Voor welk paard zou je weinig hoeven te betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 21:42

1Boefje schreef:
__Nathalie__ schreef:
als je er al 1 gevonden hebt waarom vraag je het dan nog?

Beetje lief voor het meisje!
Ik snap nu ook pas wat ze bedoeld.
Als hij haar toch dan wegdoet, vraag wat de slachtprijs is en bied aan hetzelfde te betalen. Je zal er wel aan gehecht zijn!

ja ik ben er erg gehecht aan ! ik heb nu een ander verzorgpaardje omdat de eigenaar van de pensionstal waar ze nu staat nogal over bezorgt is. Ik mocht geeneens meer 2 rondjes draven!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:49

moet ik wel zeggen dat er pony's op mijn manege zijn die echt bijna niks hebben gekost. Van de +- 30 pony's zijn er zo'n 4 die 1000 0f meer waren (niet meer als 1400) en die mankeren bijna nooit wat.
ook een hele leuke (iets te klein voor mij) pony was toen 400.
De haf die ik altijd rijd was gekocht voor 800

maar je moet wel goed kunnen beoordelen.

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:42

Het kán, dat er een paard voor relatief weinig geld weggaat,
maar dat is natuurlijk alleen in speciale gevallen.
Of als het paard een mankement heeft.
Wil je het paard dan puur voor recreatie gebruiken, of wil je ook wedstrijden gaan rijden?

petraaken

Re: Voor welk paard zou je weinig hoeven te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:46

F-AM --> PP

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 19:32

manonlalala schreef:
Het kán, dat er een paard voor relatief weinig geld weggaat,
maar dat is natuurlijk alleen in speciale gevallen.
Of als het paard een mankement heeft.
Wil je het paard dan puur voor recreatie gebruiken, of wil je ook wedstrijden gaan rijden?

Ik zou het gewoon voor recreatie willen gebruiken.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:09

Ik denk dat het voor die prijs moeilijk word. Ik geloof nooit dat je een gezond rijpaard kan kopen voor dat geld.
Al was mijn pony maar een paar honderd euro duurder.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:09

Daar kun je een mooi zadel voor kopen... :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:13

is het paard in orde ? als in in orde genoeg voor een rondje bos duin polder ?

je hebt paard jaar verzorgd , ooit ziek kreupel geweest ?

waarom DENK JIJ dat die al 4 jr te koop staat ?

het is niet je vraag maar toch stel ik m
kan je de verzorging / stalling / da etc betalen ?

ik ga nu lpat lees het vd week wel
Laatst bijgewerkt door nickyu op 24-12-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:14

Er zijn echt wel veulens of jaarlingen voor 500 a 600 euro. maar of je dat wil als je zelf jong bent...?

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 20:14

Goedkope paarden hebben vaak wel wat ja, je moet er geluk in hebben.
Ik heb er vorig jaar ook echt vies geluk mee gehad.
Heb toen een 3,5 jarige appaloosa merrie gekocht zonder een enkel gebrek wel onbeleerd maar een gigantische schat.
Helaas door onstandigheden ondertussen moeten verkopen, maar het kan dus wel.

O ja, ze koste 800.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:08

Ik snap heel goed dat je het paardje wil kopen, zeker als je eraan gehecht bent en hij anders naar de slacht moet.

Wel adviseer ik je om er heel goed over na te denken. Er is niet veel mooiers op de wereld dan het hebben van een eigen paard, maar je moet ook geld hebben om dat paard te onderhouden. In de stalling gaat het meeste geld zitten, maar het moet ook naar de hoefsmid, en inentingen hebben. Stel dat het paard een keer onverwacht naar de dierenarts moet kan dat soms in 1 keer wel 1000 euro kosten. Je moet er dus altijd rekening mee houden dat je geld opzij zet of dat je je paard verzekert.

Ik zou het heel leuk voor je vinden als dit paard jouw eigen paard werd, maar het zou zonde zijn als je hem na een paar maanden alsnog moet verkopen/naar de slager moet brengen terwijl je er dan nog veel meer aan gehecht bent geraakt.

Ik hoop voor je dat je het onderhoud kunt betalen. Dit moet je echt niet onderschatten. Je gaat nog naar school dus kun je onmogelijk hele dagen werken. Ik vrees dat je heeeeeeeel lief je ouders aan moet gaan kijken en dan lukt het misschien om je droom waar te maken. Ik zeg zelf altijd: waar een wil is, is een weg. In jouw geval zal het alleen geen makkelijke weg worden...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:15

Is het Ivana uit je profiel?

Slachtprijs zal hij die € 5-600 wel waard zijn.
Maar kun je ook voor de overige kosten opdraaien?
Sta je er bij stil wat het allemaal kost om een paard te onderhouden als je thuis geen fatsoendelijke plek hebt om hem te stallen? Het is nogal een groot warmbloedig paard, als het die Ivana betreft. Die heeft heel wat voer nodig!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:19

als je slechts dat bedrag te besteden hebt voor de aanschaf, dan moet je het maar beter uit je hoofd laten om er een aan te schaffen.........

de laatste ziekte van mijn paard heeft me een kleine 6000 euro gekost, begon als een simpel koliekje....... wat elk paard wel een keer of wat in zn leven krijgt

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:26

Ivjee1213 schreef:
Hallo daar !

Ik heb een vraagje, wat voor een paard zou je voor 500 à 600 euro kunnen krijgen?

liefs.

Er zijn genoeg paarden die jij voor dat bedrag kan kopen... BV op paardenmarkten.... Maar ook een
draver, veulen, shetlander... Of een Eigenaar die liever een beter huis wilt voor zijn paard dan het belang van geld...

Maar waarom voor dat bedrag? Als jij alleen dat kan uitbesteden voor een paard, vraag ik mij af hoe jij een paard wilt onderhouden. Het onderhouden is vele malen duurder dan aankoop van een paard.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:26

Citaat:
ja ik ben er erg gehecht aan ! ik heb nu een ander verzorgpaardje omdat de eigenaar van de pensionstal waar ze nu staat nogal over bezorgt is. Ik mocht geeneens meer 2 rondjes draven!

Begrijp hem al weer niet ( blond denk ik), maar mag je op het paardje dat je wil kopen niet meer draven omdat de eigenaar bezorgt is??
Beetje raar als hij hem naar de slager brengt als hij niet word verkocht...of zie ik dit nu weer helemaal verkeerd????

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:28

dat is meestal de goedkoopste oplossing voor eigenaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:32

KiWiKo schreef:
begon als een simpel koliekje....... wat elk paard wel een keer of wat in zn leven krijgt

Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, in de ruim 35 jaar dat ik paarden heb heeft er nog nooit een koliek gehad....

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:37

kimberleyhof schreef:
@ ikke20
hahah jah idd,,
maar voor 500/600 euro wel een heel mooi (houten)hobbelpaard :+

nee voor 500/600 euro is weinig te vinden,, of je moet een veulen zonder papieren ergens op de kop kunnen tikken,, maar ben benieuwd of die er nog zijn,,,
en idd,, waarom 500/ 600 euro?

Mijn haflingerveulen met papieren was 550 euro.
Die mensen zijn alleen wel kennissen van ons, en moesten er echt van af, stallen te weinig voor de winter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:38

Lia_ schreef:
KiWiKo schreef:
begon als een simpel koliekje....... wat elk paard wel een keer of wat in zn leven krijgt

Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, in de ruim 35 jaar dat ik paarden heb heeft er nog nooit een koliek gehad....

heui, die van mij stonden op pensionstallen in de randstad :) ben je nogal afhankelijk van bijvoorbeeld een staleigenaar....... en 100% voor elkaar krijg je het hier nooit........

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:44

Een groot paard brengt momenteel voor de dood rond de 300/400 euro op.
Dravers zijn er genoeg te koop voor rond de 500/600 euro.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:56

KiWiKo schreef:
Lia_ schreef:

heui, die van mij stonden op pensionstallen in de randstad :) ben je nogal afhankelijk van bijvoorbeeld een staleigenaar....... en 100% voor elkaar krijg je het hier nooit........

Ik heb de mijne aan huis staan en die heeft in de 13 jaar dat ik haar heb 3 of 4 keer koliek gehad. Kostte me elke keer toch een € 100.
Voor de ander hebben we een keer de DA laten komen omdat ze verkouden was. Met een poedertje is ze er weer bovenop gekomen.
Maar voor de rest heb ik weinig DA kosten aan mijn paardjes gehad.

Mijn Opa had echter minder geluk met zijn 5 pony's (voor elk kleinkind had ie er eentje :D )
1. "Mijn" Welsh pony is 3 keer hoefbevangen geweest en is uiteindelijk ingeslapen.
2. Ijslander van Opa was opeens ziek en DA wist niet wat het was, stelde verkeerde diagnose vast en toen is hij dus gestorven aan een abces in de maag en een te grote mild.
3. "Mijn" Ijslander die ik na de Welsh mocht rijden, had erge zomereczeem. Kostte kapitaal aan spuiten en balsams (die niet hielpen) en groene leem om de schuurwonden te verzorgen.
4. 3e Ijslander lag op 4 jarige leeftijd opeens dood in de wei: hartstilstand na een partijtje dollen met de andere paarden.
5. New Forest van mijn nicht had chronische bronchites.

De paarden van mijn nicht en haar man:
1. Zelf gefokt draversveulen met Leukemie
2. draversveulen met knieproblemen
3. 6-jarig rijpaard wat opeens dood 's morgtens in de stal lag (koliek)
4. haar huidige paard was een paar weken geleden ernstig ziek, had uitdrogingsverschijnselen door ernstige diaree.

Ziet een beetje uit als doemverhalen.....ik denk dat wij gewoon de pechprijs hadden.
Gaat natuurlijk niet altijd zo.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:08

pfff wat een topic is dit zeg...
paarden kosten geld, meer als je soms lief is idd, dus hoe moet ik dit serieus lezen?

En het antwoord op de vraag of je de maandlasten kan dragen voor dit goedkope paard zie ik nog niet beantwoord, ben er toch wel nieuwsgierig naar!!

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:52

ligt eraan wat je wilt,
Een shetveulen zonderpapieren
of een klasse paard?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:58

fjorden haflinger veulen .. of veulen zonder papier .. misschien een paard dat niet meer gereden kan worden .. een shet :Y)

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:33

ik snap hier de verhalen niet helemaal, iemand wil voor 500 a 600 een paardje/pony kopen, maar iedereen schreeuwt en roept dat dat veelste weinig is!

ik ben bezig mijn 4,5 jarige hafje merrie te verkopen, en krijg geen geen enkele serieuze reactie met biedingen boven de 600 euro.... (ik reageer daar ook niet op is veelste weinig vind ik)
het is een gezonde pony licht aangereden, super mak, kan zo een beginner mee weg ook heel lief en knuffelig en nog nooit ziek geweest of zo.
waarom krijg ik daar dan geen normale reacties op met normale biedingen, en roept iedereen hier dat zo een bedrag veelste weinig is voor als je een gezonde bereden pony zoekt om te kopen??
ik snap de wereld niet meer hoor! %)

en voor dat geld kan je makkelijk een leuke shetlander krijgen. heb de mijne, een mini met papieren voor 300 gekocht, is nog een merrie ook.