Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Je paard, of je vriend(in)

Optie 1 : Je Paard
271 (71%)
Optie 2 : Je Vriend(in
108 (28%)

Totaal aantal stemmen: 379

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:07

Migetje schreef:
De meeste relaties zijn niet voor het leven. Een paard is wel voor het leven.

Amen!

Bovendien was paard er het eerste, in mijn geval. Dus als een toekomstige potentiële partner-kandidaat mijn paard niet accepteert, is het al over voordat het begint! Wil je mij, dan krijg je m'n paard erbij...

Tevens is dat dier toch afhankelijk van mij voor haar dagelijkse verzorging; dat wist ik toen ik eraan begon. Ik heb bewust voor die verantwoordelijkheid gekozen en ik zal erin blijven voorzien zolang als paardlief leeft, wat mij betreft! Een vriend(in) daarentegen, kan gemakkelijk voor zichzelf kan zorgen...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:10

Ik heb ooit een soortgelijk topic geopend :)) (of soortgelijk, precies gelijk eigenlijk, haha)

Ik zou voor mijn paard gaan :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:14

Ik neem aan dat je moet kiezen doordat je vriend(in) dat van je verlangt dan? Dan zou ik kiezen voor mijn paard. Iemand die mij en mijn grootste hobby niet respecteert is het niet waard om mijn leven mee te delen.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:14

Mijn paard gaat voor heb ik gewoon teveel moeite mee gedaan om dat kwijt te raken :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:16

Migetje schreef:
Nagini schreef:
Ik denk dat zoiets totaal van de situatie afhangt, en dat je dat van te voren nooit kunt voorspellen.
Als je net een relatie hebt zou ik altijd voor het paard kiezen, maar als jij al 4 jaar ofzo in die relatie ziet, samenwoont, of misschien zelfs kinderen hebt. Ik weet het niet.

Vind de reden belangrijker wáárom ik zou meoten kiezen tussen relatie en paard.

Waarom kiezen tussen vriend en paard?
Nou 2 jaar geleden had ik een vriend (het was best serieus).
Maar hij hield niet van paarden, eerst had ik er nog geen last van.
Maar na een maand of 6 begon hij steeds meer te zeuren dat ik te veel bezig was met mijn paard, en te weinig met hem. (Ik was maar 2,5 uur per dag bij mijn paard) Hij werd ook agressief (echt) ik heb het uitgemaakt en hij heeft me nog een héle tijd gestalkt. Uiteindelijk is hij opgepakt voor mishandeling. Dit is dus de reden van deze poll..

Toen was je 9 :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:19

Iemand die mijn passie en dus mijn paard niet accepteert kan direct gaan. Net als dat iemand kan gaan, als iemand mijn kind niet accepteert. Very simple. :D

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:20

Gelukkig hoef ik niet te kiezen, mijn vriend zou mij nooit laten kiezen tussen hem en mn paarden. Alleen al omdat hij weet dat ik dan doodongelukkig zou worden...

Mn ex hield helemaal niet van dieren, toendertijd was ik wel erg gek op hem, maar de gedachte dat hij helemaal niks met dieren heeft en ze voor mij een onderdeel zijn van mijzelf kon ik niet zo goed verdragen...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:21

1 keer trek je de conclussie, vriendschap is een illusie

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:25

Dieren zijn in mijn ogen meer te vertrouwen dan veel mensen. ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:25

Ik denk dat je hier wel een ven een verschil moet maken tussen een scharrel en een echte relatie.. Dat laatste geval gaat voor vrijwel alles...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:27

Ben ik geheel met je oneens, Troi. ;)
Zeker als je, zoals in mijn geval, met een nieuwe relatie te maken krijgt. Dan gaan mijn kind en mijn dieren toch echt voor de wensen van de nieuwe man. :j

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:28

Hangt er idd vanaf maar iets met iemand beginnen die van vooraf zegt ik wil nie da je je paard houdt of eender wat..die mag al verder gaan zonder mij. En ik neem aan dat je vriend/man ook wel een hobby zal hebben ,ieder zijn eigen hobby en wat tijd voor zichzelf is niet slecht..dus bij mij geld eerder paard als man/vriend.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:29

Twiggy2008 schreef:
Dieren zijn in mijn ogen meer te vertrouwen dan veel mensen. ;)

Omdat ze al die dingen niet doen waar ze toch al niet tot in staat zijn? Nee, een dier gaat niet vreemd, zal je nooit kwetsen met woorden, zal je niet verlaten, duh. :P Maar dat is toch geen gelijkwaardige relatie? Ik wil niemand beledigen, maar ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat er mensen zijn die meer waarde hechten aan de band met hun dier dan met een ander mens. :o

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:30

Hehe weer die heerlijke eeuwige discussie over keuze tussen vriendlief of paardje... :P
Als je door je partner niet gerespecteerd wordt in je paardenliefde, of waarin dan ook: exit vriendlief!
Mochten er andere problemen voordoen, zoals financieel, of een ongeplande zwangerschap, of noem maar op, zou ik kiezen voor mijn vriend... echter zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om dat werelddier van mij te verkopen... dus die gaat dan voor onbepaalde tijd naar een kennis van mij om veulentjes te maken :D
Paard heb ik volgende maand 6 jaar en vriend en ik zijn volgende maand 3 jaar samen, dus ik denk dat het wel losloopt... maar je weet het nooit :P

judith__

ik zou voor paard gaan

lailapri

Twiggy2008 schreef:
Zeker als je, zoals in mijn geval, met een nieuwe relatie te maken krijgt. Dan gaan mijn kind en mijn dieren toch echt voor de wensen van de nieuwe man. :j

Mee eens tenzij er andere redenen zouden zijn om je dieren te moeten verkopen (denk aan niet meer kunnen betalen).

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:33

Twiggy2008 schreef:

Je noemt je kinderen en dieren in 1 zin... en wat nou als je onverwachts zwanger wordt van nieuwe vlam en geen tijd/geld meer hebt voor je beestjes? :P (heel flauw hoor, maar ben gewoon benieuwd naar)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:35

Twiggy2008 schreef:

Een band met een dier lijkt volgens mij ook meer op de band die je met je (onvolwassen) kinderen hebt dan de band die je met een andere volwassene hebt. Het is een ongelijkwaardige relatie waarbij de één een verantwoordelijkheid heeft ten opzichte van een afhankelijke ander, waarbij de afhankelijke ander niet de keus heeft om een einde te maken aan de relatie.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:35

het is afhankelijk van de situatie :j

Maar simpel gezegd: mijn relatie gaat voor mijn paard. Mijn vriend zou me nooit laten kiezen tussen hem en paard, en wij stellen samen het paard (en alle andere dieren die we hebben) op de eerste plaats.

Zo staan dus man en paard samen op nr. 1 :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:36

goeroe schreef:
Omdat ze al die dingen niet doen waar ze toch al niet tot in staat zijn? Nee, een dier gaat niet vreemd, zal je nooit kwetsen met woorden, zal je niet verlaten, duh. :P Maar dat is toch geen gelijkwaardige relatie? Ik wil niemand beledigen, maar ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat er mensen zijn die meer waarde hechten aan de band met hun dier dan met een ander mens. :o

Ik zei dus ook veel mensen, he. ;)
Er zijn uitzonderingen, mijn dochter bijvoorbeeld.

Ik hecht inderdaad over het algmeen meer waarde aan de band met mijn dochter en mijn dieren dan aan wie anders ook ;) . Gelukkig is het allemaal niet aan de orde trouwens, hoor. Want al mijn vriendjes en vriendinnetjes zijn dol op mijn dieren en dochter. :D
Een relatie is vaak zo betrekkelijk, dat heb ik wel geleerd in het leven. Iemand die deze zaken (kind en dieren) van mij niet zal accepteren, accepteert mij blijkbaar niet. En dan is het gewoon exit, hoor, inderdaad.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:40

jarrah schreef:
Je noemt je kinderen en dieren in 1 zin... en wat nou als je onverwachts zwanger wordt van nieuwe vlam en geen tijd/geld meer hebt voor je beestjes? :P (heel flauw hoor, maar ben gewoon benieuwd naar)

Ten eerste doe ik mijn uiterste best niet zwanger te worden en word ik het wel (want ja, het kan gebeuren, ondanks voorzorgen), dan wordt het een abortus, vermoed ik. Ik wil pertinent geen kinderen meer. :n
Heb ik geen geld meer voor mijn beestjes, dan gaat mijn paard weg naar een goede vriendin of ik deel hem met een goede vriendin, dat kan ook nog. Hoe dan ook zou ik het alleen doen, als ik echt geen keuze meer zou hebben en het zou mijn hart breken. Voor mijn katten en nijnen heb ik het geld wel, hoor, die zijn niet zo duur. ;)

Mijn kind en mijn dieren horen bij mij, bij ons, beter gezegd. ;)
Ik ben de verplichting aangegaan voor hen te zorgen en doe dat zo goed mogelijk en met alle liefde. En wat doe jij?

Verder ga ik alleen verder met een nieuwe vlam die hier dus hetzelfde in staat. En ja, die bestaan. :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:45

Twiggy2008 schreef:
Een relatie is vaak zo betrekkelijk, dat heb ik wel geleerd in het leven. Iemand die deze zaken (kind en dieren) van mij niet zal accepteren, accepteert mij blijkbaar niet. En dan is het gewoon exit, hoor, inderdaad.

Daar kan ik me wel in vinden hoor.

Je kunt de vraag uit de beginpost op meerdere manieren opvatten en volgens mij is daar nu de meeste discussie/onduidelijkheid over.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:46

Tsja ik ben al zo'n 12 jaar samen met mijn vriend/man.
Mijn vriend zal mij nooit voor de keuze stellen om voor hem of mijn paard te kiezen. Maar mocht hij dat wel doen door bijv. financiële problemen (dat zou ik eerder geweten hebben want ik doe de financiën) dan zou ik natuurlijk voor mijn relatie kiezen.
Ik kan niet samen met een paard lekker kroelen op bed, niet samen met een paard slaperig wakker worden. enz. Laat je fantasie de vrije loop :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:49

Mijn paard. :j Maar ik hoop dat ik nooit voor die beslissing kom te staan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:51

goeroe schreef:
Twiggy2008 schreef:

Daar kan ik me wel in vinden hoor.

Je kunt de vraag uit de beginpost op meerdere manieren opvatten en volgens mij is daar nu de meeste discussie/onduidelijkheid over.

Tuurlijk, het is nogal simpel gesteld in de beginpost. ;)
Maar ik sta er momenteel wel zo in, aangezien ik straks met een nieuwe relatie te maken heb en ik te oud ben om me te laten vertellen wat ik wel en niet in mijn leven mag hebben/houden. ;)
Ik ben bijna 40, hoor, mede daarom ook wil ik echt geen kids meer :D . Manlief mag best kinderen hebben verder, dat maakt me niet uit (juist gezellig misschien), maar ik ben dolgelukkig met mijn eigen meisje en daar laat ik het lekker bij. Met onze beestjes. :+:

Vind ook dat ik mijn kind de boodschap mee moet geven dat je niet zomaar aan dieren moet beginnen. Er voor zorgen en ze niet lozen als ze ineens niet meer welkom zijn (hele grote financiele rampen daargelaten, maar die kun je meestal wel voorkomen met een verantwoordelijke manier van leven, denk ik). Bovendien, wat doe ik haar aan om ze weg te doen? Ze is stapelgek op al onze dieren. Ze huilt nog steeds regelmatig om een lief Shetlandertje die vorig jaar ingeslapen is en waar ze dol op was (als ze bv foto's van dat merrietje ziet). En die was niet eens van ons. ;(