ex bijrijdster heeft ook tegen mensen gezegd dat ze gestopt is omdat het niet klikte tussen mij en haar.. ze vergat te vertellen dat het niet klikte tussen haar en mijn paard en dat Omar haar een blauw oog heeft geslagen tijdens het rijden... ze leerde hem rengalop in de bak e.d. en hij begon te steigeren bij haar terwijl hij dat nog nooit heeft gedaan (ook niet bij vorige eigenaar). Ik heb besloten om het lekker zo te laten.. lekker belangrijk toch wat zij zegt. Ik weet de waarheid en sta hierboven.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:11

Kan me wel voorstellen dat het niet zo leuk is om zoiets over jezelf te lezen. Ik ben zelf wel extreem voorzichtig met mijn pony (maar heb daar ook wel alle reden toe) en vertel dat ook meteen duidelijk aan een eventuele bijrijd(st)er. Ik zeg altijd meteen dat ik verschrikkelijk voorzichtig ben en dat het echt op mijn manier moet en dat ze les mogen nemen, maar dan alleen bij dezelfde instructrice. Heb zoiets van graag of niet, maar ben wel duidelijk. Ik zou ook een rolberoerte krijgen als mijn bijrijdster beginners op mijn pony liet rijden. Is in het verleden 1 keer gebeurd en toen ik dat hoorde was het ook meteen afgelopen. Vind dat je wat dat betreft nog netjes bent geweest.

Ik weet natuurlijk ook niet hoe het allemaal precies gegaan is, maar ik vind wat Suuz schrijft niet supernegatief. Ze had het alleen misschien beter ook tegen jou persoonlijk kunnen zeggen. De emails openbaar zetten was idd niet zo heel netjes, maar misschien heeft zij ook niet meer zo heel goed erover nagedacht omdat ze zo verdrietig was over Chinouc.

Maar aangezien ze Chinouc nu niet meer doet zou ik zeggen ... let it be, sluit het af, beiden.

Vond trouwens dat sommige mensen op die andere site (en dan bedoel ik niet Suuz) wel erg raar deden over eigenaren. Zo werd er iets gezegd van "het zal wel zo iemand zijn die haar paard ziet als kindje en er overbezorgd mee is" oid. Wellicht zouden mensen dat ook over mij kunnen zeggen, maar ik ben liever overbezorgd dan dat er wat met mijn pony gebeurd. Ik heb zowiezo al een brekebeen. Blijkbaar snapt zo iemand niet wat een verantwoordelijkheid een eigen paard met zich meebrengt. Maar goed, dit is misschien meer iets om op die site zelf tegen de betreffende persoon te reageren.

Emeandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:47

Ik ben blij dat er nog mensen zijn die me (een beetje) begrijpen. Het is inderdaad zo dat ik het gewoon verteld heb zoals ik het aan vriendinnen aan de telefoon zou vertellen.
En ik snap best dat Janneke het erg vond om te lezen. Maar aan de andere kant: als zij iets aan vriendinnen verteld over mij wat niet zo aardig is, weet ik dat toch ook niet? Nu staat het bij mij toevallig zwart op wit, ja helaas.

Haar vriend heeft me op mijn werk gebeld om me te vragen waar ik in vredesnaam mee bezig dacht te zijn. Omdat ik bezig was met een behandeling heb ik er niet op kunnen reageren. Vond het niet netjes van hem dat hij me er op mijn werk mee stoorde. Maar nu belt hij me vanavond terug en praat ik met hem. Ben toch blij dat er genoeg mensen zijn die mijn kant van het verhaal wel kunnen zien. Ik zie namelijk heel erg tegen het gesprek op, terwijl ik naar mijn idee niks ergs gedaan heb.

Groetjes

Suuzzz

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:57

Ik vind er totaal niks bijzonders aan! Het feit dat je al zelf zei dat het voor jou nooit goed genoeg is lijkt me al voldoende. Niet dat ik andes ben maar ik besluit ook niet om een bijrijder te nemen of een verzorger omdat ik WEET dat het nooit goed is zoals ik het wil ook al doet degene het wel goed.

Nee ze heeft het allemaal prima gehouden, misschien wil je zelf wel niet onder ogen zien dat het de waarheid is die ze schrijft.

Dat ze haar familie mee neemtdat had je kunnen melden of gewoon kunnen bespreken en het was haar wel duidelijkd at je dat niet meer wilde. En dat uitproberen........lijkt me dat elk paad dat doet op den duur als er een minder ervaren ruiter opzit.

Ik denk dat je of je eisen bij moet stellen of gewoon geen bijrijder moet nemen als je niet met de verschillende methodes en dingen om kan gaan.

Sorry als het wat banketstaaf overkomt.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:29

Ik heb net een stukje gelezen en ik vind het niet normaal, dat doe je toch niet.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:43

echt een typische ruzie voor eigenaar en bijrijder, niet erg slm om dat over internet uit te vechten
succes, beide!

Emeandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 20:24

Nou, bij deze bied ik mijn verontschuldigingen aan voor het feit dat ik de naam van Janneke twee keer genoemd heb op dat forum. (heb net even uitgezocht hoe vaak ik dat gedaan heb, dus weet het exact) Het is voor haar inderdaad niet zo leuk om zoiets te lezen als je er met je naam in staat. Ik heb haar heel consequent verder 'eigenaar' genoemd dus vind ik het nog steeds niet verkeerd dat ik erover gepraat heb op internet. Ik wilde gewoon mijn verhaal kwijt.

Dus Janneke: mijn excuses (hier heb je Geert voor te danken) en ik hoop dat we dit nu kunnen laten rusten.

HugoBoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 20:27

En hier sluit ik me helemaal bij aan (ook namens Janneke)

We vinden het nog steeds jammer dat het allemaal zo gelopen is maar en we laten het nu zeker rusten!

Groeten Janneke en Geert