Appassionata. Goed of slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:32

Ik was vorig jaar geweest samen met m'n zus, pa en ma.
Geen van allen vonden we het echt súper, gewéldig enz.
Eigenlijk vonden we het allemaal een beetje tegenvallen.

Wel moet ik zeggen dat ik dat met die vrouw en veulens los wel echt leuk vond, maar ik weet niet of dat dit jaar weer is?

Jildau

Re: Appassionata. Goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:49

Ik ben vandaag geweest en vond 't wel erg mooi! :)

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:42

heb de reclame gezien,
ziet er mooi uit, alleen niet erg paardvriendelijk in mijn ogen.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:45

Ik ben gister geweest. Het was een mooie show maar diervriendelijk was het niet.
Alles liep met S&T. Kinnen op de borst getrokken, klapperende monden en liep alleen maar kwijl uit etc. Weinig ''freedom'' naar mijn idee. Erg jammer, had daar wel opgehoopt!
Er waren wel een paar stukken met vrijheidsdressuur etc, maar lang niet de helft!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:54

Ik ben gister nog heen geweest met een vriendin...

eerste helft voor de pauze viel me zwaar tegen en vond het eigenlijk het geld niet waard...

de 2e helft vond ik wel beter, maakte een beetje goed voor de eerste helft.

Zoals vele hier zeggen veel ijzerwerk hangt eraan en er reden ruiters mee waarvan ik dacht: hoor jij op een show te rijden?

sommige vond ik erg slecht rijden, zo reed er een vrouw op 1 van de friezen in dat friezen 4-tal, vond de vrouw en het paard erg slecht lopen....

vervolgens zie je ditzelfde paard onder peter spahn lopen en vond het er direct al een stuk beter uitzien...

overigens vond ik de man met die 4 valk pony's / paarden wel heel erg gaaf ! en de boer met et barokke witte paard ook erg komisch om te zien...

Vond het ook heel knap hij die heren ondersteboven binnenstebuiten en omgekeerd op die paarden rond galoppeerde....heel erg mooi om te zien...

Ik had voor een show waar je zoveel over hoort toch wel wat spectaculairders verwacht..ondanks dat er wel mooie/leuke/lachwekkende stukjes tussen zaten viel de show me wel tegen

jammer dat je met foto's maken geen flits aan mocht, al mijn foto's zijn wazig geworden helaas..

helaas vond ook ik het zeker niet voor herhaling vatbaar...

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:58

Apassionata ben ik nooit geweest. Een jaar geleden ben ik wel naar Cavalia geweest en dat is heel erg goed bevallen!! :D

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:07

Ik vond het geweldig

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:12

Op Horsus staan filmpjes van Appassionata. Vind het ook niet echt insprirerend. Jammer.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 00:49

Appasionata Hommage ofzo ben i kgeweest maar vond het niks. Shetje moest buigen *tik* shetje moest wijken *tik* beest kreeg overal een tik voor en geen aanwijzing met zweep oid. En idd veel paarden die te streng werden gereden. En ik werd gek van die operazangeres :+

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:02

ik ga de 9de dacht ik,
m'n kerstcadeau :+

brenniejsaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:59

Heel verschillend, sommige delen zijn er geweldig uit maar helemaal GEEN respect voor de paarden. En andere delen gaat het juist om de vrijheid van de paardjes

lisalisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:57

Ik wist niet dat er soms zo negatief werd gepraat over Appassionata =O
Ik zat te twijfelen of ik naar Appassionata wilde of Jumping Amsterdam.. heb toch voor JA gekozen :o

Denk wel da tik er ooit nog heen wil :))

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:16

Ik wou er ook heen maar hoorde veel verhalen over dat het dressuur werk minder was. Ik heb gekozen voor Cavalia.
Dit was erg mooi!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:07

Ik ben met kerst geweest, en ik had ook mijn twijfels.

De show met die man en die vier lossen paarden vond ik helemaal geweldig, echte horsemanship!

Maar dat paard die moet springen en dan ''vliegen'' (bokken in de lucht) (weet even niet hoe het heet) vond ik echt heel zielig. Dat paard had er echt heeeeel veel moeite mee, en volgens mij ook een jong ding.. Ook vond ik dat ze niet helemaal correct reden zoals hoort. Velen lieten de teugels wel los (lichte teugelsdruk) en de ander was echt keihard (trekken in de bek). Ook vond ik het steigeren absoluut verkeeerd. Degene die op het steigerend paard zat hing lekker naar achter en hield zich vast aan de teugels (zover ik kon zien)

Verder wel iets wat je een keer gezien moet hebben, de show opzich was best gaaf!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:49

3 jaar geleden ben ik geweest, ik vond het erg tegenvallen en zag ook wel veel paarden die echt niet zuiver liepen, ik vond het een beetje een aanfluiting allemaal maar dat kwam vooral door de reclame die er vooraf op gemaakt was en dan kerst tja dan verwacht je meer, voor mijn gevoel had ik net zo goed na een circus kunnen gaan want er was niets magisch aan.

Ook de kosten van het drinken enz waren bizar, biertje was 4,oo en dan waren we met een groep dus koste echt een vermogen.

Marissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:01

Off topic:
Ik vind het wel typisch om dit te lezen. Ik heb namelijk een paar maanden in Spanje gewoond en daar reed ik op een manege waar ook iemand reed die bij Apassionata werkte. Op die manege reden ze naar mijn mening echt bijzonder ruw en ging het echt alleen maar om het plaatje. Meteen duidelijk waar het onpaardvriendelijke bij de show vandaan komt.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:02

Ik ben ok al naar gelijkaardige show gaan kijken ik vind altijd je verwacht super veel maar uiteindelijk vind ik het dan tegenvallen..

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:06

Ik ga er zondag naartoe! :D 10 januari en ik betaalde er 45 euro voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wel héél duur eigenlijk maar hopenlijk is het z'n geld waard! :P

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:10

ik wou gaan.. maar nu echt niet meer.....

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:17

Ik ben er geweest en toch vind ik het knap wat ze doen.Het ene ziet er mooier uit dan het andere.Maar wat ik wel leuk vind om te lezen is de comentaar wat iedereen heeft vooral de negatieve dingen.
Zou graag is bij die mensen willen kijken hoe ze rijden want die doen nooit wat verkeerd.........
Ik vind het knap om daar tegaan staan met jonge hengsten die met hun oortjes naar voren de dingen uitvoeren dat zegt ook een boel.

_Sascha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:19

Ik ben ook naar GOA geweest, en vond dat toch wel indrukwekkender dan apassionata..
Het eerste deel van apassionata kwam op mij over als aan elkaar geplakte stukjes. Was dan ook wel blij dat er na de pauze meer actie kwam! Dat stuk vond ik echt veel beter dan het eerste deel. Al met al genomen vond ik het wel een geslaagde avond:D Alleen snapte ik van de verhaallijn echt niets :S weet niet of meer dat hadden?:P

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:31

_Sascha_ schreef:
Ik ben ook naar GOA geweest, en vond dat toch wel indrukwekkender dan apassionata..
Het eerste deel van apassionata kwam op mij over als aan elkaar geplakte stukjes. Was dan ook wel blij dat er na de pauze meer actie kwam! Dat stuk vond ik echt veel beter dan het eerste deel. Al met al genomen vond ik het wel een geslaagde avond:D Alleen snapte ik van de verhaallijn echt niets :S weet niet of meer dat hadden?:P

Ben ik met je eens,ik snapte de verhaallijn niet.

Het enige wat ik er knap aan vond was de man met zijn 4 paarden. Dat vond ik indrukwekkend, verder vond ik de show, nou niet bepaald van, 'wat zijn we goed voor de paarden'. Meer van 'kijk hoe slecht ik mijn paard behandel'.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:24

die paarden hebben op de manege te staan, maar ik vind dat ze toch wel iets meer verdienen dan de heletijd dat rondreizen, oefenen optreden. Als je die paarden aait zie je echt dat ze naar liefde verlangen.

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:28

Ik ben afgelopen december ook geweest. Vond het wel wat tegenvallen met de show die ik in 2007 heb gezien.
Nee voor mij geen Apassionata meer. Het verhaal hadden ze voor mij ook weg kunnen laten.
Ben nu wel nieuwsgieriger naar Cavalia geworden.

Joepjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:57

Ik zie het nut er niet van in
Vind het ook zielig
Het is een soort van circus met paarden
Ik vind een circus ook eng en niet fijn