[VSW] Er wordt gejat bij ons op de club!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:18

Of ergens een oude mobiele telefoon in verstoppen, in een dekje vastnaaien, of in een borstel-handschoen, met de beltoon op z'n hardst. Dan wacht je totdat het ding gestolen is, en dan bel je em :D

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 11:27

_O- _O- Hahahah, dat diegene net aan het rijden is met MIJN dekje, hihi bel ik dat dekje op, paard op hol door dat getril en die herrie onder het zadel! Hihi zie het nu al voor me. maar wel een supergoed idee!

blue_kim

Re: [VSW] Er wordt gejat bij ons op de club!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:51

er zijn bijna geen stallen waar neit eens wat wordt gestolen maar dit is wel extreem hoor, dat je het niet eens ff kan laten liggen of het is al weg! belachelijk!
zou inderdaad zorgen dat je overal een slot op hebt. ook tegen je zusjes zeggen dat ze niks mogen uitlenen en anders meoten ze hun spullen maar ergens anders opbergen. goed slot op je poetskist, op je kast. en inderdaad alles meteen opruimen.
misschien inderdaad een idee om een lokaas neer te zetten. je hebt ook van die webcammetjes die je dan eventueel kan neerzetten zodat wel alles gefilmd wordt maar je niet de hele dag erbij hoeft te zijn.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:54

Moet je er zelf nog geld aan spenderen om je spullen niet gejat te laten worden. BELACHELIJK! Dit hoort de stalhouder op te lossen. En de ouders want blijkbaar schiet de opvoeding van die kids ook ernstig te kort als hun spullen van een ander jatten.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:56

Ik reed vroeger ook op een grote manege... had eens een poetskist van mams kado gekregen met allemaal gerief in zodat we onze paardjes die we die les hadden konden poetsen... 2 keer en weg was ie... zat thans wel een slot op... De poetskisten werden altijd standaard in de zadelkamer gezet... Iedereen zijn stond er nog, de mijne was weg, en het was niet de sjiekste ofzo... Ik ben op die manier ook al tal van zweepjes kwijt geraakt, handeschoenen en zelfs eens een jas...

annetjeee134

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:48

leg je spullen neer en bekijk de dief op een afstand en dan als je hem ziet maak je een foto :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:57

Jemig, het wordt toch steeds gekker ook. Straks laat je je paard even op de poetsplaats staan als je wat wilt pakken, kom je terug, is 'ie weg!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:01

Mij is zelfs eens een heel duur flesje hoevenspul gestolen, bij de uitloopstal waar mijn paard staat, en waar in totaal maar 3 paarden stonden := Ik wist dus wel wie het gedaan had, meisje was de dag erna met dr paard vertrokken en had zelfs al het hooi van de eigenaar van de wei verkocht via internet! :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:10

MysticTinker schreef:
Mij is zelfs eens een heel duur flesje hoevenspul gestolen, bij de uitloopstal waar mijn paard staat, en waar in totaal maar 3 paarden stonden := Ik wist dus wel wie het gedaan had, meisje was de dag erna met dr paard vertrokken en had zelfs al het hooi van de eigenaar van de wei verkocht via internet! :=

Zo hee, dan heb je ook lef! :oo

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:11

nou dat is inderdaad ook wel heel appart.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:16

dat balen!!
ik heb het ook een beetje, bij ons is het alleen zweepjes, laatst me cap ook ;(
bij ons is er een prikbord, daar mag je advertenties en reclame ophangen (wel ruiter/paard gerelateerd)
ik weet niet of er bij jou zo iets is, maar als je dure sporen gestolen zijn kun je misschien een advertentie ophangen dat ze gestolen zijn, en of mensen jou willen bellen als plotseling iemand anders die heeft.
ik hoop dat het word opgelost!
groetjes ;)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:18

Zo is bij mij een duur hoofdstel gejat uit een afgesloten kast tijdens mijn vakantie. Ik wist wie het gedaan had maar die was dus ook vertrokken met der paard toen ik terug kwam van mijn vakantie.

Is niet fijn dit, gelukkig kan ik waar ik nu sta alles laten liggen, dat is maar goed ook aangezien ik een flinke rommelkont kan zijn :o

Ik zou ook een val neer laten leggen door iemand van het bestuurd.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:19

MysticTinker schreef:
Of ergens een oude mobiele telefoon in verstoppen, in een dekje vastnaaien, of in een borstel-handschoen, met de beltoon op z'n hardst. Dan wacht je totdat het ding gestolen is, en dan bel je em :D

erg onwerkelijk maar echt super leuk en slim bedacht!! ;')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:29

Thirza schreef:
Zo is bij mij een duur hoofdstel gejat uit een afgesloten kast tijdens mijn vakantie. Ik wist wie het gedaan had maar die was dus ook vertrokken met der paard toen ik terug kwam van mijn vakantie.

Is niet fijn dit, gelukkig kan ik waar ik nu sta alles laten liggen, dat is maar goed ook aangezien ik een flinke rommelkont kan zijn :o

Ik zou ook een val neer laten leggen door iemand van het bestuurd.

Stal bij mijn vorige verzorgje was ook zo'n stal waar je alles achter kon laten, er werd niet eens naar gekeken, laat staan dat iemand er aan zou komen...

Douwina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:44

Jeetje zo raak je echt snel spullen kwijt, ik zou de spullen bijv eerst goed opruimen om te voorkomen dat het word gestolen, en je kan op je zadelkast/poetskist enz slotjes zetten, maar wat raar dat ze niet op de camera's kunnen zien dat het gestolen is

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 21:04

Ja, wij hebben ook verschillende prikborden. Ga er gewoon een briefje neerhangen:

wie heeft mijn sporen geleend zonder terug te geven?? ze zijn hoekig aan de achterkant en zit een s vorm bij de riempjes. Graag terugleggen bij mijn stal.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:51

Ik zou nog aan het briefje toevoegen dat het dure sporen waren, je niet rust voor je de dief gevonden hebt, en diegene een groot probleem heeft als ze in je handen komt. Dat maakt het misschien wat aantrekkelijker om ze anoniem terug te leggen :D

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:20

Als ik goed lees staat er dat je soms maar 1 min weg bent! maar dan moeten die dief toch ook op stal zijn anders doet hij/zij het wel heel goed!, die van die telefoon is ook een leuke oplossing!!:P

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 14:39

Nou een minuut is wel wat overdreven :o maar ongeveer een kwartiertje denk ik?? langer niet want ik heb intussen een paard op en afgezadeld, dat duurt nooit zo lang en toen waren ze daarna weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:47

als ik dit soort verhalen lees ben ik altijd enorm blij dat ik mijn paard thuis heb!

Kun je niet gewoon op al je borstels een zonnetje tekenen met water vaste stift. Of gewoon je naam er opzetten? Dan op al je dekjes de naam van je paard laten borduren dan kan iig niemand ie meer stelen!

En tsja niets laten liggen... Wel erg vervelend natuurlijk

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:42

Anoniem schreef:
Kun je niet gewoon op al je borstels een zonnetje tekenen met water vaste stift. Of gewoon je naam er opzetten?

Haha, had ik dus gedaan.. Laatst had ik een hele grote harde borstel, verder niemand had die naar mijn weten. Naam stond er netjes op, en na een tijdje: foetsie.

Tijdje later bungelde ie aan een strotouwtje bij iemands stal. Naam was er netjes uitgekrast met een scherp voorwerp..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:45

erg schandalig..

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:35

Haha, ik ken het.
Gelukkig word het bij ons niet meer gedaan.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:16

Nou sorry hoor, je moet toch gewoon je paard kunnen wassen e.d. zonder dat gelijk al je spullen foetsie zijn (beschermers)?
Ik zou concequent aangifte gaan doen bij de politie, dit ook kenbaar gaan maken bij de stalhouder(s).
Dit moet wie iemand zijn die er ook is als jij er bent, ga dat eerst maar eens in de gaten houden (wie er dus allemaal zijn).
Wellicht met de politie een val opzetten?
Dit wil men wel doen hoor, maar je moet wel met bewijzen komen wat er allemaal al verdwenen is en in welk tijdsbestek e.d..
Veder kun je ook zelf camera's ophangen (wel in overleg met stalhouder) en je ouders actie ondernemen?
Zelf zorgen voor een goed kast die goed op slot kan en daar ook alles snel in opbergen, maar leuk en echt handig werken is dat helaas niet.
Ik vermoed dat het 1 en dezelfde persoon is, die is er al die tijd al mee weg gekomen en blijft het dus doen.
Succes met de oplossing!!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:18

al dat gedoe omdat jij je spullen laat slingeren? gewoon opruimen is mijn mening. gewoon zorgen dat niks gejat kan worden.