Net de DB gebeld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:39

Pfff, klinkt als een manege eigenaar die weet wat ie doet (niet dus). Misschien vindt de DB de toestanden daar sowieso niet acceptabel en krijgt de manege eigenaar ook nog op zijn flikker?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 12:40

ik hoop het. iedereen spreekt schande over het paard, maar niemand durft actie te ondernemen. Ze houden allemaal de hand boven het hoofd van de manege eigenaar, omdat hij ook fout zit. Ok, hij hoeft het beest niet te voeren oid, maar hioj had wel allang achter de eigenaresse aan kunnen gaan en deze aanspreken op haar gedrag en op de kosten die ze heeft gemaakt. MAar dat is dus niet gebeurd

Charlie_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:45

Jammer he dat het zo moet gaan...Allemaal ten koste van de paarden.. |(
Snap inderdaad dan ook niet dat een een manege begint, als je niet eens voor ze wil zorgen.
Sommige mensen zien ze nog steeds als levende geldmolen, alleen dat levend word vergeten zodra er geld betaald moet worden. Eigenlijk zou ie zelf eens op een veldbed zonder water en brood zonder deken in de stal moeten slapen, kijken of er dan iets verandert..Ijdele hoop zeker... :+

Echt waar hoor petje af voor je! Hoop dat je het paardje toegewezen krijgt, al is het alleen maar dat ie dan toch fatsoenlijk verzorgd word! +:)+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:48

Triest, dat er zulke mensen zijn van zowel de eigenaresse van het paard als de stalhouder. Je kan een paard toch ook niet overslaan met voeren? Het paardje zal je hulp hard nodig hebben en ik hoop heel erg dat jij verder zorg mag dragen voor het beestje!

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:50

Als een diertje in pension staat zou ik voordat ik melding bij de DB ga doen, eerst gaan praten met de stalhouder en aangeven dat ik overweeg een melding te gaan doen.

Misschien dat je in zo'n gesprek samen oplossingen voor het diertje kan bedenken. Zoniet, dan zeg je dat je het geval gaat melden bij de DB.

Ik kan me voorstellen dat die staleigenaar zich nu gepasseerd voelt.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:53

Wat sneu voor het paard zeg, andere worden gevoerd en dat paard staat te kijken, vind het ook niet normaal van de eigenaresse dat ze het paard gewoon laat verkommeren, en ook van de stalhouder kan ik er niet bij.
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om dat dier zonder zorg te laten staan.
Ik hoop echt dat je wat voor elkaar krijgt.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:54

Winnie_Smit schreef:
Als een diertje in pension staat zou ik voordat ik melding bij de DB ga doen, eerst gaan praten met de stalhouder en aangeven dat ik overweeg een melding te gaan doen.

Misschien dat je in zo'n gesprek samen oplossingen voor het diertje kan bedenken. Zoniet, dan zeg je dat je het geval gaat melden bij de DB.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Dat is dan heel jammer dat de eigenaar zich gepasseerd voelt. Ik neem aan dat hij ook wel van de situatie op de hoogte was gezien het feit dat ie al 3 maanden geen geld van de dame krijgt.

Had ie dus drie maanden de tijd in te grijpen. Maar dat was kennelijk te veel moeite?

Dan moet ie ook nu niet zeuren als er iemand opstaat die wél aktie onderneemt.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:56

Winnie_Smit schreef:

Oh, meneer heeft gevoelens? Dan had ie het paard niet moeten laten verhongeren. Hij heeft het zelf (mede) veroorzaakt.
Wat ik niet snap is dat er niet iemand naar de eigenaar vh paard toe gaat om met haar te praten als ze haar telefoon niet opneemt. Haar adres is toch wel bekend? Desnoods op haar werk/school langsgaan.

Goed dat je in elk geval gebeld hebt met de DB, TS! +:)+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:56

Wij hebben dit ook eens gehad. Was een bonte hengst van een jaar of 3 en die stond op dezelfde pensionstalling als ik en een vriendin van me. In het begin kwam die dame wel heel even langs, maar vervolgens helemaal niet meer. Het paard was mager en hij was aan de diarree.

Mijn vriendin en ik konden het niet aanzien en toen hebben we ook zijn box uitgemest en het paard naar buiten gelaten, anders stond hij maar binnen.. echt zo sneu!

We hebben wel die eigenaresse opgebeld, maar dan werd er opgehangen zodra je zei wie je was. Er werd ook niet betaald.

We hebben de DB gebeld, maar die deden ook niet zoveel. Het was nog niet te erg, maar dat kwam voornamelijk doordat wij ervoor zorgden.

Ik weet niet meer hoe het meisje heette (ze had wel een wijnvlek in het gezicht, wat best opvalt natuurlijk) en de pensionstalling was ook in Tilburg, waar ik toendertijd woonde.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:57

Getverdemme is zo sowieso nooit op zo'n stal gaan staan......

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:59

Prisca schreef:
lonnie schreef:
Toch even hier melden,

Ik heb net de Dierenbescherming ingeschakeld voor het volgende:

Ik heb de manege eigenaar ingelicht van mijn melding, en die leek niet zo blij. Waarschijnlijk wilde hij gewoon afwachten totdat de eigenaresse zoveel schuld bij hem heeft, dat hij het paard kan opeisen. Echt walgelijk. Ik vind dat hij allang in had moeten grijpen als een paard er zo bij staat op zijn stal. Hij is te beroerd om het beest hooi of stro te geven of af en toe los te laten, maar zal wel als eerste klaar staan als het paard naar een ander gaat.

Ik hoop in ieder geval dat er snel iets aan gedaan wordt. Ik ben in staat om het paard daar vandaag nog weg te halen, maar daar heb je zo weinig aan zonder toestemming

Begrijpelijk....hij krijgt de db op zijn dak en wordt er verwacht dat hij in eerste instantie voor het dier gaat zorgen. Terwijl hij nog geen cent ontvangen heeft. Er komt dan een melding in het nieuws en dat zal misschien toch ten koste van zijn naam gaan.

Vele stallen hangen een slot aan de stal als de betreffende persoon niet betaald (en terecht). beestje kan er dan alleen nog uit met toestemming en zal minimaal voer krijgen.

Opmerking als: manege eigenaren zien alleen maar euro tekens zijn vrij kort door de bocht. Ben benieuwd of jij het leuk zou vinden als je baas minder geld of niets naar je overmaakt?. vele stallen hebben echt het geld hard nodig om rond te komen. Hobby is het voor de meeste niet meer maar echt inkomsten.

Ben benieuwd of er meer van dit soort gevallen gaan komen hoe hoger de werkloosheid wordt. en of dat dieren dan maar gewoon in een weiland worden gezet.

en toch is de staleigenaar verplicht om voor het dier te zorgen,hoe vervelend ook ,stel dat je een stal vol van deze gevallen hebt...
volgens mij is hij dat voor de wet verplicht..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:59

lonnie schreef:
nou een beetje hooi zal heus niet uitmaken en loszetten kost al helemaal niks. Een slot erop gebeurt hier niet, ze wachten hier gewoon net zo lang tot ze het beest op kunnen eisen. Hij had de eigenaresse toch al na 1 maand niet betalen kunnen bellen? Maar nee, hij zit niet eens achter zijn geld aan. Hij wacht gewoon rustig af op weer een goedkoop manegepaard

hahahah ik zie zelden een manege/stal houder met een paard van iemand anders lopen.....Denk je nu werkelijk dat hij dat beest eruit gaat halen?. Als er dan wat gebeurt heb je echt problemen.

Als het een goed beest is zo lang de moeite waard. Dat wachten interesseerd ze echt weinig. De meeste penny meisjes snappen niet dat het bij deze mensen om geld gaat en niet om het dier. Hij zal het heus wel in de gaten houden en aktie ondernemen als het echt nodig is. Maar hij gaat dat echt niet iedere snotneus die op stal komt en begint te janken bij stal dit melden.

Misschien doet hij wel genoeg maar op het moment dat jullie er niet zijn ze doen namelijk de meeste stalhouders het. Die willen geen pottenkijkers.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:05

JaneJansen schreef:
Wat ik niet snap is dat er niet iemand naar de eigenaar vh paard toe gaat om met haar te praten als ze haar telefoon niet opneemt. Haar adres is toch wel bekend? Desnoods op haar werk/school langsgaan.

al geprobeerd. Of ze is niet thuis, of ze is wel thuis en doet simpelweg de deur niet open. Dat is gisteravond nog voor het laatst geprobeerd. Je ziet dr aan tafel zitten, je belt aan, vervolgens loopt ze weg en weigert de deur open te doen....

Ik stuur haar vandaag een brief, die ze dus morgen krijgt, waarin staat dat ik de db heb gebeld en dat ze contact met me op wil nemen als ze dr paard aan me wil verkopen. Als ze dat niet wil, moeten we maar afwachten wat de db zegt. Ik heb weinig hoop, want toen ik net terugbelde, vertelde de mevrouw me, dat we het paard eigenlijk helemaal geen eten mogen geven, want als het paard er nog goed uitziet, kunnen ze niks doen. in wat voor omstandigheden ze ook staat. Ook het feit dat ze al 3 maanden op bakzand op stal staat, is niet verboden helaas

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:05

tita schreef:

ow heb je je paard bij je thuis staan?. Zijn er maar heeeeel weinig die het niet doen. Ze zeggen wat anders.

- Ze zullen heus wel wat geven en beest in leven houden. Ze willen ook geen slechte naam. Water hebben ze in ieder geval. Een handje voer/hooi/stro is zat op dat moment daar gaan ze niet dood aan. Meeste paarden op een stal worden toch overvoerd.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:08

Oh wat naar Lonnie.....madam heeft het dus donders goed door!! Waarom verkoopt ze het paard niet dan? Dan is ze er toch ook vanaf?
Kun je mss een A4t'je op haar raam plakken met IK WIL HET PAARD VAN JE KOPEN, met een prijs en tel. nr erbij? Lekker subtiel 8-)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:08

je zou toch de neiging hebben om een baksteen met een briefje eraan door het raam te gooien?
deze persoon zit ws zo diep in de sh.. dat struisvogelen de enige manier is om de dagen door te komen.
en dit is idd de werkwijze van de db, dak boven het hoofd liefdadigheid voert? ja ? geen probleem,dus geen aktie

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:09

Prisca schreef:
lonnie schreef:
nou een beetje hooi zal heus niet uitmaken en loszetten kost al helemaal niks. Een slot erop gebeurt hier niet, ze wachten hier gewoon net zo lang tot ze het beest op kunnen eisen. Hij had de eigenaresse toch al na 1 maand niet betalen kunnen bellen? Maar nee, hij zit niet eens achter zijn geld aan. Hij wacht gewoon rustig af op weer een goedkoop manegepaard

hahahah ik zie zelden een manege/stal houder met een paard van iemand anders lopen.....Denk je nu werkelijk dat hij dat beest eruit gaat halen?. Als er dan wat gebeurt heb je echt problemen.

Als het een goed beest is zo lang de moeite waard. Dat wachten interesseerd ze echt weinig. De meeste penny meisjes snappen niet dat het bij deze mensen om geld gaat en niet om het dier. Hij zal het heus wel in de gaten houden en aktie ondernemen als het echt nodig is. Maar hij gaat dat echt niet iedere snotneus die op stal komt en begint te janken bij stal dit melden.

Misschien doet hij wel genoeg maar op het moment dat jullie er niet zijn ze doen namelijk de meeste stalhouders het. Die willen geen pottenkijkers.

sorry hoor, maar ik ben geen pennymeisje, ik ben 24 jaar, heb 4 paarden en wij zijn ook opvangadres voor de dierenbescherming. zoalng jij de staleigenaar niet kent, en niet ziet hoe zelfs zijn eigen beesten erbij staan, lijkt het me niet dat je dat vanachter je computer kunt beoordelen. Aangezien er in de tijd dat ik daar stond meer van zulke gevallen waren, weet ik wel zeker dat hij er niks aan doet. Hij onderneemt geen actie wanneer nodig, al zakt het paard morgen in elkaar dan interesseert hem dit nog niks.

Vorige geval was een pony van een meisje. Die heeft een half jaar lang buiten gelopen (dat gelukkig wel) op een kale wei tussen het jakobskruid. MAnege eigenaar heeft niks gedaan. Op een gegeven moment was de pony zo ingevallen, dat de ribben en rugenwervel te zien waren. Toen pas heeft de eigenaar ingegrepen, omdat toen de schuld zo hoog was dat hij de pony kon vorderen. Wat beek? Pony was nog drachtig ook! En kon meteen de manegelessen in

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:11

Prisca schreef:
tita schreef:

ow heb je je paard bij je thuis staan?. Zijn er maar heeeeel weinig die het niet doen. Ze zeggen wat anders.

- Ze zullen heus wel wat geven en beest in leven houden. Ze willen ook geen slechte naam. Water hebben ze in ieder geval. Een handje voer/hooi/stro is zat op dat moment daar gaan ze niet dood aan. Meeste paarden op een stal worden toch overvoerd.

water hebben ze niet, het vriest dus de leidingen zijn afgesloten. En overvoeren en niks voeren zit nogal wat verschil tussen. En ne, ze geven niks om het beest in leven te houden, dat doen de rest van de pesnionklanten. Hij zegt letterlijk: ik voer niks, want ik moet winst maken. Bovendien wilde pensionklant laatst stro van m kopen voor in de stal bij het beest, en dat mocht ook niet.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:13

Mss is het handig de uitspraken van de manegehouder ook even te melden aan de DB.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:14

JaneJansen schreef:
Winnie_Smit schreef:

Oh, meneer heeft gevoelens? Dan had ie het paard niet moeten laten verhongeren. Hij heeft het zelf (mede) veroorzaakt.

Omgang met mensen vraagt andere vaardigheden dan omgang met paarden...

Eerst horen wat de stalhouder er over te zeggen heeft. Misschien laat hij hierover niets los, misschien vind hij het prima dat TS het paardje opvangt, misschien probeert hij TS aan het lijntje te houden. Dan kan je alsnog als drukmiddel zeggen dat je de DB gaat inlichten.

Eerst alle betrokkenen horen en het zelf proberen op te lossen, dan pas de "kliklijn" bellen. Dan is je melding vollediger.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:16

aan de andere kant; als je als staleigenaar maar elk paard moet gaan onderhouden waar niet voor betaald wordt... :roll: dat kan ie toch ook niet maken? maarja, weet iemand wie die eigenaresse is? Ultimatum stellen, dan wordt er betaald, anders moet ze em maar in dr tuin zetten ofzo (ze zal toch wel ouders met enig fatsoen hebben?)
Vind het persoonlijk een beetje cru dat de stalhouder nu als "schuldige" wordt aangewezen, natuurlijk is het niet "netjes" dat dat paard er nu al drie vier maanden staat zonder dat iemand iets doet, maar als hij er eenmaal aan toegeeft, gaan er vast meer mensen dit soort rotgeintjes proberen.. :Z

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:19

JaneJansen schreef:
Mss is het handig de uitspraken van de manegehouder ook even te melden aan de DB.

heb ik net idd gedaan

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:20

stalhouder hoeft er ook niks aan te doen, maar dan niet tegen de db zeggen dat hij dat wél doet.

Het enige dat ik vind dat hij moet doen, is de eigenaresse een ultimatum stellen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:30

Prisca schreef:
tita schreef:

Nee nog niet :D ik sta op een pensionstal waar alles wordt gedaan 6x daags voer en gemest en tuurlijk het is bij ons ook niet altijd fair en volgens de regels vandaar dat ik dit jaar ook weg ga ondanks ik er 11 jaar hebt gestaan

Maar ik bedoel meer het feit dat je zelf voor al je spullen moet zorgen en dat de eigenaar niet is begaan met lot van de paarden.
Dat gebeurd niet bij ons, als iemand niet betaalt krijg het paard gewoon voer.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:34

Dat klinkt alsof de eigenaresse flinke problemen heeft… sneu voor het paard, daar moet inderdaad wat aan gedaan worden. Maar misschien ook een goed idee om te proberen bij die eigenaresse binnen te komen? Misschien heeft ze wel hulp nodig, iemand zei al iets over struisvogelen, het is moeilijk om daar uit te komen als je echt in de penarie zit.
Iemand anders die ze niet kent (dus niet van stal) bij haar huis aan laten bellen, wachten tot ze opendoet en dan zelf naar voren komen ofzo? Eerst een onbekend nummer laten bellen, als ze opneemt weet je dat ze thuis is.