Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Winnie_Smit schreef:Als een diertje in pension staat zou ik voordat ik melding bij de DB ga doen, eerst gaan praten met de stalhouder en aangeven dat ik overweeg een melding te gaan doen.
Misschien dat je in zo'n gesprek samen oplossingen voor het diertje kan bedenken. Zoniet, dan zeg je dat je het geval gaat melden bij de DB.
Ik kan me voorstellen dat die staleigenaar zich nu gepasseerd voelt.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Winnie_Smit schreef:Ik kan me voorstellen dat die staleigenaar zich nu gepasseerd voelt.
Prisca schreef:lonnie schreef:Toch even hier melden,
Ik heb net de Dierenbescherming ingeschakeld voor het volgende:
Ik heb de manege eigenaar ingelicht van mijn melding, en die leek niet zo blij. Waarschijnlijk wilde hij gewoon afwachten totdat de eigenaresse zoveel schuld bij hem heeft, dat hij het paard kan opeisen. Echt walgelijk. Ik vind dat hij allang in had moeten grijpen als een paard er zo bij staat op zijn stal. Hij is te beroerd om het beest hooi of stro te geven of af en toe los te laten, maar zal wel als eerste klaar staan als het paard naar een ander gaat.
Ik hoop in ieder geval dat er snel iets aan gedaan wordt. Ik ben in staat om het paard daar vandaag nog weg te halen, maar daar heb je zo weinig aan zonder toestemming
Begrijpelijk....hij krijgt de db op zijn dak en wordt er verwacht dat hij in eerste instantie voor het dier gaat zorgen. Terwijl hij nog geen cent ontvangen heeft. Er komt dan een melding in het nieuws en dat zal misschien toch ten koste van zijn naam gaan.
Vele stallen hangen een slot aan de stal als de betreffende persoon niet betaald (en terecht). beestje kan er dan alleen nog uit met toestemming en zal minimaal voer krijgen.
Opmerking als: manege eigenaren zien alleen maar euro tekens zijn vrij kort door de bocht. Ben benieuwd of jij het leuk zou vinden als je baas minder geld of niets naar je overmaakt?. vele stallen hebben echt het geld hard nodig om rond te komen. Hobby is het voor de meeste niet meer maar echt inkomsten.
Ben benieuwd of er meer van dit soort gevallen gaan komen hoe hoger de werkloosheid wordt. en of dat dieren dan maar gewoon in een weiland worden gezet.
lonnie schreef:nou een beetje hooi zal heus niet uitmaken en loszetten kost al helemaal niks. Een slot erop gebeurt hier niet, ze wachten hier gewoon net zo lang tot ze het beest op kunnen eisen. Hij had de eigenaresse toch al na 1 maand niet betalen kunnen bellen? Maar nee, hij zit niet eens achter zijn geld aan. Hij wacht gewoon rustig af op weer een goedkoop manegepaard
JaneJansen schreef:Wat ik niet snap is dat er niet iemand naar de eigenaar vh paard toe gaat om met haar te praten als ze haar telefoon niet opneemt. Haar adres is toch wel bekend? Desnoods op haar werk/school langsgaan.
tita schreef:Getverdemme is zo sowieso nooit op zo'n stal gaan staan......
Prisca schreef:lonnie schreef:nou een beetje hooi zal heus niet uitmaken en loszetten kost al helemaal niks. Een slot erop gebeurt hier niet, ze wachten hier gewoon net zo lang tot ze het beest op kunnen eisen. Hij had de eigenaresse toch al na 1 maand niet betalen kunnen bellen? Maar nee, hij zit niet eens achter zijn geld aan. Hij wacht gewoon rustig af op weer een goedkoop manegepaard
hahahah ik zie zelden een manege/stal houder met een paard van iemand anders lopen.....Denk je nu werkelijk dat hij dat beest eruit gaat halen?. Als er dan wat gebeurt heb je echt problemen.
Als het een goed beest is zo lang de moeite waard. Dat wachten interesseerd ze echt weinig. De meeste penny meisjes snappen niet dat het bij deze mensen om geld gaat en niet om het dier. Hij zal het heus wel in de gaten houden en aktie ondernemen als het echt nodig is. Maar hij gaat dat echt niet iedere snotneus die op stal komt en begint te janken bij stal dit melden.
Misschien doet hij wel genoeg maar op het moment dat jullie er niet zijn ze doen namelijk de meeste stalhouders het. Die willen geen pottenkijkers.
Prisca schreef:tita schreef:Getverdemme is zo sowieso nooit op zo'n stal gaan staan......
ow heb je je paard bij je thuis staan?. Zijn er maar heeeeel weinig die het niet doen. Ze zeggen wat anders.
- Ze zullen heus wel wat geven en beest in leven houden. Ze willen ook geen slechte naam. Water hebben ze in ieder geval. Een handje voer/hooi/stro is zat op dat moment daar gaan ze niet dood aan. Meeste paarden op een stal worden toch overvoerd.
JaneJansen schreef:Winnie_Smit schreef:Ik kan me voorstellen dat die staleigenaar zich nu gepasseerd voelt.
Oh, meneer heeft gevoelens? Dan had ie het paard niet moeten laten verhongeren. Hij heeft het zelf (mede) veroorzaakt.
Prisca schreef:tita schreef:Getverdemme is zo sowieso nooit op zo'n stal gaan staan......
ow heb je je paard bij je thuis staan?. Zijn er maar heeeeel weinig die het niet doen. Ze zeggen wat anders.
- Ze zullen heus wel wat geven en beest in leven houden. Ze willen ook geen slechte naam. Water hebben ze in ieder geval. Een handje voer/hooi/stro is zat op dat moment daar gaan ze niet dood aan. Meeste paarden op een stal worden toch overvoerd.